Jaa syksyn treenitavoitteesi ja voita Polar Vantage


Näytä ensimmäinen kirjoitus
Tämä keskustelu on suljettu, eikä sitä voi kommentoida.

66 kommenttia

Niin...
Tavoite ylittää se isoin haaste eli matka sohvalta ovelle.
Loppu onkin helppoa.

🙂
Tavoite on pitää aerobinen kunto hyvällä tasolla niin että sydän jaksaa toimia tehokkaasti ja varmasti avosydänleikkauksen jälkeen ja paino pysyy hallinnassa. Treenatessa sykerajat monitoroitava ja homma suunniteltava osin sen mukaan, joten jatkuva tarkkailu tärkeä osa ja näillä sen saisin toimimaan. Liikkukaa ja naattikaa ihmiset! Joka päivä!☺
Lisätä liikuntaa siten, että ensi kesänä olisin maraton kunnossa
Kevään työuupumuksesta hieman toipuneena olen vihdoin jaksanut taas liikkua. Paikkakunnalle aukesi kiva uusi kuntoilukeskus jonne hankin jäsenkortin. Olen nyt käynyt 4 kertaa viikossa ja elämä näyttää taas parempia puoliaan ❤️ Hiljaa hyvää tulee. Voisin mielelläni testata kelloa kun hiljalleen pääsen vauhtiin.
Tavoitteena on lisätä lihasmassaa vielä viitisen kiloa, ohjelmana Cross Training, painonnosto, ja vastapainona capoeira sekä jooga.
Syksyn treenitavoite olisi parantaa aerobista kuntoa, kasvattaa nopeusvoimaa ja vahvistaa tasapainoa core -harjoittelun kautta. Harjoitukset teen säännöllisen sulkapallon pelaamisen lisäksi. Aerobinen kunto pääsi laskemaan yliharjoittelua seuranneen rasituksen vuoksi ja siinä samalla alaraajan lihakset kehittyivät yksipuoleisesti ja aiheuttivat omia ongelmiaan polvien kanssa. Nyt minulla onkin käynnissä pidempi prosessi palauttaa jalkalihasten tasapaino ja vahvistaa syviä lihaksia tukemaan sulkapallon pelaamista. Aerobinen harjoittelu koostuu enimmäkseen pyöräilystä mutta myös kevyestä juoksemisesta. Polar Vantage sarjan kello olisi erinomainen apuväline välttämään uudelleen ylitreenaamista ja seuraamaan aerobisen kunnon kehittymistä
Harrastan tavoitteellisesti muodostelmaluistelua SM-noviisitasolla.

Syksyn treenitavoitteena on parantaa sekä fyysistä kuntoa että luistelukoreografiaa. Ohjelmassa on muodostelmaluistelun ohella

  • aerobista ja anaerobista kuntoilua (lenkkeilyä, lihaskuntoa)
  • tanssia
  • lajikehitystä tukevaa monipuolista oheisliikuntaa
Urheilukello mahdollistaisi treenien tilastoinnin (syke ja GPS!), jolloin kehitystäkin voisi seurata systemaattisesti ja analyyttisesti.
Loppukesästä alkaen nostanut kuntoa kävelyn avulla ja nyt jo reilu 12000 askelta päivää kohti, jatkan hyvää kunnon kohotus /laihdutus projektia koko talven yli. Liikuttua tulee luonnossa koiran kanssa ja kotona juoksumatolla
ikä jo luita kolottaa muiden vaivojen lisäksi, joten tavoitteena on kävellä pieni lenkki melkein joka päivä, riippuen päivittäisestä kunnosta.
Rasvan polttoa pois kehosta tuollaiset 10-20kg, joista vaikkapa puolet lihasmassaksi muuttuisi. Lähinnä monipuolisilla vesijumpilla aloitettukin jo projekti ja viitisen kiloa on lähtenytkin pois painosta. Vyötärönympärys pikkuisen pienentynyt ja lihasryhmät koko kropassa aktivoituneet.
Tähän vaiheeseen olisi hyvä ottaakin mukaan teknisempääkin apu- / seurantavälinettä oikeaan suuntaan ohjaamaan ja numeroiksi tehtyä työtä muuttamaan!
Tavoitteena on saada pidettyä kesän ja alkusyksyn aikana tiputettu 18.8kg (101,4kg --> 82.6kg) pois myös jatkossa vyötäröltä. Tätä varten olen tehnyt ison elämäntapa remontin ravinnon suhteen 🥕🥒, pyöräillyt ulkona, käynyt spinning tunneilla ja hankkinut juuri harjoitusvastuksen kotiin, jolla saa kivasti kilometrejä myös huonojen kelien aikana. Ennen Joulua on tarkoitus saada 1000-1500km aikaiseksi harjoitusvastuksen kanssa + spinning 1-2 kertaa viikossa. Olisi kiva myös seurata oman kunnon kehitystä Polarin kautta 🤳🏼
Tavoitteena on myös osallistua ensi kesänä CykelVasan 90 tapahtumaan ja polkea kyseinen matka n. 3,5 tuntiin. Vähintään alle 4 tuntiin. Motivaatiota löytyy! 💪🏻
7kg painoa alas ja peruskuntoa ylös, keväällä sitten nuts karhunkierros, jukola ja oma ennätys Ironman kisassa.
Tavoitteena on lihasten kasvattaminen kun oon täällanen rimpula.
Oma tavoitteeni on vajaan vuoden takaisen nilkan luudutusleikkauksen jälkeen A: Palata siihen salikuntoon jossa olin-Saavutettu.B: Jälkaprässi 300kg!! vielä30 kg matkaa...
Tavoitteeni on voida sanoa itselleni syksyn jälkeen “Hyvä minä!” ja antaa kaikkeni urheilun ja itseni eteen. Haluan kehittää harjoitteluani, treenata järkevästi ja rakentaa urapolkuani.

Urheilen monipuolisesti noin kahdeksan kertaa viikossa, hiihtoa, uintia ja yleisurheilua. Seuraan sykkeitäni tarkasti harjoitusten aikana ja aamuisin. Sykemittari on minulla siis käytössä koko ajan. On hienoa seurata omaa kehittymistään harjoituksissa ja kisoissa.

Konkreettisia tavoitteitani syksylle ovat harjoituspäiväkirjan täyttäminen aktiivisesti ja spagaatin tekeminen, johon venyttelen joka ilta, saavuttaakseni tavoitteeni. Tärkeintä minulle on kasvaa urheilijaksi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Kiitos kaikille teille kisaan osallistuneille! Ja isot tsempit ihan jokaisen treenitavoitteiden saavuttamiseksi 💪🏼

Kisasta Polar Vantage M -kellon voitti käyttötestiin @Silpperi ja Polar Vantage V -kellon @Krotti. Kuulemme kummankin kokemuksista täällä yhteisössä myöhemmin marraskuussa 🙂