Kysymys

Galaxy Note + yhteyshäiriöt.

  • 24 tammikuu 2012
  • 68 kommenttia
  • 6885 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Alotetaas nyt uudelle luurille uusi ketju.. eli siis ihan samaa kuin tuossa alempana kohta 30 sivua pähkäilty SGS2:n kanssa. Vaimon Note on nyt sen verran monta kertaa tehnyt sen, ettei puhe tahi tekstit kulje, että jotain tarttee tehdä.

Infoa:
Galaxy Note, Andoid 2.3.6 KK4, Baseband KK5.

Eli vika on sellainen, että luuriin ei voi soittaa (toisessa päässä kyllä hälyttää), eikä luurista voi soittaa. Myöskään tekstiviestit eivät lähde eivätkä saavu. Yleensä tähän auttaa vain ja ainoastaan luurin reboottaus (jonka jälkeen odottavat tekstiviestit lähtevät välittömästi).

Onko muilla kokemuksia tästä / vihjeitä mitä voisi koittaa tehdä korjatakseen asian?

68 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Rakkaustarina "Samsung & Saunalahti" saa vaan jatko-osia  ;D

Jos tuossa luurissa siihen jumiin auttaisi lentokonetilaan ja takaisin kytkeminen, niin silloin saisi ongelman kierrettyä ehkä seuraavalla vimpaimella

https://market.android.com/details?id=be1ay.flymode ' TARGET='_blank

Itsellä on tuon avulla aamuille vähän ennen herätysaikaa pistetty muutama minuutti automaattista lentokonetilaa.
Käyttäjätaso 3
Miten tuolla sen saisi "korjattua"? Eihän tuossa ole mitään automatiikkaa tunnistaa, että koska vika "on päällä". Vika kun saattaa tulla vaikka kolme minuuttia heti ton tapahtuman jälkeen. Kun tosiaan se sattuu niin satunnaisesti tulemaan, niin ei siitä millään aikavälillä toimivalla ohjelmalla pääse. Ja kun data toimii koko ajan, niin ei voi edes pitään "ping-scriptiä" rakentaa, joka checkkaisi toimiiko yhteys.

Tarttis olla joku sellanen, että kerran x-ajassa tulee tekstiviesti ja jos se ei ole y-aikaan saapunut, niin sitten käyttää laitteen lentokonemoodissa ja takasin.

Parempi vaihtoehto tosin olisi, että joku korjaisi ko. vian kokonaan, eikä tarttis keksiä mitään kiertopolkuja. Ei luulisi mahoton idea olevan, kunnei HTC:llä tapahtunut tuota koskaan. (Eikä edes Samsungin Xcoverilla, tahi Giolla koskaan tapahdu.)
Itsellä sama vika. Kohtuu ärsyttävä vika sinänsä, vaikka "korjaaminen" on helppoa käynnistää vain uudestaan, mutta se alkaa vituttamaan kun monta kertaa vikossa reboottaa... Toivoisin jonkun pidempi kestoisen ratkaisun tuohon, toivottavasti sitten joskus tulevaisuudessa ICS korjaa tuon bugin.

E: Tulee vainoharhaseks tuon kännykän kanssa välillä monta kertaa päivässä rebuuttaa juurikin kun on hiljaista puheluiden ja tekstiviestin suhteen.  😉
Käyttäjätaso 3
Ei se reboottaaminenkaan loppujen lopuksi niin paljoa vituttaisi (huomioon ottaen), jos olisi joku indikaattori KOSKA niin pitää tehdä. Jos kyse olisi vain siitä, että puhelut ei lähde, ennenkuin boottaa, niin ei riipisi läheskään näin paljoa. Mutta nyt kun puhelut eivät myöskään SAAVU, niin KOSKAAN ei voi luottaa siihen, että se toimii JUURI NYT. Kahden tunnin hiljaisuus, tarkoittaako se että kukaan ei ole soittanut, vai että puhelin vain ei ole soinut? Siinä se perimmäinen vitutuksen juuri täällä. Kyllä puhelimeen pitäisi voida luottaa puhelimena, että saapuvat puhelut tulevat perille asti kun on tarvis.
Käyttäjätaso 1

Miten tuolla sen saisi "korjattua"? Eihän tuossa ole mitään automatiikkaa tunnistaa, että koska vika "on päällä".


