Kysymys

Galaxy Note + yhteyshäiriöt.

  • 24 tammikuu 2012
  • 68 kommenttia
  • 6964 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Alotetaas nyt uudelle luurille uusi ketju.. eli siis ihan samaa kuin tuossa alempana kohta 30 sivua pähkäilty SGS2:n kanssa. Vaimon Note on nyt sen verran monta kertaa tehnyt sen, ettei puhe tahi tekstit kulje, että jotain tarttee tehdä.

Infoa:
Galaxy Note, Andoid 2.3.6 KK4, Baseband KK5.

Eli vika on sellainen, että luuriin ei voi soittaa (toisessa päässä kyllä hälyttää), eikä luurista voi soittaa. Myöskään tekstiviestit eivät lähde eivätkä saavu. Yleensä tähän auttaa vain ja ainoastaan luurin reboottaus (jonka jälkeen odottavat tekstiviestit lähtevät välittömästi).

Onko muilla kokemuksia tästä / vihjeitä mitä voisi koittaa tehdä korjatakseen asian?

68 kommenttia



Perhana sanon minä
Note tuli viime viikolla huollosta ja taas jo pyyteli pin- koodia ja oli itsekseen boottaillut.
Kuten esim. saunalahden palstalla voi havaita tämä ei ole ainoa tapaus jotta voisittekos jo selvittää mistä tämä kikkastaa. Tähän oli vaihdettu sisäkalut jotta ilmeisesti Samsungilla on joku viallinen sarja tätä tuotetta.
Mitä tehdä sillä en nyt oikein usko että tämä johtuisi esim. saunalahden liittymästä ja useampaa sim- korttiakin on jo aikaisemmin kokeiltu?
Onko teillä aavistus että liittymässä olisi vikaa ja onko tälle jotakin korjausta suunnitteilla?



Hei taavetti, puhelimen uudelleenkäynnistymisen ei pitäis johtua sim-kortista.
Mikäli puhelin menee siis kokonaan pois päältä ja päälle uudelleen, on puhelimessa edelleen vikaa. Jos vika taas ilmenee siten, että puhelin vain kysyy pin-koodia uudelleen, voi olla, että sim-kortti on viallinen ja se voidaan vaihtaa uuteen lähimmässä Elisa Shopitissasi tai soittamalla vikapalveluun (09) 4243 0730.

-Niemi / Saunalahden vikapalvelu


Luulen että näissä Noteissa on vikaa. Ennen huoltoa jo koetettien 3 korttia ja kone siis päästi ihan boottiäänet ja käynnistyi. Huollossa väittivät vaihtaneensa koneen sisäkalut mutta vika ei vain poistunut
Taitaa olla syytä pitäytyä vain HTC puhelimissa :)  Ei tästä tule mitään kun pitää olla 2 luuria kun toinen on aina huollossa.
Käyttäjätaso 3


Taitaa olla juuri SINUN puhelimessa vikaa eikä kaikissa Note.issa, sillä mun on toiminut ihan sukkana jo kuukauden.


Ei varmasti kaikissa, mutta tarpeeksi monessa että voi sanoa "näissä Noteissa". Omakin on toiminut ihan moitteettomasti joulukuusta, mutta vaimon Note tekee juuri tuota em. vikaa randomisti. Puhelimet ovat kaksi peräkkäistä kappaletta samasta erästä, ostettu ~5min viiveellä (tosin toinen saatu vasta n. ~3pv viiveellä), että ei voi olla edes siitä että joku erä olisi ollut viallinen. Ilmeisesti vain joissain Noteissa vika ilmenee, joissain ei.

Ehkä mystisin vika IKINÄ, mihin olen törmännyt. (siis tämä koko SL/Samsung/Android -vikahässäkkä.)
Käyttäjätaso 3



Ehkä mystisin vika IKINÄ, mihin olen törmännyt. (siis tämä koko SL/Samsung/Android -vikahässäkkä.)


Samaa mieltä, en ole kyllä ikinä edes kuullutkaan että vika voisi olla operaattorissa! eriasia on sitten jos valmistaja syytää sekundaa markkinoille jossa buginen käyttöjärjestelmä.


Toivottavasti tuon oli tarkoitus olla jotain sarkasminsukuista vihjailua. Kaikissa muissa se vika melkein voi olla, muttei varsinaisesti käyttöjärjestelmässä (muutoin ongelma olisi KAIKILLA Android -puhelimilla.)




Ehkä mystisin vika IKINÄ, mihin olen törmännyt. (siis tämä koko SL/Samsung/Android -vikahässäkkä.)


Samaa mieltä, en ole kyllä ikinä edes kuullutkaan että vika voisi olla operaattorissa! eriasia on sitten jos valmistaja syytää sekundaa markkinoille jossa buginen käyttöjärjestelmä.


Toivottavasti tuon oli tarkoitus olla jotain sarkasminsukuista vihjailua. Kaikissa muissa se vika melkein voi olla, muttei varsinaisesti käyttöjärjestelmässä (muutoin ongelma olisi KAIKILLA Android -puhelimilla.)


Onkohan asia nyt ihan noinkaan kun jokainen valmista taitaa kuitenkin hiukan muutella ja räätälöidä sitä androidia ja sen käyttöliittymiä?




Luulen että näissä Noteissa on vikaa. Ennen huoltoa jo koetettien 3 korttia ja kone siis päästi ihan boottiäänet ja käynnistyi. Huollossa väittivät vaihtaneensa koneen sisäkalut mutta vika ei vain poistunut
Taitaa olla syytä pitäytyä vain HTC puhelimissa :)  Ei tästä tule mitään kun pitää olla 2 luuria kun toinen on aina huollossa.

Taitaa olla juuri SINUN puhelimessa vikaa eikä kaikissa Note.issa, sillä mun on toiminut ihan sukkana jo kuukauden.

No on täällä ollut joku muukin samasta asiasta juttelemassa mutta se että vaihdettu sisukalut ja sama vika aiheuttaa hiukan päänvaivaa että onko kuitenkin liittymässä joitain osaa asiassa?
Tokihan se on selvää ettei kaikki Noten ole risoja
Toinen pointti on se että esim. nyt puhelin oli pöydällä ja olen yli 6 kymppinen joka käyttää puhelimia tosi hellävaraisesti. En heittele esim. niitä pöydille tai sohvalle kuten monasti näkee nuorien tekevän
Käyttäjätaso 3

Mutta kun muissa androidissa ei näytä olevan vikaa paitsi Samsungeissa? Sitä lähinnä mietiskelin. Ja varmaan olet itsekkin huomannut että bugitonta android järjestelmää ei ole vielä julkaistu, vai olenko väärässä :)


Nimenomaan, tällöin vika ei siis voi olla Androidissa itsessään (muuten se ilmenisi myös LG:n, HTC:n, etc. puhelimissa), vaan vika on spesifisemmin Samsungin virityksessä. Kun otetaan huomioon, että perus käyttöjärjestelmä on lähes sama esim. Notessa, Xcoverissa ja Giossa (2.3.6 taitaa kaikissa olla, mutta sama se toisaalta, itse käyttis on sama), mutta vikaa ei minulla ainakaan ole noissa "halpiksissa" koskaan ilmennyt. Jäljelle ei hirveän montaa vaihtoehtoa jää; periaatteessa vain joko a) ajurit tai b) itse hardware. Tähän soppaan kun lisätään se fakta, että kyseistä ongelmaa ei ilmene lainkaan (tai en ainakaan ole koskaan kuullut) muilla operaattoreilla kuin Saunalahdella, niin sormi vilahtaa suuhun aika nopiaan. Kun pitää ruveta miettimään, että miten helvetissä voi teknisesti toimiva hardware/software olla yhteensopimaton vain yhden operaattorin kanssa niin pikkasen loppuu järkevät vaihtoehdot.

Juu, ei bugitonta järjestelmää ole, oli käyttis mikä tahansa, mutta jos verrataan esmes SGS/SGS2/Note bugeja vaikka HTC:n tekeleisiin niin bugimäärässä on huomattava ero.  Tai verrataan Samsungin huippuja "halpiksiin". YHTÄÄN bugia ei ole tullut vastaan Gion tahi Xcoverin kanssa (mikä ei olisi liittynyt siihen, että laite on hidas ja minä survon nappulaa kuin hullu veivaa tattia). Täysin bugitonta softaa tuskin on olemassa, mutta on olemassa luotettavaa ja toimivaa softaa ja sitten on olemssa SGS2/Note tällä hetkellä, kun pitää kakkospuhelinta kuskata mukana kun ykkösluuriin ei voi luottaa.


Mutta kun muissa androidissa ei näytä olevan vikaa paitsi Samsungeissa? Sitä lähinnä mietiskelin. Ja varmaan olet itsekkin huomannut että bugitonta android järjestelmää ei ole vielä julkaistu, vai olenko väärässä :)


Nimenomaan, tällöin vika ei siis voi olla Androidissa itsessään (muuten se ilmenisi myös LG:n, HTC:n, etc. puhelimissa), vaan vika on spesifisemmin Samsungin virityksessä. Kun otetaan huomioon, että perus käyttöjärjestelmä on lähes sama esim. Notessa, Xcoverissa ja Giossa (2.3.6 taitaa kaikissa olla, mutta sama se toisaalta, itse käyttis on sama), mutta vikaa ei minulla ainakaan ole noissa "halpiksissa" koskaan ilmennyt. Jäljelle ei hirveän montaa vaihtoehtoa jää; periaatteessa vain joko a) ajurit tai b) itse hardware. Tähän soppaan kun lisätään se fakta, että kyseistä ongelmaa ei ilmene lainkaan (tai en ainakaan ole koskaan kuullut) muilla operaattoreilla kuin Saunalahdella, niin sormi vilahtaa suuhun aika nopiaan. Kun pitää ruveta miettimään, että miten helvetissä voi teknisesti toimiva hardware/software olla yhteensopimaton vain yhden operaattorin kanssa niin pikkasen loppuu järkevät vaihtoehdot.

