OmaYhteisön kuukausikirje

OmaYhteisön kuukausikirje - Tammikuu 2020 ​ ​

  • 3 February 2020
  • 15 kommenttia
  • 4771 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1967 kommenttia

Terveppä terve!

Olemme ylläpidossa nyt päättäneet myös aloittaa uuden tiedotuslinjan ja tiedottaa jatkossa kuukausittain OmaYhteisön kuulumisia. 

OmaYhteisössä on eletty viimeisen vuoden aikana muutoksen aikoja. Olen ollut remmissä takaisin nyt reilun vuoden verran ja viime vuoden loppuvuodesta sain avukseni myös kollegan, @freesoul. Tervetuloa!


Viimeisen vuoden aikana olemme pyrkineet lisäämään OmaYhteisö-tiimin läsnäoloa OmaYhteisössä ja pyrkineet tiimin kanssa tuottamaan sisältöä OmaYhteisöön ajankohtaisista aiheista. Miltä se on tuntunut? Olemmeko onnistuneet?

 

No mitä sitten tammikuussa tapahtui?

OmaYhteisötiimi sai nyt vuoden alusta lisävahvistusta, tervetuloa remmiin @sannika , @MiikaMoi , @k4rppi , @HerraParta@jhanna ja vanha tuttu @roopeg. Vanhasta porukasta ilonamme jatkaa edelleen: @draakki , @Vanillja , @JJesseJ , @Keinotekoinen , @Ihaa-na , @error404@Exe_ , @Jaakop , @iesse ja @Patomiäs !

 

Viime vuoden loppupuolella käynnistimme käyttäjätutkimuksen OmaYhteisöstä. Kiitos kaikille vastanneille! Käyttäjätutkimuksen arvonta on suroitettu ja voittajille on ilmoitettu henkilökohtaisesti :money_mouth:

Käyttäjätutkimuksen tuloksia analysoidaan ja tutkitaan parhaillaan :nerd: Tulemme perustamaan tulevaa toimintaa vahvasti tälle tutkimukselle, jotta teemme sellaista OmaYhteisöä, jota te toivoitte :muscle_tone1:  Palautetta saa antaa nyt ja tulevaisuudessa - vaikka tämän postauksen kommenteissa :point_down_tone1:


Vuoden OmaYhteisöläinen!-äänestys on käynnissä vielä tämän viikon perjantaihin, 7.2.2020 saakka. Käy antamassa äänesi! :ballot_box:


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

15 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Viimeisen vuoden aikana olemme pyrkineet lisäämään OmaYhteisö-tiimin läsnäoloa OmaYhteisössä ja pyrkineet tiimin kanssa tuottamaan sisältöä OmaYhteisöön ajankohtaisista aiheista. Miltä se on tuntunut? Olemmeko onnistuneet?

Jep.

Kyllä nuo eri aiheista kirjoitetut blogit ja muut selvitykset ovat mielestäni ihan tervetulleita. Eipähän tarvitse kuin viitata niihin eikä selitellä samoja loruja.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Viimeisen vuoden aikana olemme pyrkineet lisäämään OmaYhteisö-tiimin läsnäoloa OmaYhteisössä ja pyrkineet tiimin kanssa tuottamaan sisältöä OmaYhteisöön ajankohtaisista aiheista. Miltä se on tuntunut? Olemmeko onnistuneet?

Jep.

Kyllä nuo eri aiheista kirjoitetut blogit ja muut selvitykset ovat mielestäni ihan tervetulleita. Eipähän tarvitse kuin viitata niihin eikä selitellä samoja loruja.

Kiva kuulla @Sokrates ! Mua vähän jännitti julkaista tätä, mutta kiva, että sain heti positiivista palautetta :heart_eyes:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Ihan hyvä linja, mutta valitettavasti samoista asioista kysytään liian paljon.

Netti hidas, huono palvelu. Miksei voisi ohjata samoihin ketjuihin samat asiakkaat, vaan täytyy avata tuhat ketjua “sähköposti”. Teidän läsnäolo on noussut, hyvä. Miten vielä nostettaisiin muut käyttäjät kommentoimaan. Moni kysyy ja lähtee, nimimerkillä 2 viestiä ja vuosien radiohiljaisuus. Tuntuu välillä turhauttavalta selitellä 400 kertaa vuodessa miksi 4G on hidas.

Samoista asioista on tuhansia ketjuja, jos ihmiset vain viitsisivät etsiä tietoa. Tuntuu että saa jatkuvasti vastata samoihin kysymyksiin, pitäisikö koota FAQ? Haun parantaminen, ja sen näkyminen niin, että sitä oikeasti käytettäisiin olisi jo askel eteenpäin. Nyt hukkuu virtaan.

