Kysymys

galaxy s3 ja korjaamisen mahdottomuus

  • 2 tammikuu 2014
  • 9 kommenttia
  • 6007 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
  • Hyvä tyyppi
  • 217 kommenttia
Eli marraskuun lopulla laitoin s3 huoltoon hajonneen kuulokeliittimen takia ja "huollon" apinat HÄVITTIVÄT imei koodin, puhelimessa oli sisällä vakio 4.1.2 rom mutta huollon mielestä se oli asiakkaan vika ja lasku tuli minulle.

Heti kun huollosta lunastin tämän puhelimeni niin huomasin että akku ei lataudu, puhelin kyllä ilmoittaa lataavansa mutta ottaa virtaa vain 100mah normaalistihan se on 1000-1200mah rippuen laturista.

Data liikkuu usb portista normaalisti joten täysin kuuollut tuo portti ei ole, ainoa tapa jolla saan akkuun virtaa on jatkuva latauksen valvominen ja galaxy tab 2 10.1 laturin käyttö.

Lataamista on valvottava jatkuvasti galaxy charging current ohjelmalla ja joka kerta kun ohjelma ilmoittaa että latausteho on 100mah tasolla niin pitää pumpata piuhaa irti noin 10 kertaa ennenkui latausteho palautuu sinne 1000mah tasolle.

Vika ei ole usb johdon kiinnityksessä koska sillä ei ole merkitystä pumppaatko laturia puhelimen vaiko seinäpistokkeen puolelta.
Olisiko minun jo pikkuhiljaa aika saada uusi puhelin tilalle kun elisa/huolto vain särkevät tuota jokaisella huoltokerralla vain enemmän ja enemmän.

Eli siis puhelin kävi kuulokeliittimen vaihdossa jossa huolto hukkasi imei-koodin ja puhelin lähti uudelle huoltokeikalle noin tunnin sisällä saapumisestaan, joko sitten tuon toisen huollon aikana tai sitten tuon ensimmäisen huollon aikana särkivät latauksen.

Laturit ja usb piuhat toimivat kyllä minun galaxy s2 luurin kanssa joten niissäkään ei vikaa ole.

9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Tämän murinan syynä siis ihmettely siitä että elisa ei halua toimia oikein ja antaa tilalle uutta puhelinta, huoltoon en tätä halua särjettäväksi enään lähettää koska niiden toiminnan perusteella ne lähettävät luurin vielä takaisin ilman näyttöä.
Joten voisiko elisa toimia oikein ja antaa minulle ehjän puhelimen ilman kuluttajaneuvojan apua.
Käyttäjätaso 3
atomi kirjoitti:
......
Joten voisiko elisa toimia oikein ja antaa minulle ehjän puhelimen ilman kuluttajaneuvojan apua.
Ei.

Ikävä kyllä tilanne on tämä. Ilman uhkailua et saa edes sitä mitä sinulle kuuluu. Kannattaa ottaa sinne kuluttajaneuvontaan yhteyttä ihan heti ja kertoa kaikki mahdollinen ja toimittaa kaikki mahdolliset kuitit/korjausselostukset/ym.

Vikahan ei itseasiassa ole Elisan, koska heillä ei omaa huoltoa ole (ainakaan minun tietääkseni), vaan käyttävät ulkopuolisia firmoja. Samsungit muistaakseni huoltaa Optima, enkä yhtään ihmettele saamaasi vastausta heiltä. Väittivät minulle joskus, että -minkä tahansa- "kolmannen osapuolen sovelluksen" asentaminen vie laitteelta takuun. Ja tarkoittivat tässä nimenomaan MITÄ TAHANSA sovellusta, joka ei ole puhelimen valmistajan tahi SL:n tekemä. Eli vaikka Google Playstä asentaisit, niin PAM, takuu meni. Jouduin taistelemaan siitä vähän heidän kanssaan, mutta onneksi kaikki meni kuitenkin loppujen lopuksi hyvin.

Toimita kaikki mahdollinen info Kuluttajaviranomaiselle ja ota yhteyttä Elisaan/Saunalahteen. Tällaisessa tapauksessa itseasiassa Elisan luulisi olevan sinun puolellasi, koska he sen korjauslaskun joutuvat maksamaan ja jos "korjausfirma" vaan rikkoo lisää, niin ei hyvin mene. Omassa tapauksessani kun silloin kerroin SL:lle, mitä olivat sanoneet takuun menemisestä, niin he ilmoittivat sinne firmaan, ettei kyseinen peli vetele. Ja laite tulikin sen jälkeen korjattuna takaisin.
Käyttäjätaso 5
Pitänee huomenissa soitella kun oli tältä päivältä jo mennyt putiikki kiinni, on se kun elisa ei ymmärrä mikä imagotappio tämä tälläinen asian tahallinen pitkittäminen on.
Ymmärrän toki että syy on noissa korkeasaaren paviaaneissa jotka samsungin siunauksella särkevät ihmisten puhelimia, varmaan olisi turvallisempaa, halvempaa, nopeampaa ja helpompaa lähettää tämä puhelin jollekkin random tyypille ebayssä joka lupaisi huoltaa puhelimen halvalla.
Käyttäjätaso 5
No voi sun nyt H**ETTI nyt se pirun puhelin temput teki, eli laitoin sen yöksi latautumaan noin 65% kohdalla laitoin sen vielä kiinni/sammuksiin/virrattomaksi mutta silti SIITÄ LOPPUI AKKU yön aikana.

