Pitkäaikaisten asiakkaiden hinnoittelu

  • 14 kesäkuu 2018
  • 33 kommenttia
  • 3272 katselukerrat

Olisiko mahdollista ajatella että sellaiset asiakkaat jotka ovat olleet vuosia, jopa yli 10v Elisa/Saunalahden asiakkaana ja joilla on esim. matkapuhelinliittymä, nettiliittymä ja vielä maksu tv palveluja saisivat maksuihinsa pysyvän alennuksen? Ihan vaan vaikka asiakastyytyväisyys mielessä.. Vaikka joku keskittämisalennus tms. Ettei tarvitsisi joka vuosi muutella liittymää, kun se vuoden halvemman hinnan jälkeen nousee normi hintaan. Ja sekään ei onnistu kuin matkapuhelinliittymään..

33 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Jatkuvan vaihtelun sijasta on ainakin tähän asti ollut edullisempi käyttää vanhoja liittymätyyppejä, jotka eivät ole olleet uusmyynnissä enää vuosiin.

Ei ehkä päde kaikenkattavissa superhyperrajaton-liittymissä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Olen samaa mieltä.

Minusta operaattoreiden tulisi toimia kuin If kotivakuutus, joka minulla on 7,99 € kk. If on kaikille asiakkaille halpa ja kaikki saavat saman alennuksen - e-laskutuksella vuosilaskusta n. 10 euroa pois riippumatta siitä maksaako kerralla vai kerran kuukaudessa.

Maksan 95,88 euroa, kun normaalisti se olisi 105,88. Hieno alennus.

Nyt teleoperaattorit näyttävät useimmiten selkää kun vanha asiakas pyytää alennusta. Uutena asiakkaana tai jos vaihdat pahimmalle kilpailijalle, saat KUNNON alennuksen. Kunnollisemman kuin mitä ilman numeronsiirtoa. Siinäkin tapauksessa tungetaan parhaimpia liittymiä aleen.

Tämä siksi koska Elisa tietää että suurin osa ei tule sitä käyttämään paljoa ja näissä trkyhintaisissa liittymissä on myös enemmän laskuvaraa verrattuna sellaisiin jotka sopii asiakkaille. Minä otin yhteyttä pinkkiin operaattoriin ja olen aina saanut n. 3 euroa laskusta pois vuodeksi.

Tämä on ollut määräaikainen eli minua on rangaistu tarjouksen pyytämisestä.

Verkko kuitenkin toimii ja esim. Jämpti 1M 4G rajaton muu käytön mukaan 12,90 euroa on tuossa tapauksessa 9,90 euroa ja sisältää myös 4 Gt EU-dataa jota tarvitsen kerran vuodessa Saksassa Hardstyle-festivaaleilla. Ihmettelen miksi uusi asiakas tai vaihtava asiakas saa parhaat edut.

Turhaa työtä seuraavalle operaattorille lähettää simmit ym. jos asiakkaan ei ole tarkoituskaan jäädä, vaan saada Elisalta huipputarjous. Vuosien varrella uudet liittymät ovat kallistuneet.

Miksiköhän? Jollakin täytyy maksattaa se, kun jotkut haluaa 10 kaiken kikkailemalla.

Antakaa kaikille edullisia hintoja listahinnoissa. Kaikki ovat tasavertaisia asiakkaita, joihin ei vaikuta kansalaisuus, kieli, tilinumeron saldo ym ym. Elisa, dna, telia kaikki mukaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Satukirjat ja sadunomaiset toiveet löytyy lastenosastolta🆒
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Minusta operaattoreiden tulisi toimia kuin If kotivakuutus, joka minulla on 7,99 € kk. If on kaikille asiakkaille halpa ja kaikki saavat saman alennuksen - e-laskutuksella vuosilaskusta n. 10 euroa pois riippumatta siitä maksaako kerralla vai kerran kuukaudessa.

Maksan 95,88 euroa, kun normaalisti se olisi 105,88. Hieno alennus.


