Kiinnitetty keskustelu

Äänestä vuoden 2019 OmaYhteisöläinen!

  • 21 tammikuu 2020
  • 10 kommenttia
  • 1271 katselukerrat

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1056 kommenttia

 Päätimme näin uuden vuosikymmenen kunniaksi palata vanhan perinteen ääreen! Vanhalla Saunalahden Palstalla, joka nykyisellään siis OmaYhteisönä tunnetaan, oli muutamien vuosien ajan tapana valita Vuoden Palstalainen. Vuonna 2010 Vuoden Palstalaiseksi valittiin @Hyvis , vuonna 2011 @KoTe60 ja vuonna 2012 @papparainen :birthday:

Osa teistä on vieläkin aktiivisia täällä ja se on erityisen mukavaa!

 

Nyt haluamme jatkaa tätä perinnettä ja antaa teidän, OmaYhteisön jäsenten valita keskuudestanne Vuoden OmaYhteisöläinen 2019! Tällä kunnianosoituksella haluamme palkita tämän käyttäjän vuoden aikana OmaYhteisössä tehdystä poikkeuksellisen hyvästä työstä :trophy:

Aiemmin äänestyksiä on tehty moderaattoreiden kesken, mutta nyt päätimme antaa kaikille mahdollisuuden vaikuttaa! Myös moderaattorit saavat siis äänestää ja kertoa oman mielipiteensä.

 

Anna äänesi tästä :arrow_right:Vuoden OmaYhteisöläinen :arrow_left:  Anna äänesi viimeistään perjantaina 7.2.2020, julkistamme voittajan seuraavalla viikolla :relaxed:

 

Vuoden OmaYhteisöläiseksi valitulle on luvassa yllätyspalkinto :tada::gift:

 

 


10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Saunalahden Palstan historiaa:

Saunalahden Palsta perustettiin vuoden 2005 alussa. Siihen liittyi kiinteästi ”SaunaWiki” eli Wikipedian kaltainen tietokirja. Wikissä oli esitelty Saunalahden palveluja ja niihin liittyvää sanastoa. Pohjatyön olivat tehneet Saunalahden työntekijät, mutta sitä jatkoivat muutamat Saunalahden asiakkaat. Myöhemmässä vaiheessa perustettiin Elisan Palsta, jossa käytiin keskustelua Elisan palveluista.  Palstoilla oli neuvontaa ja kokemuksia nykyiseen tapaan. Kaikki perustui kuitenkin pariin Saunalahden työntekijään. Suuremman osan neuvonnasta hoitivat kuitenkin aktiiviset palstalaiset, joita oli alle kymmenen. Tätä helpotti se, että entiset palvelut eivät juuri poistuneet, vaikka uusia tuli myyntiin. 
 

Vuoden 2010 toukokuussa palkittiin sitten kaksi palstalaista eli lisäkseni jäsen nro 10 000. Kyllä, viiden vuoden aikana jäseniä oli kertynyt niin vähän. Minä liityin mukaan Palstan alkuvaiheessa 20.1.2005.

Niin ne palkinnot. Saimme Samsung Galaxy Spica -puhelimet.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Saunalahden Palstan historiaa:

Saunalahden Palsta perustettiin vuoden 2005 alussa. Siihen liittyi kiinteästi ”SaunaWiki” eli Wikipedian kaltainen tietokirja. Wikissä oli esitelty Saunalahden palveluja ja niihin liittyvää sanastoa. Pohjatyön olivat tehneet Saunalahden työntekijät, mutta sitä jatkoivat muutamat Saunalahden asiakkaat. Myöhemmässä vaiheessa perustettiin Elisan Palsta, jossa käytiin keskustelua Elisan palveluista.  Palstoilla oli neuvontaa ja kokemuksia nykyiseen tapaan. Kaikki perustui kuitenkin pariin Saunalahden työntekijään. Suuremman osan neuvonnasta hoitivat kuitenkin aktiiviset palstalaiset, joita oli alle kymmenen. Tätä helpotti se, että entiset palvelut eivät juuri poistuneet, vaikka uusia tuli myyntiin. 
 

Vuoden 2010 toukokuussa palkittiin sitten kaksi palstalaista eli lisäkseni jäsen nro 10 000. Kyllä, viiden vuoden aikana jäseniä oli kertynyt niin vähän. Minä liityin mukaan Palstan alkuvaiheessa 20.1.2005.

Niin ne palkinnot. Saimme Samsung Galaxy Spica -puhelimet.

Oi, olipas kiva kuulla muistoja ihan alkuajoilta :relaxed:  Ja kiva, että olet edelleenkin aktiivinen!

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hei, käykäähän äänestämässä! Vain antamalla äänesi voit vaikuttaa :relaxed:

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Vielä ehtii äänestää! :ballot_box:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Ääni käyty antamassa jo aikoja sitten.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Äänestin, mutta tässäkin monille on annettu liian iso savotta. Tässäkin, joka tulee valituksi, toivottavasti saa palkinnoksi teiltä työpaikan… Monet täällä avustavat jäsenet tekevät sitä kuin työtään tuhansilla viesteillä ja sadoilla ratkaisuilla, jotka ovat todellisuudessa aspan työtä.

