Jaa syksyn treenitavoitteesi ja voita Polar Vantage


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Mikä on sinun treenitavoitteesi tälle syksylle? 🚴🏻🏋🏽🏇🏻Etsimme kahta tavoitteellisesti ja aktiivisesti urheilevaa yhteisön jäsentä testaamaan Polarin uusia Vantage M ja Vantage V -urheilukelloja sekä kertomaan käyttökokemuksistaan OmaYhteisössä. Osallistu kisaan ja voit voittaa Polarin uutuusmallin omaksesi! 💪🏻

Polar Vantage V ja Polar Vantage M ovat nyt ennakkotilattavissa Elisan verkkokaupasta!

Näin osallistut kilpailuun:

  • Kerro meille syksyn urheilutavoitteestasi kommentoimalla tähän keskusteluun viimeistään sunnuntaina 4.11.2018.
  • Etkö ole vielä luonut tunnustasi OmaYhteisöön? Liity mukaan yhteisöön klikkaamalla oikeasta yläkulmasta löytyvää Kirjaudu OmaYhteisöön -linkkiä.
Valitsemme kisaan osallistuneista kaksi voittajaa, joista toinen saa Polar Vantage M ja toinen Polar Vantage V -urheilukellon käyttötestattavakseen. Voittajat sitoutuvat tekemään OmaYhteisöön käyttöarvostelun noin 3 viikon testijaksolta. Käyttöarvostelut voi kirjoittaa esimerkiksi treenipäiväkirjahengessä. Voittajat saavat pitää urheilukellot omanaan.

Kilpailun säännöt
Kaikkien 22.10.2018 - 4.11.2018 OmaYhteisön keskustelussa kilpailuun osallistuneista valitaan 5.11.2018 kaksi laitetestaajaa, joista toinen saa Polar Vantage V ja toinen Polar Vantage M -urheilukellon omakseen vastineeksi laitteesta tehtävästä laitearvostelusta. Arvostelut voi toteuttaa joko tekstinä ja kuvina tai YouTube-videoina. Arvosteluiden tarkempi toteutus ja aikataulu sovitaan erikseen voittajien kanssa.

Voittajat sitoutuvat tekemään laitearvostelut OmaYhteisöön heille tätä varten erikseen avattavaan keskusteluketjuun. Arvosteluiden julkaisuaikataulu sovitaan erikseen voittajien kanssa. Arvostelut voi toteuttaa esimerkiksi urheilupäiväkirjahenkisinä. Mikäli voittaja ei toimitaarvostelua OmaYhteisössä julkaistavaksi sovittuna aikana, laskutetaan häneltä Polar Vantage -laitteen myyntihinta (Elisan verkkokauppa, hinta laitteen hinta myynninaloituspäivänä).

Voittajille ilmoitetaan voitosta OmaYhteisön yksityisviestillä 5.11. Voittajien nimimerkit julkaistaan myös tässä OmaYhteisön kisajulkaisussa. Mikäli voittajaa ei tavoiteta viimeistään 11.11.2018, arvotaan tilalle uusi voittaja 12.11.2018.

Palkintoa ei voi muuttaa rahaksi, Elisa Oyj vastaa arpajaisverosta. Elisa Oyj:n henkilökunta perheineen ei voi osallistua kilpailuun. Elisa ei vastaa siitä, että tietojärjestelmien, Internet-yhteyksien tai muiden ohjelmien toimimattomuuden tai virheiden takia tieto arvontaan osallistumisesta ei päädy Elisalle asti. Elisa pidättää oikeuden julkaista voittajien kilpailuun osallistuessaan käyttämät nimimerkit sekä valitsemiaan otteita voittajien OmaYhteisössö julkaisemista teksteistä, videoista tai kuvista valitsemissaan medioissa.
Tämä keskustelu on suljettu, eikä sitä voi kommentoida.

66 kommenttia

Kuukauden verran tässä on ollut projekti käynnissä, jossa pitäisi tuota n. 30 kg ylimääräistä sisältävää eturessua pienentää. Lihaskunto on kyllä OK tasolla käsissä ja jaloissa, mutta tuo aerobinen kunto on melko retuperällä. Kaverin harrastusta tuli tuossa reilu kuukausi sitten hieman arvosteltua ja tästä kostona kaveri asetti meille haasteen ensi kesäksi, eli minun tavoitteet kestävät kyllä pidempään kuin tämän syksyn. Haasteen toinen osa sisältää puolimaratonin juoksun ja itse olen vihannut juoksemista aina, vaikka aikanaan sitä joutui juoksemaan harrastuksen takia. Nyt jalat ja selkä ovat kovasti juoksemista vastaan, joten näin alkuun olen joutunut aloittamaan pyöräilyllä. Haasteen toisessa osassa mitataan lihaskuntoa mm. sotilaspenkillä, mutta tämä puoli minua ei niinkään huoleta. Jotenkin pitäisi selvitä tuosta juoksusta, tai suu on ollut (taas) liian suuri... Tämän haasteen edessä voisi olla ihan hyvä, jos tuota harjoittelua pystyisi seuraamaan jollakin tavalla/laitteella.
Tavoitteena on lisätä aerobisen treenin määrää jotta saa rasvaa poltettua sekä lisätä ulkoilua. Kaiken lisäksi kuntosalia tehostamaan lihasten kasvua.
Käyttäjätaso 1
Tavoitteenani olisi saada painoa PYSYVÄSTI laskemaan 5 kg ja urheilutavoitteeni oli pysyä hyvässä kunnossa, kasvatettua hapenottokysyä ja yleistä kestävyyttä.
Melkein vuoden olen nyt aktiivisesti Crossfittia harrastanut ja ennen sitä kaksi vuotta potkunyrkkeilyä joka toimii nyt sivuharrastuksena ja näiden lisäksi metsässä tulee rämmittyä MBT pyöräilyn merkeissä. Elämä siis kovin urheilullista ja hyvin aktiivista. Nyt haastan itseäni uusimman lajin eli crossfitin saralla. Käsillä pitäisi oppia seisomaan ja tekemään siinä myös punnerruksia. Laji muutenkin haastaa tekemään monia asioita eri tavalla joten syketasotkin soljuu hyvin eri mittasuhteisiin.
Tavoitteeni on kuntoutua mahdollisimman hyvään kuntoon ylikunnon romuttaessa koko kovalla työllä rakentamani rungon viime keväänä. Hyvä aerobinen peruskunto, sekä lihasmassan rakentaminen ovat myös ykköspriona tänä syksynä💪🏼
Tavoitteena päästä opiskelemaan poliisiammattikorkeakouluun. Vielä jäi pääsykokeissa kiinni juoksusta, mutta treenaaminen on jo hyvässä vauhdissa, uusi kello olisi loistava apu.
Ensimmäinen tavoitteeni on päästä eroon toistuvista selkäkivuista mitkä haittaavat paljon istumatyötä. Tähän lääkkeenä syvien vatsa ja selkälihaksien vahvistaminen. Toinen tavoitteeni on pudottaa painoa ja lisätä lihaskuntoa monipuolisesti juoksu,pyöräily,uinti
