Elisa Palsta
-kysy, auta, keskustele

Vastaa
Käyttäjä
jsremedy
Kirjoituksia: 2
Rekisteröity: ‎18-12-2010

Ulkoinen kovalevy ei näy

Mikä mättää kun uusi ulkoinen kovalevy ei näy? Kyseessä WD 1,5tb usb kovalevy. Oli alustettu ntfs, alustin uudestaan fat32. Silti ei näy vaikka kytkee modeemiin tai digiboksiin.  Tietokoneeseen kytkettynä kyllä näkyy. Oma Elisastakin on laitettu kovalevyn jako päälle.
Käytä vain tekstiä.
Elisalainen
groner
Kirjoituksia: 8 807
Rekisteröity: ‎13-01-2009

Vs: Ulkoinen kovalevy ei näy

Olethan liittänyt levyn tuon jälkeen verkkolevyksi tietokoneen päästä? Suora osoite verkkolevyyn on \\192.168.100.1\
Käytä vain tekstiä.
Kysyjä
kajje
Kirjoituksia: 22
Rekisteröity: ‎01-12-2010

Yritin itsekkin tuota joskus saada näkyviin, mutta ikinä en päässyt siihen vaiheeseen, että levy olisi näkynyt.
Eli ilmeisesti  jossain on jotain häikkää.
Käytä vain tekstiä.
Käyttäjä
strato1962
Kirjoituksia: 8
Rekisteröity: ‎23-01-2010

Olethan liittänyt levyn tuon jälkeen verkkolevyksi tietokoneen päästä? Suora osoite verkkolevyyn on \\192.168.100.1\

Samaa asiaa olen tässä yrittänyt,mutta tuo osoite vie Elisa kotiboksin general information sivulle.En vaan nyt kyllä osaa tätä hommaa.Olisko tähän ihan selko-ohjeet jossain?
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
antero
Kirjoituksia: 7 576
Rekisteröity: ‎04-01-2010

Onhan  pc.n  verkon jakamisasetuksissa  valittuna "Ota verkon etsiminen käyttöön"
Käytä vain tekstiä.
Kysyjä
kajje

täällä ainakin on.
Käytä vain tekstiä.
Käyttäjä
strato1962
Kirjoituksia: 8
Rekisteröity: ‎23-01-2010

Samaa asiaa olen tässä yrittänyt,mutta tuo osoite vie Elisa kotiboksin general information sivulle.En vaan nyt kyllä osaa tätä hommaa.Olisko tähän ihan selko-ohjeet jossain?
Olisikohan sinulla osoitteessa kauttaviivat "//" eikä takakenot "\\"? Tämä on aianakin minulle sattunut vahingossa.

Niin siis etukenoilla meneepi tuonne kotiboksin general sivulle ja takakenoilla ilmoittaa että:Tiedostoa ei löytynyt sijainnista ///192.168.100.1.

Mitäs mä nyt en tässä osaa tai ymmärrä?Pitäiskö tuo levy näkyä myös omassa tietokoneessa?
Käytä vain tekstiä.
Kysyjä
kajje

Olisikohan sinulla osoitteessa kauttaviivat "//" eikä takakenot "\\"? Tämä on aianakin minulle sattunut vahingossa.

Niin siis etukenoilla meneepi tuonne kotiboksin general sivulle ja takakenoilla ilmoittaa että:Tiedostoa ei löytynyt sijainnista ///192.168.100.1.

Mitäs mä nyt en tässä osaa tai ymmärrä?Pitäiskö tuo levy näkyä myös omassa tietokoneessa?

Kyllä niiden kuuluu olla \\ kenot.  Tarkistin vielä oma elisan ohjeista, mutta eipä  siltikään onnistu...  :smileysad:
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
antero
Kirjoituksia: 7 576
Rekisteröity: ‎04-01-2010

Kun kytketty modeemiin, niin levyn pitäisi näkyä tietokoneella (osoite on modeemille). Boksiin kytkettyä ei näy tietokoneesta.
Käytä vain tekstiä.
Käyttäjä
jsremedy
Kirjoituksia: 2
Rekisteröity: ‎18-12-2010

Siis digiboksi ei edes löytänyt sitä että olisin voinut alustaa sen boksin kautta. Ja vistahan ei päivitä kuin fat64 niin piti sekin mennä netistä etsimään. Tulee vaan ilmoitukset boksilla että ei löydä, yritä liittää uudelleen. Alkaa mennä jo pikku hiljaa hermo näiden tekniikkalaitteiden kanssa. En saa sitä kovalevyä edelleenkään näkyviin modeemin kautta, ja tuo linkki vei tosiaan sinne Elisa kotiboksin statistiikkasivuille.
Käytä vain tekstiä.