Tarkoitus lienee vähentää asiakaspalvelun määrää, mutta itse näen että vähin palkinto puhelimien sijasta vuoden jäsenelle olisi työpaikka teille, tekemään sitä samaa palkkakuittia vastaan. Nythän esim. DJ God tekee teidän henkilökunnan työtä musta puhumattakaan ja meitä luottojäseniä täällä on isompikin liuta (ja muita vapaaehtoisia alemmalla tittelillä).

Itselleni tuli eilen managerilta viesti, jossa minua suorastaan kehoitettiin “avustamaan” ihmisiä täällä, koska olen siinä kuulemma parhaimmillani, ja mielipiteitä etenkin teidän organisaatiosta vähemmän. Ymmärtäisin tilanteen paremmin, jos tällainen ukaasi tulisi esimieheltäni… Silloin voin toki avustaa täällä, ja vain avustaa 8-16, jos teiltä joku siitä maksaisi oikeaa rahaa.

Toivon kuitenkin että palkinto vuoden jäsenelle olisi jotain, mitä se on ansainnutkin. Kenelle se meneekään, useimmiten aiemista vuosista ainakin, paljon on valittu avuliaita ihmisiä.

Ratkaisuja antaneita eli ainesta teidän tiimiin ja silloin saa komennella vapaasti.

Toivottavasti kukaan ei loukkaannu, mutta sitä mieltä itse olen :D

Nyt soi Kobaryo - Wavty beach (Radio Edit).

Käyttäjätaso 5

Aika monella palvelulla on nykyään “ulkoistettu” asiakaspalvelufoorumi. Esimerkkeinä Spotify, Sony teleoperaattoreiden lisäksi. Se on ihan omasta halusta kiinni miten paljon tänne kirjoittelee. Joskus voi olla paikallaan pitää vaikka kuukauden pituinen tauko. 

Itseasiassa voisin nykyisellä palkalla mennä vaikka vuodeksi ELisalle tekemään jotain duunia. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Aika monella palvelulla on nykyään “ulkoistettu” asiakaspalvelufoorumi. Esimerkkeinä Spotify, Sony teleoperaattoreiden lisäksi. Se on ihan omasta halusta kiinni miten paljon tänne kirjoittelee. Joskus voi olla paikallaan pitää vaikka kuukauden pituinen tauko. 

Itseasiassa voisin nykyisellä palkalla mennä vaikka vuodeksi ELisalle tekemään jotain duunia. 

Kyllä, monihan ei tätä tajua, että täällä on paljon vapaaehtoisesti auttamassa ja heille ei makseta mitään. Siksi toivoisin jokaisen meittivän kannattaako tänne ihan tuntikaupalla kirjoittaa… Yleisestihän näille palsta-aktiiveille nauretaan partaansa suuryrityksissä, kun hoitavat maksutta työn. Toisaalta onhan se auttaminen lähtökohtaisesti ihmiselle palkitsevaa.

Mielestäni, vaikka tässä tuonkin sen esille, Elisan tulisi palkita enemmän aktiivisia avustajia…

Itselläni on 14000+-viestiä ja paljon olen muuta löytänyt kuin tänne kirjoittamisen ja nykyään teen lähinnä yhdyssanoja lankaan ja muuta joutavaa. Ei oikeastaan kannata se, että tekee täällä asiakaspalvelun työt. Palkitsemistahan siitä ei ole ollut koskaan.

Mitä nyt joskus joku lahjakortti on tullut tai postikortti aktiiveille.

Voisivat siis palkita kaikkia osallistujia. Aika moni, ei pelkästään DJ God hoitaa täällä ilmaiseksi aspan työt… Ja joillekin siitä tulee pakkomielle että viestejä pitää olla satoja. Toivottavasti palkintona on työpaikka voittajalle, vaikka huumorilla sen heitinkin.

Kai Elisalta voisi jotain enemmän odottaa?

Se on totta, että omasta tahdosta kiinni paljonko on valmis ratkaisemaan asioita Elisan asiakkaille ILMAISEKSI. Täytyisikö perustaa guru-linja itsekin tässä, tai laskuttaa Elisaa työstä :D

Noinhan se pyörii nykyään yritysfoorumeilla, “fanit” hoitavat asiakaspalvelun, ja aspa tulee väliin jos näkee tarpeelliseksi. Elisa on toki täällä paikalla, mutta mielestäni suurimman osan aspan työstä tekevät ihan käyttäjät itse riippumatta tittelistä. No kyllähän se toimii.

Jos sen antaa toimia. Suosittelen että jokainen miettii omalla kohdalla tilannetta.

Jos vain tänne ohjataan kaikki, niin ei varmaan 10 vuoden kuluttua ole enää aspaakaan.

Nyt soi Navras feat. Becko - In Every Place (Radio Edit).

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Vuoden OmaYhteisöläisen äänestys on päättynyt - palaamme myöhemmin voittajan kera :relaxed:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Kyllä nyt minulta on poistettu luottojäsenyys, kiitos ja näkemiin.

Jos ei saa keskustella, niin ei saa. En kirjoita enää jos niin paljon on häiriöksi.

Tämä palsta kuolee omalla toiminnallaan :)

Oli ilo olla mukana, harmi jos ei saa ihmisellä mielipidettä olla ja luottojäsenenä tarvitsee noudattaa ja ylisaa Elisan linjaa. Tämä olkoon varoituksena muille luottojäsenille.

Ylistäkää Elisaa, älkää koskaan ihmetelkö jos teette kaiken ilmaiseksi.

Osallistu keskusteluun