Jaa syksyn treenitavoitteesi ja voita Polar Vantage

  • 22 lokakuu 2018
  • 66 kommenttia
  • 7225 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus
Tämä keskustelu on suljettu, eikä sitä voi kommentoida.

66 kommenttia

Lähes vuosikymmenen aktiivisena urheilukello-käyttäjänä olisi mukava tutustua Polarin huippu-uutuuteen. Lajikirjoni pitää sisällään crossfittia, kuntosalia, salibandya, juoksua, jalkapalloa, pyöräilyä ja vaeltamista, joten aktiivinen minä todellakin olen. Urheilukellon ominaisuudet pääsevät harrastuksissani kattavaan testiin eikä mikään kivi jää kääntämättä. Olisi mielenkiintoista nähdä, kuinka tarkasti Polarin uutuus pysyy kiivaassa sykevaihtelussa mukana. Oma treenitavoitteeni on kasvattaa maksimaalista voimaani ilman, että kestävyyteni kärsii.
Tavoitteeni on voida sanoa itselleni syksyn jälkeen “Hyvä minä!” ja antaa kaikkeni urheilun ja itseni eteen. Haluan kehittää harjoitteluani, treenata järkevästi ja rakentaa urapolkuani.

Urheilen monipuolisesti noin kahdeksan kertaa viikossa, hiihtoa, uintia ja yleisurheilua. Seuraan sykkeitäni tarkasti harjoitusten aikana ja aamuisin. Sykemittari on minulla siis käytössä koko ajan. On hienoa seurata omaa kehittymistään harjoituksissa ja kisoissa.

Konkreettisia tavoitteitani syksylle ovat harjoituspäiväkirjan täyttäminen aktiivisesti ja spagaatin tekeminen, johon venyttelen joka ilta, saavuttaakseni tavoitteeni. Tärkeintä minulle on kasvaa urheilijaksi.
Oma treenitavoitteeni tälle syksylle on puolimaraton ajan parantaminen sekä treeni-, työ- ja opiskelukuorman tasapainottaminen riittävällä palautumisella. Pääasiallisen lajini crossfitin lisäksi juoksu, zumba, pilates sekä vuodenajasta riippuen vaellus, golf ja laskettelu kuuluvat lajirepertuaariini. Treenimäärät vaihtelevat 3-6 treenin välillä viikossa, sillä kaupungista toiseen matkustaminen työn ja opintojen välillä vaatii joustavuutta. Työn ja opiskelun yhdistäminen tavoitteelliseen treenaamiseen nostaakin välillä stressitasoja ja vaatii niin suunnitelmallisuutta kuin riittävää palautumista. Urheilukello kulkee ranteessani jatkuvasti ja siitä saatu data motivoikin työskentelemään tavoitteitani kohti sekä mahdollistaa kehityksen seuraamisen. Olisi mahtavaa päästä testaamaan ja jakamaan kokemuksia Polarin urheilukellosta, jossa myös stressi ja palautuminen on otettu huomioon! 🏋🏼
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Kiitos kaikille teille kisaan osallistuneille! Ja isot tsempit ihan jokaisen treenitavoitteiden saavuttamiseksi 💪🏼

Kisasta Polar Vantage M -kellon voitti käyttötestiin @Silpperi ja Polar Vantage V -kellon @Krotti. Kuulemme kummankin kokemuksista täällä yhteisössä myöhemmin marraskuussa 🙂
Liikuntaa pitäisi saada lisättyä.
Kavereiden innostamana aloitin vaelluksen harrastuksena. Tätä jo pidempään harrastaneiden kavereiden reittivalinnat ovat kyllä olleet perusjampalle kovin haastavia.
Tarkoitus olisi syksyn aikana ja sen jälkeenkin kohottaa aerobista ja lihaskuntoa mm. lenkkeilemällä, uimalla ja kuntopiirein, jotta seuraavassa vaelluksessa en olisi enää hidastava tekijä! 😁
Käyttäjätaso 3
Syksyn treenitavoite on jatkaa hyvää, jo huhtikuussa alkanutta kunnon kohotusprojektia. Täydellisestä sohvaperunasta erittäin aktiiviseksi liikkujaksi. Huhtikuussa keskim askelmäärä oli vain noin 4000 kieppeillä, nousua kokoajan ja puolentoista viikon päästä tulee 2 000 000 askelta täyteen ja keskimääräiset askeleet kin jo 13000 päälle, joten liikuttua tulee. Kuva todisteena 🙂 minimi on 10000 askelta aina, ja tarkoitus olisi talven yli mennä kevääseen asti erittäin aktiivisesti vaimon kanssa, tsempataan toisiamme.

Tässä on nyt itsellä tai vaimolla ollut käytössä tai kokeilussa Xiaomi Mi band 3, Garmin vivofit 3, Fitbit surge ja Huawei color band a2, eikä noista aktiivisuusrannekeista yksikään ole ylitse muiden, mutta kokemusta kertynyt.