Nyt soi headhunterz - Takin' It Back (Radio Edit).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Ihan hyvä linja, mutta valitettavasti samoista asioista kysytään liian paljon.

Netti hidas, huono palvelu. Miksei voisi ohjata samoihin ketjuihin samat asiakkaat, vaan täytyy avata tuhat ketjua “sähköposti”. Teidän läsnäolo on noussut, hyvä. Miten vielä nostettaisiin muut käyttäjät kommentoimaan. Moni kysyy ja lähtee, nimimerkillä 2 viestiä ja vuosien radiohiljaisuus. Tuntuu välillä turhauttavalta selitellä 400 kertaa vuodessa miksi 4G on hidas.

Samoista asioista on tuhansia ketjuja, jos ihmiset vain viitsisivät etsiä tietoa. Tuntuu että saa jatkuvasti vastata samoihin kysymyksiin, pitäisikö koota FAQ? Haun parantaminen, ja sen näkyminen niin, että sitä oikeasti käytettäisiin olisi jo askel eteenpäin. Nyt hukkuu virtaan.

Nyt soi headhunterz - Takin' It Back (Radio Edit).

@hpguru tavoitat tässä kirjoituksessasi monia samoja teemoja, joita mekin mietimme.

Meidän ns. live haku pyrkii ratkaisemaan sitä haastetta, että samoista aiheita ei tulisi uusia avauksia:
 

Otamme mielellämme vastaan lisää ideoita siitä, miten tätä haastetta voisi ratkoa!

 

FAQ kuulostaa mielenkiintoiselta! Minkälaisista aiheista sitä ajattelit? Vai ihan yleisen, jossa vastauskia moneen asiaan?

Käyttäjätaso 7

FAQ kuulostaa mielenkiintoiselta! Minkälaisista aiheista sitä ajattelit? Vai ihan yleisen, jossa vastauskia moneen asiaan?

Yleiset FAQ:t menevät mielestäni liian pitkiksi , jos niissä vähänkään pyritään samaan tarkkuuteen kuin noissa blogeissa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Ihan hyvä linja, mutta valitettavasti samoista asioista kysytään liian paljon.

Netti hidas, huono palvelu. Miksei voisi ohjata samoihin ketjuihin samat asiakkaat, vaan täytyy avata tuhat ketjua “sähköposti”. Teidän läsnäolo on noussut, hyvä. Miten vielä nostettaisiin muut käyttäjät kommentoimaan. Moni kysyy ja lähtee, nimimerkillä 2 viestiä ja vuosien radiohiljaisuus. Tuntuu välillä turhauttavalta selitellä 400 kertaa vuodessa miksi 4G on hidas.

Samoista asioista on tuhansia ketjuja, jos ihmiset vain viitsisivät etsiä tietoa. Tuntuu että saa jatkuvasti vastata samoihin kysymyksiin, pitäisikö koota FAQ? Haun parantaminen, ja sen näkyminen niin, että sitä oikeasti käytettäisiin olisi jo askel eteenpäin. Nyt hukkuu virtaan.

Nyt soi headhunterz - Takin' It Back (Radio Edit).

@hpguru tavoitat tässä kirjoituksessasi monia samoja teemoja, joita mekin mietimme.

Meidän ns. live haku pyrkii ratkaisemaan sitä haastetta, että samoista aiheita ei tulisi uusia avauksia:
 

Otamme mielellämme vastaan lisää ideoita siitä, miten tätä haastetta voisi ratkoa!

 

FAQ kuulostaa mielenkiintoiselta! Minkälaisista aiheista sitä ajattelit? Vai ihan yleisen, jossa vastauskia moneen asiaan?

Yleinen FAQ etenkin palautusoikeuksiin, kiinteisiin, mobiileihin, sitäkin kysytään paljon mistä saa palvelunumeron esiin. Joka sivulla on linkki OmaYhteisössä, onko liian piilossa? Ihmisillä vaan on valitettavasti tapana kysyä henkilökohtaisesti, vaikka jopa nopeammin vastaus tulisi, jos tosiaan viitsisi haulla etsiä valmiiksi ratkaistuja… Yleinen FAQ olisi hyvä ja sinne kaikki vastaukset joita eniten kysytään. Myös peräänkuulutan sitä että monesti ei kerrota tarpeeksi tietoja HETI alussa että mistä on kysymys, pahimmillaan väärällä alueella niin tulee lähdettyä neuvomaan kiinteän kannalta vastausta, vaikka olikin sitten mobiilista kysymys! Vastaajalta aika “hukkaan”.

Myös kysyjältä kun “vastaaja” joutuu vastaamaan uudelleen.

