Kysymys

Rangaistaan asiakkuudesta - Miksi ihmeessä?

  • 26 tammikuu 2016
  • 8 kommenttia
  • 843 katselukerrat

En oikein ymmärrä sen ajatuksenjuokua, joka keksi, että asiakkaalle pitää työntää mainoksia suut ja korvat (lue: sähköpostit ja puhelimet) täyteen tämän avattua Saunalahden liittymän. Kiusanteosta voi sitten päästä eroon maksamalla euron verran suojelurahaa kuukaudessa - per liittymä.

Jos lie ajatuksena ollut, että asiakas mahdollisesti haluaa näitä mainoksia lukea? Luulenpa, että harvempi haluaa. Ja että näin saadaan edullisempi liittymä? No - euro kuukaudessa - ehkä olisi mielummin kannattanut se lisätä suoraan hintaan.

Kiusa se on pienikin sellainen. Ja liekö niin pienikään - Periaatteessa operaattorille pitäisi ilmoittaa joku vähemmän tärkeä sähköpostiosoite roskapostin vuoksi ja tällöin sitten joku tärkeäkin ilmoitus hukkuisi sinne roskan sekaan. Saatan olla ajatuksineni erilainen kuin se keskivertoasiakas; Ehkä olen, ehkä en. Olen kuitenkin sitä mieltä, että Saunalahti rankaisee mainostulvallaan asiakkaitaan siitä, että nämä ovat asiakkaita. Ja oikea termi tuolle euron lisämaksulle todellakin mielestäni on "suojeluraha". Voiko puhtaampaa esimerkkiä käsitteen merkityksestä ollakaan?

8 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Eihän jokaisen vapaaehtoisesti ottama 1€ alennus ole mikään suojeluraha.

Toisekseen, noita mainoksia tippuu sen verta harvoin ettei niistä liene kenellekään suurempaa haittaa, itsellä taajuus on luokkaa 1kpl/kk.

edit: eihän mikään estä muuttamasta omaa liittymäänsä siten ettei niitä enää tule?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Eipä minuakaan häiritse viesti tai pari kuukaudessa. Sitäpaitsi sain tingattua tekstaritarjousta paremman sopparin Vattenfallilta 🙂
Mainosviestien tarkoituksena on tiedottaa asiakkaita esim. laitetarjouksista, sekä liittymiä koskevista alennus kampanjoista. Mainosviestit eivät kuitenkaan ole pakollisia, mikäli ne haluaa estää, menettää silloin tuon yhden euron suuruisen hintaedun.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Näissä Saunalahden mainoksissahan hintailmoitus ei ole vertailukelpoinen kilpailijoiden ilmoitusten kanssa. Mainoksissa ilmoitetaan (jos ilmoitetaan, oletteko nähneet moista ilmoitusta) tästä mainosviestien vastaanottovelvoitteesta ja sen poistamisen lisähinnasta, vanhaan vakuutusmainostyyliin. Muistattehan vitsit "pienellä präntätyistä"...

Kuinkahan kiinnostunut Kuluttajavirasto on tällaisesta mainonnasta? "Typerä datakatto" sai jo lemput. Pitäisiköhän asiaa oikein tiedustella...
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
V12 kirjoitti:
Näissä Saunalahden mainoksissahan hintailmoitus ei ole vertailukelpoinen kilpailijoiden ilmoitusten kanssa. Mainoksissa ilmoitetaan (jos ilmoitetaan, oletteko nähneet moista ilmoitusta) tästä mainosviestien vastaanottovelvoitteesta ja sen poistamisen lisähinnasta, vanhaan vakuutusmainostyyliin. Muistattehan vitsit "pienellä präntätyistä"...

Kuinkahan kiinnostunut Kuluttajavirasto on tällaisesta mainonnasta? "Typerä datakatto" sai jo lemput. Pitäisiköhän asiaa oikein tiedustella...

Tiedustele ihmeessä, asiakas kuitenkin on näille viesteille suostumuksensa antanut liittymän tilausvaiheessa, joten voi olla että KV:lta tulee lähinnä naurua vastaukseksi.

Se että kerrotaan "Ellet enää halua vastaanottaa näitä viestejä liitymäsi hinta nousee 1€/kk."  tjsp. on samoin hyväksytty jo siellä tilauksessa. Vapaaehtoisesti.

Eli ei ole pakko jos ei halua. Ihme kitinää.

edit:

http://saunalahti.fi/liittymasi-kumppaniedut/

Melko selkeää minusta.
Käyttäjätaso 7
jaska915 kirjoitti:
asiakas kuitenkin on näille viesteille suostumuksensa antanut liittymän tilausvaiheessa

Jeps. "En lukenut sopimustekstiä ennen sopimuksen tekemistä" ei ole syy haukkua vastapuolta. Se on vain ja ainoastaan osoitus siitä, että ei ehkä ole kykenevä hoitamaan itse näin vaativia sopimusasioita.

Toki on sanottava, että nykymaailma kaikkine sopimuksineen ja velvoitteineen on aika vaativa.
jaska915 kirjoitti:
Eihän jokaisen vapaaehtoisesti ottama 1€ alennus ole mikään suojeluraha.

Toisekseen, noita mainoksia tippuu sen verta harvoin ettei niistä liene kenellekään suurempaa haittaa, itsellä taajuus on luokkaa 1kpl/kk.

edit: eihän mikään estä muuttamasta omaa liittymäänsä siten ettei niitä enää tule?


Olen täysin samaa mieltä siitä elisa hoitaa roskapostisuodatuksen erittäin  huonosti.

Maksan itse tuon 1 euron maksun, mutta jotta se toimisi pitää itse erikseen nimetä ne otsikkosanat jotka haluaa estää. Todella hankalaa koska roskapostittajat osaavat kyllä muokata otsikoitaan niin että kieltolistaa pitäisi hoitaa yhä uudelleen . 

Mielestäni tämän pitäisi olla Elisan tehtävä tai sen pitäisi tarjota jotakin työkalua ja opastusta siitä miten asia hoidetaan, esim siten, että kun merkitsen jonkun viestin roskapostiksi se rekisteröityy myös elisalla roskapostiksi  ainakin minun tililleni.

Minulle tulee pävittäin 10 - 30 roskapostiksi kokemaani -  peliviestiä   -   arvontaviestiä  -  lainatarjousta jne jne.   Edes euron maksu kuukaudessa on liikaa tyhjästä.  Mikä muuten on silppuri?   En löydä sitä, vai onko kyse siitä että yhtään viestiä ei roskapostina ole poistettu??  Siis mistä maksan.  Miksi asiakaspalvelija jolta roskapostisuodatuksen tilasin ei sanonut että sinun pitää lisäksi tehdä käytännössä koko homma itse. No; tietenkään kauppaa ei olisi syntynyt
Käyttäjätaso 3
Olen samaa mieltä tästä Elisan roskapostisuodatuksesta. Kun otin sen käyttöön, kaikki minulle tulleet sähköpostit menivät suoraan roskapostiin eli oletusarvona oli, että kaikki minulle tulevat sähköpostit ovat roskapostia. Miksi suodatin ei toiminut niin, että vain ne viestit, jotka olin merkinnyt roskapostiksi, olisivat menneet roskapostikansioon. En myöskään löytänyt mitään silppuri-kansiota.

Kaiken lisäksi kun olin jo ilmoittanut yli 40 sähköpostiosoitetta, mitkä eivät ole roskapostia, painoin vahingossa ruutua, missä oli väkänen merkkinä, että roskapostisuodatin on käytössä, kaikki sallitut osoitteet katosivat bittiavaruuteen. Sen  jälkeen en ole roskapostisuodatinta käyttänyt ja olen päässyt paljon helpommalla.

Osallistu keskusteluun