OT: Mulla on IF kotivakuutus jonka vuosimaksu on yli 500 euroa. Onko vesikin sinulle ilmaista, vai joudutko maksamaan siitäkään mitään ? tai sähkö ? En jaksaisi "kalliista" nettiliittymästä urputtaa kun moni muu asia on monin verroin kalliimpaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Minusta operaattoreiden tulisi toimia kuin If kotivakuutus, joka minulla on 7,99 € kk. If on kaikille asiakkaille halpa ja kaikki saavat saman alennuksen - e-laskutuksella vuosilaskusta n. 10 euroa pois riippumatta siitä maksaako kerralla vai kerran kuukaudessa.

Maksan 95,88 euroa, kun normaalisti se olisi 105,88. Hieno alennus.


OT: Mulla on IF kotivakuutus jonka vuosimaksu on yli 500 euroa. Onko vesikin sinulle ilmaista, vai joudutko maksamaan siitäkään mitään ? tai sähkö ? En jaksaisi "kalliista" nettiliittymästä urputtaa kun moni muu asia on monin verroin kalliimpaa.


Vesi maksaa minulle 20 € kk ja on rajaton. Sähkö on kyllä kallis, 25 €. Mutta siihen ei voi mitään. Kalliille netille voi, mobiililla moni pärjää taloyhtiössämme.

Puhun ihan siitä, että Elisan tulisi huomioida pitkäaikaiset asiakkaat. He tuovat rahaa vuosia. Miksi suosia uusia asiakkaita ja vasta lähteviä asiakkaita, kun voisi vakuutusyhtiön tapaan tai jopa Moin tapaan olla kaikille asiakkaille yhdenvertaisen halpa?!

Onko esim. kaikilla mahdollisuus saada Elisalta 50 Mb/s moblan 4,90? Jos se tarjous on annettu yhdelle, antakaa kaikille tarjousaikaan.

If nimenomaan tarjoaa samaa vakuutusta samaan hintaan ja jokainen e-laskutilaaja saa 10 prosenttia alennusta ja omavastuun kertymää vahingottomista vuosista. Toki sinulla on joku kalliimpi vakuutus, mutta jollakin toisella tilanteeseesi identtinen vakuutus maksaa 500 euroa myöskin. Eli miksei Elisalla voisi sama liittymä maksaa saman verran kaikille?

Olisi läpinäkyvää ja reilua toimintaa.
Käyttäjätaso 2
Operaattoria vaihtamalla saa hyvät alennukset. Ei nykyiseen operaattoriin kannata liikaa rakastua, koska se rakkaus on täysin yksipuolista. Itse kun vaihdoin Telialta Moi:lle vanhojen asiakkaiden päähänpotkimisen ja valehtelun vuoksi, niin Telia ei edes yrittänyt saada minua jäämään. Olimme ilmeisesti kasvaneet niin erilleen toisistamme 😃
Käyttäjätaso 4

OT: Mulla on IF kotivakuutus jonka vuosimaksu on yli 500 euroa. Onko vesikin sinulle ilmaista, vai joudutko maksamaan siitäkään mitään ? tai sähkö ? En jaksaisi "kalliista" nettiliittymästä urputtaa kun moni muu asia on monin verroin kalliimpaa.