On täällä sillä pysynyt asia kunnossa, että kerran vuorokaudessa menee lentokonetila muutamaksi minuutiksi päälle ja pois takaisin. Se on ainakin tähän asti riittänyt omassa tapauksessa, koska vika on ylensä ilmennyt vain kotona ja yleisimmin on sen huomannut aamulla.

Se ei suinkaan tarkoita, että mainittu resepti olisi pelastus kaikille, koska koko ongelman ilmenemistapakin vaihtelee laitteen mukaan. Osassa menee toimimattomaksi vain puhelut, toisissa voi mennä myös data tai tekstarit. 100% yleistoimivaa ratkaisua ei hetkellä ole näkyvissä, joten joutuu joko yrittämään tuota tai keksimään itse jotain muuta.

Joku "vahtikoira" systeemi tarkkailemaan tilannetta olisi myös vaihtoehto, mutta pelkän puhelinpuolen mykistymiseen on sellaista kai vaikeampi keksiä - eikä se voisi olla kovin "jatkuvatoiminenkaan" - jos luuri olisi koko ajan siitä johtuen hereillä, niin voi sanoa hyvästit akkukestolle.
Minullakin on murheita galaxy noten kanssa. Värkki boottaa ja pyytä pin- koodia omia aikojaan eikä aina saa yhteyttä
Tuolla "ruohonjuuritasolla" kulkee juttu että saunalahden liittymillä/ korteilla on ollut enemmänkin ongelmia joidenkin Samsungin androit puhelimien kanssa?
Tuskin nyt sentään kortista johtunee jus laite boottailee
Nyt olenkin liisterissä sillä tämä on sellaine kavala vika että laite varmaan on pariin otteeseen viikkoja huollossa turhaan ja lopuksi kuitenkin mmenee vaihtoon
Saa sitten nähdä miten Samsun reagoi tähän kun myyjäliike lupasi kysellä
Vika on todennäköisesti ollut alusta alkaen mutta en vain ole sitä havainnut . Ihmettelin vain että miksi pitää välillä antaa pin vaikka en ole puhelinta sammuttanut kun luuri on ollut tuossa pöydällä ja vain satunnaisessa nettikäytössä mutta nyt kun otin tuon kokoaikaiseen käyttöön alkoi ongelmat ja
Tuo tulikin heti ilmi että vikahan siinä jollain tavalla on
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
P.S. Kortti on vaihdettu uuteen ja asetukset palautettu useampaankin kertaan.
Ja bootailu se vain jatkuu 😞
Käyttäjätaso 1
Jotain http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,20070.msg177369.html#msg177369 ' TARGET='_blank  on ehkä jo odotettavissa.

Ei hetken tilanteessa huoltoliike tai laitteen vaihtokaan voi auttaa mitenkään...

Jotain http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,20070.msg177369.html#msg177369 ' TARGET='_blank  on ehkä jo odotettavissa.

Ei hetken tilanteessa huoltoliike tai laitteen vaihtokaan voi auttaa mitenkään...


Onko tietoa että saunalahti jotenkin korjaisi tilannetta? Ainakin myyjäliike pisti vian sauniksen piikkiin ja käski valittaa sinne
Nettuihuhu kertoo että uusi softa tulisi vasta maaliskuussa ja jos ostaa lähes 6 sadan puhelimen olettaa kyllä että se toimii alusta lähtien :)
Täytyy vissiin vaihtaa takaisin HTC merkkiin
Toisaalta maallikkona tuntuu hiukan oudolta että operaattori voisi vaikuttaa siihen että puhelin tosiaan boottaa itsekseen
Ei tosiaan ole Saunalahden vika .
Käyttäjätaso 3

Ei tosiaan ole Saunalahden vika .


Ei tuo boottaaminen kyllä ole, mutta nuo yhteyshäiriöt ja puhelun/datan katkomiset ovat kyllä sitä luokkaa vikana, että aika paljon saa todistaa, ettei operaattorissa ole mitään vikaa. Varsinkin, kun moista ongelmaa ei esiinny yhtään, jos laitteessa on dna/sonera/tf/mikävaan muu sim-kortti.


Ei tosiaan ole Saunalahden vika .


Ei tuo boottaaminen kyllä ole, mutta nuo yhteyshäiriöt ja puhelun/datan katkomiset ovat kyllä sitä luokkaa vikana, että aika paljon saa todistaa, ettei operaattorissa ole mitään vikaa. Varsinkin, kun moista ongelmaa ei esiinny yhtään, jos laitteessa on dna/sonera/tf/mikävaan muu sim-kortti.



Juu se o ymmärrettävää ja meilläkin ihan turun keskustassa on ongemana se tässä verkossa että talon toisella puolella saa täydet kentät ja kun menee toiselle puolelle  ja laskee luurin pöydälle niin palkkeja voi olla enää vaikka 2 ja asun aivan keskustassa torin laidalla kerrostalon 6 kerroksessa.
Odotan mielenkiinnolla huomista sillä en ihan helpolla niele sitä että puhelin menee viikoksi huoltoon ja hyvässä lykyssä vielä toinen samanmoinnen käynti sillä tällaisilla mystisillä ajoittain esiintyvillä vioilla tahtoo olla se ettei huolto niitä jaksa kyttäillä ja pistää luurin "ehjänä" takaisin jos vika ei muutamassa päivässä ilmene
Käyttäjätaso 1

Ei tuo boottaaminen kyllä ole, mutta nuo yhteyshäiriöt ja puhelun/datan katkomiset ovat kyllä sitä luokkaa vikana, että aika paljon saa todistaa, ettei operaattorissa ole mitään vikaa. Varsinkin, kun moista ongelmaa ei esiinny yhtään, jos laitteessa on dna/sonera/tf/mikävaan muu sim-kortti.


Saunalahti on jo periaatteessa tunnustanut, että todellinen ongelma "Samsung & Saunalahti" on olemassa...


Ei tuo boottaaminen kyllä ole, mutta nuo yhteyshäiriöt ja puhelun/datan katkomiset ovat kyllä sitä luokkaa vikana, että aika paljon saa todistaa, ettei operaattorissa ole mitään vikaa. Varsinkin, kun moista ongelmaa ei esiinny yhtään, jos laitteessa on dna/sonera/tf/mikävaan muu sim-kortti.


Saunalahti on jo periaatteessa tunnustanut, että todellinen ongelma "Samsung & Saunalahti" on olemassa...


uskon että tuo voi pitää paikkansa yhteyshäiriöissä mutta se että puhelin rautatasolla boottaa uudellen on aika hassua.
Käyttäjätaso 3

Saunalahti on jo periaatteessa tunnustanut, että todellinen ongelma "Samsung & Saunalahti" on olemassa...


Jep, tosin tämäkin tuntuu todella oudolta. Miten voi olla vika mikä koskee vain yhtä operaattoria ja vain yhtä puhelinmerkkiä.. PLUS, otetaan huomioon, että ainakaan minun tietääkseni vika ei koska lainkaan edes Samsungin "halpismalleja". Itselläni on Xcover ja Gio, joissa em. vikaa ei ole koskaan ilmennyt, enkä ole koskaan kuullut kenenkään valittavan ko. viasta "halpamallin" puhelimella.


Saunalahti on jo periaatteessa tunnustanut, että todellinen ongelma "Samsung & Saunalahti" on olemassa...


Jep, tosin tämäkin tuntuu todella oudolta. Miten voi olla vika mikä koskee vain yhtä operaattoria ja vain yhtä puhelinmerkkiä.. PLUS, otetaan huomioon, että ainakaan minun tietääkseni vika ei koska lainkaan edes Samsungin "halpismalleja". Itselläni on Xcover ja Gio, joissa em. vikaa ei ole koskaan ilmennyt, enkä ole koskaan kuullut kenenkään valittavan ko. viasta "halpamallin" puhelimella.

Ikävintä minusta on se että jos ostaa n.6 sataa maksavan puhelimen joka alkaa heti reistailla onkin sitten viikkoja ilman puhelinta kun se majailee huollossa kenties pariinkin otteeseen ennen kuin myyjäliike joutuu sen vaihtamaan uuteen ja jos kyseessä on tyyppivika tai operaattoriin yhteensopivuus voi olla ettei uutta edes saa  ja parhaassa tapaudessa saa kerjäämällä tilalle jonkun 3 kympin halpisluurin. Voidaanko edes kuluttajansuojalain puitteissa pitää tällaista tilannetta laillisena mutta harva kai lähtee asiasta käräjöimään. Minä kyllä jo tätä uhkailin mutta firman päällikkö vain pysyi lujana että ei mitään peruta vaan huoltoon  ( tämä ei siis ollut Saunalahden vaan DNA myymälän kanta) Kyseistä yritystä kyllä kannattaa muutenkin varoa silla ainakin minulla on ollut pelkkää harmia kun siellä joskus olen asioinut

Saa nyt sitten nähdä kuinka pitkä huotoaika tulee ja saavatko kuntoon mutta ilman luuria tässä nyt ollaan vaikka kuukausimaksut juoksee ja piti laatikosta kaivaa oma vuosientakainen pikkuluuri


Saunalahti on jo periaatteessa tunnustanut, että todellinen ongelma "Samsung & Saunalahti" on olemassa...


Jep, tosin tämäkin tuntuu todella oudolta. Miten voi olla vika mikä koskee vain yhtä operaattoria ja vain yhtä puhelinmerkkiä.. PLUS, otetaan huomioon, että ainakaan minun tietääkseni vika ei koska lainkaan edes Samsungin "halpismalleja". Itselläni on Xcover ja Gio, joissa em. vikaa ei ole koskaan ilmennyt, enkä ole koskaan kuullut kenenkään valittavan ko. viasta "halpamallin" puhelimella.


Onpa tosi  mielenkiintoista kuuulla kun tuon luurin joskus saan huollosta että mikä on diagnoosi vai käskevätkö vaihtaa operaattoria 🙂
Itselläni ei Note+Saunalahti-yhdistelmässä mitään vikaa. Buuttauksiakin on tullut 2 kuukauden aikana vain kolme. Mainio laitehan tämä on, kiinnostaisi vaan tietää, koska päivityksiä olis saatavana näihin suomiluureihin, mulla Saunalahdelta tilattu Note. Onko mitään tietoa näistä?
Viimeisen viikon aikana Note on bootannut 4 kertaa. Kolme viikkoa vanha puhelin. Mitä hiivattia se puuhailee? Mihin nää Saunalahen kytkyluurit viedään huoltoon?
Käyttäjätaso 3
Kytkyluurit huoltoon Elisa Shopitin kautta.

Viimeisen viikon aikana Note on bootannut 4 kertaa. Kolme viikkoa vanha puhelin. Mitä hiivattia se puuhailee? Mihin nää Saunalahen kytkyluurit viedään huoltoon?


Kas-kas. Minulla ei sitten ollutkaan ainoa risa joka tekee tuota.
Oli kanssa huollossa ja nyt vain sitten ns. pylmä rinki hanyrin alla odottelee että tuliko kuntoon kun kuulemma vaihtoivat sisukalut
Kysyin että saivatko vian selm´ville mutta eivät suostuneet kertonaa eli liekö kyseessä sitten tuntematon vaiva vai jokin viallinen sarja joka on päässyt myyntiin

Itselläni ei Note+Saunalahti-yhdistelmässä mitään vikaa. Buuttauksiakin on tullut 2 kuukauden aikana vain kolme. Mainio laitehan tämä on, kiinnostaisi vaan tietää, koska päivityksiä olis saatavana näihin suomiluureihin, mulla Saunalahdelta tilattu Note. Onko mitään tietoa näistä?