Juu, ei bugitonta järjestelmää ole, oli käyttis mikä tahansa, mutta jos verrataan esmes SGS/SGS2/Note bugeja vaikka HTC:n tekeleisiin niin bugimäärässä on huomattava ero.  Tai verrataan Samsungin huippuja "halpiksiin". YHTÄÄN bugia ei ole tullut vastaan Gion tahi Xcoverin kanssa (mikä ei olisi liittynyt siihen, että laite on hidas ja minä survon nappulaa kuin hullu veivaa tattia). Täysin bugitonta softaa tuskin on olemassa, mutta on olemassa luotettavaa ja toimivaa softaa ja sitten on olemssa SGS2/Note tällä hetkellä, kun pitää kakkospuhelinta kuskata mukana kun ykkösluuriin ei voi luottaa.


Nimenomaan tuo luotettavuus on juuri kiusallinen asia. Nuorilla kun puhelin on muutenkin vähän väliä eri syistä kädessä niin huomaa heti onko se välillä boottaillut tai huutaa pinniä mutta vanhoilla on eri juttu. Esim. itsellä ei montaa puhelua päivässä tule mutta ne voivat olla sitten tosi tärkeitä ja jopa sairastapauksiin liittyviä ja mitäs jos ei saakaan yhteyttä kun luuri on pöydällä tai taskussa ja odottelee sitä pin kodia. Samoin kun kerran ti esin saavani tosi tärkeänyhteydenoton piti koko päivä kaydä suunnilleen vartin väleillä katsomassa että vieläkös luuri on linjoilla.
Itse tiedän tai olen kuullut / lukenut tä,män vian muutamassa Notessa, ja yhdessä uudessa X-coverissa Samoin vaimon X- cover teki kerran sen tempun että kun hän otti luurin siinä oli hälytys että vain rajoitettu liikenne ja yhteydet oli  siis poikki. Hänellä ei ole pin kysely päällä joten lieneekö sitten sama oire ja liittymä myö saunalahdella????
En nyt viitsisi lähteä operaattoriakaan vaihtamaan ja testaamaan että miten toimii muilla operaattoreilla
Kyllä minusta Samsung on kuluttajasuojalain mukaisessa vastuussa siitä ett luuri toimii kaikkilla operaattoreilla ja tapelkoot he sitten keskenään jos näin ei ole. Asiakkaan murhe sen ei missään tapauksessa kuulu olla
Faktaa on se, että ongelmaa olen havainnut ainakin LG:n ja HTC:n puhelimissa, joista varsinkin HTC:t olivat aivan kamalia. Useammin ilmoitti ettei saa yhteyttä kuin että pääsisi laakista läpi. Tähän mennessä *KOP KOP* Note on ensimmäinen android-puhelimeni joka on toiminut moitteetta. Toki olisi mukava, että näihin ongelmiin tulisi joku selkeä syy ilmi ja tietenkin korjaus siihen. Nyt näyttää olevan arpapeliä kenellä toimii ja kenellä ei.

Faktaa on se, että ongelmaa olen havainnut ainakin LG:n ja HTC:n puhelimissa, joista varsinkin HTC:t olivat aivan kamalia. Useammin ilmoitti ettei saa yhteyttä kuin että pääsisi laakista läpi. Tähän mennessä *KOP KOP* Note on ensimmäinen android-puhelimeni joka on toiminut moitteetta. Toki olisi mukava, että näihin ongelmiin tulisi joku selkeä syy ilmi ja tietenkin korjaus siihen. Nyt näyttää olevan arpapeliä kenellä toimii ja kenellä ei.


Jep. Onnenpeliä eli mulla taas pari HTC luuria toimi ongelmitta mutta note boottailee ja aikaisempi ssamsungin galay s jumitteli joskus niin että piti ottaa akku irti ennen kuin sai uudelleen päälle. Yhteysongelmat on kyllä kokonaan toisia juttuja kuin se että rautatasolla boottailee tai softa sekoaa niin että jumittaa

Se tässä hiukan askarruttaa  kun väittivät vaihtaneensa sisukalut että onko niin tosiaan tehty vai onko sitten tosiaan liikkeellä joku viallinen erä luureja ja samoin sitten varaosia kun vaihdonkin jälkeen ongelma ilmeni
Käyttäjätaso 3
@taavetti & @taustatauno:

Näin on. Ikävintä tässä on se, että enitenhän tästä kärsii asiakas, eikä aina edes se, vaan täysin asiaan liittymätön kolmas osapuoli joka yrittää ko. luuriin soittaa, mutta ei saa yhteyttä.

