Pitkäaikaisten asiakkaiden hinnoittelu

  • 14 kesäkuu 2018
  • 33 kommenttia
  • 3258 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

33 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Pitkäaikaisia asiakkaita voi olla paljon, ja Todella Pitkäaikaisia. Minä olen ollut Elisan asiakkaana vuodesta 1983, jolloin hankin lankapuhelinliittymän. Kännyköistä ja internetistä ei tuolloin ollut tietoakaan.
Käyttäjätaso 4

OT: Mulla on IF kotivakuutus jonka vuosimaksu on yli 500 euroa. Onko vesikin sinulle ilmaista, vai joudutko maksamaan siitäkään mitään ? tai sähkö ? En jaksaisi "kalliista" nettiliittymästä urputtaa kun moni muu asia on monin verroin kalliimpaa.

Urputtaa voisi vaikka siitä, että Elisalle on ehdotettu lähes neljä (4) vuotta sitten laajakaistan paluukaistan nopeuden nostosta, mutta se on aina vaan "selvityksessä" vai selvittämättömyydessä?
Kaikki on mahdollista paitsi mahdoton, Elisalle kelkassa pysyminen on ylivoimaisen mahdotonta.
Operaattoria vaihtamalla saa hyvät alennukset. Ei nykyiseen operaattoriin kannata liikaa rakastua, koska se rakkaus on täysin yksipuolista. Itse kun vaihdoin Telialta Moi:lle vanhojen asiakkaiden päähänpotkimisen ja valehtelun vuoksi, niin Telia ei edes yrittänyt saada minua jäämään. Olimme ilmeisesti kasvaneet niin erilleen toisistamme 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Minusta operaattoreiden tulisi toimia kuin If kotivakuutus, joka minulla on 7,99 € kk. If on kaikille asiakkaille halpa ja kaikki saavat saman alennuksen - e-laskutuksella vuosilaskusta n. 10 euroa pois riippumatta siitä maksaako kerralla vai kerran kuukaudessa.

Maksan 95,88 euroa, kun normaalisti se olisi 105,88. Hieno alennus.


OT: Mulla on IF kotivakuutus jonka vuosimaksu on yli 500 euroa. Onko vesikin sinulle ilmaista, vai joudutko maksamaan siitäkään mitään ? tai sähkö ? En jaksaisi "kalliista" nettiliittymästä urputtaa kun moni muu asia on monin verroin kalliimpaa.


Vesi maksaa minulle 20 € kk ja on rajaton. Sähkö on kyllä kallis, 25 €. Mutta siihen ei voi mitään. Kalliille netille voi, mobiililla moni pärjää taloyhtiössämme.

Puhun ihan siitä, että Elisan tulisi huomioida pitkäaikaiset asiakkaat. He tuovat rahaa vuosia. Miksi suosia uusia asiakkaita ja vasta lähteviä asiakkaita, kun voisi vakuutusyhtiön tapaan tai jopa Moin tapaan olla kaikille asiakkaille yhdenvertaisen halpa?!

Onko esim. kaikilla mahdollisuus saada Elisalta 50 Mb/s moblan 4,90? Jos se tarjous on annettu yhdelle, antakaa kaikille tarjousaikaan.

If nimenomaan tarjoaa samaa vakuutusta samaan hintaan ja jokainen e-laskutilaaja saa 10 prosenttia alennusta ja omavastuun kertymää vahingottomista vuosista. Toki sinulla on joku kalliimpi vakuutus, mutta jollakin toisella tilanteeseesi identtinen vakuutus maksaa 500 euroa myöskin. Eli miksei Elisalla voisi sama liittymä maksaa saman verran kaikille?

Olisi läpinäkyvää ja reilua toimintaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Minusta operaattoreiden tulisi toimia kuin If kotivakuutus, joka minulla on 7,99 € kk. If on kaikille asiakkaille halpa ja kaikki saavat saman alennuksen - e-laskutuksella vuosilaskusta n. 10 euroa pois riippumatta siitä maksaako kerralla vai kerran kuukaudessa.

Maksan 95,88 euroa, kun normaalisti se olisi 105,88. Hieno alennus.


OT: Mulla on IF kotivakuutus jonka vuosimaksu on yli 500 euroa. Onko vesikin sinulle ilmaista, vai joudutko maksamaan siitäkään mitään ? tai sähkö ? En jaksaisi "kalliista" nettiliittymästä urputtaa kun moni muu asia on monin verroin kalliimpaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Satukirjat ja sadunomaiset toiveet löytyy lastenosastolta🆒
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Olen samaa mieltä.

Minusta operaattoreiden tulisi toimia kuin If kotivakuutus, joka minulla on 7,99 € kk. If on kaikille asiakkaille halpa ja kaikki saavat saman alennuksen - e-laskutuksella vuosilaskusta n. 10 euroa pois riippumatta siitä maksaako kerralla vai kerran kuukaudessa.

Maksan 95,88 euroa, kun normaalisti se olisi 105,88. Hieno alennus.

Nyt teleoperaattorit näyttävät useimmiten selkää kun vanha asiakas pyytää alennusta. Uutena asiakkaana tai jos vaihdat pahimmalle kilpailijalle, saat KUNNON alennuksen. Kunnollisemman kuin mitä ilman numeronsiirtoa. Siinäkin tapauksessa tungetaan parhaimpia liittymiä aleen.

Tämä siksi koska Elisa tietää että suurin osa ei tule sitä käyttämään paljoa ja näissä trkyhintaisissa liittymissä on myös enemmän laskuvaraa verrattuna sellaisiin jotka sopii asiakkaille. Minä otin yhteyttä pinkkiin operaattoriin ja olen aina saanut n. 3 euroa laskusta pois vuodeksi.

Tämä on ollut määräaikainen eli minua on rangaistu tarjouksen pyytämisestä.

Verkko kuitenkin toimii ja esim. Jämpti 1M 4G rajaton muu käytön mukaan 12,90 euroa on tuossa tapauksessa 9,90 euroa ja sisältää myös 4 Gt EU-dataa jota tarvitsen kerran vuodessa Saksassa Hardstyle-festivaaleilla. Ihmettelen miksi uusi asiakas tai vaihtava asiakas saa parhaat edut.

Turhaa työtä seuraavalle operaattorille lähettää simmit ym. jos asiakkaan ei ole tarkoituskaan jäädä, vaan saada Elisalta huipputarjous. Vuosien varrella uudet liittymät ovat kallistuneet.

Miksiköhän? Jollakin täytyy maksattaa se, kun jotkut haluaa 10 kaiken kikkailemalla.

Antakaa kaikille edullisia hintoja listahinnoissa. Kaikki ovat tasavertaisia asiakkaita, joihin ei vaikuta kansalaisuus, kieli, tilinumeron saldo ym ym. Elisa, dna, telia kaikki mukaan.
Käyttäjätaso 7
Jatkuvan vaihtelun sijasta on ainakin tähän asti ollut edullisempi käyttää vanhoja liittymätyyppejä, jotka eivät ole olleet uusmyynnissä enää vuosiin.

Ei ehkä päde kaikenkattavissa superhyperrajaton-liittymissä

Osallistu keskusteluun