Palsta
VASTAA
Käyttäjä
jokke1957
Kirjoituksia: 8
Rekisteröity: ‎24-04-2009

Reklamaatio

Tietääkö kukaan miten se Reklamaatio oikein tehdään? Jouduin huijatuksi kun vastasin yhteen palvelutekstiviestiin ja sitten poistin heidän lähettämät viestit ja niistä sitten jokaisesta poistamasstani viestistä jouduin maksamaan 2euroa ja eikä siinä vielä kaikki. Olin sen ekaviestini jälkeen vakituinen asiakas ja sain sitten stopattua sen niin, että lähetin viestin siihen palvelunumeroon ja sanan Stop. Viestit loppuivat, mutta jouduin maksamaan 48euroa. Saunalahti pesee tässä asiassa kätensä. Nyt pitäisi tehdä Reklamaatio ja miten se tehdään? En ole ennen tehnyt sellaista. Sanoin operaattorille, että tämähän on hyvä bisnes pitäisi alkaa itsekkin laittelemaan viestejä ihmisille ja rahat perisi operaattori.
Käytä vain tekstiä.
Apteekin hylly
pikkukarhu
Kirjoituksia: 975
Rekisteröity: ‎12-12-2008

Vs: Reklamaatio

Tee tutkintapyyntö. Ainakin kaveri väitti että Soneralla löytyy kaikki tekstiviestit yms. 4 vuotta taaksepäin.
Saunalahti on rautaa, niin moni taipua saa
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
Hyvis
Kirjoituksia: 8 987
Rekisteröity: ‎20-01-2005

Vs: Reklamaatio

Tuolla on jonkin verran keskustelua asiasta, löytyisikö apua:

http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,11451.0.html
Ennen luulin tienneeni, nyt tiedän luulleeni.
- Saunalahden Palstan hyväntekijä 2010 -
Käytä vain tekstiä.
Kysyjä
snebbie
Kirjoituksia: 33
Rekisteröity: ‎08-05-2009

Vs: Reklamaatio

Kyseessä ei ilmeisestikään ole Saunalahden tarjoama palvelu, joten turhaan reklamoit sinne. Kannattaa mieluummin reklamoida palveluntarjoajaa. Saunalahti toimii laskuttaja, ei palveluntarjoajana. Sama periaate kuin vaikkapa parkkimaksuissa, maksat sen puhelinlaskulla, mutta raha menee kaupungille. Turhaan keräät kehoitusmaksuja, koska lasku on kuitenkin operaattorin puolelta aiheellinen.
Käytä vain tekstiä.
Puhelias
jaakkoo
Kirjoituksia: 125
Rekisteröity: ‎20-03-2008

Vs: Reklamaatio


Turhaan keräät kehoitusmaksuja, koska lasku on kuitenkin operaattorin puolelta aiheellinen.


Kyllä se reklamaatio kannattaa tehdä. Reklamaation alaista osaa laskusta ei tarvitse maksaa ennenkuin reklamaatio on käsitelty.
Tietysti operaattoreilla olisi keinoja vähentää näitä reklamaatiota, jos todellista halua löytyisi.
Käytä vain tekstiä.
Kysyjä
snebbie
Kirjoituksia: 33
Rekisteröity: ‎08-05-2009

Vs: Reklamaatio

Jos reklamaation käsittely kestää vaikkapa kaksi viikkoa ja lasku todetaan aiheelliseksi, niin onko se todella sen vaivan arvoista. Eikö ole sama silloin siirtää eräpäivää laskulta itse.. Tulos on sama..
Jos olet tilannut puhelimellasi jonkin kestotilauspalvelun, millä perusteella operaattori on vastuussa laskustasi?:smileyhuh:
Käytä vain tekstiä.
Puhelias
jaakkoo
Kirjoituksia: 125
Rekisteröity: ‎20-03-2008

Vs: Reklamaatio


Jos reklamaation käsittely kestää vaikkapa kaksi viikkoa ja lasku todetaan aiheelliseksi, niin onko se todella sen vaivan arvoista.


Juu, on se vaivan arvoista, ajatellen monia muita samaan ansaan joutuneita. Reklamaatiotulvan käsittely tietysti maksaa jotakin operaattoreille, mutta ennenkaikkea lisää motivaatiota etsiä ja käyttää niitä niitä keinoja, joihin edellisessä viestissä vihjasin.
Käytä vain tekstiä.
Kysyjä
snebbie
Kirjoituksia: 33
Rekisteröity: ‎08-05-2009

Vs: Reklamaatio

Minkälaisia keinoja operaattorilla on mielestäsi ulkopuolisten palveluiden hinnoittelun muuttamiseen? Tai kestotilauksiin? Ensin ihmiset vinkuu, kun vastauksen kestämisessä menee niin kauan ja sitten laitetaan reklamaatioita tommosista aiheista.. Ikuinen oravanpyörä...
Käytä vain tekstiä.
Puhelias
jaakkoo
Kirjoituksia: 125
Rekisteröity: ‎20-03-2008

Vs: Reklamaatio


Minkälaisia keinoja operaattorilla on mielestäsi ulkopuolisten palveluiden hinnoittelun muuttamiseen? Tai kestotilauksiin? Ensin ihmiset vinkuu, kun vastauksen kestämisessä menee niin kauan ja sitten laitetaan reklamaatioita tommosista aiheista.. Ikuinen oravanpyörä...


Kuten tästäkin nimimerkin suojassa esitetystä Saunalahden kannasta ilmenee, Saunalahti ei ole asiakkaidensa puolella tekstiviestihuijareita vastaan vaan samassa rintamassa näiden kanssa. Jos asiakas on tyhmä, huolimaton tai niin kärsimätön, ettei ehdi lukea pienellä fontilla esitettyä tekstiä tai on kadottanut lukulasinsa tai ei pääse etenemään sivustolla klikkaamatta vahingossa tilausnappia tai on alaikäinen, hänet tuleekin erottaa rahoistaan.

Tietenkin Saunalahti voisi kieltäytyä välittämästä reklamoineen asiakkaan rahoja huijarille ilman oikeuden päätöstä ja luopua samalla pienestä provisiosta ("Mistä näitä senttejä oikein tulee?"). Tai olla aloitteellinen Kuluttajaviranomaisten suuntaan, että näistä ilmiöistä päästäisiin eroon. Ja jos viranomaisetkin ovat voimattomia, lobata tiukemman kuluttajansuojalain puolesta. Haluaisin kovasti uskoa, että näin tapahtuukin, mutta kun tälläiset asiat eivät ole kovin salassapidettäviä, enkä ole mistään tälläisesta kuullut niin kovasti epäilen.

Kehotankin kaikkia operaattorin avustuksella huijattuja tekemään reklamaation sekä lisäksi valituksen tai ainakin ilmoituksen kuluttajaviranomaiselle. Reklamaatiossa on sekin hyvä puoli, että palstan viestien mukaan niiden käsittelyaika on viikkoja asiakaspalvelupyyntöjen kuukausien sijaan.
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
Hyvis
Kirjoituksia: 8 987
Rekisteröity: ‎20-01-2005

Vs: Reklamaatio

Näiden linkkien takana opastusta Reklamaatioiden tekemiseen ja muutakin tietoa Mobiilipalveluihin liittyen:

Kuluttajavirasto sekä
Maksullisten puhelinpalveluiden eettinen lautakunta
Ennen luulin tienneeni, nyt tiedän luulleeni.
- Saunalahden Palstan hyväntekijä 2010 -
Käytä vain tekstiä.