Saunalahti Palsta
-kysy, auta, keskustele

Vastaa
Vakiintunut keskustelija
orfeus
Kirjoituksia: 105
Rekisteröity: ‎29-02-2008

Puhelinmaksun piilokulut

Olen tilannut paperilaskun liittymistäni saadakseni mapitettavan version kuluista ja maksetuista laskuista.

Aiemmin kaikki talouden laskut ovat tulleet yhtenä paperina, jolloin kustannus on ollut 0.95 Eur/kerta. Paperikasa on lisäksi pysynyt kohtuullisena.

Eilen pöydälleni tuli neljä erillistä laskua, joista ei edes selviä, mitä ollaan laskuttamassa.
- Laskuissa ei ole mainintaa puhelinnumerosta tai palvelusta, jota ollaan laskuttamassa
- Laskuissa on minun nimeni ja katuosoitteeni
- Joka laskussa on eri asiakasnumero

En maksa erittelemättömiä laskuja
En maksa paperilaskutuslisää kuin yhdestä laskusta kerrallaan.
Käytä vain tekstiä.
Elisalainen
apndx
Kirjoituksia: 208
Rekisteröity: ‎14-04-2010

Vs: Puhelinmaksun piilokulut

Hei!

Saunalahdella uusia palveluita voi tilata joko samalle laskulle, tai erillisille laskuille. Tilatessa tämä määrittyy sillä, käytetäänkö tilatessa olemassa olevan asiakkuuden oma.saunalahti.fi -tunnuksia. Jos tunnuksia ei käytetä, muodostuu uudelle palvelulle uusi asiakkuus jolla on oma asiakasnumero, lasku ja oma.saunalahti.fi -sivu.

Laskutuksen kohde pitäisi selvitä paperilaskusta, ja laskun rakenteesta on kerrottu tarkemmin laskutulkissa: http://saunalahti.fi/laskutulkki/ . Tarkka erittely laskusta löytyy myös oma.saunalahti.fi -sivulta.

Asiakaspalvelu auttaa tarvittaessa tilanteen selvittämisessä, ja asiakaspalvelusta voi myös selvittää palveluiden yhdistämistä samalle asiakkuudelle.
Käytä vain tekstiä.
Vakiintunut keskustelija
orfeus

Hei!

Saunalahdella uusia palveluita voi tilata joko samalle laskulle, tai erillisille laskuille. Tilatessa tämä määrittyy sillä, käytetäänkö tilatessa olemassa olevan asiakkuuden oma.saunalahti.fi -tunnuksia. Jos tunnuksia ei käytetä, muodostuu uudelle palvelulle uusi asiakkuus jolla on oma asiakasnumero, lasku ja oma.saunalahti.fi -sivu.

Laskutuksen kohde pitäisi selvitä paperilaskusta, ja laskun rakenteesta on kerrottu tarkemmin laskutulkissa: http://saunalahti.fi/laskutulkki/ . Tarkka erittely laskusta löytyy myös oma.saunalahti.fi -sivulta.

Asiakaspalvelu auttaa tarvittaessa tilanteen selvittämisessä, ja asiakaspalvelusta voi myös selvittää palveluiden yhdistämistä samalle asiakkuudelle.

1. Olen nyt haeskellut Saunalahden sivuilta laskutusta hoitavaa Asiakaspalvelua jo jonkin aikaa. Kerrohan, mistä sellainen löytyy.
2. Minä en periaatteestakaan maksa laskua, josta ei ilmene, mitä lasku koskee. jokin epämääräinen numerosarja jossain paperin kulmassa ei riitä selvitykseksi
3. Kun saan laskun, minä en todellakaan aio syöksyä webbiä suutelemaan saadakseni selville, mitä laskussa tarkoitetaan.
4. Tilatessani palveluita en ole missään törmännyt kohtaan, jossa sanottaisiin, että pitäisi erikseen mainita, monessako kuoressa laskunsa haluaa.
5. Jos kerran tähän asti laskut ovat saapuneet niputettuina, niin miksi nyt yhtäkkiä systeemi on muuttunut.

Kyseessä on siis neljä laskua, joissa kussakin Tuotteen kohdalle on merkitty:
Viikonloppuetu 25.09.09 - 30.06.10 määrä 10 summa 0
TarjousYkkönen 25.09.09 - 30.06.10 määrä 10 summa 6.07

Ainoastaan laskujen asiakasnumero on eri. Taludessa ei kuitenkaan ole muita asiakkaita, kuin minä, joka maksan talouden kaikkien puhelinten, nettiliittymien, mokkuloiden, ADSL:ien yms kulut.

- Mikä ihme on 'TarjousYkkönen' ?

Minä en aio maksaa näitä laskuja tässä muodossa. Liittäkää vaikka normaaliin koontilaskuun ja selittäkää, mikä tuo 'TarjousYkkönen' oikein on.

Lisäys Nyt luulen tietäväni, mikä tuo 'Tarjousykkönen' on.
Joskus syksyllä minulle soitti joku yli-innokas puhelinmyyjä, joka tyrkytti jotain lisäliittymää. Puheesta sain sen mielikuvan, että tämä on vanhoille asiakkaille tarjottava paketti ilmaista puheaikaa, joka olisi käytettävissä olemassaolevissa liittymissä. Annoin luvan lähettää. Kun postista sitten tuli neljä kuorta uusine SIM-kortteineen ja uusine puhelinnumeroineen, heitin ne tietenkin roskiin. Mukana seuranneista papereista en löytänyt tietoa, mihin ko pakettien roskiin heittämisestä pitäisi ilmoittaa. Pikemminkin siellä taisi olla maininta, että liittymä tulee käyttöön, kun sen aktivoi pistämällä puhelimeensa.

Edelleenkin kieltäydyn maksamasta näitä laskuja.
Käytä vain tekstiä.
Elisalainen
apndx
Kirjoituksia: 208
Rekisteröity: ‎14-04-2010

Asiakaspalveluun viestiä voi laittaa esimerkiksi oma.saunalahdesta:
https://oma.saunalahti.fi/settings/CustomerContact

Tarjousykkönen on GSM-liittymä, joka hinnoiltaan vastaa Saunalahti Ykköstä. Tarjousykkösessä erona on se, että sen mukana on tullut puheaikaa, Tarjousykkösliittymiä on ollut myynnissä Saunalahden puhelinmyyjillä.

Ykkösen hinnasto löytyy täältä:
http://saunalahti.fi/gsm/gsmykkonen.php
Käytä vain tekstiä.
Vakiintunut keskustelija
orfeus

https://oma.saunalahti.fi/settings/CustomerContact

Kiitos

Tarjousykkönen on GSM-liittymä, joka hinnoiltaan vastaa Saunalahti Ykköstä. Tarjousykkösessä erona on se, että sen mukana on tullut puheaikaa, Tarjousykkösliittymiä on ollut myynnissä Saunalahden puhelinmyyjillä.

Sopii miettiä, tilaisinko omaan talouteen neljää tälläistä liittymää, jos kaikilla talouden jäsenillä jo on liittymät, joiden hyvin valitut numerotkin ovat jo yleisessä käytössä.

Lisäys: Heli oli lähettänyt oikein ystävällisen ja mukavan viestin. Asiat ovat taas kunnossa.
Käytä vain tekstiä.