Saunalahti Palsta
-kysy, auta, keskustele

Vastaa
Satunnainen keskustelija
mpelt
Kirjoituksia: 17
Rekisteröity: ‎07-11-2012

3G liittymät ja dataliikenne

Puhelin ja mobiililaajakaista löytää verkon moitteetta ja rekisteröityy siihen, soittaa voi, kuuluvuutta löytyy. Mobiililaajakaistan Mobile Partner kertoo että löytyy 5:llä palkilla WCDMA ja yhteyden saan. Mitään dataa ei kuitenkaan liiku yhtään mihinkään. Ulos menee pari kiloa ja takaisin ei tule mitään. Ei yhtään mitään. Ei mokkulassa eikä kännykässä.

 

Soneran liittymä toimii moitteetta, jota nytkin käytän, onko kukaan muu havainnut tälläistä tänään ? Eilen asia alkoi satunnaisella pätkäyksillä. 

 

Elisan häirikökartassa ei näy mitään ongelmia. Liittymät ovat siis Satakunnan alueella.

Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
hpguru
Kirjoituksia: 10 139
Rekisteröity: ‎09-01-2011

Viite: 3G liittymät ja dataliikenne

[ Muokattu ]

Moikka!

 

Asiasta kannattaa tehdä pikaisesti häiriöilmoitus, jotta Elisan häiriöpalvelu voisi ongelmanratkaisuun tarttua.

 

(09) 4243 0456
ma-pe klo 8-19, la klo 10-16.30, häiriöilmoitukset 24/7

 

Vähemmän jonoa vikailmoituspuolella on klo 20-06. Eli siis yön aikana.


Saunalahti MegaReilu 4G sekä Elisa Viihde 100M/5M.
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
KoTe60
Kirjoituksia: 2 564
Rekisteröity: ‎03-06-2009

Viite: 3G liittymät ja dataliikenne

Luultavasti tukiasema sekaisin dataliikenteen osalta, eli kannattanee soitella vikailmoitus. Pari viikkoa sitten oli itselläni sama homma, ja sekoilu kesti n. 10 tuntia. Vaatineeko tukiasema sen paljon puhutun resetin.

 

Häiriökarttaan tulee yleensä merkintöjä, jos alueelta tulee useampia ilmoituksia ongelmista. Ja ilmoituksia tulee aina enemmän, jos puhepuoli reistaa, joten datapuolen häiriöt näkyvät kartalla pidemmällä viiveellä.

Vuoden Palstalainen 2011
Käytä vain tekstiä.
Vahvin lenkki
Sydeemi
Kirjoituksia: 404
Rekisteröity: ‎08-08-2012

Viite: 3G liittymät ja dataliikenne


KoTe60 kirjoitti:
Häiriökarttaan tulee yleensä merkintöjä, jos alueelta tulee useampia ilmoituksia ongelmista. Ja ilmoituksia tulee aina enemmän, jos puhepuoli reistaa, joten datapuolen häiriöt näkyvät kartalla pidemmällä viiveellä.

 

Jaa, että häiriökartta onkin häiriöilmoituskartta. Luulin että karttaan päivittyy automaattisesti viat, kun "toimintaohjeessa" noin lukee:

1. Tarkista kartasta onko alueellasi Elisan ja Saunalahden palveluihin vaikuttava huoltotyö tai häiriö.:smileyhuh:

Tukiasemien 24/7 seuranta onkin ulkoistettu asiakkaille.:smileytongue:

Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
KoTe60
Kirjoituksia: 2 564
Rekisteröity: ‎03-06-2009

Viite: 3G liittymät ja dataliikenne


Sydeemi kirjoitti:
Jaa, että häiriökartta onkin häiriöilmoituskartta. Luulin että karttaan päivittyy automaattisesti viat, kun "toimintaohjeessa" noin lukee:

1. Tarkista kartasta onko alueellasi Elisan ja Saunalahden palveluihin vaikuttava huoltotyö tai häiriö.:smileyhuh:


Ei ihan noin (ilmeisesti), vaikkei noita mekanismeja tunnekaan. Enemmänkin lienee kyse siitä, että datapuolen reistaillessa jokin yksittäinen ilmoitus ei aiheuta kovinkaan paljon toimenpiteitä operaattorin taholta. Voidaan vilkaista joltakin konsolilta, että tukari toimii normaalisti ja that's it. Ja aina ensimmäisenä epäillään, että ilmoittajan laitteissa on vikaa. 

 

Kun puheliikenteessä on jollakin alueella häikkää, ilmoituksia tulee takuuvarmasti enemmän, mikä myös operaattorille on selkeä viesti, että jotain vikaa on. Mutta tässäkin vaikuttaa häiriöpaikka: Kattavan verkon alueella saattaa jokin toinen tukiasema "korvata" vikaantuneen, eikä kaikki alueen käyttäjät edes huomaa vikaa olevan siinä "omassa" tukarissa. Datayhteydet tuollakin alueella saattavat heikentyä joillakin käyttäjillä ja joillakin "tumppautua" kokonaan, koska ikinä tukiaseman/solun koko alue ei ole toiminnaltaan samanlainen.