Mutta, tässä puhutaan nyt (vähintään) kahdesta eri asiasta. Nuo mitä listasitte HTC:n, LG:n ja Xcoverien tehneen ovat kyllä bugeja ja inhottavia vikoja (verkon pois tippuminen, boottaus ja pinkoodin kysely), mutta tämä on eri. Joskushan puhelin saattaa boottia aivan randomin asian takia, käynnistyihän vanhatkin luurit uudelleen ilman mitään näkyvää syytä. Eivätkö ihmiset muista tätä, vai onko aika kullannut muistot? Kyllä oma 5110 Nokia ainakin joskus käynnistyili uudelleen ihan siitä että taskussa pääsi akku "irtoamaan" ~1ms ajaksi. Juttu vain oli siinä, että kun ko. puhelin starttasi niin nopeasti, niin ei sillä ollut mitään väliä.

Niin, ja nuo kertomanne viat, vaikka ikäviä ovatkin, ovat silti todella eri asia, yhden syyn takia: voitte huomata sen. Jos otat luurin käteen ja se a) kysyy pin-koodia, b) ilmoittaa "rajattua yhteyttä", c) "tolpat" ovat poissa tai d) jotain muuta; näet kumminkin siitä, että kyseessä on vikatilassa oleva laite.

Noten/SGS2:n (mitä tuolta ketjusta tajusin, mutta ainakin tässä Noten kohdalla) asia on lähes täysin eri. Kun otat vikatilassa olevan luurin käteesi, et voi MISTÄÄN päätellä, onko se vikatilassa vai ei. "Tolpat" ovat kuten pitääkin, laite ei kysele pin-koodia tai ilmoita mitään. Voit jopa surffata data-yhteydellä netissä. Jos yrität soittaa, mitään vikailmoitusta ei tule vaan kuulostaa vaan siltä, että puheluun ei vastata. Vika tilan toteamiseen ei oikeastaan ole kuin kaksi keinoa:

I:
1) Puhelin on multisim-liittymässä, jossa on toinen puhelin.
2) Joku soittaa ko. liittymään.
3) Note ei soi, mutta toinen puhelin pirisee iloisesti. Note ei ala soimaan, vaikka kuinka odottaisi.

II:
1) lähetä tekstiviesti.
2) odota se 2 vai 5min mikä virherajana on.
3) puhelin ilmoittaa, ettei tekstiviestiä voida lähettää, koska lähettämisessä tapahtui virhe.

Juuri tämä tekee viasta ERITTÄIN veemäisen, koska et KOSKAAN voi tietää toimiiko puhelimesi vai ei (ja näin ollen on aika hataraa luottaa siihen). Tästä nimenomaisesta viasta en ole kenenkään kuullut ilmoittavan "halpisluureilla", muun kuin Samsung-merkkisillä tahi millään muulla operaattorilla. Boottaukset/verkonpudottamiset/pin-koodin kyselyt ovat toki nekin ärsyttäviä, mutta selkeästi eri vikoja.

Itsekseen boottaus kuulostaa noin yhtäkkisesti omaan korvaani hardware vialta (vanha HTC Desireni teki tuota ärsyttävän usein ja siitä vaihdettiin takuuna emolevy). Itse veisin huoltoon tällaisen laitteen, jos se vaan sitä hiukankaan useimmin tekee (jotta huollolla olisi joku käsitys siitä, kuinka usein vikaa sopii odottaa tapahtuvaksi).

Verkon pudotus onkin aika hankala, täällä sitä tapahtuu kohtalaisen usein, mutta syynä ei luultavasti ole lainkaan puhelin itse (koska se  tapahtuu KAIKILLA puhelimilla, Nokia 3310:stä ZTE Bladen kautta iPhoneen ja Samsung Noteen.) Puhumattakaan todella raivostuttavasta H -> 3G -> H -> 3G räpsytyksestä, kun yrittää surffata.

pin-koodin kysely on varmasti 90% sama kuin boottaus (koska laite kysyy sitä käynnistyksen yhteydessä), mutta olen kaksi kertaa todistettavasti törmännyt tähän vikaan muiden syiden takia. Kerran vikana oli yksinkertaisesti sim-kortti itse ja sen vaihdon jälkeen kaikki toimi. Toisella kertaa vika oli fyysisesti puhelimessa. Sim kortti pääsi kiinnityksestä huolimatta "irtoamaan" laitteesta satunnaisesti sen ollessa taskussa. Vikaan auttoi taiteltu paperi sim-kortin päällä (jotta tuli lisää painetta siihen kohtaan), mutta vika korjaantui lopullisesti vasta huollossa jolloin jotain takakuoren osia vaihdettiin.

@taavetti & @taustatauno:

Näin on. Ikävintä tässä on se, että enitenhän tästä kärsii asiakas, eikä aina edes se, vaan täysin asiaan liittymätön kolmas osapuoli joka yrittää ko. luuriin soittaa, mutta ei saa yhteyttä.

Mutta, tässä puhutaan nyt (vähintään) kahdesta eri asiasta. Nuo mitä listasitte HTC:n, LG:n ja Xcoverien tehneen ovat kyllä bugeja ja inhottavia vikoja (verkon pois tippuminen, boottaus ja pinkoodin kysely), mutta tämä on eri. Joskushan puhelin saattaa boottia aivan randomin asian takia, käynnistyihän vanhatkin luurit uudelleen ilman mitään näkyvää syytä. Eivätkö ihmiset muista tätä, vai onko aika kullannut muistot? Kyllä oma 5110 Nokia ainakin joskus käynnistyili uudelleen ihan siitä että taskussa pääsi akku "irtoamaan" ~1ms ajaksi. Juttu vain oli siinä, että kun ko. puhelin starttasi niin nopeasti, niin ei sillä ollut mitään väliä.

Niin, ja nuo kertomanne viat, vaikka ikäviä ovatkin, ovat silti todella eri asia, yhden syyn takia: voitte huomata sen. Jos otat luurin käteen ja se a) kysyy pin-koodia, b) ilmoittaa "rajattua yhteyttä", c) "tolpat" ovat poissa tai d) jotain muuta; näet kumminkin siitä, että kyseessä on vikatilassa oleva laite.

Noten/SGS2:n (mitä tuolta ketjusta tajusin, mutta ainakin tässä Noten kohdalla) asia on lähes täysin eri. Kun otat vikatilassa olevan luurin käteesi, et voi MISTÄÄN päätellä, onko se vikatilassa vai ei. "Tolpat" ovat kuten pitääkin, laite ei kysele pin-koodia tai ilmoita mitään. Voit jopa surffata data-yhteydellä netissä. Jos yrität soittaa, mitään vikailmoitusta ei tule vaan kuulostaa vaan siltä, että puheluun ei vastata. Vika tilan toteamiseen ei oikeastaan ole kuin kaksi keinoa:

I:
1) Puhelin on multisim-liittymässä, jossa on toinen puhelin.
2) Joku soittaa ko. liittymään.
3) Note ei soi, mutta toinen puhelin pirisee iloisesti. Note ei ala soimaan, vaikka kuinka odottaisi.

II:
1) lähetä tekstiviesti.
2) odota se 2 vai 5min mikä virherajana on.
3) puhelin ilmoittaa, ettei tekstiviestiä voida lähettää, koska lähettämisessä tapahtui virhe.

Juuri tämä tekee viasta ERITTÄIN veemäisen, koska et KOSKAAN voi tietää toimiiko puhelimesi vai ei (ja näin ollen on aika hataraa luottaa siihen). Tästä nimenomaisesta viasta en ole kenenkään kuullut ilmoittavan "halpisluureilla", muun kuin Samsung-merkkisillä tahi millään muulla operaattorilla. Boottaukset/verkonpudottamiset/pin-koodin kyselyt ovat toki nekin ärsyttäviä, mutta selkeästi eri vikoja.

Itsekseen boottaus kuulostaa noin yhtäkkisesti omaan korvaani hardware vialta (vanha HTC Desireni teki tuota ärsyttävän usein ja siitä vaihdettiin takuuna emolevy). Itse veisin huoltoon tällaisen laitteen, jos se vaan sitä hiukankaan useimmin tekee (jotta huollolla olisi joku käsitys siitä, kuinka usein vikaa sopii odottaa tapahtuvaksi).

Verkon pudotus onkin aika hankala, täällä sitä tapahtuu kohtalaisen usein, mutta syynä ei luultavasti ole lainkaan puhelin itse (koska se  tapahtuu KAIKILLA puhelimilla, Nokia 3310:stä ZTE Bladen kautta iPhoneen ja Samsung Noteen.) Puhumattakaan todella raivostuttavasta H -> 3G -> H -> 3G räpsytyksestä, kun yrittää surffata.

pin-koodin kysely on varmasti 90% sama kuin boottaus (koska laite kysyy sitä käynnistyksen yhteydessä), mutta olen kaksi kertaa todistettavasti törmännyt tähän vikaan muiden syiden takia. Kerran vikana oli yksinkertaisesti sim-kortti itse ja sen vaihdon jälkeen kaikki toimi. Toisella kertaa vika oli fyysisesti puhelimessa. Sim kortti pääsi kiinnityksestä huolimatta "irtoamaan" laitteesta satunnaisesti sen ollessa taskussa. Vikaan auttoi taiteltu paperi sim-kortin päällä (jotta tuli lisää painetta siihen kohtaan), mutta vika korjaantui lopullisesti vasta huollossa jolloin jotain takakuoren osia vaihdettiin.


Minulla tuo note ainakin kerran kun satuin olemaan vian sattuessa  vieressä päästi ihan saman pimpelipom äänen kuin normaalisti sammutettua luuria käynnistäessä. Mussa tapauksissa se on sitten pollut ihan samanlaisessa tilassa ett näytöllä lukee vain se anna pin kuten käynnistäessä
Yksi X-cover taas teki sen että palkit oli mutta herjasi rajoitetusta liikenteestä ja piti bootata käsin. Yhden toisen X- coverin tiedän eräässä liikkeessä olleen kanssa tutkimuksen alaisena boottailun takia. Herää epäily että onko sampalla nyt joku risa piiri tai softa sotkenut joidenkin mallien luotettavuutta vai osoitetaanko taas se helpoin ratkaisu että saunalahden liittymä ???

Toiseksi viasta tulee ihan selvää kuluakin kun ajelee turusta raisioon ja takaisin muutaman kerran  ja sitten vielä tosiaan piti hankkia toinen luurikin jotta ei ole ihan liisterissä ja turvaton. Auton seisontapäivistä saa sentään korvausta mutta siitä että luuri makaa viikkoja huolloissa ei kukaan korvaa mitään ilman että suunnilleen pistää haasteen raastupaan.


No on täällä ollut joku muukin samasta asiasta juttelemassa mutta se että vaihdettu sisukalut ja sama vika aiheuttaa hiukan päänvaivaa että onko kuitenkin liittymässä joitain osaa asiassa?
Tokihan se on selvää ettei kaikki Noten ole risoja
Toinen pointti on se että esim. nyt puhelin oli pöydällä ja olen yli 6 kymppinen joka käyttää puhelimia tosi hellävaraisesti. En heittele esim. niitä pöydille tai sohvalle kuten monasti näkee nuorien tekevän


Huoltotiedot kertoo että mulla on huolto valmis, nyt ootellaan koska puhelin saapuu liikkeeseen ja haen sen, sitten aion kertoa tänne mitä sanovat tehneensä. Jos boottailu jatkuu niin huolestun. Minulla on myös puhelin ollut joka kerta bootatessaan nätisti pöydällä. Ei niin kallista vehjettä heitellä. Tosi nätisti oon pitänyt.

Näinköhän saa purkaa kaupan jos jatkuu boottailu..



No on täällä ollut joku muukin samasta asiasta juttelemassa mutta se että vaihdettu sisukalut ja sama vika aiheuttaa hiukan päänvaivaa että onko kuitenkin liittymässä joitain osaa asiassa?
Tokihan se on selvää ettei kaikki Noten ole risoja
Toinen pointti on se että esim. nyt puhelin oli pöydällä ja olen yli 6 kymppinen joka käyttää puhelimia tosi hellävaraisesti. En heittele esim. niitä pöydille tai sohvalle kuten monasti näkee nuorien tekevän


Huoltotiedot kertoo että mulla on huolto valmis, nyt ootellaan koska puhelin saapuu liikkeeseen ja haen sen, sitten aion kertoa tänne mitä sanovat tehneensä. Jos boottailu jatkuu niin huolestun. Minulla on myös puhelin ollut joka kerta bootatessaan nätisti pöydällä. Ei niin kallista vehjettä heitellä. Tosi nätisti oon pitänyt.

Näinköhän saa purkaa kaupan jos jatkuu boottailu..


Sam täällä ja luuri nyt toista kertaa huoltoreissulla. Mahtoivatko edes mitään ensimäisellä kerralla olleet vaihtaneet sitä emoa kun IMEI koodikaan ei ollut vaihtunut vai oliko vain valohoitoa kun ei vikaa ehkä sillä ollut ilmennyt. Tuo kun voi kertää välillä muutaman päivän tai pari viikkoakin.
Parin huoltoreissun jälkeen voi vaatia uutta mutta jos sekin vielä reistaa on aika liisterissä ja sitten tietysti alkavat vääntää kättä että onko vika Saunalahdessa vai Samsungissa  ja tämä ei kyllä pidä koitua asiakkaan harmiksi
Koko ajan on kuulunut eri tahoilta enemmän tai vähemmän syyttäviä mainintoja että "Androit ja Saunalahti ei vain toimi kunnolla" 🙂
Note saapui huollosta. Ohjelmistoa oli päivitetty. Epäilivät SD-korttia syylliseksi vikaan. Tosin sellaistahan mulla ei ees ole. Leppoisa asiakaspalvelumies Elisa Shopitissa sanoi että vaikka olisi valmistusvika/tyyppivika ja sama boottailu alkaisi uudelleen, kaupan purku on käytännössä mahdoton.

Ei oltu sisuskaluihin ilmeisesti mitenkään koskettu.  On toiminu ihan hyvin nyt pari päivää. Mutta niin se aiemminkin meni, saattoi mennä kolmekin päivää vain yhellä boottauksella ja sitten tulla 3-5 yhen päivän aikana. Odotellaan..

Jos täällä jotai asiakaspalvelupuolen edustajia pyörii niin onko tosiaan niin että jos boottailu jatkuu niin on vaan maksettava koko 2 vuotta ja läheteltävä joka kerta huoltoon uudelleen? Ei mitään mahollisuutta purkaa kauppaa.

Onko tää kytkypuhelin SIM-lukittu? Voiko sen kaupata pois / vaihtaa kaverin kanssa (jos joku on nii uhkarohkee että suostuu) jos siitä muodostuu mahdoton murheenkryyni?

Sanotaan nyt ne hyvät asiat:
Liittymä on mainio ellei jopa huikea. Puhelin toimiessaan tosi hyvä. Elisa Shopitin palvelu hyvää ja huolto oli nopea.  Saunalahen kanssa ei koskaa mitää huolta/ongelmaa. Laskut on kohillaan.

Uutta raporttia taas loppuviikosta (tai heti jos boottaa :D)
-sanppa
Käyttäjätaso 6

Note saapui huollosta. Ohjelmistoa oli päivitetty. Epäilivät SD-korttia syylliseksi vikaan. Tosin sellaistahan mulla ei ees ole. Leppoisa asiakaspalvelumies Elisa Shopitissa sanoi että vaikka olisi valmistusvika/tyyppivika ja sama boottailu alkaisi uudelleen, kaupan purku on käytännössä mahdoton.

Ei oltu sisuskaluihin ilmeisesti mitenkään koskettu.  On toiminu ihan hyvin nyt pari päivää. Mutta niin se aiemminkin meni, saattoi mennä kolmekin päivää vain yhellä boottauksella ja sitten tulla 3-5 yhen päivän aikana. Odotellaan..

Jos täällä jotai asiakaspalvelupuolen edustajia pyörii niin onko tosiaan niin että jos boottailu jatkuu niin on vaan maksettava koko 2 vuotta ja läheteltävä joka kerta huoltoon uudelleen? Ei mitään mahollisuutta purkaa kauppaa.

Onko tää kytkypuhelin SIM-lukittu? Voiko sen kaupata pois / vaihtaa kaverin kanssa (jos joku on nii uhkarohkee että suostuu) jos siitä muodostuu mahdoton murheenkryyni?

Sanotaan nyt ne hyvät asiat:
Liittymä on mainio ellei jopa huikea. Puhelin toimiessaan tosi hyvä. Elisa Shopitin palvelu hyvää ja huolto oli nopea.  Saunalahen kanssa ei koskaa mitää huolta/ongelmaa. Laskut on kohillaan.

Uutta raporttia taas loppuviikosta (tai heti jos boottaa :D)
-sanppa


Moi sanppa!

Samsung Galaxy Note ei ole SIM-lukittu, joten puhelin toimii myös toisten operaattoreiden SIM-korteilla.

Elisa Shopit -liikkeiden myymäläpäälliköt vastaavat viime kädessä mahdollisista puhelimen vaihdoista/sopimuksen purkamisista laitteiden osalta, joten puhelin tulee toimittaa vielä huoltoon, mikäli ongelmia edelleen ilmenee.

-Tomas

Note saapui huollosta. Ohjelmistoa oli päivitetty. Epäilivät SD-korttia syylliseksi vikaan. Tosin sellaistahan mulla ei ees ole. Leppoisa asiakaspalvelumies Elisa Shopitissa sanoi että vaikka olisi valmistusvika/tyyppivika ja sama boottailu alkaisi uudelleen, kaupan purku on käytännössä mahdoton.

Ei oltu sisuskaluihin ilmeisesti mitenkään koskettu.  On toiminu ihan hyvin nyt pari päivää. Mutta niin se aiemminkin meni, saattoi mennä kolmekin päivää vain yhellä boottauksella ja sitten tulla 3-5 yhen päivän aikana. Odotellaan..

Jos täällä jotai asiakaspalvelupuolen edustajia pyörii niin onko tosiaan niin että jos boottailu jatkuu niin on vaan maksettava koko 2 vuotta ja läheteltävä joka kerta huoltoon uudelleen? Ei mitään mahollisuutta purkaa kauppaa.

Onko tää kytkypuhelin SIM-lukittu? Voiko sen kaupata pois / vaihtaa kaverin kanssa (jos joku on nii uhkarohkee että suostuu) jos siitä muodostuu mahdoton murheenkryyni?

Sanotaan nyt ne hyvät asiat:
Liittymä on mainio ellei jopa huikea. Puhelin toimiessaan tosi hyvä. Elisa Shopitin palvelu hyvää ja huolto oli nopea.  Saunalahen kanssa ei koskaa mitää huolta/ongelmaa. Laskut on kohillaan.

Uutta raporttia taas loppuviikosta (tai heti jos boottaa :D)
-sanppa


Minäkin olen ollut saunalahteen ja palveluun tyytyväinen ja tämä ongelmaluuri ei ole sauniksesta ostettu mutta kuten kerroin tahtovat vain tyrkyttää sitä ongelman osasyyksi että liittymä on :)
Muistikorttia mullekin tyrkytettiin ensin vian syyksi ja sitten sim kortteja. Muistia ei ole ja sim- kortteja kokeilin 3 versiota. Sitten tosiaan väittivät vaihtaneensa emokortin mutta totuutta en tiedä kun oli sama vika ja sama imei koodikin.
Joskus ennen sai huollon ajaks sijaispuhelimen.. onko semmonen loppunu kokonaan?
Käyttäjätaso 6

Joskus ennen sai huollon ajaks sijaispuhelimen.. onko semmonen loppunu kokonaan?


Huollon ajaksi annettavia lainapuhelimia on kaikissa Elisa Shopit -liikkeissä, mutta niitä ei ole kovinkaan monta myymälää kohden. Jos et ole huollon ajaksi saanut puhelinta, niin se johtuu hyvin todennäköisesti siitä, että kaikki on jo asiakkaille annettu lainaan.

-Tomas


Joskus ennen sai huollon ajaks sijaispuhelimen.. onko semmonen loppunu kokonaan?


Huollon ajaksi annettavia lainapuhelimia on kaikissa Elisa Shopit -liikkeissä, mutta niitä ei ole kovinkaan monta myymälää kohden. Jos et ole huollon ajaksi saanut puhelinta, niin se johtuu hyvin todennäköisesti siitä, että kaikki on jo asiakkaille annettu lainaan.

-Tomas


Toisaalta jos ostaa 6 sadan puhelinmen ja sitten jo se että sen joutuu heti  pistämään huoltoon on aika masentava kokemus ilman sitäkin että tilalle saa jonkun aataminaikaisen 3 kympin peruskapulan. Toki senkin ymmärrän ettei näitä kalliita kannata pistää lainapuhelimiksi
Kun vika on havaittu,niin onko kapula ollut latauksessa verkkovirrassa?

Tuota tapahtuu mun toisessa puhelimessa Htc Desiressä,,,esim wifi ei toimi,
ennekuin laitan sen edestakas päälle.
😮
Käyttäjätaso 3

Kun vika on havaittu,niin onko kapula ollut latauksessa verkkovirrassa?

Tuota tapahtuu mun toisessa puhelimessa Htc Desiressä,,,esim wifi ei toimi,
ennekuin laitan sen edestakas päälle.
:o


Ei täällä ainakaan, vaan vaimolla mukana matkalla.
Nonii. Nyt boottas pari kertaa ja uutena kaveruutena on alkanu hukata yhteyttä nettiin. Paras luuri ikinä. Mut ei toimi. V...u

Nonii. Nyt boottas pari kertaa ja uutena kaveruutena on alkanu hukata yhteyttä nettiin. Paras luuri ikinä. Mut ei toimi. V...u


Juu mainio piirustuslauta mutta puhelimena epävarma. Tulee mieleen vanha vitsi jossa mies myi venettä ja  kehui että "paras vene päällä maan".
Kun ostaja katseli että onpa paljon reikiä myyjä totesi ettei hän sitä vedessä ollut kehunutkaan :)

Näitä vikoja näkyy nyt olevan sen verran jo kuitenkin ilmennyt että minusta Samsungin kyllä maineensa vuoksikin olisi syytä esittää jo jotain vastinetta ja kun esim. itselle on sattunut jo kaksi viallista ei kyse liene ihan harvinaisista yksilövioista
Hyvä palvelu on kyllä tuossa paikallisessa Elisan Shopitissa. Luuri lähti huoltoon huumorin sävyttämänä. Mukaan kirjoitettiin että SD-kortista eikä SIM-kortista ei ole kyse. "Softat on päivitetty viikko sitten " = huolto ei voi tehä mitään. Mutta kaupan purkua ei irtoa viel parilla huoltokerralla. Ja täähän on vasta toinen kerta..
Elisa Shopitissa ei luonnollisestikaan Notea ole hyllyssä, eikä ole tulossakaan. Muutenhan ois voinu EHKÄ saada uuden samanlaisen ja toivoa että kyseessä oli"valuvika".

Note on saanut minulta nyt lempinimen "noottikriisi"

Hyvä palvelu on kyllä tuossa paikallisessa Elisan Shopitissa. Luuri lähti huoltoon huumorin sävyttämänä. Mukaan kirjoitettiin että SD-kortista eikä SIM-kortista ei ole kyse. "Softat on päivitetty viikko sitten " = huolto ei voi tehä mitään. Mutta kaupan purkua ei irtoa viel parilla huoltokerralla. Ja täähän on vasta toinen kerta..
Elisa Shopitissa ei luonnollisestikaan Notea ole hyllyssä, eikä ole tulossakaan. Muutenhan ois voinu EHKÄ saada uuden samanlaisen ja toivoa että kyseessä oli"valuvika".

Note on saanut minulta nyt lempinimen "noottikriisi"


Mä sain kahden kerran jälkeen uuden mutta en ole vielä' edes avannut kopasta kun ajattelin että lienee varminta myydä moiset pois. Ei ne kuitenkaan taas usko jos sanoo että tämäkin boottailee

Älkää päivittäkö X-Coverianne
Eilen tuli ainakin vaimon luuriin päivitys ja samalla alkoi aamulla kiusata tuo omia aikojan bootailu ja pin koodi kysely
Sama vaiva kuin noteissakin on ollut
Jo on ihme ettei Samsung jo vihdoinkin noteeraa asiaa ja kerro siitä jotain??
Noloa se on tietysti tunnustaakin että nyt karkas mopo käsistä eikä tiedä mistä nuo johtuu
Tänään tuli taas uusi päivitys luurin ilmoituksen mukaan jioten saa nähdä toimiiko x-nyt

Osallistu keskusteluun