Palsta

Laskujen ulkoasuun sekä Oma Elisaan uudistuksia

tekijä päiväyksellä ‎14-11-2012 15:06

Elisa Viihteen, Kirjan sekä Maksu-TV:n laskujen ulkoasu uudistuu hieman marraskuusta alkaen. Uusilla asiakkailla päivitetty ulkoasu on ollut käytössä jo hetken aikaa, ja nyt päivitys otetaan käyttöön kaikille asiakkaille. Itse lasku sisältää samat tiedot kuin tähänkin saakka, ja tarkempi laskuerittely löytyy laskun kääntöpuolelta.
 
Myös itsepalvelussa www.elisa.fi/omaelisa tapahtuu uudistuksia laskujen katsomisen osalta vanhojen asiakkaiden kohdalla. Marraskuusta alkaen Elisa Viihteen, Kirjan, Maksu-TV:n sekä Vahdin laskut löytää yhdestä yhteisestä näkymästä, Laskut-välilehdeltä linkin ”Elisa-laskut” takaa. Vanhat laskut säilyvät erillisen linkin takaa löytyvästä Laskuarkistosta. Muutoksen tavoitteena on selkeyttää laskujen näyttämistä siten, että eri palveluiden laskut löytyvät yhdestä näkymästä. Oma Elisaan tullaan myös tekemään vielä lisää laskujen katsomista ja maksamista helpottavia uudistuksia.

Kysytyimmät asiat laskutuksesta ja esimerkkilasku löytyvät osoitteesta: www.elisa.fi/laskutus

Kommentit
tekijä ‎14-11-2012 15:50 - muokattu ‎14-11-2012 15:51

"Kysytyimmät asiat laskutuksesta ja esimerkkilasku löytyvät osoitteesta: www.elisa.fi/laskutus"

 

Siellä näkyy vielä  Oma Elisan vanha laskuvalikko!Hymiö Surullinen

tekijä päiväyksellä ‎14-11-2012 16:52

groner kirjoitti:

Elisa Viihteen, Kirjan sekä Maksu-TV:n laskujen ulkoasu uudistuu hieman marraskuusta alkaen. Uusilla asiakkailla päivitetty ulkoasu on ollut käytössä jo hetken aikaa, ja nyt päivitys otetaan käyttöön kaikille asiakkaille. Itse lasku sisältää samat tiedot kuin tähänkin saakka, ja tarkempi laskuerittely löytyy laskun kääntöpuolelta.
 
Myös itsepalvelussa www.elisa.fi/omaelisa tapahtuu uudistuksia laskujen katsomisen osalta vanhojen asiakkaiden kohdalla. Marraskuusta alkaen Elisa Viihteen, Kirjan, Maksu-TV:n sekä Vahdin laskut löytää yhdestä yhteisestä näkymästä, Laskut-välilehdeltä linkin ”Elisa-laskut” takaa. Vanhat laskut säilyvät erillisen linkin takaa löytyvästä Laskuarkistosta. Muutoksen tavoitteena on selkeyttää laskujen näyttämistä siten, että eri palveluiden laskut löytyvät yhdestä näkymästä. Oma Elisaan tullaan myös tekemään vielä lisää laskujen katsomista ja maksamista helpottavia uudistuksia.

Kysytyimmät asiat laskutuksesta ja esimerkkilasku löytyvät osoitteesta: www.elisa.fi/laskutus


 

Itse en kyllä löydä laskua tuolta mistään, vaikka sen jo pitäisi näkyä aiempien laskujen päivämäärien mukaan.

tekijä ‎14-11-2012 17:05 - muokattu ‎14-11-2012 17:09

Minulla Viihteen marraskuun lasku löytyy Oma Elisan Laskut-välilehden vasemmassa reunassa olevan" Muut Elisa-laskut"-kohdan "Elisa-laskut"-linkistä aukeavan (selaimen) uuden "Elisa-laskut"-välilehden "Avoimet laskut" kohdasta.

 

 

(Eihän sinulla ole hyvityksiä niin paljoa, ettei laskua olisi siksi tullut.Hymiö Silmänisku)

tekijä päiväyksellä ‎14-11-2012 17:48

antero kirjoitti:

Minulla Viihteen marraskuun lasku löytyy Oma Elisan Laskut-välilehden vasemmassa reunassa olevan" Muut Elisa-laskut"-kohdan "Elisa-laskut"-linkistä aukeavan (selaimen) uuden "Elisa-laskut"-välilehden "Avoimet laskut" kohdasta.

 

 

(Eihän sinulla ole hyvityksiä niin paljoa, ettei laskua olisi siksi tullut.Hymiö Silmänisku)


 

 

Eipä tuossa ole kuin sama vanha "viihde laskut" kuin aina ennenkin, jossa taas ei marraskuun laskua ole. Tietääkseni en ole mitään hyvityksiäkään saanut

 

Jostain syystä en saa kuvaakaan tähän liitettyä, vaan foorumi itkee viallisesta htmlstä joten pelkkänä linkkinä:

http://i2.aijaa.com/b/00057/11280681.jpg

 

Varmaan nyt on ulkoistettu laskutus ja foorumin ylläpitokin samalle firmalle jossa PACE:n kehitys.

tekijä jokuvaan päiväyksellä ‎14-11-2012 17:51

Äsken ei taas päässyt sivulle ollenkaan, mutta ei minullakaan aikaisemmin päivällä vielä uutta laskua ollut.

tekijä olamom päiväyksellä ‎14-11-2012 18:03

Laskutuksen tiliotetiedot ovat valitettavasti kadonneet tai sitten ovat tehokkaasti "kätketyt".

Tarvitsen niitä ehdottomasti kirjanpitäjälle ja verottajalle.

tekijä jortsu67 ‎14-11-2012 18:20 - muokattu ‎14-11-2012 18:21

Minulla on OmaElisassa seuraavanlainen ilmoitus:

 

2.11.2012 OmaElisan laskupalvelussa vikatilanne

OmaElisan laskupalvelussa on tällä hetkellä vikatilanne, joka näkyy osalle Elisa Viihteen, Vahdin tai Kirjan käyttäjiä. Vikatilanteen takia palveluiden laskut eivät näy OmaElisassa. Korjaustoimet ovat käynnissä ja laskut pyritään tuomaan näkyviin mahdollisimman pian.

 

Johtuisikohan tuosta nuo laskujen näkymättömyydet...? Itsellänikään ei marraskuun laskua näy.

tekijä päiväyksellä ‎14-11-2012 18:29

jortsu67 kirjoitti:

Minulla on OmaElisassa seuraavanlainen ilmoitus:

 

2.11.2012 OmaElisan laskupalvelussa vikatilanne

OmaElisan laskupalvelussa on tällä hetkellä vikatilanne, joka näkyy osalle Elisa Viihteen, Vahdin tai Kirjan käyttäjiä. Vikatilanteen takia palveluiden laskut eivät näy OmaElisassa. Korjaustoimet ovat käynnissä ja laskut pyritään tuomaan näkyviin mahdollisimman pian.

 

Johtuisikohan tuosta nuo laskujen näkymättömyydet...? Itsellänikään ei marraskuun laskua näy.


Juu huomasin kyllä tuonkin mutta kai nyt kahdessa viikossa luulisi kuntoon tulleen.

Tässä asiassa kun ensimmäisen kerran jopa uskon Elisan "Mahdollisimman pian" lausahdukseen.

tekijä ‎14-11-2012 18:43 - muokattu ‎14-11-2012 18:57

mikalin kirjoitti:

antero kirjoitti:

Minulla Viihteen marraskuun lasku löytyy Oma Elisan Laskut-välilehden vasemmassa reunassa olevan" Muut Elisa-laskut"-kohdan "Elisa-laskut"-linkistä aukeavan (selaimen) uuden "Elisa-laskut"-välilehden "Avoimet laskut" kohdasta.

 

 

(Eihän sinulla ole hyvityksiä niin paljoa, ettei laskua olisi siksi tullut.Hymiö Silmänisku)


 

 

Eipä tuossa ole kuin sama vanha "viihde laskut" kuin aina ennenkin, jossa taas ei marraskuun laskua ole. Tietääkseni en ole mitään hyvityksiäkään saanut

 

Jostain syystä en saa kuvaakaan tähän liitettyä, vaan foorumi itkee viallisesta htmlstä joten pelkkänä linkkinä:

http://i2.aijaa.com/b/00057/11280681.jpg

 

Varmaan nyt on ulkoistettu laskutus ja foorumin ylläpitokin samalle firmalle jossa PACE:n kehitys.


Tässä on ainakin  se ero, että minulla on myös matkapuhelinlaskuja, jotka ovat suoraan näkyvissä tuolla sivulla.

Siksi myös linkkien otsikossa on "Muut Elisa-laskut" ja sinulla vain "Elisa-laskut". Taitaa tämä Oma Elisankin  uudistaminen olla liian vaativa haaste Elisalle.Hymiö Surullinen

 

 

Muut Elisa-laskut

Elisa-laskut

Elisa Viihde -laskut

 

Tässä tuo Elisa-laskut linkki, jota voit kokeilla, silloin kun olet kirjautunut Oma Elisaan, jos se sinullakin avaisi kyseisen laskusivun.Hymiö Silmänisku

 
tekijä päiväyksellä ‎14-11-2012 19:36

antero kirjoitti:

mikalin kirjoitti:

antero kirjoitti:

Minulla Viihteen marraskuun lasku löytyy Oma Elisan Laskut-välilehden vasemmassa reunassa olevan" Muut Elisa-laskut"-kohdan "Elisa-laskut"-linkistä aukeavan (selaimen) uuden "Elisa-laskut"-välilehden "Avoimet laskut" kohdasta.