 

Kyllä asiakkaat ovat aina hyviä valvojia verkkovioille. Kysyjän kuvailema tilanne (päätelaite on verkossa ja lähettää, takaisin ei tule mitään) näyttää useiden kokemusten perusteella olevan vikatilanne, joka ei ainakaan selkeästi näy operaattorille. Aikaisemmin tuollaisessa tilanteessa ei ainakaan yksi puhelinsoitto riittänyt; toivottavasti operaattori on jotain oppinut.  

Vuoden Palstalainen 2011
Käytä vain tekstiä.
Satunnainen keskustelija
mpelt
Kirjoituksia: 17
Rekisteröity: ‎07-11-2012

Viite: 3G liittymät ja dataliikenne

Aamulla tein vikailmoituksen vähän ennen kahdeksaa. Töistä kotiin tullessa tilanne on edelleen sama, kartalla ei näy että tässä olisi lähelläkään ongelmia. Soitin jälleen tukeen josta kerrottiin että tekemäni vikailmoitus näkyy mutta asia ei ole vielä ratkennut. Oletan että asialle ei ole tehty yhtään mitään.

 

Työkaverin kanssa juttelin joka on toisesta kaupungista mutta myös kokenut samanlaisia ongelmia, siellä nimenomaan auttoi tukiaseman resetointi tms ja homma alkoi toimia. Hänellä oli Sonera. Työ hoitui 15 minuutin sisällä ilmoituksesta.

Käytä vain tekstiä.
Satunnainen keskustelija
mpelt
Kirjoituksia: 17
Rekisteröity: ‎07-11-2012

Viite: 3G liittymät ja dataliikenne

Tähän voisi lisätä että tämä illemmalla puhelimeen vastannut henkilö ei selvästikkään ollut kiinnostunut tilanteestani missään määrin oikeastaan. Sen kyllä kuulee kun kuunnellaan. 

Käytä vain tekstiä.
Satunnainen keskustelija
mpelt
Kirjoituksia: 17
Rekisteröity: ‎07-11-2012

Viite: 3G liittymät ja dataliikenne

Kirjoitin oma.saunalahti.fi sivulta (vikailmoitus numeron kera) viestin vielä että olisi kiva jos edes kerrottaisiin missä mennän. Kello on 00:03 ja mitään ei ole tapahtunut edelleenkään. Ei toimi, ei viestejä, ei mitään.

 

Tekisi tavallaan mieli soittaa aamulla ja kysyä tilannetta mutta en tiedä haluttaako jos siellä on yhtä paljon asiasta kiinnostunut ihminen vastassa taas... :smileysad:

 

 

Käytä vain tekstiä.
Ansioitunut auttaja
Arnold
Kirjoituksia: 71
Rekisteröity: ‎19-04-2009

Viite: 3G liittymät ja dataliikenne

[ Muokattu ]

edit: Ääh, olkoon. Sitä vaan, että itse olen kyllä kaikkien firmojen kanssa tottunut päivistä - viikkoihin -käsittelytahtiin. Valitettavasti yhä hitaammaksi näyttävät käyvän. Saman päivän aikana asioiden käsittely vaatisi kyllä melkoista henkilöstöäkin varmaan, tosin työttömiä maassa riittää.

Saunalahti TuplaLaajakaista (ADSL "10/1 Mb/s" + 3G 1-2 Mb/s) -- Ex: Tikka+ GSM x 2, Puhu Hyvää GSM
Käytä vain tekstiä.
Moderaattori
Tomahaukki
Kirjoituksia: 721
Rekisteröity: ‎15-02-2012

Viite: 3G liittymät ja dataliikenne


mpelt kirjoitti:

Kirjoitin oma.saunalahti.fi sivulta (vikailmoitus numeron kera) viestin vielä että olisi kiva jos edes kerrottaisiin missä mennän. Kello on 00:03 ja mitään ei ole tapahtunut edelleenkään. Ei toimi, ei viestejä, ei mitään.

 

Tekisi tavallaan mieli soittaa aamulla ja kysyä tilannetta mutta en tiedä haluttaako jos siellä on yhtä paljon asiasta kiinnostunut ihminen vastassa taas... :smileysad:

 

 


Pahoittelen, että asiakaspalvelijastamme on jäänyt sellainen kuva, että hän ei olisi ollut kiinnostunut ongelmastasi Mobiililaajakaistan suhteen. Kaikista vikailmoituksista tulee asiakkaalle kuittaus, kun ne on käsitelty, joten kannattaa vielä odotella vastausta rauhassa:smiley:

 

A man can be destroyed but not defeated.
- Ernest Hemingway


Asiakastuki Elisa        Asiakastuki Saunalahti        Häiriötiedotteet        Palstan pelisäännöt

Käytä vain tekstiä.