Kysymys

Defy - Vapun kestävä puhelin



Näytä ensimmäinen kirjoitus

118 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Äänenlaatu tuossa on kyllä aivan hanurista verrattuna mihin tahansa Samsungiin, vaikka Gio:on.


Mulla on muuten Milestonessa jokin säätö äänenlaadulle, onkohan siinä semmoista? Eli on tuommoisessa paikassa:
Settings-Call Settings-CrystalTalk setting ja siellä on sitten vaihtoehdot Normal, Clear, Crisp ja Bright. En kyllä ole paneutunut eroihin vaan pitänyt tuossa Normalissa. Pitää oikeastaa kokeilla mitä nyo muut vaikuttaa.


Onkos kukaan vienyt defyä tai defy plussaa huoltoon kuulokkeen särisemisestä? Kiinnostais vaan tietää kuinka kauan huollossa menee aikaa sen jälkeen kun kiikuttaa luurin shopittiin.


Jaa en se siis ollutkaan vaan minä... Ostin tuossa muutama viikko sitten Defyn ja kuulokehan särisi heti ekan puhelun aikana. (siis särinä ei tarkoita, että äänessä olisi särinää, vaan kuulokkeest tuli *VAIN* särinää, ei mitään tunnistettavaa puhetta.) No kiikutin sen sitten takaisin shopittiin alta tunnin ja sanoin ettei tää tällainen käy. Siellä myyjä sanoi, että näitä on kuulemma ollut, että ekalla käynnistyksellä bugittaa. Veti sitten restartin ja ongelmaa ei enää seuraavassa puhelussa ollut. Luulin että sillä pääsisin.

No ei se nyt elämä niin helppoa voi olla. Seuraavan kahen viikon sisään luuri teki samaa n. 5 kertaa. Joka kerta "korjaantui" seuraavaan puheluun mennessä, eli luultavasti vain sillä kun sulki puhelun. No viidennen kerran meni hernesoppaa jo sieraimiin ja kiikutin sen huoltoon. Lähti Tampereella sitten luuri käymään ja n. 10pv siinä meni, jolloin laite palasi eikä sen jälkeen ole oireillut enää ollenkaan.

Vikaselostuksessa oudosti kyllä luki että "takakuori vaihdettu". (o_O wat? miten se tähän vaikutti?) Tiiä sitten mitä tekivät, mutta nyt kuitenkin toimii. Äänenlaatu tuossa on kyllä aivan hanurista verrattuna mihin tahansa Samsungiin, vaikka Gio:on.


Melko yleinen ongelma defyillä tuo kuulokkeen säriseminen. Itselläni särinä katoaa kun painaa kuulokkeen molemmilta puolilta ja palaa heti kun päästää irti, eli ilmeisesti kuuloke heikosti paikoillaan. Jos jotakin kiinnostaa itse näpertää: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=12094566&postcount=11

Pitäs jaksaa viedä puhelin SCF huoltoon
Mikki kossahti 2 viikon käytön jälkeen
Saa huutaa jotta toinen kuulee puhelun toisessa päässä
Ilmiselvästi laatuvehjes tämä Motorola

2 kertaa nyt käytetty puhelinta huollossa tuon vian takia
ekalla kerralla vaihtoivat kuulokkeen puhelimeen  ???, vissiin ymmärtäneet vikaraportin väärin
Toisella kerralla eivät löytäneet mitään vikaa eli puhelin on kunnossa ja vika on minulle soittavalla henkilöllä tai sillä jolle soitan

Selvennettäköön että tällä episodilla ei ole mitään tekemistä Saunalahden kanssa vaan puhelin hankittu ihan muualta


Pitäs jaksaa viedä puhelin SCF huoltoon
Mikki kossahti 2 viikon käytön jälkeen
Saa huutaa jotta toinen kuulee puhelun toisessa päässä
Ilmiselvästi laatuvehjes tämä Motorola

2 kertaa nyt käytetty puhelinta huollossa tuon vian takia
ekalla kerralla vaihtoivat kuulokkeen puhelimeen  ???, vissiin ymmärtäneet vikaraportin väärin
Toisella kerralla eivät löytäneet mitään vikaa eli puhelin on kunnossa ja vika on minulle soittavalla henkilöllä tai sillä jolle soitan

Selvennettäköön että tällä episodilla ei ole mitään tekemistä Saunalahden kanssa vaan puhelin hankittu ihan muualta