Mieluusti osallistuisin testiin ja lähinnä saisin testattua arkiset kävelylenkit 1-8km muutaman kymmenen metrin korkeuseroilla, GPS paikannuksen toiminta muutenkin ja erityisesti kiinnostaa toimivuus myös juoksumatolla (joka löytyy myös omasta takaa kellarista) ja lastenvaunujen työntö lenkillä että miten askeleet ottaa työntäessä. Lähinnä kävelyä ja hölkkää siis ja toki kävisin ihan metsässä vähän korkeuserojuttuja testaamassa, Kallion päälle kiipeämistä.

Toki tärkeässä roolissa myös itse ohjelma kännykässä android app ja kellon hallinta muutenkin suoraan näytöltä

Mutta, mielenkiinnolla odottaen, kunto nousee jokatapauksessa edelleen 🙂

painon pudotus projekti menossa,,liikun kävellen ,juosten,sauvakävelyy,salia ja sulkapalloa,,tollasella vois seurailla aika hyvin kaikkee
Tavoitteena selvitä synnytyksestä ja palautua raskaudesta, jonka jälkeen takaisin kisakuntoon syksyn ja talven aikana. Viimeiset crossfit-kisat vedetty maaliskuussa raskaana ja seuraavaksi tavoitteena toukokuun puolimaraton omaan uuteen ennätysaikaan sekä päätavoitteena kansainväliset että kansalliset crossfit-kisat 2019. Ensin pitäisi kuitenkin tehdä duunia suosta ylöspäin. Täysin nollasta ei tarvitse lähteä, sillä treenit jatkuneet edelleen vaikka kevyesti. Sykemittarille olisi tarvetta, jotta päästään tavoitteeseen ilman virhelyöntejä. Motivaatiota ei puutu, asenne on kohdallaan, kuntokaan ei hukassa ole, mutta välineet uupuu💪🏻😄
Tavoite on juosta tämän syksyn aikana 10 km reipasta vauhtia. Puolen tunnin reipastahtinen juoksulenkki menee jo. Olen käynyt jo vuosia salilla treenaamassa säännöllisesti, joten nyt sen rinnalle pitää ruveta kehittämään myös aeroopista kuntoa.
Eli nyt olis tarkotus vetää vihdoin se yhden käden leuka tänä syksynä.
Olen pitkään jo rakastanut treenata tavoitteellisesti! Nykyään lajien kirjo urheilussa on monipuolista ja talven tullen myös talvilajit ilmestyvät kuvioihin.
Vanha sykemittarini on myös Polarin, mutta se on hyvin yksinkertainen, eikä näytä treeneistä kaikkea informaatiota. Uuden mittarin näyttämät informaatiot toisivat uusia ulottuvuuksia treeniin. Mittari pääsisi mukaan tavoitteelliseen hiihtotreeniin ja lisäksi ratsastukseen, juoksuun, kuntosalille ja kotijumppiin! Erityinen tavoite syksylle on nostaa kestävyyskuntoa muultakin kuin vauhtikestävyyden osalta. Tavoitteena on siis, että ensi vuoden puolella mennään lujaa, mutta myös pitkiä matkoja!:)
Olen aloittanut juoksuharrastuksen viime vuoden keväällä. Tavoitteena olisi parantaa hapenottokykyä ja kestävyyttä siten, että pystyisin kahden puolimaratonin jälkeen juoksemaan maratonin ensi kesänä. Tällä hetkellä urheilukellona on Polar M400, joka on palvellut hyvin, mutta Vantage toisi mm. paremman harjoituskuormituksen ja palautumisen laskemisen ansiosta huomattavaa lisähyötyä harjoitteluun ja siten edesauttaisi tavoitteeni saavuttamista.
Treenitavoite on kulkea jalan töihin ja muutenkin ulkoilla, ei mitään erityistä.
Olen aloittanut itsenäisen treenaamisen useasti ja lopulta kuitenkin "luovuttanut". Alkuvuodesta aloitin taas kerran uudestaan ja into on jatkunut kerrankin tasaisesti. Treenin tehoa on kuitenkin haastavaa mitata ilman minkäänlaista mittaria, sillä näkyvä lihaskasvukin hidastuu ajan kanssa. Tällä hetkellä käytössäni on pelkkä aktiivisuusranneke, joka mittaa mm. askeleet ja aktiivisuustavoitteen. Ranneke ei siis ole kovin tehokas edes lenkeillä, joiden tihentäminen ovat seuraava tavoitteeni - aerobinen kunto kaipaisi parannusta. Teen myös seisomatyötä, joka vaatii kävelyä, ja työpäivän aikana kävelty matka olikin alkuperäinen syy hankkia aktiivisuusranneke. Nyt haluaisin kuitenkin toteuttaa treeniä enemmän tosissani ja saada siitä mahdollisimman paljon irti, joten arjen keskellä tehtävää aktiivista ja tavoitteellista treeniä olisi kiinnostava mitata sekä jakaa tietoa myös muille.
Tavoitteeni on treenata vähintään 3 kertaa viikossa ja lisätä aerobista harjoittelua myös arkiliikuntaan eli esim kävellä töihin.