Palsta
VASTAA
Propellihattu
MR_C
Kirjoituksia: 386
Rekisteröity: ‎19-01-2005

SAUNALAHTI+ELISA+PL OSOITE+VAKUUSMAKSU 300-EUROA

KANSALAISET... Minua kyllä ihmellyttää elisan toiminta? Tarkkoja päivämääriä ei enää ole kerta vedin tänään 11-05-2010 kaikki elisan paperit silppurista läpi. Mutta tarina menee suunilleen seuraavasti. Olin kiinnostunut ja tilasin netin kautta elisan 70-puhepaketin sekä 100-sms paketin yhteishintaan 9.89-euroa kuukaudessa. Ilman kännyä joten kyseessä ei olisi ollut mikään määräaikaissopimus. Tilaus meni pankkitunnistuksella hyvin läpi. Bastussa ei ole tällä hetkellä voimassa mitään määräaikassopimuksia ja luottotiedot ovat ok. Aina myös olleet. 10-05-2010 siis eilen tuli elisalta pieni lasku. 300-euroa vakuusmaksua tai liittymää ei avata. Syy oli PL osoite. No ei ole ensinmäinen kerta. Mutta soitin kuitenkin elisaan ja pyysin selitystä siihen että miksi PL osoite kelpaa vallan hyvin bastulle ilmaan mitään vakuusmaksua mutta ei elisalle vaikka samassa talossa ollaan? Ei selitystä. Pyysin kuitenkin että joku elisan luotonvalvonnasta olisi soittanut minulle ja antanut kunnon selityksen. Joo soitetaan. Tänään 11-05-2010 tuli tekstari elisalta. VAKUUSMAKSU ON AIHEELINEN TERV:ELISA... Että semmoiset selitykset. No ei se minua haittaa. Pysytään bastun asiakkaana. Mutta huvittavaa on se että seuraavat operaattorit. SAUNALAHTI-DNA-SONERA-CUBIO-GLOBETEL-TELEFINLAND Hyväksyvät minun PL osoitteeni ilman mitään vakuusmaksua. Myös verovirasto ja poliisi sekä nordea ja kaikki muut virastot ovat hyväksyneet PL osoitteeni ainoaksi osoitteeksini. Olen ollut asiakkaana kaikissa yllämainituissa teleoperaattoreissa ja mitään vakuusmaksua en ole ikinä tarvinnut maksaa saadakseeni yhden kännykkäliittymän auki. Paitsi elisalta. Elisa pyytää mutta ei pysty perustelemaan omaa pyyntöä? Mutta niin kuin jo sanoin niin ei haittaa. Pysyn bastussa. Onko elisan lompakko tyhjä:smileyhuh: KUMMALLISTA TOIMINTAA:smileyhuh:
Käytä vain tekstiä.
Elisalainen
Murmeliina
Kirjoituksia: 530
Rekisteröity: ‎26-11-2009

Vs: SAUNALAHTI+ELISA+PL OSOITE+VAKUUSMAKSU 300-EUROA

Hei,

Tähän Elisalta saamaasi vakuusmaksupyyntöön emme valitettavasti osaa Palstalla tarkemmin ottaa kantaa, sillä Saunalahden Palstalle ei Elisan puolen asiakaspalvelu käy vastailemassa.

Itse jäin tässä miettimään lähinnä sitä, lukiko saamassasi vakuuspyynnössä, että syynä on nimenomaan PL-osoite? Elisan käytäntöjen asiantuntija en ole, mutta ainakaan Saunalahden puolella ei asiakkaan osoite ole vakuuspyynnön peruste. Sen sijaan perusteita vakuuspyynnölle ovat esimerkiksi Suomen Asiakastiedosta löytyvät tiedot, maksuhistorian puute Suomessa, tai asiakkaalla jo ennestään olevien liittymäsopimusten määrä. Vakuuspyyntö on aina tapauskohtainen.
Käytä vain tekstiä.
Propellihattu
MR_C

Hei,

Tähän Elisalta saamaasi vakuusmaksupyyntöön emme valitettavasti osaa Palstalla tarkemmin ottaa kantaa, sillä Saunalahden Palstalle ei Elisan puolen asiakaspalvelu käy vastailemassa.

Itse jäin tässä miettimään lähinnä sitä, lukiko saamassasi vakuuspyynnössä, että syynä on nimenomaan PL-osoite? Elisan käytäntöjen asiantuntija en ole, mutta ainakaan Saunalahden puolella ei asiakkaan osoite ole vakuuspyynnön peruste. Sen sijaan perusteita vakuuspyynnölle ovat esimerkiksi Suomen Asiakastiedosta löytyvät tiedot, maksuhistorian puute Suomessa, tai asiakkaalla jo ennestään olevien liittymäsopimusten määrä. Vakuuspyyntö on aina tapauskohtainen.
  Syy oli nimeenomaan PL osoite. Luottotiedot oli ja ovat aina myös olleet kunnossa. Mutta niinkuin jo aikaisemmin jo sanoin niin ei haittaa. Jos ei kelpaa PL elisalle niin pitäköön omat liittymänsä.
Käytä vain tekstiä.
Sikariporras
Saunijee
Kirjoituksia: 588
Rekisteröity: ‎11-12-2009

Tarkoittaako toi sitä että jos maksaa 300e niin se koko raha on käytössä puheluihin ja muuhun? vai meneekö se sitten saunalahden omaan kassaan eikä asiakas hyödy siitä mitään:smileyhuh:  :smileyrolleyes: :smileyrolleyes:
zte+usb targus virtalähde+15db suunta antenni+saunalahden liittymiä 2kpl
Käytä vain tekstiä.
Propellihattu
MR_C

Tarkoittaako toi sitä että jos maksaa 300e niin se koko raha on käytössä puheluihin ja muuhun? vai meneekö se sitten saunalahden omaan kassaan eikä asiakas hyödy siitä mitään:smileyhuh:  :smileyrolleyes: :smileyrolleyes:
Kerta luottotiedot on ok niin luulisin kyllä että jos olisin maksanut niin rahat olisivat menneet elisan kassakaappiin. Mitä hyötyä niistä ei varmasti olisi elisalle ollut. Asiaan kuuluu kyllä viellä sekin seikka että minulla löytyy gsm numeron irtisanomis päätös omasta tahdostani vuodelta 1998 (RADIOLINJA) jolloin minulla on paperissa juuri tämä sama PL osoite joka vuonna 1998 kelvasi ilman mitään vakuusmaksua silloiselle radiolinjalle. Mutta tätä asiaa ja paperia en ottanut elisan kanssa esille. Syy oli että en viitsinyt enkä jaksanut tapella turhan takia. Elisa olisi luultavasti kuitenkin sen hylännyt. Radiolinja kuin on kuollut ja kuopattu yhtiö. Dna yritti aikoinaan myös vakuusmaksua PL osoitteeni takia. Mutta silloin sain itse puhelimetse puhua luotonvalvonnan kannsa. Puhelu kesti noin 2-minuuttia. Sen jälkeen dna:n asiakaspalvelu soitti minulle noin 10-minuutin kuluttua ja ilmoitti että vakuusmaksu laskun 300-euroa saa vetää silppurista läpi jos niin haluaa. Kaikki on ok ja mitään vakuusmaksua ei peritä ja liittymä on jo avattu. Näin oli myös tapahtunut. Elisa pitäköön taas omat liittymänsä. Jos ei passa niin sitten ei.
Käytä vain tekstiä.
Elisalainen
jesjoh
Kirjoituksia: 61
Rekisteröity: ‎14-04-2010

Saunalahdella vakuusmaksua pidetään sopimuksesta riippuen 12kk tai 24kk. Tämän jälkeen vakuusmaksu palautetaan joko asiakkaan tilille, tai hyvitetään laskuista. Elisan käytännöistä en valitettavasti osaa sanoa, mutta eiköhän ne jokseenkin samanlaiset ole.
Käytä vain tekstiä.
Puhelias
Contula
Kirjoituksia: 137
Rekisteröity: ‎28-03-2006

Ehkä kannattaa asiasta keskustella täällä -->http://palsta.elisa.fi/index.php?PHPSESSID=tgrpnkalovfv8cenkdtt2mgu81&
VDSL2 100/10 asiakas Jippiin ajoilta,Elisa viihde,
Käytä vain tekstiä.