Jaa syksyn treenitavoitteesi ja voita Polar Vantage

  • 22 lokakuu 2018
  • 66 kommenttia
  • 7225 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus
Tämä keskustelu on suljettu, eikä sitä voi kommentoida.

66 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Tavoite on liikkua tasaisesti ja mopnipuolisesti.Painonhallintaan ja kunnon kohottaista.Tässä olen onnistunut ja reipas meno jatkuu.Liikun uiden,pyöräillen,kävellen ja kuntosalilla käyden 4-5krt viikossa.
Muutaman kilon painonpudotus
Tarkoitus olisi aloittaa taas kuntoilu pitkän vammakierteen jälkeen. Kunto on pohjalukemissa ja aloitus on hankalaa. Mittari varmaan motivoisi, innostaisi ja auttaisi projektissa
Niin...
Tavoite ylittää se isoin haaste eli matka sohvalta ovelle.
Loppu onkin helppoa.

🙂
Tavoite on pitää aerobinen kunto hyvällä tasolla niin että sydän jaksaa toimia tehokkaasti ja varmasti avosydänleikkauksen jälkeen ja paino pysyy hallinnassa. Treenatessa sykerajat monitoroitava ja homma suunniteltava osin sen mukaan, joten jatkuva tarkkailu tärkeä osa ja näillä sen saisin toimimaan. Liikkukaa ja naattikaa ihmiset! Joka päivä!☺
Lisätä liikuntaa siten, että ensi kesänä olisin maraton kunnossa
Kevään työuupumuksesta hieman toipuneena olen vihdoin jaksanut taas liikkua. Paikkakunnalle aukesi kiva uusi kuntoilukeskus jonne hankin jäsenkortin. Olen nyt käynyt 4 kertaa viikossa ja elämä näyttää taas parempia puoliaan ❤️ Hiljaa hyvää tulee. Voisin mielelläni testata kelloa kun hiljalleen pääsen vauhtiin.
Tavoitteena on lisätä lihasmassaa vielä viitisen kiloa, ohjelmana Cross Training, painonnosto, ja vastapainona capoeira sekä jooga.
Syksyn treenitavoite olisi parantaa aerobista kuntoa, kasvattaa nopeusvoimaa ja vahvistaa tasapainoa core -harjoittelun kautta. Harjoitukset teen säännöllisen sulkapallon pelaamisen lisäksi. Aerobinen kunto pääsi laskemaan yliharjoittelua seuranneen rasituksen vuoksi ja siinä samalla alaraajan lihakset kehittyivät yksipuoleisesti ja aiheuttivat omia ongelmiaan polvien kanssa. Nyt minulla onkin käynnissä pidempi prosessi palauttaa jalkalihasten tasapaino ja vahvistaa syviä lihaksia tukemaan sulkapallon pelaamista. Aerobinen harjoittelu koostuu enimmäkseen pyöräilystä mutta myös kevyestä juoksemisesta. Polar Vantage sarjan kello olisi erinomainen apuväline välttämään uudelleen ylitreenaamista ja seuraamaan aerobisen kunnon kehittymistä
Kuukauden verran tässä on ollut projekti käynnissä, jossa pitäisi tuota n. 30 kg ylimääräistä sisältävää eturessua pienentää. Lihaskunto on kyllä OK tasolla käsissä ja jaloissa, mutta tuo aerobinen kunto on melko retuperällä. Kaverin harrastusta tuli tuossa reilu kuukausi sitten hieman arvosteltua ja tästä kostona kaveri asetti meille haasteen ensi kesäksi, eli minun tavoitteet kestävät kyllä pidempään kuin tämän syksyn. Haasteen toinen osa sisältää puolimaratonin juoksun ja itse olen vihannut juoksemista aina, vaikka aikanaan sitä joutui juoksemaan harrastuksen takia. Nyt jalat ja selkä ovat kovasti juoksemista vastaan, joten näin alkuun olen joutunut aloittamaan pyöräilyllä. Haasteen toisessa osassa mitataan lihaskuntoa mm. sotilaspenkillä, mutta tämä puoli minua ei niinkään huoleta. Jotenkin pitäisi selvitä tuosta juoksusta, tai suu on ollut (taas) liian suuri... Tämän haasteen edessä voisi olla ihan hyvä, jos tuota harjoittelua pystyisi seuraamaan jollakin tavalla/laitteella.
Harrastan tavoitteellisesti muodostelmaluistelua SM-noviisitasolla.