EI kunnollisen ehjän luurin kuulu buuttailla itsekseen kertaakaan 🙂 Ei sitä ole tehneet minun aikaisemmat HTC luuritkaan
Nytkin ostin itselle niiden Sensation xl puhelimen kun pakkohan se on jollain puhua kun samsungi makaa huollossa

Viimeisen viikon aikana Note on bootannut 4 kertaa. Kolme viikkoa vanha puhelin. Mitä hiivattia se puuhailee? Mihin nää Saunalahen kytkyluurit viedään huoltoon?


Hei sanppa80,

laite kannattaa vielä lähimpään edustajaliikkeeseemme tai Elisa Shopit -myymälään takuutodistuksen kera, niin laite saadaan laitevalmistajan ehtojen mukaiseen takuuhuoltoon. Mikäli takuutodistus ei
ole tallella, pääset tulostamaan sen Oma Saunalahti -sivuiltasi: Liittymät -> Oma liittymänumerosi -> Palvelupaketin takuutodistus.


Viimeisen viikon aikana Note on bootannut 4 kertaa. Kolme viikkoa vanha puhelin. Mitä hiivattia se puuhailee? Mihin nää Saunalahen kytkyluurit viedään huoltoon?


Hei sanppa80,

laite kannattaa vielä lähimpään edustajaliikkeeseemme tai Elisa Shopit -myymälään takuutodistuksen kera, niin laite saadaan laitevalmistajan ehtojen mukaiseen takuuhuoltoon. Mikäli takuutodistus ei
ole tallella, pääset tulostamaan sen Oma Saunalahti -sivuiltasi: Liittymät -> Oma liittymänumerosi -> Palvelupaketin takuutodistus.

Kävin perjantaina jo viemässä. 🙂 Mukavasti onnistui ja palvelu pelasi. Saa nähä miten puhelimen käy. Onneksi oli vanha puhelin kaapin pohjalla kun ei mitään varapuhelinta nykyään anneta huollon ajaksi.
Perhana sanon minä
Note tuli viime viikolla huollosta ja taas jo pyyteli pin- koodia ja oli itsekseen boottaillut.
Kuten esim. saunalahden palstalla voi havaita tämä ei ole ainoa tapaus jotta voisittekos jo selvittää mistä tämä kikkastaa. Tähän oli vaihdettu sisäkalut jotta ilmeisesti Samsungilla on joku viallinen sarja tätä tuotetta.
Mitä tehdä sillä en nyt oikein usko että tämä johtuisi esim. saunalahden liittymästä ja useampaa sim- korttiakin on jo aikaisemmin kokeiltu?
Onko teillä aavistus että liittymässä olisi vikaa ja onko tälle jotakin korjausta suunnitteilla?

Perhana sanon minä
Note tuli viime viikolla huollosta ja taas jo pyyteli pin- koodia ja oli itsekseen boottaillut.
Kuten esim. saunalahden palstalla voi havaita tämä ei ole ainoa tapaus jotta voisittekos jo selvittää mistä tämä kikkastaa. Tähän oli vaihdettu sisäkalut jotta ilmeisesti Samsungilla on joku viallinen sarja tätä tuotetta.
Mitä tehdä sillä en nyt oikein usko että tämä johtuisi esim. saunalahden liittymästä ja useampaa sim- korttiakin on jo aikaisemmin kokeiltu?
Onko teillä aavistus että liittymässä olisi vikaa ja onko tälle jotakin korjausta suunnitteilla?



Hei taavetti, puhelimen uudelleenkäynnistymisen ei pitäis johtua sim-kortista.
Mikäli puhelin menee siis kokonaan pois päältä ja päälle uudelleen, on puhelimessa edelleen vikaa. Jos vika taas ilmenee siten, että puhelin vain kysyy pin-koodia uudelleen, voi olla, että sim-kortti on viallinen ja se voidaan vaihtaa uuteen lähimmässä Elisa Shopitissasi tai soittamalla vikapalveluun (09) 4243 0730.

-Niemi / Saunalahden vikapalvelu

Osallistu keskusteluun