Urputtaa voisi vaikka siitä, että Elisalle on ehdotettu lähes neljä (4) vuotta sitten laajakaistan paluukaistan nopeuden nostosta, mutta se on aina vaan "selvityksessä" vai selvittämättömyydessä?
Kaikki on mahdollista paitsi mahdoton, Elisalle kelkassa pysyminen on ylivoimaisen mahdotonta.
Käyttäjätaso 3
Pitkäaikaisia asiakkaita voi olla paljon, ja Todella Pitkäaikaisia. Minä olen ollut Elisan asiakkaana vuodesta 1983, jolloin hankin lankapuhelinliittymän. Kännyköistä ja internetistä ei tuolloin ollut tietoakaan.
Minusta on kallista olla vakio asiakas,ei huomioida lainkaan meinataan vaihtaa takaisin teliaan
Käyttäjätaso 4
Asiamme ovat yhtä pitkiä, kuin elämämmekin, kuka mitenkin ne soveltaa itseensä. On aivan turhaa olla aina vaatimassa jotakin, vaikka se olisi kuinka minimaalista. Olkaamme onnellisia, että on hyvää ja pysyvää olemassa, se kertoo sen, että monia turhia asioita voi jättää pois, jotka eivät rakenna mitään, ja näin kertyy säästöä pikin aikaa.
Manipennille terveisiä ja muillekin palstan niin kivoille kavereille, joistaka kommentit kertoo.
Käyttäjätaso 7
Olkaamme onnellisia, että on hyvää ja pysyvää olemassa.

No jopas nyt jotakin. :D

Yksikään puhelinoperaattori , ei edes Elisa , ei tarjoa mitään pysyvää , vaan kaikki on alituisessa muutoksessa. No osa muutoksista on toki askeleita parempaan , mutta mitä hintoihin tulee , niin niiden trendi on nouseva ja on ollut jo kauan.
Käyttäjätaso 4
Tarkennan. ELISA OYJ ON HYVÄÄ JA PYSYVÄÄ. Toinen asia on, mitä se sitten sisältää ja tarjoaa.

Sokrates, mukavia kesäpäiviä sulle,kuin myös mulle
Käyttäjätaso 7
Tarkennan. ELISA OYJ ON HYVÄÄ JA PYSYVÄÄ.

Elisa Oyj on pörssiyhtiö , joka voidaan myydä milloin tahansa , jos ostaja tarjoaa vain osakkeenomistajia tyydyttävän hinnan. Pörssiyhtiöissä ei ole mitään pysyvää.
Käyttäjätaso 4
viilataan pilkkua vielä . ELISA OYJ:n sisältö on pysyvä ja hyvä, myydäänpä se tai ei.
Käyttäjätaso 7
viilataan pilkkua vielä . ELISA OYJ:n sisältö on pysyvä ja hyvä, myydäänpä se tai ei.

Vai niin luulet. :)

Minä taas luulen , että jos ja kun Elisa myydään , niin uuden omistajan sisällöt tulevat nykyisten Elisan sisältöjen tilalle ja niiden hyvyydestä ei voi etukäteen sanoa oikein mitään. Voi myös olla , että uusi omistaja ostaa vain kilpailijan pois markkinoilta ja lopettaa kaiken.
Käyttäjätaso 4
kohta pilkku on viilattu ja tuleepa hyvä. Nyt on tämänhetkisestä tilanteesta kyse, ja tietääkseni kukaan ei ole myymässä eikä ostamassa. Ja minulla toimii kotona tekniikka Elisan ansiosta, ja se on hyvää ja pysyvää.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Sanon taas sen että asiakas päättää hinnoittelun käyttäytymisellään
kännykkä /netti ei ole välttämättömyys tarvike mitä ilman ei pysty elään vaikka operaattorit toisin yrittää toitottaa ei ihminen kuole vaikka ne puuttuisivatkin
voi jopa käydä niin että sosiaalinen elämä paranee kun nähdään ihmisiä eikä vaan lörpötellä puhelimessa ja roikuta netissä perus puhelimellakin pärjäis ihan hyvin sanon tän vaikka omistankin älypuhelimen
mutta oon kyllä valmis luopuunkin siittä jos hinnat nousee liikaa on jopa välillä jäänyt kotio puhelin enkä ole hakenut sitä ei ihmisten tarvi aina olla tavoitettavissa .
Käyttäjätaso 7
kohta pilkku on viilattu ja tuleepa hyvä. Nyt on tämänhetkisestä tilanteesta kyse, ja tietääkseni kukaan ei ole myymässä eikä ostamassa. Ja minulla toimii kotona tekniikka Elisan ansiosta, ja se on hyvää ja pysyvää.

Ole siitä onnellinen , mutta se on pysyvää vain toistaiseksi ja voi loppua milloin tahansa. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ite en nenä luurissa kävele, mutta alan olla erimieltä tuosta, ettei netti ole välttämättömyys.
Vaikka kuinka jupistaan, niin kyllä maailma alkaa olla sitä mallia, että kaikki asiat pitää kohta hoitaa vauvast vaariin netissä. Siellä vaan joutuu jos mitäkin tietoa kuljettamaan ja valitettavasti pitää väliillä käyttää pankkitunnistusta tm. kuka vilauttaa matkalippua jne. Hiljalleen loppuu varmaan kaikki muut vaihtoehdot ja alkaa olla tosiaan PAKKO olla mukana netti. Se mitä nopeuksia mikäkin sitten vaatii ja kuka mitäkin palvelua tarvii niin on kyllä hyvinkin yksilöllistä. Palvelu sen sijaan ei ole missään kovin yksilöllistä ja vaihtoehdot tosi vähäisiä. :?
Käyttäjätaso 4
Sokrates, sinä viilasit pilkun paremmin ja minä olen siitäkin onnellinen.
Käyttäjätaso 7
Hiljalleen loppuu varmaan kaikki muut vaihtoehdot ja alkaa olla tosiaan PAKKO olla mukana netti. Se mitä nopeuksia mikäkin sitten vaatii ja kuka mitäkin palvelua tarvii niin on kyllä hyvinkin yksilöllistä. Palvelu sen sijaan ei ole missään kovin yksilöllistä ja vaihtoehdot tosi vähäisiä. :?

Onneksi on vielä muutama operaattori , mistä valita , mutta tiedä sitten kuinka kauan.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
[quote=Manipenni]Ite en nenä luurissa kävele, mutta alan olla erimieltä tuosta, ettei netti ole välttämättömyys.
Vaikka kuinka jupistaan, niin kyllä maailma alkaa olla sitä mallia, että kaikki asiat pitää kohta hoitaa vauvast vaariin netissä. Siellä vaan joutuu jos mitäkin tietoa kuljettamaan ja valitettavasti pitää väliillä käyttää pankkitunnistusta tm. kuka vilauttaa matkalippua jne. Hiljalleen loppuu varmaan kaikki muut vaihtoehdot ja alkaa olla tosiaan PAKKO olla mukana netti. Se mitä nopeuksia mikäkin sitten vaatii ja kuka mitäkin palvelua tarvii niin on kyllä hyvinkin yksilöllistä. Palvelu sen sijaan ei ole missään kovin yksilöllistä ja vaihtoehdot tosi vähäisiä. :?[/quote Voit olla oikeessa että ilman nettiä on hankala nykyään elää
mutta nopeudet mitä nykyään tarjotaan ainakin kaupungeissa on täysin ylimitoitettuja
parillakin mekalla pärjää hyvin tietysti silloin pitää aika pitkälle luopua liikkuvasta kuvasta

mutta jos haluaa näyttää operaattoreille että ilman kalliita nettejäkin pärjää
niin silloin se on hyvä konsti koska silloin kalliit investoinnit nopeisiin netteihin on ollu turhia operaattoreilla .
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Niinkö luulet? En todella usko,että maailma muuttuisi,vaikka me palstalaiset lopetettaisiin netin käyttö ja siirryttäs paperiin ja ehkä lyijäriin. Varmaan näissä kallissaa liittymissä peritään osaltaan sitä mitä roamingissa menettettiin uusien sääntöjen myötä. Tuskin koko rahalla investoidaan meille vaan parempa nettejä. Jos ei olis nettiä, niin maksaskohan puhelut 2 eur minuutti tm.🆒
Jostain se raha otetaan, vaikka niiltä jäljelle jääviltä. Sama on kyllä kaikilla operaattoreilla. Tosin asiakkaan näkökulmasta pitää vaan nykyään hyppiä operaattorilta toiselle, niin saa edes muutan eruon säästön vaikka edes hetkeksi. No päätin alkaa tätä peliä pelaamaan itekkin. Siirto oli, mutta sitten tuli Ellulta soitto ja siirron peruutus, mutta tänään tuli sitten soitto operaattorilta johon oli siirtymässä. Ehkä ne kuitenkin haluaa ne parikin euroa itselleen eikä kilpailijalle. Nyt oli kaukaa viisas ja sirsin jo s-postitikin ellun laatikosta pois, jos tulee vaikka äkkilähtö eteen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Sanon taas sen että asiakas päättää hinnoittelun käyttäytymisellään
kännykkä /netti ei ole välttämättömyys tarvike mitä ilman ei pysty elään vaikka operaattorit toisin yrittää toitottaa ei ihminen kuole vaikka ne puuttuisivatkin
voi jopa käydä niin että sosiaalinen elämä paranee kun nähdään ihmisiä eikä vaan lörpötellä puhelimessa ja roikuta netissä perus puhelimellakin pärjäis ihan hyvin sanon tän vaikka omistankin älypuhelimen
mutta oon kyllä valmis luopuunkin siittä jos hinnat nousee liikaa on jopa välillä jäänyt kotio puhelin enkä ole hakenut sitä ei ihmisten tarvi aina olla tavoitettavissa .


Osuit naulan kantaan.

Minä en ymmärrä näitä ihmisiä, kun olen itsekin sitä kuullut, puhelinlaskumme ovat ihan kauheita! Iso perhe ja 80 kuussa! Kun ei se netti ole pakollinen. Ei kukaan operaattori pakota tuhlaamaan MOBIILInettiin tänä päivänä. On totta, että älypuhelin myy.

Samsung ei kuitenkaan tee myynnin jälkeen bisnestä, vaan liittymiä myyvä operaattori.

Maailma ei lopu siihen, että et pääse vastaamaan viestiin, puheluun, sähköpostiin, kommenttiin ollessasi ulkona. Maailma ei lopu siihen, jos sinulla on vain latausliittymä 0 € kk. Niin kauan kuin sinulla on kotona perusnetti, sinulla on kaikki. Älypuhelin on siitä älykäs, että siihen voi ladata kaikkea Offline-tilaan nettisivuista musiikkiin ja videoihin.

Wifi-verkkoja on myös Paunun EB:ssä, kahvilassa, ravintolassa, junassa...

Ihmisiä on elänyt kautta aikojen ilman nettiä, etenkin 90- ja 2000-luvun alussa. Oli vain peruspuhelin, onko kukaan valittanut silloin sitä, ettei ole saanut sähköpostia keskelle metsää?

Minulla on vain megan perusnetti tällä hetkellä, maksan laskut, kuuntelen musaa, surffailen ja luen blogeja, niin mulla on ihan toimiva netti eikä maksa paljoa. En mie tee mitään 300 megalla.

Asun yksin ja megan netillä toimii surffailu, 320K MP3 netistä ja 480P YouTubesta. 2M on toki optimaali, koska sillä näkyisi jo HD-laadullakin - mutta niitä ei nykyään tarjota.

Mie oikeasti rakastan näitä sun sanoja. Kiitos, että olet tällainen.

Meitä on harvassa 🆒
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Osuit naulan kantaan.
Meitä on harvassa 🆒

Onneks teitä on harvassa:D

Eikö sun ajatusmaailmaan mahdu muuta, kuin oma elämäntyylisi:?
Meitä muita, jotka arvostamme aivan toisenlaista eläämää kuin sinä, on suunattomasti enemmän;)
Voisit jo lopetta tuon jatkuvan muiden, kuin oman (yksineläjä) elämäntyylisi edustajien mollaamisen:@

Saunalahti Huoleton Premium+ 300M 16,90 €/kk
Saunalahti Huoleton 4G 100M 9,90 €/kk
Kaksi puheliittymää 26,89 €/kk ei ole paha hinta;)

Osallistu keskusteluun