 

 

(Eihän sinulla ole hyvityksiä niin paljoa, ettei laskua olisi siksi tullut.Hymiö Silmänisku)


 

 

Eipä tuossa ole kuin sama vanha "viihde laskut" kuin aina ennenkin, jossa taas ei marraskuun laskua ole. Tietääkseni en ole mitään hyvityksiäkään saanut

 

Jostain syystä en saa kuvaakaan tähän liitettyä, vaan foorumi itkee viallisesta htmlstä joten pelkkänä linkkinä:

http://i2.aijaa.com/b/00057/11280681.jpg

 

Varmaan nyt on ulkoistettu laskutus ja foorumin ylläpitokin samalle firmalle jossa PACE:n kehitys.


Tässä on ainakin  se ero, että minulla on myös matkapuhelinlaskuja, jotka ovat suoraan näkyvissä tuolla sivulla.

Siksi myös linkkien otsikossa on "Muut Elisa-laskut" ja sinulla vain "Elisa-laskut". Taitaa tämä Oma Elisankin  uudistaminen olla liian vaativa haaste Elisalle.Hymiö Surullinen

 

 

Muut Elisa-laskut

Elisa-laskut

Elisa Viihde -laskut

 

Tässä tuo Elisa-laskut linkki, jota voit kokeilla, silloin kun olet kirjautunut Oma Elisaan, jos se sinullakin avaisi kyseisen laskusivun.Hymiö Silmänisku

 

Juu tuo linkki toimi ja laskun sai sillä näkymään. Onnittelut Elisalle TAAS loistavasta päivityksestä.

 

tekijä Arska päiväyksellä ‎15-11-2012 8:22

Hyvin toimii. Vanhat laskut jaettu kahteen eri paikkaan eikä marraskuun laskua ole. Toimivan linkin tulos:

http://aijaa.com/uo4FMI

 

tekijä päiväyksellä ‎15-11-2012 10:51
Kiitos palautteista! Kaikkia marraskuun laskuja ei ole vielä lähetetty, joten lähettämättömien laskujen osalta myöskään sähköiset laskut eivät Oma Elisassa vielä näy. Oma Elisan laskunäkymien monimuotoisuudesta taustatietona sen verran, että taustalla on useita eri laskutusjärjestelmiä, joista tietoja haetaan. Tämän vuoksi kaikkien eri tuotteiden ja palvelujen laskuja ei ole vielä tällä hetkellä teknisesti mahdollista näyttää samassa yhteisessä näkymässä ja täysin identtisenä toisiinsa nähden, mutta tähän suuntaan totta kai ollaan menossa ja tämä oli ensimmäinen askel kohti yhtenäistämistä.

Viestimme oli ehkä epäselvä, mikäli siitä muodostui kuva, että nyt uudistettu Oma Elisan laskunäkymä olisi kaikin puolin tämän jälkeen täydellinen. Näin ei suinkaan ole vaan paljon on edelleen tehtävää. Smiley

Mikalin, laittaisitko yksityisviestillä asiakastietosi, niin selvitetään miksi laskulinkki ei sinun kohdallasi näy?
tekijä Arska päiväyksellä ‎15-11-2012 11:23

groner kirjoitti:
Viestimme oli ehkä epäselvä, mikäli siitä muodostui kuva, että nyt uudistettu Oma Elisan laskunäkymä olisi kaikin puolin tämän jälkeen täydellinen. Näin ei suinkaan ole vaan paljon on edelleen tehtävää. Smiley


Onko tämä samaa systeemiä kuin Pace? Tuhrataan jotain ja laitetaan bugisena raakileena asiakkaiden ihmeteltäväksi?

tekijä päiväyksellä ‎15-11-2012 11:55

groner kirjoitti:


Mikalin, laittaisitko yksityisviestillä asiakastietosi, niin selvitetään miksi laskulinkki ei sinun kohdallasi näy?

 

Näyttää juurikin tänään härmistyneen paikalleen.

tekijä päiväyksellä ‎15-11-2012 12:38

mikalin kirjoitti:

groner kirjoitti:


Mikalin, laittaisitko yksityisviestillä asiakastietosi, niin selvitetään miksi laskulinkki ei sinun kohdallasi näy?

 

Näyttää juurikin tänään härmistyneen paikalleen.