Tavoitteena on löytää tasapaino työn, urheilun ja kodin välille. Harrastan crossfittiä ja siellä löytyy toki paljon yksittäisiä tavoitteita - niitä tavoittelen ja edistän 3-4 kertaa viikossa salilla ja huollan kehoa sen päälle kotona. Ongelmana on kuitenkin tasapainon löytyminen kuormittavan arjen keskelle. Tähän olen pohtinut avuksi kelloa ja tässä näkisin siihen loistavan mahdollisuuden. Nykyisestä Polarista (360) ei oikein sykettä enemmän saa dataa irti.
Lähes vuosikymmenen aktiivisena urheilukello-käyttäjänä olisi mukava tutustua Polarin huippu-uutuuteen. Lajikirjoni pitää sisällään crossfittia, kuntosalia, salibandya, juoksua, jalkapalloa, pyöräilyä ja vaeltamista, joten aktiivinen minä todellakin olen. Urheilukellon ominaisuudet pääsevät harrastuksissani kattavaan testiin eikä mikään kivi jää kääntämättä. Olisi mielenkiintoista nähdä, kuinka tarkasti Polarin uutuus pysyy kiivaassa sykevaihtelussa mukana. Oma treenitavoitteeni on kasvattaa maksimaalista voimaani ilman, että kestävyyteni kärsii.
Oma treenitavoitteeni tälle syksylle on puolimaraton ajan parantaminen sekä treeni-, työ- ja opiskelukuorman tasapainottaminen riittävällä palautumisella. Pääasiallisen lajini crossfitin lisäksi juoksu, zumba, pilates sekä vuodenajasta riippuen vaellus, golf ja laskettelu kuuluvat lajirepertuaariini. Treenimäärät vaihtelevat 3-6 treenin välillä viikossa, sillä kaupungista toiseen matkustaminen työn ja opintojen välillä vaatii joustavuutta. Työn ja opiskelun yhdistäminen tavoitteelliseen treenaamiseen nostaakin välillä stressitasoja ja vaatii niin suunnitelmallisuutta kuin riittävää palautumista. Urheilukello kulkee ranteessani jatkuvasti ja siitä saatu data motivoikin työskentelemään tavoitteitani kohti sekä mahdollistaa kehityksen seuraamisen. Olisi mahtavaa päästä testaamaan ja jakamaan kokemuksia Polarin urheilukellosta, jossa myös stressi ja palautuminen on otettu huomioon! 🏋🏼
Liikuntaa pitäisi saada lisättyä.
Kavereiden innostamana aloitin vaelluksen harrastuksena. Tätä jo pidempään harrastaneiden kavereiden reittivalinnat ovat kyllä olleet perusjampalle kovin haastavia.
Tarkoitus olisi syksyn aikana ja sen jälkeenkin kohottaa aerobista ja lihaskuntoa mm. lenkkeilemällä, uimalla ja kuntopiirein, jotta seuraavassa vaelluksessa en olisi enää hidastava tekijä! 😁
Käyttäjätaso 2
Syksyn treenitavoite on jatkaa hyvää, jo huhtikuussa alkanutta kunnon kohotusprojektia. Täydellisestä sohvaperunasta erittäin aktiiviseksi liikkujaksi. Huhtikuussa keskim askelmäärä oli vain noin 4000 kieppeillä, nousua kokoajan ja puolentoista viikon päästä tulee 2 000 000 askelta täyteen ja keskimääräiset askeleet kin jo 13000 päälle, joten liikuttua tulee. Kuva todisteena 🙂 minimi on 10000 askelta aina, ja tarkoitus olisi talven yli mennä kevääseen asti erittäin aktiivisesti vaimon kanssa, tsempataan toisiamme.