Hmm, voisikohan liittymällä olla sittenkin jotain tekemistä ongelman kanssa koska kokeilin skypen kanssa tota puhelinta ja sillä se ääni oli ihan normaali

Täytyy varmaan aspaan soitella jos heillä olis tietoa voiko syy löytyä liittymästä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Viallinen SIM-kortti voi aiheuttaa ihan ihmeellisiä ja uskomattomia vikoja. Tosin tuo kohdallasi oleva vika ei oikein kuulosta semmoiselta.  😃

Viallinen SIM-kortti voi aiheuttaa ihan ihmeellisiä ja uskomattomia vikoja. Tosin tuo kohdallasi oleva vika ei oikein kuulosta semmoiselta.  :D
Hain jo eilen uuden sim kortin että tuokin kortti jo käännetty  ::)

Vähän tässä orpo olo ku ei suoraan voi kehenkään päin osottaa syyttää sormea koska muissa puhelimissa mitä omistan liittymä toiminu vuosia ku unelma ja vastaavasti taas SCF huolto ei saa korjaamossaan toistettua valittamaani vikaa

Tuolla Huawei ketjussa porukalla samaa vikaa ku mulla tässä Defyssa et en ihan yksin kuitenkaan ole  😛
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Vähän tässä orpo olo ku ei suoraan voi kehenkään päin osottaa syyttää sormea koska muissa puhelimissa mitä omistan liittymä toiminu vuosia ku unelma ja vastaavasti taas SCF huolto ei saa korjaamossaan toistettua valittamaani vikaa


Oletko saanut vikaa toistettua Elisa Shopitissa? Jos se onnistuisi pari kertaa, sinun pitäisi saada jo uusi laite.



Vähän tässä orpo olo ku ei suoraan voi kehenkään päin osottaa syyttää sormea koska muissa puhelimissa mitä omistan liittymä toiminu vuosia ku unelma ja vastaavasti taas SCF huolto ei saa korjaamossaan toistettua valittamaani vikaa


Oletko saanut vikaa toistettua Elisa Shopitissa? Jos se onnistuisi pari kertaa, sinun pitäisi saada jo uusi laite.

Ku olisin Saunalahdelta ostettu ni vois vaan ilmottaa että hoitakaa asia niinku parhaaks näette kuhan tulee kuntoon mutta kun puhelin hankittu verkkokauppa.comista niin luulen että ne pesee kätensä asiasta ja vyöryttää koko asian saunalahden piikkiin koska huollon raportti jossa lukee että vikaa ei löydy

Vika esiintyy vaan normaali puheluissa. Skypellä ku testasin soittaa toiseen puhelimeen missä kanssa Skype asennettuna puhelu kuulu aivan hyvin
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3




Vähän tässä orpo olo ku ei suoraan voi kehenkään päin osottaa syyttää sormea koska muissa puhelimissa mitä omistan liittymä toiminu vuosia ku unelma ja vastaavasti taas SCF huolto ei saa korjaamossaan toistettua valittamaani vikaa


Oletko saanut vikaa toistettua Elisa Shopitissa? Jos se onnistuisi pari kertaa, sinun pitäisi saada jo uusi laite.

Ku olisin Saunalahdelta ostettu ni vois vaan ilmottaa että hoitakaa asia niinku parhaaks näette kuhan tulee kuntoon mutta kun puhelin hankittu verkkokauppa.comista niin luulen että ne pesee kätensä asiasta ja vyöryttää koko asian saunalahden piikkiin koska huollon raportti jossa lukee että vikaa ei löydy

Vika esiintyy vaan normaali puheluissa. Skypellä ku testasin soittaa toiseen puhelimeen missä kanssa Skype asennettuna puhelu kuulu aivan hyvin


No sitten. Mutta oletko saanut toistettua sitä vikaa siellä Verkkokauppa.comin tiskillä?

Mutta oletko saanut toistettua sitä vikaa siellä Verkkokauppa.comin tiskillä?
Ei myyjää kiinnostanu moiset testautkset ku kävin tänään asiasta taas valittamassa
Laittovat  puhelimen huoltoon ja laskulla uhkailivat jos vikaa ei löydy
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1


Mutta oletko saanut toistettua sitä vikaa siellä Verkkokauppa.comin tiskillä?
Ei myyjää kiinnostanu moiset testautkset ku kävin tänään asiasta taas valittamassa
Laittovat  puhelimen huoltoon ja laskulla uhkailivat jos vikaa ei löydy
Tyypillistä verkkokauppa.comin toimintaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Voisit oikeastaan kysäistä apua seuraavan ohjeen mukaan kuluttajaoikeusneuvojalta: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajaneuvoja/

Tuonne voi joutua soittamaan useamman kerran, kun ihmisillä on sinne paljon asiaa. Kannattaa etukäteen vaikka kirjoittaa tietoja puhelimen huoltohistoriasta ja muustakin, jotka haluat kertoa puhelimessa. Lisäksi voit tietysti kertoa, että tuosta samasta viasta on raportoitu keskustelupalstoilla. Tietysti ei voi tietää, miten luotettavia nuo keskustelupalstojen kertomukset ovat.
Noniin, nyt on luuri kunnossa ku vaihtovat uuden emolevyn :P
Nyt ei Puhelin enää vaan osaa suomea  😉
Olisikohan defyyn saatavilla uutta päivitystä huollon kautta? kerran olen käyttänyt huollossa kun puhelin tökki ja sekoili itsekseen, silloin huollossa asennettiin 2.2.2 android järjestelmä ja sen jälkeen toiminut suht hyvin.

nyt taas alkanut tökkimään ja välillä käynnistää itsensä uudestaan jumiutuessaan... pohdin vain että mahtaisiko päivitys korjata nämäkin ongelmat, turhaan ei vaan viitti kiikuttaa huoltoon jos ei puhelimelle voida mitään tehdä
Jos joku osaisi neuvoa kuinka näitä Defyjä sais päivitettyä nii olisi hienoa, ja mieluiten vielä suomen kielisillä ohjeilla! Englanniksi löytyy kyllä ohjeita mutta ei ole ihan uskallusta tällä amiksen enkulla lähtee kokeilemaan
Kuinka on takuun laita, kun iskunkestävänä myydyn puhelimen näyttö hajoaa pudotessaan lattialle? kilpailevalla operaattorilla meni xcover takuuseen juuri sen takia, että puhelin on myyty iskunkestävänä. Shopitissa tyttö sanoi heti että ei, ei kannata korjata, eikä mene takuuseen. Menikö tämä nyt ihan oikein? Ehdin jo tilata, kuulemma sitovasti, uuden puhelimen. viisaammat kuitenkin väittivät, että takuuseen pitäisi mennä. Et mitäs nyt?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Millaisia iskuja puhelin kestää markkinoinnin mukaan?
Käyttäjätaso 3
1357 kirjoitti:
Kuinka on takuun laita, kun iskunkestävänä myydyn puhelimen näyttö hajoaa pudotessaan lattialle? kilpailevalla operaattorilla meni xcover takuuseen juuri sen takia, että puhelin on myyty iskunkestävänä. Shopitissa tyttö sanoi heti että ei, ei kannata korjata, eikä mene takuuseen. Menikö tämä nyt ihan oikein? Ehdin jo tilata, kuulemma sitovasti, uuden puhelimen. viisaammat kuitenkin väittivät, että takuuseen pitäisi mennä. Et mitäs nyt?
Ei Defy eikä tuo xcoverikaan ole iskunkestävä. Niillä ei ole iskunkestävyys sertifiointia. Toki niiden rakenne on lujempi kuin tavallisten laitteiden mutta gorilla-lasi ei vaan kestä kovia iskuja ellei lasi ole tuntuvan paksu(tai rakenne on muuten vahvistettu) jota ne eivät ole. Eli käytännössä jos puhelimessa on gorilla-lasi, se ei voi olla iskunkestävä. Jos myyjätaho näin väittää, on se puhdasta valetta. Itselläni on defy ollut reilun vuoden ja ennen hankintaa katselin sinäputkestä miten toiset särkevät puhelimiaan. Niinpä en erehtynyt luulemaan laitetta särkymättömäksi.

Defyssäni on muuten nykyään CM7.1 rommi joka on huomattavasti parempi kuin alkuperäiset bugikasat. Ei kaatuile itsestään ja tehoja tuli lisää(800MHz->1GHz). Monet ennen nippanappa pyörineet sovellukset ovat sulavia. Helposti pääsee toiselle tuhannelle käyttötunneissa ilman uudellenkäynnistystä.

Osallistu keskusteluun