Saunalahti Palsta
-kysy, auta, keskustele

Vastaa
Tietotoimisto
miklex
Kirjoituksia: 234
Rekisteröity: ‎19-01-2005

Vs: UUSI 050 NUMERO

Noita 4-numeroisia (050-1ABC ja 050-2ABC) sai, kun osti Radiolinjan osakkeen. Osakkeita myytiin etenkin ennen verkon kaupallista avaamista. Sillä siis kerättiin osin alkupääomaa, muistaakseni osakkeen hinta oli tuolloin 5000 mk. Myytiin niitä varmaan vielä verkon avaamisen jälkeenkin.

Paikallisten puhelinyhdistysten ja HPY:n asiakkaat saivat 5-numeroisia (050-6ABCD), jos vaihtoivat lankaliittymäosakkeensa Radiolinjan liittymään. Sitä en tiedä, myytiinkö niitä vai oliko pelkkää vaihtokauppaa.

Kyllä noita 5-numeroisia numeroita myyntiin ihan samaan tapaan kuin 4-numeroisiakin. Itse sellaisen hankin tuolloin Radiolinjan alkuaikoina juuri tuohon 5000mk:n hintaan.
Käytä vain tekstiä.
Propellihattu
MR_C
Kirjoituksia: 386
Rekisteröity: ‎19-01-2005

Noita 4-numeroisia (050-1ABC ja 050-2ABC) sai, kun osti Radiolinjan osakkeen. Osakkeita myytiin etenkin ennen verkon kaupallista avaamista. Sillä siis kerättiin osin alkupääomaa, muistaakseni osakkeen hinta oli tuolloin 5000 mk. Myytiin niitä varmaan vielä verkon avaamisen jälkeenkin.

Paikallisten puhelinyhdistysten ja HPY:n asiakkaat saivat 5-numeroisia (050-6ABCD), jos vaihtoivat lankaliittymäosakkeensa Radiolinjan liittymään. Sitä en tiedä, myytiinkö niitä vai oliko pelkkää vaihtokauppaa.
Hyvin harmillista että elisa ei enää myy 050-xxxx uusia numeroita. Sanotaan vaikka 500-euron kappale hinta. Numerosarjat 050-3xxx 4xxx 5xxx 6xxx 7xxx 8xxx 9xxx voisi ihan hyvin ottaa myyntiin. Mutta raha ei kai ole elisalle niin tärkeä. Jos 050-xxxx numerot tulisivat uudelleen myyntiin niin minä ostaisin semmoisen heti. Vaikka 050-7777 WOW... Se olisi jo statusta. Vaikka onhan minulla ollut jo yli 12 vuotta käytössä 040-xxxxxxz numero...

Kyllä noita 5-numeroisia numeroita myyntiin ihan samaan tapaan kuin 4-numeroisiakin. Itse sellaisen hankin tuolloin Radiolinjan alkuaikoina juuri tuohon 5000mk:n hintaan.
Käytä vain tekstiä.
Vakiintunut keskustelija
jellovi
Kirjoituksia: 100
Rekisteröity: ‎21-02-2005

Käytä vain tekstiä.
Vakiintunut keskustelija
tijuhe
Kirjoituksia: 100
Rekisteröity: ‎20-12-2006

Hyvin harmillista että elisa ei enää myy 050-xxxx uusia numeroita. Sanotaan vaikka 500-euron kappale hinta. Numerosarjat 050-3xxx 4xxx 5xxx 6xxx 7xxx 8xxx 9xxx voisi ihan hyvin ottaa myyntiin. Mutta raha ei kai ole elisalle niin tärkeä. Jos 050-xxxx numerot tulisivat uudelleen myyntiin niin minä ostaisin semmoisen heti. Vaikka 050-7777 WOW... Se olisi jo statusta. Vaikka onhan minulla ollut jo yli 12 vuotta käytössä 040-xxxxxxz numero...

Noissa neljänumeroisissa ei vain saisi olla sama numero kuin pidemmissä on alkuna, eli siis 050 abcd ei voi olla jos on olemassa 050 abcd xxx, koska ainakaan lankapuhelimesta soitettaessa keskus ei tietäisi, että pitääkö vielä odottaa lisää numeroita vai pitääkö yhdistää lyhyempään numeroon. Kännykästä soitettaessa en tiedä miten keskus käsittelee numeroita kun ne lähetetään yhtenä könttänä valinnan lopuksi. Ainakin 050 5xxx xxx-numeoroita on olemassa.
Käytä vain tekstiä.
Vahvin lenkki
raastupa
Kirjoituksia: 427
Rekisteröity: ‎04-04-2009

Ymmärtääkseni noita 4-numeroisia ei voi olla kuin 1- ja 2- alkuisia juuri tuosta tijuhen mainitsemasta syystä.

Onhan noita 4 -numeroisia myynnissä, hintapyynnöt liikkuu jossain 10000 euron suuruusluokassa. Niinpä tuo 500e hinta 4 -numeroisesta on kyllä lähinnä ns. märkä uni.

Lisätietoja esim. http://www.puhelinosake.com/lyhytnumero.html

Käytä vain tekstiä.
Orkesterin johtaja
irritus
Kirjoituksia: 1 267
Rekisteröity: ‎21-01-2005

koska ainakaan lankapuhelimesta soitettaessa keskus ei tietäisi, että pitääkö vielä odottaa lisää numeroita vai pitääkö yhdistää lyhyempään numeroon.

Tuo ei ole ongelma, soittajan keskus saa vastaanottajan keskukselta tiedon milloin numerovalinta on täydellinen. Toki monta muuta asiaa samat alkunumerot vaikeuttavat ja rikkovat, joten tuollaisen käytön välttäminen on erittäin suotavaa.
Käytä vain tekstiä.