Nyt seiraava askel on kyllä se että tuo luuri vaihdetaan elisa shopitissa joko uuteen s3, s3 4g tai s4 mitä noista nyt hyllyssä on, HUOLTOON TÄMÄ EI ENÄÄN MENE.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Atomi, kyllä tuo menee niin että huoltoon vaan edelleen. Nythän tuo puhelin on käynyt huollossa yhden kerran? Mikäli Samsungiasi ei saada kuntoon, huolto sen sitten vaihtaa toiseen laitteeseen.

Asiakaspalvelun tai Palstan kautta ei tälle voida nyt mitään, ainoa mitä voidaan tehdä on toivoa että huoltoliike tekee oikean päätöksen. Toki voit vielä kysyä lähimmän Elisa Shopitin myymäläpäälliköltä mielipidettä asiaan, mutta normaalisti ei tässä vaiheessa myymälästä laitevaihtoja tehdä.

Ja AnttiV:lle tiedoksi että ohjelmien asentaminen ei takuuta vie, mutta laitteen roottaaminen ja custom rommien asentaminen sen kyllä tekee, tosin senhän te kyllä kaikki tiedätte.
Käyttäjätaso 5
nyt on kyllä tehtävä jonkin sortin pitkän matematiikan kaava, mut kyllä tuo puhelin on ravannut huollossa jo ->KAKSI<- kertaa.

kerran kuulokeliittimen vaihdossa ja kerran HUOLLON VIRHEEN takia imei-koodin palautuksessa, nyt olisi siis huolto numero kolme johtuen tuosta latausongelmasta.

nyt vain huolettaa se että missä kunnossa minä puhelimeni saan sieltä paviaanilauman viskelyn jäljiltä, olisi sekä elisalle, huollolle, samsungille ja asiakkaalle helpompaa jos unohdettaisiin tämä puhelin ja minulle annettaisiin tilalle hyllystä tuore galaxy s3, s3 4g tai s4 mitä nyt vaan sattuu olemaan hyllyssä

en minä tässä sillä raivoa että uutta puhelinta pitäisi saada, mutta kun huolto on jo osaamisensa näyttänyt eikä siellä näytä mitään muuta tapahtuvan kuin että puhelin tulee vain entistäkin *****empana takaisin, miksi siis tahrata samsungin ja elisan mainetta tällä farssilla yhtään pidempään ja lopeteta tämä pelleily tähän.
Käyttäjätaso 3
Scarpia kirjoitti:

Ja AnttiV:lle tiedoksi että ohjelmien asentaminen ei takuuta vie, mutta laitteen roottaaminen ja custom rommien asentaminen sen kyllä tekee, tosin senhän te kyllä kaikki tiedätte.

Jep. "Takuun" vie, mutta lain vaatimaa virhevastuuta EI vie. Ohjelmiston asentaminen EI muuta/poista/vähennä valmistajan virhevastuuta laitteen suhteen. Kysykää vaikka kuluttaja-asiamieheltä. Elisa/SL/Snorea/denari yrittää AINA jauhaa tätä soopaa, mikä nyt ei vaan yksinkertaisesti pidä paikkaansa. custom ROM:n asentaminen voi tehdä asian jopa niin hankalaksi, ettei siihen kannata ryhtyä (*krhm* Samsung KNOX *krhm*), mutta pelkkää roottaaminen EI vie virhevastuuta missään tapauksessa. Eli vaikka kuinka olis rootattu laite, niin se kuulokereikä/kaiutin/latauspistoke/ym.ym. korjaTAAN takuun piirissä. (Senhän kaikki tietysti jo tietää, että ohjelmistolla ei mitään takuuta tai virhevastuuta koskaan olekkaan.)

Se on asia erikseen mitä operaattorit ja korjausfirmat YRITTÄVÄT väittää. 
Käyttäjätaso 5
86% akkua ja 6tunnissa loppui virta, aivan taas kerran oli laturissa kiinni.

On se vaan hyvä miten elisa ja huollon paviaanit tietävät asiat paremmin koska kaikesta päätellen tämä on puhelimen normaalia käytöstä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Sulla on kyllä nyt tosi huonoa tuuria luurin kanssa. Muutaman kerran taitaa kuitenkin myyjä voida kokeilla tuotteen korjausta ja sitten jos ei ala homma toimia, niin pitäisi alkaa kaivamaan kokonaan uutta tuotetta. Itse ole tasan kerran saanut uuden luurin. Aikanaan oli samsungin simpukka ja se oli ostettu DNA myymälästä. Taisi kahdesti käydä huollossa ja sitte palo päreet. Taisin metsästää/vainota sellasta henkilöä, että myymälästä soittivat, että samsung on tehnyt "poikkeavan" päätöksen ja antavat kokonaan uuden luurin. Ongelma oli se,että luuria ei juurikaan ollut enää paljon myynnissä. Jostain yhden löysivät kuitenkin. Nykyinen sgs3 on toiminut moitteetta, lukuunottamatta sitä latausliitintä, jonka huomasin olevan "vähän lytyssä" ja kaikilla latureilla ei kunnolla latautunut. No tuon korjaus hoitui viikossa ja sen jälkeen muuta häikkää ei ole ollutkaan. Mitään ei ollut hukkunut huollon aikana. Tosin mainitsin erikseen, ettei luuriin tehdä päivityksiä tm, jotka ne taitaa yleensä automatic huoltoreissulla tehdä. Tulipas sepustus, mutta pointti kuitenkin se että loputtomiin ei tarvitse uutta odotella, mutta mahdollisuus korjaukseen pitää kuitenkin antaa. Se kyllä tuli mieleen, että mitenkäs se IMEI palautetaan, jos se on hukattu? Tätä tietoahan asiakas voi jossain vaiheessa tarvita. Tämä pitäisi tietysti saada myös hoidettua.  

Osallistu keskusteluun