Syksyn treenitavoitteena on parantaa sekä fyysistä kuntoa että luistelukoreografiaa. Ohjelmassa on muodostelmaluistelun ohella

  • aerobista ja anaerobista kuntoilua (lenkkeilyä, lihaskuntoa)
  • tanssia
  • lajikehitystä tukevaa monipuolista oheisliikuntaa
Urheilukello mahdollistaisi treenien tilastoinnin (syke ja GPS!), jolloin kehitystäkin voisi seurata systemaattisesti ja analyyttisesti.
Tavoitteena on lisätä aerobisen treenin määrää jotta saa rasvaa poltettua sekä lisätä ulkoilua. Kaiken lisäksi kuntosalia tehostamaan lihasten kasvua.
Käyttäjätaso 1
Tavoitteenani olisi saada painoa PYSYVÄSTI laskemaan 5 kg ja urheilutavoitteeni oli pysyä hyvässä kunnossa, kasvatettua hapenottokysyä ja yleistä kestävyyttä.
Loppukesästä alkaen nostanut kuntoa kävelyn avulla ja nyt jo reilu 12000 askelta päivää kohti, jatkan hyvää kunnon kohotus /laihdutus projektia koko talven yli. Liikuttua tulee luonnossa koiran kanssa ja kotona juoksumatolla
ikä jo luita kolottaa muiden vaivojen lisäksi, joten tavoitteena on kävellä pieni lenkki melkein joka päivä, riippuen päivittäisestä kunnosta.
Rasvan polttoa pois kehosta tuollaiset 10-20kg, joista vaikkapa puolet lihasmassaksi muuttuisi. Lähinnä monipuolisilla vesijumpilla aloitettukin jo projekti ja viitisen kiloa on lähtenytkin pois painosta. Vyötärönympärys pikkuisen pienentynyt ja lihasryhmät koko kropassa aktivoituneet.
Tähän vaiheeseen olisi hyvä ottaakin mukaan teknisempääkin apu- / seurantavälinettä oikeaan suuntaan ohjaamaan ja numeroiksi tehtyä työtä muuttamaan!
Tavoitteena on saada pidettyä kesän ja alkusyksyn aikana tiputettu 18.8kg (101,4kg --> 82.6kg) pois myös jatkossa vyötäröltä. Tätä varten olen tehnyt ison elämäntapa remontin ravinnon suhteen 🥕🥒, pyöräillyt ulkona, käynyt spinning tunneilla ja hankkinut juuri harjoitusvastuksen kotiin, jolla saa kivasti kilometrejä myös huonojen kelien aikana. Ennen Joulua on tarkoitus saada 1000-1500km aikaiseksi harjoitusvastuksen kanssa + spinning 1-2 kertaa viikossa. Olisi kiva myös seurata oman kunnon kehitystä Polarin kautta 🤳🏼
Tavoitteena on myös osallistua ensi kesänä CykelVasan 90 tapahtumaan ja polkea kyseinen matka n. 3,5 tuntiin. Vähintään alle 4 tuntiin. Motivaatiota löytyy! 💪🏻
7kg painoa alas ja peruskuntoa ylös, keväällä sitten nuts karhunkierros, jukola ja oma ennätys Ironman kisassa.
Tavoitteena on lihasten kasvattaminen kun oon täällanen rimpula.
Melkein vuoden olen nyt aktiivisesti Crossfittia harrastanut ja ennen sitä kaksi vuotta potkunyrkkeilyä joka toimii nyt sivuharrastuksena ja näiden lisäksi metsässä tulee rämmittyä MBT pyöräilyn merkeissä. Elämä siis kovin urheilullista ja hyvin aktiivista. Nyt haastan itseäni uusimman lajin eli crossfitin saralla. Käsillä pitäisi oppia seisomaan ja tekemään siinä myös punnerruksia. Laji muutenkin haastaa tekemään monia asioita eri tavalla joten syketasotkin soljuu hyvin eri mittasuhteisiin.
Tavoitteeni on kuntoutua mahdollisimman hyvään kuntoon ylikunnon romuttaessa koko kovalla työllä rakentamani rungon viime keväänä. Hyvä aerobinen peruskunto, sekä lihasmassan rakentaminen ovat myös ykköspriona tänä syksynä💪🏼
Tavoitteena päästä opiskelemaan poliisiammattikorkeakouluun. Vielä jäi pääsykokeissa kiinni juoksusta, mutta treenaaminen on jo hyvässä vauhdissa, uusi kello olisi loistava apu.
Oma tavoitteeni on vajaan vuoden takaisen nilkan luudutusleikkauksen jälkeen A: Palata siihen salikuntoon jossa olin-Saavutettu.B: Jälkaprässi 300kg!! vielä30 kg matkaa...
Ensimmäinen tavoitteeni on päästä eroon toistuvista selkäkivuista mitkä haittaavat paljon istumatyötä. Tähän lääkkeenä syvien vatsa ja selkälihaksien vahvistaminen. Toinen tavoitteeni on pudottaa painoa ja lisätä lihaskuntoa monipuolisesti juoksu,pyöräily,uinti
Tavoitteena on löytää tasapaino työn, urheilun ja kodin välille. Harrastan crossfittiä ja siellä löytyy toki paljon yksittäisiä tavoitteita - niitä tavoittelen ja edistän 3-4 kertaa viikossa salilla ja huollan kehoa sen päälle kotona. Ongelmana on kuitenkin tasapainon löytyminen kuormittavan arjen keskelle. Tähän olen pohtinut avuksi kelloa ja tässä näkisin siihen loistavan mahdollisuuden. Nykyisestä Polarista (360) ei oikein sykettä enemmän saa dataa irti.