Hienoa!

tekijä EkiVir päiväyksellä ‎19-11-2012 8:46

Huomasin, että Eräpäivää ei voi vanhaan tapaan siirtää yksinkertaisesti valitsemalla uuden päivn. Nyt pitää tehdä joku helvetin "maksumuutoslappu", josta tulee 30pv lisää maksuaikaa ja tästä taas kirjallinen ilmoitus...joskus.

 

Hienoa Elisa, jatkatte tutulla linjallanne ja heikennettä palvelujanne entisestään! Mistä olette keksineetkin nämä kaikki hienot ideanne.

 

tekijä _JMT_ päiväyksellä ‎19-11-2012 10:45

EkiVir kirjoitti:

Huomasin, että Eräpäivää ei voi vanhaan tapaan siirtää yksinkertaisesti valitsemalla uuden päivn. Nyt pitää tehdä joku helvetin "maksumuutoslappu", josta tulee 30pv lisää maksuaikaa ja tästä taas kirjallinen ilmoitus...joskus.

 

Hienoa Elisa, jatkatte tutulla linjallanne ja heikennettä palvelujanne entisestään! Mistä olette keksineetkin nämä kaikki hienot ideanne.

 


Minustakin on typerää veloittaa kaikista eri palveluista myöhästymismaksua siihen asti kun lasku on maksettu. Tämä olisi ok mikäli kaikki Elisa konsernin laskut tulisivat yhdellä laskulla. Vuositasolla tekee meinaan paljon, kun ei aina voi maksaa juuri alkuperäisenä eräpäivänä laskuja.

 

tekijä Loc_Dogg päiväyksellä ‎21-11-2012 21:54

Paljon on viivästyskorko kun hakee laskulle 30 päivän maksuaikaa? Eli ts. siirtää laskun eräpäivää kuukaudella niin paljon tulee viivästyskorkoa? Mutulla luulisin ettei se paljoa ole (ainakin toivottavasti )

tekijä mechax päiväyksellä ‎21-11-2012 22:56

Hei,

 

olen yleensä saanut laskut aina 13. päivä, nyt kuitenkaan marraskuun laskua ei ole vieläkään kuulunut? Ei ole tullut pankkini e-laskuihin eikä näy laskua myöskään omassa elisassani.

 

Odotan vaan, että vaikkei tämä minusta ole kiinni niin tulee yhtäkkiä joku "muistituslasku".

 

Kuva: Tilanne laskuissa @ oma.elisa.fi

tekijä Loc_Dogg päiväyksellä ‎21-11-2012 23:45

mechax kirjoitti:

 

Kuva: Tilanne laskuissa @ oma.elisa.fi


Jostain taisin lukea, että jotain päivityksiä/häiriöitä klo 20 tai 22 alkaen, en muista minne asti, mutta take it easy, kyllä ne laskut sinne ilmestyy Smiley

tekijä ‎22-11-2012 0:15 - muokattu ‎22-11-2012 0:15

Loc_Dogg kirjoitti:

mechax kirjoitti:

 

Kuva: Tilanne laskuissa @ oma.elisa.fi


Jostain taisin lukea, että jotain päivityksiä/häiriöitä klo 20 tai 22 alkaen, en muista minne asti, mutta take it easy, kyllä ne laskut sinne ilmestyy Smiley


Se on jännää miten joku oikeasti kaipailee laskuja...

 

Enkä ole sanonut mitään hauskaa... :S

tekijä ‎22-11-2012 8:23 - muokattu ‎22-11-2012 10:18

Eipä  nyt mitkään laskut näy Oma Elisassa, kun Laskut välilehti ei aukea,  Vaikka Oma Elisassa on  tämä tieto, että katko alkaa vasta tänään klo 20.00  Hymiö Surullinen

 

Huoltokatko osassa Oma Elisan laskupalveluita to 22.11. klo 20.00 - ma 26.11. klo 08.00

Huoltokatkon aikana Oma Elisan - laskuarkisto on pois käytöstä eikä arkistossa olevia laskuja voi selata tai maksaa. Huoltokatko koskee osaa Elisa Viihteen, Kirjan, Kaapeli-TV:n ja Kotikaistan laskupalveluita. Muiden Elisan palveluiden laskut ovat normaalisti selattavissa ja maksettavissa myös huoltokatkon aikana. Myös kaikki muut Oma Elisan palvelut toimivat normaalisti laskupalveluiden huoltokatkon aikana.

 

 

Edit:

Oli ilmeisesti jokin häiriö, sillä nyt taas laskut näkyvät.

tekijä JuhaS ‎23-11-2012 20:12 - muokattu ‎23-11-2012 20:20

Morjes vaan taas kaikille.

