Elisa Palsta
-kysy, auta, keskustele

Vastaa
Aloittelija
peuve
Kirjoituksia: 2
Rekisteröity: ‎27-01-2013

Elisa tietoturva ulkomailla?

Moro, taidan esittää aika tyhmän kysymyksen!

Tapasin syksyllä Portugalissa kämppärillä suomalaisen, jolla kannettavassaan oli ainoastaan Elisan tietoturvaohjelma.

Kun ihmettelin sitä, niin hän sanoi sen riittävän. Onko näin?

Minä olen aina ajatellut tietoturvan toimivan vain, jos läppäri on kytkettynä laajakaistamodeemiin tai läppäri on WiFi-yhteydessä laajakaistamodeemiin. Tällöin on kodin ulkopuolella mielestäni tarvittu itse läppäriin asennettuja virus- ja palomuuriohjelmia. Jos tietoturva pelittää kodin ulkopuolellakin, niin nämä erilliset virus- ja palomuuriohjelmat ovat tietysti turhia.

Miten on?

JK. pelittääkö tietoturva myös Windows 8:ssa?

Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
mikalin
Kirjoituksia: 544
Rekisteröity: ‎12-05-2005

Viite: Elisa tietoturva ulkomailla?

[ Muokattu ]

peuve kirjoitti:

Tapasin syksyllä Portugalissa kämppärillä suomalaisen, jolla kannettavassaan oli ainoastaan Elisan tietoturvaohjelma.

Minä olen aina ajatellut tietoturvan toimivan vain, jos läppäri on kytkettynä laajakaistamodeemiin tai läppäri on WiFi-yhteydessä laajakaistamodeemiin. Tällöin on kodin ulkopuolella mielestäni tarvittu itse läppäriin asennettuja virus- ja palomuuriohjelmia. Jos tietoturva pelittää kodin ulkopuolellakin, niin nämä erilliset virus- ja palomuuriohjelmat ovat tietysti turhia.

Miten on?

Kyllä se on ihan F-securen virustorjuntaohjelmisto joka toimii ihan missä vain.

Tuolla on Windows 8 kysymykseen vastaus:

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Elisa-Tietoturva-ja-Windows-8/m-p/246980#...

Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
KooMikko
Kirjoituksia: 3 066
Rekisteröity: ‎04-01-2010

peuve kirjoitti:

Miten on?

Hmm...

Hieman on puutteelliset tiedot tieokoneen ohjelmistoista ja tietoturvasta. Ja/tai käsitteet sekaisin, mutta hyvä kun kysyit. :smiley:

Tietorvaohjelmisto (joka siis asennetaan juuri tietokoneeseen eikä viihteen modeemiin) oli se sitten Elisan tarjoama F-Secure tai F-Secure itsekseen tai mikä muu tahansa toimii ihan samalla lailla kotiverkossa kuin Timbuktun netikahvilan verkossa! Ei ole mitään eroa.

Kahta tietoturvaohjelmistoa ei voi samaan tietokoneeseen laittaa, tai voi toki, mutta sitten on vain ongelmia.

Uusin versio Elisan tietoturvasta toimii myös Windows 8:ssa.

Tuo uusin versio käyttää palomuurina Windowsin omaa palomuuria ja kytkeydyttäessä johonkin muuhun kuin kotiverkkoon pitää valita yhteyden tyyppi Julkiseksi verkoksi, ettei levyjaot ym. ole kaikkien samassa verkossa olevien nähtävissä ja käytettävissä.

KaapeliViihde Pace'lla, Kerava.
- Viihteen idea: :smileygrin: - Viihteen palvelu ja reagointi ongelmiin: :smileysad: - Viihteen laitteet: :smileyangry:
Käytä vain tekstiä.
Tietotoimisto
Vilsi
Kirjoituksia: 139
Rekisteröity: ‎10-03-2010

Valitettavan usein luullaan että tietoturvaohjelmisto itseksiään hyppää tietokoneelle kun se on operaattorilta tilattu. Kuten koomikko mainitsikin niin sen jälkeen kun ohjelmisto on asennettu tietokoneelle onnistuneesti ei ole väliä missä sitä käyttää.

KAAPELIVIIHDE
Käytä vain tekstiä.
Yhteisön luottojäsen
KooMikko
Kirjoituksia: 3 066
Rekisteröity: ‎04-01-2010

Vilsi kirjoitti:

Valitettavan usein luullaan että tietoturvaohjelmisto itseksiään hyppää tietokoneelle kun se on operaattorilta tilattu.

Jeps, hyvä huomio. Itsehän se pitää toki asentaa, ei se automaattisesti asennu.

KaapeliViihde Pace'lla, Kerava.
- Viihteen idea: :smileygrin: - Viihteen palvelu ja reagointi ongelmiin: :smileysad: - Viihteen laitteet: :smileyangry:
Käytä vain tekstiä.