Saunalahti Palsta
-kysy, auta, keskustele

Vastaa
Aloittelija
tyttö77
Kirjoituksia: 4
Rekisteröity: ‎13-11-2012

iphone viesti

Mulla on tekstiviestit estetty viihde ja aikuisviihdenumeroihin. Tuleeko mulle siis laskuu tosta 173331 viestistä? Liittymä on saunalahti otso.
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
hpguru
Kirjoituksia: 10 177
Rekisteröity: ‎09-01-2011

Viite: iphone viesti

[ Muokattu ]

Sen näkee puheluerittelystä onko tullut roskaviesti laskutettu.

Tiukin mahdollinen esto estää aina automaattisesti veloittuvat roskaviestit.

Saunalahti MegaReilu 4G sekä Elisa Viihde 100M/5M.
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
Hyvis
Kirjoituksia: 8 890
Rekisteröity: ‎20-01-2005

Kyseessä on ns ajanvietepalveluihin kuuluva numero. Tuon voi tosiaan estaa sillä tekstiviestien viihdenumeroestolla. Estoja päivitetään kolme kertaa vuorokaudessa eli noin kello 9, 12 ja 15.

Lisätietoa: Mobiilisisältöpalvelut eli palvelutekstiviestit

Laskutetut palvelut näet vasta sitten, kun lasku on lopullisesti muodostunut. Puheluerittely ei ole lopullinen laskuerittely, vaan se päivittyy vielä ennen lopullista laskun muodostumista.

Se, joka on väärässä, ei koskaan ymmärrä oikeassa olevan näkökantaa.
Se, joka on oikeassa, yleensä ymmärtää missä kohdassa väärässä oleva erehtyy.
- Saunalahden Palstan hyväntekijä 2010 -
Käytä vain tekstiä.
Ansioitunut auttaja
merzy77
Kirjoituksia: 68
Rekisteröity: ‎24-07-2012

Tämä on kykkä tyhmä kysymys, mutta mistä tiedän onko minun liittymästäni estetty nuo ns. roskaviestien vastaanotot? Pyysin liittymää avatessani kyllä laittamaan aikuisviihde-estot viesteihin ja puheluihn?

Saunalahti Norppa+
Lumia 710 pinkki
Iphone 4 valkoinen
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
Hyvis
Kirjoituksia: 8 890
Rekisteröity: ‎20-01-2005

merzy77 kirjoitti:

Tämä on kykkä tyhmä kysymys, mutta mistä tiedän onko minun liittymästäni estetty nuo ns. roskaviestien vastaanotot? Pyysin liittymää avatessani kyllä laittamaan aikuisviihde-estot viesteihin ja puheluihn?

Ohje tuolla: Palvelunumeroestot

Se, joka on väärässä, ei koskaan ymmärrä oikeassa olevan näkökantaa.
Se, joka on oikeassa, yleensä ymmärtää missä kohdassa väärässä oleva erehtyy.
- Saunalahden Palstan hyväntekijä 2010 -
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
Manipenni
Kirjoituksia: 1 972
Rekisteröity: ‎09-06-2007

Mulla tuli just iphone kilpailuviesti eilen(muistaakseni). Eipä estot tepsi välttämättä. Poistin viestin ja ei ole kyllä maksua ilmaantunut ainakaan puheluerittelyyn. Itsellä on valittuna hyötynumeroesto, joka estää myös viihde- ja aikuisviihdenumerot.

Palvelunumeroestoa ei ole itselläni.

Muutamien mielestä kaikki vakavalla naamalla tehty on järkevää.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Käytä vain tekstiä.
Moderaattori
Ilana
Kirjoituksia: 797
Rekisteröity: ‎16-02-2012

Manipenni kirjoitti:

Mulla tuli just iphone kilpailuviesti eilen(muistaakseni). Eipä estot tepsi välttämättä. Poistin viestin ja ei ole kyllä maksua ilmaantunut ainakaan puheluerittelyyn. Itsellä on valittuna hyötynumeroesto, joka estää myös viihde- ja aikuisviihdenumerot.

Palvelunumeroestoa ei ole itselläni.

Itse palvelunumeroviestejä esto ei välttämättä estä tulemasta, mutta laskutusperusteita ei palveluntarjoajalla ainakaan tällöin ole näistä viesteistä, mitkä tulevat estojen ollessa voimassa.

♥ Iso halaus ja kiitos kaikille :smiley:

♥ On miehiä ja on naisia. Sitten on meitä prinsessoja ♥

Asiakastuki Elisa        Asiakastuki Saunalahti        Häiriötiedotteet        Palstan pelisäännöt

Käytä vain tekstiä.
Aloittelija
ukkoh
Kirjoituksia: 3
Rekisteröity: ‎18-11-2012

Itse sain kanssa numerosta 18116 viestin "iPhone 5 palkinto osoitteessa http://www.iphonepalkinto.com". Näitä on tullut joskus aikaisemminkin, mutta laskussa ei ole vielä näkynyt. Yritin lähettää viestiän "STOP" samaiseen numeroon, mutta viesti ei mennyt perille. Mihinkään arvontoihin/kilpailuihin en ole osallistunut, joten onko nämäkin niitä huijausviestejä? Miten saan tämän loppumaan ennen kuin laskussa on monen sadan euron tikki? Pitäisikö pelkkä esto lopettaa noiden saaminen ja laskutus?

Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
hpguru
Kirjoituksia: 10 177
Rekisteröity: ‎09-01-2011

Moikka Ukkoh!

Ikävä kuulla että viestejä satelee. Tuossa kannattaa miettiä sitäkin, että itse et välttämättä ole mitään tilannut vaan numeron edellinen omistaja tai joku niistä.

Oma Saunalahdessa voi määritellä estoja palveluviesteille ja -numeroille, mutta ne eivät vaikuta saapuviin eli eivät millään tavalla estä tai suodata viestien/markkinointipuheluiden tuloa.

Laskuissa ei sitten mitään näy, jos on estot kohdillaan. Eli ko. roskatarjoajat eivät voi saada viestinsä veloittumaan puhelinlaskullasi.

Puhe-erittely ei ole lasku eli maksulliset palvelut näkyvät vasta oikeassa laskussa! :smileyembarrased:

Saunalahti MegaReilu 4G sekä Elisa Viihde 100M/5M.
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
Manipenni
Kirjoituksia: 1 972
Rekisteröity: ‎09-06-2007

Tuntuuhan noita pukkaavan,useampi jo tullut. Niin kauan ku ei laskua pukkaa,niin pelkkä delete riittää:smiley: Moisiin en viestejä lähettele,en edes niitä STOP viestejä,ne tuskin johtaa mihinkään.

Muutamien mielestä kaikki vakavalla naamalla tehty on järkevää.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Käytä vain tekstiä.