Tässä on nyt itsellä tai vaimolla ollut käytössä tai kokeilussa Xiaomi Mi band 3, Garmin vivofit 3, Fitbit surge ja Huawei color band a2, eikä noista aktiivisuusrannekeista yksikään ole ylitse muiden, mutta kokemusta kertynyt.

Mieluusti osallistuisin testiin ja lähinnä saisin testattua arkiset kävelylenkit 1-8km muutaman kymmenen metrin korkeuseroilla, GPS paikannuksen toiminta muutenkin ja erityisesti kiinnostaa toimivuus myös juoksumatolla (joka löytyy myös omasta takaa kellarista) ja lastenvaunujen työntö lenkillä että miten askeleet ottaa työntäessä. Lähinnä kävelyä ja hölkkää siis ja toki kävisin ihan metsässä vähän korkeuserojuttuja testaamassa, Kallion päälle kiipeämistä.

Toki tärkeässä roolissa myös itse ohjelma kännykässä android app ja kellon hallinta muutenkin suoraan näytöltä

Mutta, mielenkiinnolla odottaen, kunto nousee jokatapauksessa edelleen 🙂

painon pudotus projekti menossa,,liikun kävellen ,juosten,sauvakävelyy,salia ja sulkapalloa,,tollasella vois seurailla aika hyvin kaikkee
Tavoitteena selvitä synnytyksestä ja palautua raskaudesta, jonka jälkeen takaisin kisakuntoon syksyn ja talven aikana. Viimeiset crossfit-kisat vedetty maaliskuussa raskaana ja seuraavaksi tavoitteena toukokuun puolimaraton omaan uuteen ennätysaikaan sekä päätavoitteena kansainväliset että kansalliset crossfit-kisat 2019. Ensin pitäisi kuitenkin tehdä duunia suosta ylöspäin. Täysin nollasta ei tarvitse lähteä, sillä treenit jatkuneet edelleen vaikka kevyesti. Sykemittarille olisi tarvetta, jotta päästään tavoitteeseen ilman virhelyöntejä. Motivaatiota ei puutu, asenne on kohdallaan, kuntokaan ei hukassa ole, mutta välineet uupuu💪🏻😄
Tavoite on juosta tämän syksyn aikana 10 km reipasta vauhtia. Puolen tunnin reipastahtinen juoksulenkki menee jo. Olen käynyt jo vuosia salilla treenaamassa säännöllisesti, joten nyt sen rinnalle pitää ruveta kehittämään myös aeroopista kuntoa.
Eli nyt olis tarkotus vetää vihdoin se yhden käden leuka tänä syksynä.
Olen pitkään jo rakastanut treenata tavoitteellisesti! Nykyään lajien kirjo urheilussa on monipuolista ja talven tullen myös talvilajit ilmestyvät kuvioihin.
Vanha sykemittarini on myös Polarin, mutta se on hyvin yksinkertainen, eikä näytä treeneistä kaikkea informaatiota. Uuden mittarin näyttämät informaatiot toisivat uusia ulottuvuuksia treeniin. Mittari pääsisi mukaan tavoitteelliseen hiihtotreeniin ja lisäksi ratsastukseen, juoksuun, kuntosalille ja kotijumppiin! Erityinen tavoite syksylle on nostaa kestävyyskuntoa muultakin kuin vauhtikestävyyden osalta. Tavoitteena on siis, että ensi vuoden puolella mennään lujaa, mutta myös pitkiä matkoja!:)
Olen aloittanut juoksuharrastuksen viime vuoden keväällä. Tavoitteena olisi parantaa hapenottokykyä ja kestävyyttä siten, että pystyisin kahden puolimaratonin jälkeen juoksemaan maratonin ensi kesänä. Tällä hetkellä urheilukellona on Polar M400, joka on palvellut hyvin, mutta Vantage toisi mm. paremman harjoituskuormituksen ja palautumisen laskemisen ansiosta huomattavaa lisähyötyä harjoitteluun ja siten edesauttaisi tavoitteeni saavuttamista.
Treenitavoite on kulkea jalan töihin ja muutenkin ulkoilla, ei mitään erityistä.
Olen aloittanut itsenäisen treenaamisen useasti ja lopulta kuitenkin "luovuttanut". Alkuvuodesta aloitin taas kerran uudestaan ja into on jatkunut kerrankin tasaisesti. Treenin tehoa on kuitenkin haastavaa mitata ilman minkäänlaista mittaria, sillä näkyvä lihaskasvukin hidastuu ajan kanssa. Tällä hetkellä käytössäni on pelkkä aktiivisuusranneke, joka mittaa mm. askeleet ja aktiivisuustavoitteen. Ranneke ei siis ole kovin tehokas edes lenkeillä, joiden tihentäminen ovat seuraava tavoitteeni - aerobinen kunto kaipaisi parannusta. Teen myös seisomatyötä, joka vaatii kävelyä, ja työpäivän aikana kävelty matka olikin alkuperäinen syy hankkia aktiivisuusranneke. Nyt haluaisin kuitenkin toteuttaa treeniä enemmän tosissani ja saada siitä mahdollisimman paljon irti, joten arjen keskellä tehtävää aktiivista ja tavoitteellista treeniä olisi kiinnostava mitata sekä jakaa tietoa myös muille.
Tavoitteeni on treenata vähintään 3 kertaa viikossa ja lisätä aerobista harjoittelua myös arkiliikuntaan eli esim kävellä töihin.
Tavoitteeni on juosta 8,5km lenkkini 5minuttia nopeammin kuin nyt viimeistään ensi syksynä.
Käyttäjätaso 4
Tavoitteena on jatkaa treenaamista ja valmistautua ensivuoden kisoihin. Toivottavasti aikoihin tulee parannusta ja kehitystä tapahtuu.
Tavoitteena 200kg kyykky.