Saunalahti Palsta
-kysy, auta, keskustele

Vastaa
Vierailija
MariaHelena2
Kirjoituksia: 1
Rekisteröity: ‎01-03-2013

Tuntemattomat puhelinnumerot

Onko puhelimeen / liittymään mahdollista asettaa tuntemattomien numeroiden esto?

Käytä vain tekstiä.
Vahvin lenkki
eeeno
Kirjoituksia: 685
Rekisteröity: ‎27-01-2010

Viite: Tuntemattomat puhelinnumerot

Verkon puolesta sellaista mahdollisuutta ei luonnollisesti ole, mutta älypuhelimiin saa tietyn ohjelman, esim. Androidiin pikainen googlaus löytää Call control- call blocker nimisen ohjelman, jolla se ehkä onnistuisi.

Toinen vaihtoehto on asettaa puhelinluettelon numeroille oma soittoääni ja vaihtaa yleiseksi soittoääneksi hiljainen ääni eli ts. siirtää puhelimeen soittoääni josta ei kuulu ääntä ollenkaan. Tuolloin luettelon numeroille puhelin soi ja muille ei lainkaan. Se ehkä on mahdollista hieman kehittyneimmissä peruspuhelimissa.

Toisekseen ehkä oman numeron muuttaminen salaiseksi saattaisi olla tehokas keino, jos numeron ei tarvitse näkyä numerotiedustelussa.

Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
hpguru
Kirjoituksia: 10 305
Rekisteröity: ‎09-01-2011

Entäpä jos tuntemattomasta numeroista soittaakin mukava nainen Veikkaukselta asialla että olette juuri voittanut miljoonan?

Saunalahti MegaReilu 4G sekä Elisa Viihde 100M/5M.
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
Hyvis
Kirjoituksia: 8 921
Rekisteröity: ‎20-01-2005

Kantsii opetella ulkoa ennakkoon se Veikkauksen numero. :smileytongue:
Tosin jos haluaa puheluja vain tutuista numeroista, ainoa mahdollisuus on itsellä salainen numero ja antaa sen vain niille, joiden numerot tallentaa puhelimeen yhteystietoihin. Tai jotka ovat muuten tuttuja numeroita.
"Kaikki paikat on parkkipaikkoja, jotkut vaa maksaa vähä enemmän." (Jethro Rostedt)
- Saunalahden Palstan hyväntekijä 2010 -
Käytä vain tekstiä.
Orkesterin johtaja
Optio
Kirjoituksia: 1 889
Rekisteröity: ‎22-07-2009

[ Muokattu ]

Hyvis kirjoitti:
Kantsii opetella ulkoa ennakkoon se Veikkauksen numero. :smileytongue:

Käsittäisin niin että kysyjä tarkoittaa soittoja joissa ei tulevan puhelun puhelinnumeroa näy

Voin olla väärässäkin tuossa olettamuksessa...:smileycool:... mikäli jossain puhelimessa on toiminta että se ilmoittaa että tuntematon numero silloin kun sitä ei ole ko. puhelimen muistissa.

Ps... minun puhelin joko näyttää numeron tai sitten soittaja on estänyt sen vaikka se olisikin puhelinmuistiossa. Veikkaus tuskin on estänyt numeroa näkymästä joten se ei voi olla tuntematon numero.

~~~~~~~~~~~~~~~ ^ ~~~~~~~~~~~~~~~~~
Savolaisia sutkauksia... tässä yksi niistä...:smileywink: >> Leoka pystyyn kun tulloo kova paekka - pyssyypähän aenae suu kiinni..... "
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
Hyvis

Optio kirjoitti:

Ps... minun puhelin joko näyttää numeron tai sitten soittaja on estänyt sen vaikka se olisikin puhelinmuistiossa.

Minun puhelimessa näkyy Fonectan tietokannan mukaiset liittymän haltijan julkiset tiedot. Paitsi jos numeron yhteystiedot on tallennettu puhelimeen. Silloin näkyy numeroa vastaava tieto puhelimen yhteystiedoista. :smileywink:

"Kaikki paikat on parkkipaikkoja, jotkut vaa maksaa vähä enemmän." (Jethro Rostedt)
Käytä vain tekstiä.
Orkesterin johtaja
Optio
Kirjoituksia: 1 889
Rekisteröity: ‎22-07-2009

Hyvis kirjoitti:

Optio kirjoitti:

Ps... minun puhelin joko näyttää numeron tai sitten soittaja on estänyt sen vaikka se olisikin puhelinmuistiossa.

Minun puhelimessa näkyy Fonectan tietokannan mukaiset liittymän haltijan julkiset tiedot.

Joo minä en ole noin utelias  enkä kiinnostunut  soittajien julkisista tiedoista, riittää että näkyy puhelinnomero varalta jos tarvitsee soittaa takaisin ja tarvittaessa  nuo tiedot voi kysästä puhelun kestäessä.

~~~~~~~~~~~~~~~ ^ ~~~~~~~~~~~~~~~~~
Savolaisia sutkauksia... tässä yksi niistä...:smileywink: >> Leoka pystyyn kun tulloo kova paekka - pyssyypähän aenae suu kiinni..... "
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
Hyvis

Optio kirjoitti:

Hyvis kirjoitti:

Optio kirjoitti:

Minun puhelimessa näkyy Fonectan tietokannan mukaiset liittymän haltijan julkiset tiedot.

Joo minä en ole noin utelias  enkä kiinnostunut  soittajien julkisista tiedoista, riittää että näkyy puhelinnomero varalta jos tarvitsee soittaa takaisin ja tarvittaessa  nuo tiedot voi kysästä puhelun kestäessä.

Tässä männä viikolla tuli puhelu josta "Fenno Jämsä Oy" -nimisestä paikasta. Kauppasivat jotain puhdustusainepakettia kestotilauksena 12 kuukauden ajaksi. Kaupantekijäisiksi olisin saanut vielä majoituslahjakortin Espanjaan viikoksi! Aatteleppa, keskellä talvea Espanjan aurinkorannikolle! Vaikka sottaisivat mistä numerosta, tiedän ensi kerralla olla vastaamatta kyseisestä yrityksestä tulevaan puheluun. Myös "DNA Kauppa Oy"-nimisestä yrityksestä saapuvat puhelut jätän väliin, jos ei varsinaisesti satu olemaan tekemisen puutetta. :smileywink:

Epäilemättä ihan ok tuotteita molemmat, mutta en vaan kuulu kohderyhmiin.

Käytä vain tekstiä.