Tuskin tämä ratkea koskaan, mutta olisiko helpotusta? Se olisi hyvä alku, jos viestissä kysyttäisiin mikä päätelaite, mikä käyttis, mikä selain tms. Niin auttaisi vastaajaa sekä kysyjää.

Nyt soi Noisecontrollers - Headlights (Radio Edit).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

FAQ kuulostaa mielenkiintoiselta! Minkälaisista aiheista sitä ajattelit? Vai ihan yleisen, jossa vastauskia moneen asiaan?

Yleiset FAQ:t menevät mielestäni liian pitkiksi , jos niissä vähänkään pyritään samaan tarkkuuteen kuin noissa blogeissa.

Jos olisi noiden blogien kaltaisena noita FAQ ohjeita omana keskustelualueenaan? Eli kirjoiteltaisiin noita entiseen tai entistä innokkaampaan tapaan ja ne olisi kaikki tarjolla yhdellä alueella, vähän sellainen OmaYhteisön oma tietopankki ajatusmallina?

Käyttäjätaso 7

Jos olisi noiden blogien kaltaisena noita FAQ ohjeita omana keskustelualueenaan? Eli kirjoiteltaisiin noita entiseen tai entistä innokkaampaan tapaan ja ne olisi kaikki tarjolla yhdellä alueella, vähän sellainen OmaYhteisön oma tietopankki ajatusmallina?

Jep ja iso linkki etusivulla siihen listaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

 

Samoista asioista on tuhansia ketjuja, jos ihmiset vain viitsisivät etsiä tietoa. Tuntuu että saa jatkuvasti vastata samoihin kysymyksiin, pitäisikö koota FAQ? Haun parantaminen, ja sen näkyminen niin, että sitä oikeasti käytettäisiin olisi jo askel eteenpäin. Nyt hukkuu virtaan.

 

FAQ kuulostaa mielenkiintoiselta! Minkälaisista aiheista sitä ajattelit? Vai ihan yleisen, jossa vastauskia moneen asiaan?

Yleinen FAQ etenkin palautusoikeuksiin, kiinteisiin, mobiileihin, sitäkin kysytään paljon mistä saa palvelunumeron esiin. Joka sivulla on linkki OmaYhteisössä, onko liian piilossa? Ihmisillä vaan on valitettavasti tapana kysyä henkilökohtaisesti, vaikka jopa nopeammin vastaus tulisi, jos tosiaan viitsisi haulla etsiä valmiiksi ratkaistuja… Yleinen FAQ olisi hyvä ja sinne kaikki vastaukset joita eniten kysytään. Myös peräänkuulutan sitä että monesti ei kerrota tarpeeksi tietoja HETI alussa että mistä on kysymys, pahimmillaan väärällä alueella niin tulee lähdettyä neuvomaan kiinteän kannalta vastausta, vaikka olikin sitten mobiilista kysymys! Vastaajalta aika “hukkaan”.

 

Kiitos @hpguru ! Otan nämä kaikki talteen ja mietitään! Moni pointeistasi on meille hyvin tuttuja - siksi esimerkiksi asiakaspalvelussa on suosittu lomakkeita, jotta saadaan varmistettua tietyt perustiedot ennen asian selvittämistä :slight_smile:

Jos olisi noiden blogien kaltaisena noita FAQ ohjeita omana keskustelualueenaan? Eli kirjoiteltaisiin noita entiseen tai entistä innokkaampaan tapaan ja ne olisi kaikki tarjolla yhdellä alueella, vähän sellainen OmaYhteisön oma tietopankki ajatusmallina?

Jep ja iso linkki etusivulla siihen listaan.

Tosi kiva, kun keskustelu elää @Patomiäs @Sokrates ! Meidän täytyy ylläpidossa ihan miettiä, että jos tällaisia FAQ-listoja tehdään, niin miten ja mihin ne olisi paras nostaa esille. Onko se sitten omana keskustelualueenaan, ko. tuotteen alueella kiinnitettynä postauksena vai esim. oikeassa laidassa. Mielipiteitä otetaan vastaan!

Jos minulta nyt puristettaisiin pakolla päätös, niin laittaisin varmaan tuotekohtaisille alueille… Mutta ns. yleismaailmalliset aiheet (OmaElisa, laskutus jne.) muodostavat haasteen :thinking:

Käyttäjätaso 7

Tosi kiva, kun keskustelu elää @Patomiäs @Sokrates ! Meidän täytyy ylläpidossa ihan miettiä, että jos tällaisia FAQ-listoja tehdään, niin miten ja mihin ne olisi paras nostaa esille. Onko se sitten omana keskustelualueenaan, ko. tuotteen alueella kiinnitettynä postauksena vai esim. oikeassa laidassa. Mielipiteitä otetaan vastaan!

Jos minulta nyt puristettaisiin pakolla päätös, niin laittaisin varmaan tuotekohtaisille alueille… Mutta ns. yleismaailmalliset aiheet (OmaElisa, laskutus jne.) muodostavat haasteen :thinking:

Jos jokin FAQ-lista tehdään , niin mielestäni se voisi olla etusivulta helposti löydettävissä , mutta varsinaiset blogit ja vastaavat kuitenkin olisi ehkä järkevintä sijoittaa ko. aihealueille kiinnitettyinä ja FAQ-listassa olisi vain linkit itse tarinoihin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Tosi kiva, kun keskustelu elää @Patomiäs @Sokrates ! Meidän täytyy ylläpidossa ihan miettiä, että jos tällaisia FAQ-listoja tehdään, niin miten ja mihin ne olisi paras nostaa esille. Onko se sitten omana keskustelualueenaan, ko. tuotteen alueella kiinnitettynä postauksena vai esim. oikeassa laidassa. Mielipiteitä otetaan vastaan!

Jos minulta nyt puristettaisiin pakolla päätös, niin laittaisin varmaan tuotekohtaisille alueille… Mutta ns. yleismaailmalliset aiheet (OmaElisa, laskutus jne.) muodostavat haasteen :thinking:

Jos jokin FAQ-lista tehdään , niin mielestäni se voisi olla etusivulta helposti löydettävissä , mutta varsinaiset blogit ja vastaavat kuitenkin olisi ehkä järkevintä sijoittaa ko. aihealueille kiinnitettyinä ja FAQ-listassa olisi vain linkit itse tarinoihin.

Ajatteletko siis @Sokrates , että voisi olla yksi FAQ -lista kaikesta, jossa olisi vastauksen sijaan tai lisäksi myös linkkejä erinäisiin paikkoihin? 

Käyttäjätaso 7

Ajatteletko siis @Sokrates , että voisi olla yksi FAQ -lista kaikesta, jossa olisi vastauksen sijaan tai lisäksi myös linkkejä erinäisiin paikkoihin? 

Hmmmm….

No miksei niinkin , mutta ensimmäiseksi tuli mieleen , että se FAQ-lista voisi olla enemmänkin vain sisällysluettelo em. blogeihin ja vastaaviin.

Jos FAQ:iin sisällytetään yksinkertaisia ja lyhyitä vastauksia yleisiin kysymyksiin , niin ei kai ole estettä laittaa sitä vastausta suoraan FAQ:iin. Pidempien tarinoiden kuten blogien osalta FAQ voisi olla vain linkkilista/sisällysluetelo.

Nythän useista kysymyksistä on avattu monta ketjua ja vastaukset ovat niissä hujan hajan. Jospa asiakkaat sellaisen keskitetyn listan avulla löytäisivät vastauksia helpommin eivätkä avaisi aina uutta ketjua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Ajatteletko siis @Sokrates , että voisi olla yksi FAQ -lista kaikesta, jossa olisi vastauksen sijaan tai lisäksi myös linkkejä erinäisiin paikkoihin? 

Hmmmm….

No miksei niinkin , mutta ensimmäiseksi tuli mieleen , että se FAQ-lista voisi olla enemmänkin vain sisällysluettelo em. blogeihin ja vastaaviin.

Jos FAQ:iin sisällytetään yksinkertaisia ja lyhyitä vastauksia yleisiin kysymyksiin , niin ei kai ole estettä laittaa sitä vastausta suoraan FAQ:iin. Pidempien tarinoiden kuten blogien osalta FAQ voisi olla vain linkkilista/sisällysluetelo.

Nythän useista kysymyksistä on avattu monta ketjua ja vastaukset ovat niissä hujan hajan. Jospa asiakkaat sellaisen keskitetyn listan avulla löytäisivät vastauksia helpommin eivätkä avaisi aina uutta ketjua.

Olipa hyvä, että kysyin ja kiitos kun jaksoit tarkentaa @Sokrates ! Nyt sain paremmin ajatuksestasi kiinni :relaxed::thumbsup:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Digiboksi-alueella saa tällä hetkellä skrollailla 7 nostoa, että joskohan nyt linjaisitte vaikka max kolmeen nuo nostot alueille.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Digiboksi-alueella saa tällä hetkellä skrollailla 7 nostoa, että joskohan nyt linjaisitte vaikka max kolmeen nuo nostot alueille.


Kiitos tästä palautteesta @mikalin ! Olen tiedostanut tämän ongelman ja siivoillut näitä aina välillä, mutta tämä jäänyt tekemättä. 

Me jutellaan tiimin kesken näihin järkevää ratkaisua - @Sokrates ‘in ehdottama FAQ voisi helpottaa tätä :relaxed: