Kysymys

Asus Padfone 2

  • 30 lokakuu 2012
  • 82 kommenttia
  • 8793 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

82 kommenttia

Voiko tabletti-osaa käyttää eri puhelimilla? Jos perheessä on 2 puhelinta, niin voiko niitä molempia käyttää samassa tabletissa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
MK1 kirjoitti:
Voiko tabletti-osaa käyttää eri puhelimilla? Jos perheessä on 2 puhelinta, niin voiko niitä molempia käyttää samassa tabletissa?

Miksei voisi?

Jos siis kyseessä on Asuksen saman mallin puheluin kuin mitä telakka tukee.
Nyt on kyllä sellainen murheenkryyni tullut tästä laitteesta ja varsinkin saunalahden palvelusta, että pakko hieman avautua tännekin:

Itselläni tosiaan oli se tabletti valmiiksi hajalla kun purin laitteet paketista.Tiedustelin jatkotoimenpiteistä puhelimitse saunalahden asiakaspalvelusta heti seuraavana päivänä ja käskivät palauttaa laitteet Elisa Shopitiin DOA-vaihtoa varten.

Palautin laitteet Elisa Shopitiin 27.12. DOA-vaihtoa varten. DOA-vaihdoissa jälleenmyyjä hakee hyvityksen itselleen jo valmiiksi hajalla olleesta laitteesta ja asiakas saa uuden laitteen hajonneen tilalle. Elisa Shopitista ei tietenkään ollut heti antaa uutta laitetta hajonneen tilalle, vaan sanottiin, että otetaan yhteyttä kun uusi laite on noudettavissa.

Viikot kuluivat, lähetin sähköpostiakin asiasta saunalahdelle, vastausta vain en ikinä saanut. Viimein tiistaina 23.1. soitin saunalahden asiakaspalveluun jonne ensinnäkin taas jonotin 35 minuuttia ennen kuin sain asiani kerrottua. Asiakaspalvelusta tuumasivat, että he eivät näe järjestelmissään laitteen palautusta eli Elisa Shopitin myyjä tuolloin 27.12. ei ollut tehnyt asiasta raporttia / merkintää järjestelmiinsä. Kysyivät myös asiakaspalvelusta, että miksi en ollut vain postittanut hajonnutta laitetta heille takaisin ja tätä kautta oisin saanut uuden laitteen tilalle nopeammin. No, p**kele, joulukuussa kun taas käskettiin viedä laite Elisa Shopittiin eikä postittamisista ollut mitään puhetta. Ilmeisesti saunalahden asiakaspalvelun koulutuksessa on jotain vikaa kun ei tiedetä firman sisäisiä käytäntöjä tai sitten ne käytännöt vaihtuvat niin tiheään tahtiin, että työntekijätkään eivät tiedä miten tälläisissä tapauksissa toimia.

Pyysin, että soittavat nyt sinne kyseiseen Elisa Shopitiin jonne laitteen olin palauttanut ja että hoitavat nyt sen uuden laitteen minulle. Ei kuulema ollut mahdollista. Käskettiin käydä hoitamassa itse se asia siellä Shopitissa. Tässä vaiheessa saattoi jo lipsahtaa muutama ärräpääkin tuonne asiakaspalvelun suuntaan ja eikun se kuuluisa jatke otsassa ajelemaan sinne Shopitin suuntaan jonne laitteet joulukuussa palautin. Viikko aikaisemmin lähettämääni sähköpostiin vastattiin myös heti puheluni jälkeen. Tosin vastauksessakaan ei ollut muuta kuin, että toivottavasti saan asiani selvittyä Elisa Shopitissa. Kiitoksia.

Shopitissa ei ollut kyseinen henkilö paikalla joka laitteet otti vastaan, mutta onneksi muilla liikkeen myyjillä tuntui olevan edes pieni käry asiasta. Pyysin, että tekevät nyt sen merkinnän sinne järjestelmiinsä ja soittavat saunalahdelle, että sieltä voidaan nyt postittaa se uusi laite minulle. Tämäkään nyt ei ollut kuulema mahdollista. Sanottiin, että entä jos se myyjä, joka asiaani joulukuussa oli hoitanut, on jo tilannut minulle uuden laitteen tänne Shopittiin, niin herra isä, sittenhän heillä on siellä Shopitissa turhaan yksi ylimääräinen, avaamaton, täysin myyntikuntoinen Asus Padfone 2! Sitä kun ei ilmeisesti pystytä palauttamaan Elisa Shopitin myyjän logiikalla takaisin keskusvarastolle tai myymään jollekin toiselle asiakkaalle siinä tapauksessa, että itse olisin kerennyt saamaan laitteet jo postin kautta saunalahden lähettäminä. Ei minulle kahtia laitteita olisi joka tapauksessa tullut, kun toinen olisi pitänyt hakea sieltä Shopitista ja ennen tavaran luovutusta myyjä olisi nähnyt järjestelmistään olenko jo kyseisen laitteen saanut saunalahden suoratoimituksena.

No, myyjä lupasi soitella perään, että mitenkä asia etenee kunhan saa tämän myyjän kiinni joka asiaani silloin joulukuussa oli hoitanut. Soitto tuli samana iltana ja sanoivat, että selvittäävät asiaa heti huomenna keskusvarastolta. Tänään, herran päivänä 24.1. sain taas soiton Elisa Shopitista ja kertoivat, että asia on nyt hoidossa. Olivat yrittäneet saada vaihtolaitetta minulle Elisan keskuvarastolta kun puhe oli kumminkin koko ajan Saunalahdelta tilatusta laitteesta. Nyt sitten suostuivat olemaan yhteydessä Saunalahteen ja ilmoittamaan sinne, että lähettäävät sen uuden laitteen minulle vihdoin ja viimein. Odotellaan nyt sitten milloin se laite minulle tulee. Minun tuurilla siinäkin varmaan on jotain vikaa, mutta se nyt ei tietenkään ole jälleenmyyjän eli Saunalahden vika. Jännittää vain, että mitenkähän kauan sen laitteen vaihdossa sitten kestää.
Meidän perheessä on kaksi padfone 2:sta ja stationia. Puhelimet käyvät ristiin molempiin sationeihin!
Mistähän saa suomenkielisen käyttöohjeen tuollaiseen luuriin/tablettiin?
Käyttäjätaso 3

xxxxxx kirjoitti:
Mistähän saa suomenkielisen käyttöohjeen tuollaiseen luuriin/tablettiin?

Taitaa olla huonosti, kun ei edes Asusksen koti/tukisivuilta läydy
Nyt tarvittais apua tietäjiltä!!!

Mulla on ollu toi padfone 2 nyt käytössä parisen viikkoa. Muuten ole enemmän kuin tyytyväinen laitteeseen, mutta yksi pieni fiba on. Jostain syystä en saa ladattua verkkosivuilta asiakirjoja. Eli ei siis suostu lataamaan esim .doc/.docx/.pdf asiakirjoja, vaan herjaa, että lataus epäonnistui, tai sitten lataus vaan keskeytyy.. Lopputulos on sama niin mobiiliverkolla, kuin WiFillä. Olen myös kokeillut molemmilla laitteessa olevilla selaimilla, eli Androidin omalla ja Chromella. 

Suostuu lataamaan .pdf tiedoston avoimelta sivulta (esim Himoksen rinnekartta) mutta ei suostu tiedostoja esim moodle-oppimisympäristöstä, johon pitää kirjautua. Se olisi nimittäin minulle tällähetkellä todella tarpeellista.

Kenties joissain asetuksissa mulla on jotain ongelmaa, mutten millään käsitä missä. Onko kukaan törmänny vastaavaan, tai osaisko joku auttaa miestä mäessä?!?!?

Osallistu keskusteluun