Vastattu

Galaxy S3... liikaa ongelmia.

  • 7 kesäkuu 2012
  • 8 kommenttia
  • 2022 katselukerrat

Joo elikkä.. tässä oon tota sinistä SGS3:a odotellu jonkin aikaa ja tuntuu että on vähän liikaa komplikaatioita ollut matkassa. Kävin ekaa kertaa vähän puhelimen julkaisun jälkeen ennakkotilaamassa puhelimen. Tiesin jo että joudun odottamaan puhelinta vähän aikaa sillä toimitukset olivat myöhässä, mutta en tiennyt että siinä kestäisi näin kauan. Minulle sanottiin elisashopissa että voin noutaa puhelimen myymälästä ja samalla maksaa itseni irti edellisestä puhelimesta kun puhelin on saapunut. Viikko sitten kävin myymälässä taas, ja pitkän odotuksen jälkeen sainkin kuulla että puhelin POSTITETAAN vasta kun olen maksanut itseni irti vanhasta. Ja vanhan puhelimen kytkyn maksankin sitten netissä. Kiitos tämän mainion tiedonvälityksen, en ole vieläkään saanut puhelintani. Tällä hetkellä omasaunalahdessani raksuttaa tiedote että puhelin on "toimituksessa" ja se on ollut siinä tilassa jo jonkin aikaa -.- tarkistin saunalahden sivuilta että mikä SGS3:n tila on verkkokaupassa ja siellä luki että "saatavuus 2-3 viikkoa". Jos joudun odottamaan sen 2-3 viikkoa vielä niin hihat palavat.

Elikkä kysymykseni on että milloin seuraava SGS3 toimitus saapuu!?

Kiitos ja anteeksi!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 7 kesäkuu 2012, 18:44

Puhelin pitää ensin maksaa ennen kuin voi tilata uuden. Monesti päivitysvaiheessa Saunalahti hyvittää parit kuukausimaksut. Tuosta kannattaa kuitenkin tosiaan kysellä asiakaspalvelulta miksi joku myöhemmin tilannut sai puhelimen ennen sinua, mahdollisesti sinun tilaus on päässyt "unohtumaan".

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Moi, siellähän tuo lukee eli saatavuus 2-3 viikkoa, joka on arvio.

Saunalahti pahoittelee puhelimen huonoa saatavuutta, joka johtuu almistajan toimitusvaikeuksista.

Ja selväksi haluaisin tehdä, että tämä ei ole Saunalahden kirjoittama virallinen kommentti. Tieto kyllä pitää paikkansa.
Ihmetteln vaan kun mitä itse olen kuullut niin suurin osa on jo saanut omansa. m.m. kaikki lähipiirissä jotka ovat tilanneet (minun jälkeeni) ovat saaneet jo puhelimensa. Eipä tässä voi muuta kun odotella toiset 2-3. V***u
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tuossa on se ongelma, että tilauksia tulee satoja päivittäin lisää ja tuotteita tulee hyvä jos kerran viikossa lastillinen... Kyseessä on tilanne, jossa kysyntä ei kohtaa tarjontaa. Jokainen kyllä varmaan puhelimen saa, mutta siinä kestää.

Elisan kanta oli, että jos saa ennakkotilaamansa puhelimen muualta, voi sen ostaa sieltä. Shopiteihin tulevaa puhelinta ei tarvitse noutaa kun tekstiviesti tulee saapumisesta, niin tilaus peruuntuu.

Asia on toki toinen, jos haluaa saada erissä ja ostettua sen kuitenkin Elisalta, jos näkee saavansa enemmän irti siitä kun saa vaikkapa maksaa puhelinlaskulla tuota.
Kyllä minä sen ymmärrän että tuotteita tulee vähemmän kun mitä niitä tilataan. Ihan normaaliahan se on kun markkinoille tulee uusi suosittu tuote. Sitä vain ihmettelen kun minun jälkeen tilanneet ovat saaneet puhelimen ennen minua ja se että shopitissa annettiin joko vahingossa väärää tietoa tai sitten tapahtui vain väärinkäsitys. Onko sitten mahdollista että minun ennakkotilaukseni sivuutettiin sen takia että en maksanut itseäni irti vanhasta puhelimestani? Onko niin että minun tilaukseni astui voimaan vasta sitten kun maksoin laskun puhelimesta? Hassuinta on se että luulin että puhelin haetaan myymälästä kun se saapuu sinne (tai niin minulle kerrottiin) ja sitten maksan itseni irti vanhasta kytkystä. Kun saapumisviestiä ei tullut niin sain sitten shopitista ihan eri infoa kun edellisellä kerralla.
Odottavan aika on pitkä. Eihän tässä olla kuin vasta reilu viikko odoteltu. Ensimmäiset siniset kappaleet lähti vissiin tänään vasta postiin. Ei sille Saunalahti mitään voi jos toimitukset viivästyy. Sama homma joka operaattorilla.

Pitääkö tuo entinen puhelin tosiaan maksaa pois enne uuden toimitusta? Jatkoin siis oma Saunalahden kautta sopimusta uuden puhelimen kera. Mitään loppulaskua ei ole tullut, vanha kytky päättynyt 4. päivä, mutta tosin olen vissiin sattunut jo viimelaskussa maksamaanki tuon puhelimen viimeisen osuuden 3.6 asti, joten homma lienee ok? Ei kai tuo nyt sentään toimitusta mulla hidasta, jos olen 23. päivä tilannut ja siellä sitten ooteltu, että maksan laskunkuun lopussa? Kaiken järjen mukaan aina tilasjärjestyksessä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kannattaa varmaan laittaa tiedustelua Oma Saunalahden kautta jos vain mahdollista tai soittaa. Tosin mahdollisuus saada sataprosenttisen varman avstauksen on hyvin pieni. Tuntuu, että ainakin joskus Saunalahdella asiakaspalvelijat kertovat ensin "vastauksen" ja sitten joku muu korjaa sen. Tuo on aika yleinen yrityksissä, mutta valitettavasti kannattaa aina kysyä ainakin kahdelta asiakaspalvelijalta. Jos tulee sama vastaus, todennäköisyys, että se on vedenpitävä on suurempi kuin tilanteessa jossa asiakaspalvelija Minttuli kertoo yhtä ja asiakaspalvelija Hannuli toista. Nimet keksitty.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Puhelin pitää ensin maksaa ennen kuin voi tilata uuden. Monesti päivitysvaiheessa Saunalahti hyvittää parit kuukausimaksut. Tuosta kannattaa kuitenkin tosiaan kysellä asiakaspalvelulta miksi joku myöhemmin tilannut sai puhelimen ennen sinua, mahdollisesti sinun tilaus on päässyt "unohtumaan".
Kiitos viesteistä. Ehkä tässä pikkuhiljaa saan mielenrauhan. Huomenissa kyselen sitten enemmän aspasta! 

Osallistu keskusteluun