Varokaa S-Pankin Säästäjä-sovellusta

  • 31 October 2018
  • 0 kommenttia
  • 6192 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
  • Entinen OmaYhteisön jäsen
  • 13756 kommenttia
Nyt mainostetaan sitä kovasti ja pitihän sitä asiakkaana kokeilla. Minulla on asiakkuus eli pankkipalvelu ei maksa mitään kuukaudessa, mutta tuo sovellus on pettymys.

Mobiilipankilta se ei vaikuta, enemmänkin jonkunlainen mainosvitriini sijoittamiselle ja turhille tileille. Kokeilin mikrosäästämistä, koska ajattelin, että säästäminen onnistuisi jo olemassa olevalle kahdelle S-tuottotilille. Sovellus teki minusta sijoittajan ja loi rahastotilin Säästäjä-keräilytilin sekä toisen Säästäjä-tavoitetilin minulta mitään kysymättä. Minä olin halunnut säästää kuukausittain jo olemassaolevaan S-tuottotiliin. Tämä ei ole mahdollista vaan sovellus haluaa sijoittajia sekä uusien tilien hamstereita.

Toinen ongelma sovelluksessa on se, että siinä on turhaa kauppa-asioiden katsausta ja edelleen paljon tarjouksia sekä kuponkeja, kun haluaisi vain katsella tilin. Huonoa asiasta tekee se, että sekin on mahdotonta Säästäjässä. Valittu PIN kirjautumiseen ei aina käy ja sovellus ilmoittaa kirjautumisvirheestä. Otin avuksi sormenjäljen, mutta sovellus ei aina tunnista sitä ja kaatuu silloin tällöin. Toisinaan onnistun kun yritän hetken päästä uudestaan, joskus vasta kun pakotan sovelluksen sammumaan, mutta aina on jännitystä.

Jännitystä siitä pääseekö nyt sisään mobiilipankkiin. Tänään meni sovellukseen lopullisesti hermo, se jotenkin lukittui, eikä toiminut enää. Vaati uudestaan kirjautumista pankkitunnisteilla, vaikka olen niin tehnyt viime viikolla ja sitä edellisenä. Verkkopankissa on kuukauden käytön aikana yli viisi "mobiililaitetta", kaikki sitä samaa Xiaomia, koska niin surkea tuo Säästäjä-sovellus on. Tänään otin yhteyttä S-pankkiin ja pyysin poistamaan KAIKKI sovelluksen luomat turhat rahasto- ja tavoitetilit. Odotin paljon järkevämpää tapaa tuossakin asiassa.

MIksi säästää pitäisi sovelluksessa, kun voisi tehdä sen kannettavalla tietokoneella? Toinen S-pankin ongelma on se, ettei siellä voi maksaa laskua tai siirtoa niin, että se veloittuu kuukausittain toistaiseksi tai vaikka 12 kertaa ensimmäinen mukaan luettuna. Säästäjässä se onnistui, mutta samalla avattiin tarpeettomia rahasto- ja säästötilejä. Niissäkin oli korkojen maksu vuosittain, kun tuottoteileillä se on kuukausittain joka on kaikin puolin parempi tapa. Miksi tämä sovellus on edes olemassa? Kuka hyötyy tästä sovelluksesta?

En aio sitä enää käyttää koskaan, sillä jälleen kerran, jälleen kerran olen todennut sen että paperinen tunnuslukutaulukko on toimintavarmempi kuin mikään älypuhelimen sovellus.

Miten pankki voi olla niin saamaton, ettei saada ulos toimivaa sovellusta?

Älkää ottako Säästäjää käyttöön, jos haluatte säästää aikaa ja hermoja.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA