Vastattu

Galaxy J5 2017 odottaa verkkoyhteyttä messengerissä

  • 26 tammikuu 2019
  • 14 kommenttia
  • 608 katselukerrat

Päättelenkö oikein jos väitän että messengerissä viestit eivät tule perille siksi että puhelin odottaa verkkoyhteyttä? Vika alkoi yhtäkkiä, mitään asetus muutoksia en ollut tehnyt. Eli viestit eivät tule läpi ellet mene ja avaa sovellusta, silloin ilmoittaa että odottaa verkkoyhteyttä ja vasta sitten viestit ilmestyvät näkyviin. Miten tämän saa niin että ne hiton viestit ilmestyy näkyviin? Olen tarkistanut virransäästöasetukset ja sen ei pitäisi vaikuttaa. Marraskuussa käyttöön otettu puhelin toimi alkuun mutta nyt temppuillut joulusta lähtien. Kukaan ei ole ymmärtänyt mistä vika johtuu joten osaatteko te neuvoa? Vai osaatteko neuvoa mistä kysyn apua?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Maalainen 3 helmikuu 2019, 11:16

Kiitos Dj_God ja Iinuliini, kokeiltu ja tarkistettu teidän vinkkejä mutta ei apua. Luovutin ja latasin liten, toimii, mutta ärsyttävä käyttää kun ei pallukat tule näytölle. Odotellaan seuraavaa ohjelmistopäivitystä!
Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kurkkaa, että datan säästö ei ole päällä. Eli Asetukset -> Yhteydet -> Datan käyttö -> Datan säästö pitää olla pois käytöstä. Se saattaa estää sovelluksia saamasta ja lähettämästä viestejä.
Jos sinulla on sovelluksella joitain kieltoja. Mulla rupesi puhelin sovellus nikottelemaan, ei saanut puhelua poikki, soitteli katkaisun jälkeen uudelleen, jätti sen vihreän täplän kuvakkeeseen, vaikka sammutti sovelluksen ruksista.
Puhelin sovellukselle piti antaa oikeudet vartalo antureihin ja mikrofoniin erikseen. Nyt toimii ilman häikkää.
Kiitos vastauksista! Ei ole virransäästöstä kiinni, eikä ole kieltoja päällä. Vanhalla Huaweilla toimii, kokeilin eilen. Chattasin Samsungin käyttäjätuen kanssa, käski palauttamaan tehdasasetukset. Eipä ollut apua siitäkään. Jotenkin jo kädetön olo että viskaanko puhelimen laatikkoon ja ostanko tilalle uuden Huawein. Hutiostos.
Ei virransäästö, vaan datansäästö. Onko datalle asetettu rajoituksia?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ja onhan data-asetukset ohjeen mukaisesti? 🙂
Datalla ei ole rajoitusta, ja Patomiäs ohjeen mukaan tehty illalla asetukset. Ei toimi ei 🤣 jos sovellusta ei ole käytetty about puoleen tuntiin ei viestit tulee enää läpi. Ihmetyttää, sama sovellus toimii vanhassa Huaweissä joka palautettu ensin tehdasasetuksiin, sama tehty tälle ja ei toimi. Muut puhelimella olevat sovellukset toimii. Vika ilmentyi silloin laitteistopäivityksen jälkeen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuossa voi nyt olla joko että siellä puhelimessa on joku virransäästöominaisuus mikä tappaa taustaprosessin käyttämättömänä, tai sitten päivityksessä on tullut joku bugi mikä tuon aihettaa 🤔Paha sanoa kumpi, mutta ensimmäistä voi ainakin koittaa asetusten kautta säätää. Noita virransäästöön vaikuttavia ominaisuuksia voi löytyä parikin, ainakin itsellä yhden puhelimen kohdalla oli että Whatsappia piti säätää kunnolla ennen kuin kolmannesta paikasta tehty säätö antoi kunnolla oikeudet sovellukselle pysyä käynnissä lopullisesti
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko nyt siis tuo Whatsapp se ongelmallinen sovellus?

Tarkista vielä seuraava: Asetukset -> Laitteen ylläpito -> Akku -> Valvomattomat sovellukset - Onko tuossa listauksessa Whatsapp tai muu käyttämäsi viestisovellus? Jos ei, lisää se listaan näpäyttämällä oikeasta yläkulmasta kolmea pistettä -> Lisää sovelluksia. Tarvittaessa voit lisätä myös Messengerin tuolle listalle.

Valvomattomat sovellukset -listauksessa olevat sovellukset eivät mene "nukkumaan" eli saavat pyöriä taustalla vapaasti ja tällöin myös noiden ilmoitusten pitäisi pomppia ruudulle aina kun uutta viestiä tulee.

Tarvittaessa voit lopettaa kokonaan sovellusten virrankäytön valvonnan seuraavasti: Asetukset -> Laitteen ylläpito -> Akku -> Oikeasta yläkulmasta kolme pistettä -> Lisäasetukset -> Sovellusten virrankäytön valvonta "pois päältä". Tämä saattaa kuitenkin lisätä akun kulutusta merkittävästi, koska tällöin myös käyttämättömät sovellukset saattavat rullata taustalla, eivätkä mene lepotilaan.
Mese ja Whatsapp ovat jo tuolla valvomattomien listalla. Whatsapp toimii moitteetta, ongelma on Mesessä. Tänäänkin se on vaan odotellut verkkoa ja pantannut viestejä. Kai mä luovutan tämän kanssa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mites nuo Messengerin omat asetukset? Avaa Messenger -> näpäytä omaa profiilia vasemmasta yläkulmasta -> onko asetuksista datansäästö pois käytöstä ja "ilmoitukset ja äänet" -asetukset käytössä?

Itselläni Galaxy S9 ja toimii moitteetta. Toki tuon voisi myös kokeilla asentaa uudelleen, joskus sekin saattaa auttaa.
Messengerin asetukset ok, toimii samoilla asetuksilla vanhassa Huaweissä. Asennettu uudelleen jo aika monta kertaa...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Siinä tapauksessa ainoa, mitä kannattaa vielä testata on sovelluksen välimuistin tyhjennys. Tämä kannattaa tehdä sekä Facebook, että Messenger -sovelluksille.
Asetukset -> Sovellukset -> Valitse Messenger -> Pakota lopetus -> Tämän jälkeen valitse "Tallennustila" -> Tyhjennä välimuisti. Tee sama myös Facebook -sovellukselle.

Operaation jälkeen puhelin kannattaa sammuttaa kokonaan vaikka pariksi minuutiksi ja käynnistää sitten uudelleen. Tämä toimenpide ajaa soft resetin virkaa.

Jos tuokaan ei auta, nousee kädet pystyyn. Tällöin syynä on todennäköisesti jonkinlainen softabugi, joka toivottavasti korjaantuu seuraavan päivityksen yhteydessä.
Käyttäjätaso 2
Mulla tulee myös mieleen, että onhan Messenger sovelluksella lupa tarkastella verkkoyhteyksiä? Aika hyvin olitte tuolla jo rajanneet asetuksien puolta, mutta tätä en huomannut kommenttia! 🙂 Mulla ainakin vastaava ongelma ilmaantui päivityksen yhteydessä Samsungilla ja sain korjattua, kun kävin sallisamssa taustadatan ja datasäästön käytöt. Nämä oli mennyt jostain syystä offille päivityksessä. 🙂
Kiitos Dj_God ja Iinuliini, kokeiltu ja tarkistettu teidän vinkkejä mutta ei apua. Luovutin ja latasin liten, toimii, mutta ärsyttävä käyttää kun ei pallukat tule näytölle. Odotellaan seuraavaa ohjelmistopäivitystä!

Osallistu keskusteluun