Osaisiko joku asiakas tai mieluiten jopa mode vahvistaa, missä vaiheessa paperilaskuihin on lisätty 1,50e käsittelymaksu? Huomasin sellaisen nyt ensikertaa kanavapaketin laskussa.

Pointtini on se, että laskutustavasta ei olla mielestäni aiemmin veloitettu. Vielä viime viikolla laitoin palstalle toiseen thradiin ihmettelyä, miksi esim. Viihteeseen voi valita sms-laskun tai e-mail-laskun, mutta kanavapaketeille ei.

Nyt sitten kun koko laskutuspuoli on netissä ollut alhaalla ( ja sitä se on taas ), kirjepostiin tulee kanavapaketin laskun mukana paperilaskun lisäveloitus VAIKKA KOSKAAN EI OLE OLLUT MAHDOLLISTA VALITA KANAVAPAKETEILLE SÄHKÖISTÄ LASKUTUSTA SIITÄ OMA.ELISAN "VAIHDA LASKUTUSTAPAA" (tjsp) NÄKYMÄSTÄ!!!

Olenko täysin väärässä ja olen missannut jonkin tiedotteen kanavapaketin paperilaskujen muuttumisesta maksullisiksi JA SAMALLA missannut jonkin muun tavan siirtää ne sähköisiksi, kuin oma.elisa-sivuston  - - -  VAI onko tämä ihmettelyni aiheellista ja olenko siten oikeutettu kysymään, mitä helvettiä te siellä taas puuhastelette?

Aiemmin toiseen threadiin kirjoitetusta viestistä ote alla:

"- - - Hölmöä on myös se, että Elisa Viihteen laskut voi vastaanottaa SMS-viestinä tai sähköpostiin, mutta maksukanavien puolella se ei onnistu. Eli jokatapauksessa myös kanavapaketin omistajana joudun vastaanottamaan paperisaastetta. Digiaika rules..."

Mode (Ilana) reagoi em. viestiin, joten ainakin tieto siitä, ettei laskutustapaa ole voitu vaihtaa on teillä tiedossa.

 

(PS .Jos ihmettelyni on oikeutettua, niin en kyllä maksa sitä 1,50e extraa. Ei se ole tuosta rahamäärästä tietenkään kiinni, vaan periaatteesta ja siitä, että muutamat tuhannet kun menevät tuohon "lankaan", taitaa teillä Elisalla olla jo jonkun laskutustiimin pikkujoulubudjetti hoidettu, vai mitä häh?)

tekijä ByteHeaven päiväyksellä ‎25-11-2012 18:48
Jahas ja taisi Elisa sitten taas kämmätä koko homman muutoksissa? Meinaan juuri aloin ihmetellä että enpä ole saanut pankkiin vielä e-laskua mutta tuolla elisa laskuissa näkyisi 16.11 päivätty lasku... eli ilmeisesti sitten ette lähettäneet ollenkaan minulle laskua? Ei ole näkynyt paperisena eikä e-laskuna...
tekijä päiväyksellä ‎25-11-2012 19:07

Laskut ovat Saunalahdella maksullisia jo hyvän aikaa eli sanoisinko muutaman vuoden. Vaihda sähköiseen laskuun jos mahdollista.

tekijä päiväyksellä ‎25-11-2012 20:32


hpguru kirjoitti:

Laskut ovat Saunalahdella maksullisia jo hyvän aikaa eli sanoisinko muutaman vuoden. Vaihda sähköiseen laskuun jos mahdollista.


"enpä ole saanut pankkiin vielä e-laskua mutta tuolla elisa laskuissa näkyisi 16.11 päivätty lasku..".

tekijä _JMT_ päiväyksellä ‎25-11-2012 20:32
byteheaven jos sinulle on tullut joitakin elisan laskuja aikaisemmin toiseen verkkopankkiin, niin kannattaa tarkistaa sieltäkin. Minulle nimittäin kävi näin.
tekijä päiväyksellä ‎25-11-2012 23:37

hpguru kirjoitti:

Laskut ovat Saunalahdella maksullisia jo hyvän aikaa eli sanoisinko muutaman vuoden. Vaihda sähköiseen laskuun jos mahdollista.


Ei pidä paikkaansa. Uusissa voi ollakkin, mutta itselle ainakin tulee ihan maksuton paperilasku.

 

tekijä päiväyksellä ‎26-11-2012 8:57

Olen 2h yrittänyt mennä maksamaan laskua, mutta rullaa paikoillaan.

tekijä papparainen päiväyksellä ‎26-11-2012 10:15

VilkkuvaMajakka kirjoitti:

Olen 2h yrittänyt mennä maksamaan laskua, mutta rullaa paikoillaan.


Minä kyllä pääsin laskutietoihin sisään , mutta koko Oma Elisa näyttää olevan "ryömintävaihteella". Johtuisikohan noista laskutuksen uudelleenjärjestelyistä , jotka kyllä piti olla jo valmiit tähän aamuun mennessä. No ei ole ensimmäinen kerta , kun Elisalta homma lipsahtaa pitkäksi.

 

Myös tämä Palsta hidastelee. Muuten netti on ok.

tekijä Arska päiväyksellä ‎26-11-2012 11:22

papparainen kirjoitti:
Minä kyllä pääsin laskutietoihin sisään , mutta koko Oma Elisa näyttää olevan "ryömintävaihteella". Johtuisikohan noista laskutuksen uudelleenjärjestelyistä , jotka kyllä piti olla jo valmiit tähän aamuun mennessä. No ei ole ensimmäinen kerta , kun Elisalta homma lipsahtaa pitkäksi.

 

Myös tämä Palsta hidastelee. Muuten netti on ok.


Taitaa olla aspakin asiat ryömintävaihteella. Sieltä 7.11. tulleessa sähköpostissa luvattiin hyvitystä seuraavaan laskuun, mutta eipä sitä näkynyt eikä aspa ole ehtinyt asiaa lähettämääni kyselyyn vastata 1,5 viikossa. Vai onkohan palkinnon saaneessa aspassa vielä juhlat menossa tai sitten kaikki systeemit on niin kuralla ettei yli 500 ihmistä ehdi asioita hoitamaan.

Asiakas on välttämätön paha

tekijä ‎26-11-2012 15:52 - muokattu ‎26-11-2012 15:53

Pääsin klo 12 korvilla jo maksamaan laskuni, eihän siinä yrityksessä mennyt kuin kuutisen tuntia. Teki mieli jättää maksamatta, lähes 20€ Smiley Angry

tekijä ByteHeaven päiväyksellä ‎26-11-2012 18:32

_JMT_ kirjoitti:
byteheaven jos sinulle on tullut joitakin elisan laskuja aikaisemmin toiseen verkkopankkiin, niin kannattaa tarkistaa sieltäkin. Minulle nimittäin kävi näin.

Eipä ole tullut, samaan pankkiin on tullut koko ajan, jonka asiakas olen ollut kauemmin kuin elisan.. joten pahaa pelkään että hukkasivat muutoksissa e-laskutustietoni tai sitten vain eivät lähettäneet jostain syystä ollenkaan laskua.. no pitää nyt sitten maksaa tuo suoraan laskutiedoilla ja tilata taas uusiksi.. mutta käsittämätöntä kädettömyyttä kyllä Elisan suunnalta taas.

tekijä MazTech päiväyksellä ‎27-11-2012 20:37

Mahtavaa , en pääse edes kirjautumaan OmaElisaan vaan väittää että väärä salasana tai käyttäjätunnus. Ja lasku pitäisi päästä maksamaan.

tekijä V12 päiväyksellä ‎27-11-2012 20:56

ByteHeaven kirjoitti:

_JMT_ kirjoitti:
byteheaven jos sinulle on tullut joitakin elisan laskuja aikaisemmin toiseen verkkopankkiin, niin kannattaa tarkistaa sieltäkin. Minulle nimittäin kävi näin.

Eipä ole tullut, samaan pankkiin on tullut koko ajan, jonka asiakas olen ollut kauemmin kuin elisan.. joten pahaa pelkään että hukkasivat muutoksissa e-laskutustietoni tai sitten vain eivät lähettäneet jostain syystä ollenkaan laskua.. no pitää nyt sitten maksaa tuo suoraan laskutiedoilla ja tilata taas uusiksi.. mutta käsittämätöntä kädettömyyttä kyllä Elisan suunnalta taas.


Jos olet ilmoittanut laskuttajalle e-laskutiedot, etkä ole itse mitään muuttanut, ja vielä jos laskut ovat aiemmin tulleet, niin miksi huolehtia siitä, että laskuttaja tekee virheitä? Varsinkin kun virhe on kuluttajan eduksi. Kyllähän laskutusoikeus säilyy, mutta eikö se ole kuitenkin laskuttajan velvollisuus laskuttaa?

 

ELISA on ulkoistanut asiakasneuvonnan tänne keskustelupalstalle, nyt näyttää siltä, että ELISA on ulkoistanut laskutuksenkin asiakkaiden hoidettavaksi...

tekijä jokuvaan päiväyksellä ‎27-11-2012 22:49

V12 kirjoitti:


Jos olet ilmoittanut laskuttajalle e-laskutiedot, etkä ole itse mitään muuttanut, ja vielä jos laskut ovat aiemmin tulleet, niin miksi huolehtia siitä, että laskuttaja tekee virheitä? Varsinkin kun virhe on kuluttajan eduksi. Kyllähän laskutusoikeus säilyy, mutta eikö se ole kuitenkin laskuttajan velvollisuus laskuttaa?

 .


 

Elisa veloittaa silti liittymän avausmaksut ja viivästyskulut kehoitusmaksuineen, vaikka lasku ei ole tullut perille.

Elisan asiakkaan velvollisuus on ilmoittaa toimimattomuudesta myöskin laskujen suhteen, mitään korjaavaa toimenpidettä ei kuitenkaan Elisan tarvitse ilmeisesti tehdä...

tekijä V12 päiväyksellä ‎28-11-2012 8:49

jokuvaan kirjoitti:

V12 kirjoitti:


Jos olet ilmoittanut laskuttajalle e-laskutiedot, etkä ole itse mitään muuttanut, ja vielä jos laskut ovat aiemmin tulleet, niin miksi huolehtia siitä, että laskuttaja tekee virheitä? Varsinkin kun virhe on kuluttajan eduksi. Kyllähän laskutusoikeus säilyy, mutta eikö se ole kuitenkin laskuttajan velvollisuus laskuttaa?

 .


 

Elisa veloittaa silti liittymän avausmaksut ja viivästyskulut kehoitusmaksuineen, vaikka lasku ei ole tullut perille.

Elisan asiakkaan velvollisuus on ilmoittaa toimimattomuudesta myöskin laskujen suhteen, mitään korjaavaa toimenpidettä ei kuitenkaan Elisan tarvitse ilmeisesti tehdä...


Näyttövelvollisuus riitatapauksessa on laskuttajalla, siis siitä, että on laskutettu oikein ja oikeaan aikaan.

tekijä päiväyksellä ‎28-11-2012 17:34

^^Totta, mutta varmasti katkaisevat yhteydet ja parhaassa tapauksessa lopettavat koko liittymän, josssakin vaiheessa. Uskaltaisitko ottaa riskin, että tallenteesi pysyvät tallessa episodin kaikissa vaiheissa?

tekijä jokuvaan päiväyksellä ‎28-11-2012 17:55

Kovasti Elisa ja muutkin luottavat olevansa oikeassa, ettei heidän tarvitse mitään todistella lähettäneensä.

En ole sen kummemmin asiaa eteen päin viedä, mutta paperilaskuista ei asiakaspalvelut ota uskoakseen, ettei Itella niitä olisi perille oikeaan osoitteeseen saanut.

Itella taasen pitää lähes mahdottomana hukkuvia lähetyksiä, eikä ole saanut esim. Elisalta tai muiltakaan kyselyjä kadonneista posteista.

Aikoinaan lähetin myös Itellalle korvaushakemuksia joista ei myöskään mitään vastausta kuulunut, lienevät hukanneet nekin.

Vähintään viikottain on täällä tiedossa väärin jaettua ja tuhoutunutta ja hukattua postia.

tekijä V12 päiväyksellä ‎28-11-2012 19:55

jokuvaan kirjoitti:

Kovasti Elisa ja muutkin luottavat olevansa oikeassa, ettei heidän tarvitse mitään todistella lähettäneensä.

En ole sen kummemmin asiaa eteen päin viedä, mutta paperilaskuista ei asiakaspalvelut ota uskoakseen, ettei Itella niitä olisi perille oikeaan osoitteeseen saanut.

Itella taasen pitää lähes mahdottomana hukkuvia lähetyksiä, eikä ole saanut esim. Elisalta tai muiltakaan kyselyjä kadonneista posteista.

Aikoinaan lähetin myös Itellalle korvaushakemuksia joista ei myöskään mitään vastausta kuulunut, lienevät hukanneet nekin.

Vähintään viikottain on täällä tiedossa väärin jaettua ja tuhoutunutta ja hukattua postia.


Kun tässä on nyt ollut kyse sähköisestä laskutuksesta (e-lasku), niin sellaisen saapuminen tai saapumatta jääminen on hyvin helppo selvittää pankin järjestelmästä. Pankin järjestelmä tällaisissa tapauksissa on kait vielä sellainen johon voi luottaa...

tekijä päiväyksellä ‎28-11-2012 20:01

Voiko varmasti luottaa pankkiin, joka ei ole täysin suomalainen?

tekijä päiväyksellä ‎28-11-2012 20:14

ByteHeaven kirjoitti:
Jahas ja taisi Elisa sitten taas kämmätä koko homman muutoksissa? Meinaan juuri aloin ihmetellä että enpä ole saanut pankkiin vielä e-laskua mutta tuolla elisa laskuissa näkyisi 16.11 päivätty lasku... eli ilmeisesti sitten ette lähettäneet ollenkaan minulle laskua? Ei ole näkynyt paperisena eikä e-laskuna...

Laskussa oikeassa yläkulmassa laskunumeron yms alapuolella pitäisi näkyä  "Sähköinen toimitusososoite     FI...." , jos se on e-laskuna. Sähköisen osoitenumeron voi tarkistaa ainakin Nordean verkkopankissa.

tekijä _JMT_ päiväyksellä ‎29-11-2012 7:45

HPGuru:

 

Menee vähän Offtopiciin, mutta....

Mikä nykypäivänä on täysin suomalaista? Ikea on ruotsalainen, If kuulemma myös ja Sonera osittain..

 

Musta alkaa tuntumaan, että suomalaiset haukkuu turhaan ulkomaisia firmoja kun kerta noinkin isot firmat ovat ulkomaisia.

 

Pitäisi melkein sanoa et käsi ylös ne joilta ei löydy jotain ikeasta hankittua.

tekijä päiväyksellä ‎29-11-2012 10:47
Osa tässä kuussa lähetetyistä e-laskuista siirtyi verkkopankkiin valitettavasti pienellä viiveellä. Laskut saatiin kuitenkin perille tiistaihin mennessä, ja laskun voi siis nyt maksaa normaalisti omassa verkkopankissa. Lisää maksuaikaa laskulle saa tutusti OmaElisassa Smiley

Jos Byteheavenilla tai muilla kuitenkin näyttää edelleen siltä, ettei e-laskua vieläkään löydy omasta verkkopankista, voitte laitta minulle yksityisviestiä ja saamme asian tutkintaan!
tekijä ByteHeaven päiväyksellä ‎02-12-2012 17:08

Norris kirjoitti:
Osa tässä kuussa lähetetyistä e-laskuista siirtyi verkkopankkiin valitettavasti pienellä viiveellä. Laskut saatiin kuitenkin perille tiistaihin mennessä, ja laskun voi siis nyt maksaa normaalisti omassa verkkopankissa. Lisää maksuaikaa laskulle saa tutusti OmaElisassa Smiley

Jos Byteheavenilla tai muilla kuitenkin näyttää edelleen siltä, ettei e-laskua vieläkään löydy omasta verkkopankista, voitte laitta minulle yksityisviestiä ja saamme asian tutkintaan!

Jeps, oli ilmestynyt lasku pankkiin ja maksettukin jo Smiley Lähinnä rupesin ihmettelemään että saanko laskua ollenkaan, kun kuitenkin olisi yhteydet katkottu, jos ei olisi ilmaantunut eikä olisi huomannut hoitaa.. toivottavasti jatkossa taas tulee ajantasaisesti. Varsinkin kun tarvitsen tosiaan itsekin verovähennyksiä varten laskut talteen Smiley

tekijä päiväyksellä ‎05-12-2012 17:06

Tämän päivän pukannut taas seuraavaa:

 

Pahoittelumme - avoimien laskujen haku epäonnistui.
Pyrimme korjaamaan tilanteen mahdollisimman pian.

tekijä papparainen ‎05-12-2012 17:16 - muokattu ‎05-12-2012 17:17

VilkkuvaMajakka kirjoitti:

Tämän päivän pukannut taas seuraavaa:

 

Pahoittelumme - avoimien laskujen haku epäonnistui.
Pyrimme korjaamaan tilanteen mahdollisimman pian.


Minulla ei ole avoimia laskuja , mutta saan virheilmoituksen , että maksettujen haku epäonnistui. Taitaa taas olla osa palveluista alhaalla tai jotakin muutoksia servereillä tekeillä.

tekijä ‎05-12-2012 21:01 - muokattu ‎07-12-2012 16:22

Edelleen jatkuu, ilmeisesti jokin vika:

"

Pahoittelumme - maksettujen laskujen haku epäonnistui.
Pyrimme korjaamaan tilanteen mahdollisimman pian.

 

"

Edit:

Vikahan se taas on ja korjaus saadaan sitten joskus...

 

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Oma-Elisa-jumissa/m-p/241832#M27081

tekijä päiväyksellä ‎12-12-2012 16:07

Tästä uudesta Elisa-laskut-näkymästä paluu menee Etusivulle eikä takaisin Laskut-välilehdelle, mikä ainakin minulle olisi parempi, kun siellä on muitakin laskuja näkyvissä.

 

tekijä papparainen päiväyksellä ‎12-12-2012 16:18

antero kirjoitti:

Tästä uudesta Elisa-laskut-näkymästä paluu menee Etusivulle eikä takaisin Laskut-välilehdelle, mikä ainakin minulle olisi parempi, kun siellä on muitakin laskuja näkyvissä.

 


Onhan se vähän niinkin , mutta useimmissa selaimissa on välilehdet , jolloin voi avata kaikki tarpeelliset sivut näkyville  Hymiö Silmänisku