Vastattu

Galaxy S5 ilmenneitä vikoja

  • 14 elokuu 2014
  • 2 kommenttia
  • 3329 katselukerrat

Terve kaikille!

Tulipa tuossa muutama viikko sitten Saunikselta uusi Galaxy S5 tilattua vanhan luurin tilalle. Jo ensimmäisen viikon aikana tuli huomattua, että ruudussa on viallinen pikseli, muttei kuitenkaan kuollut. Vähän kaikkea siihen kokeilin, mutta ei auttanut. Se toistaa värejä, mutta on muuta näyttöä kirkkaampi ja erottuu paljain silmin. Ongelma ei ollut niin suuri, että kehtaisi sen takia lähteä ajamaan 80 km lähimpään Elisa Shopitiin.

Tänä iltana alkoi sitten kameran temppuilu. Kamera oli kaatunut jo yhden kerran aikaisemmin, mutta silloin siitä ei ollut ongelmaksi. Nyt kamera meni totaalisen sekaisin, kuva meni näytöllä pikselimössöksi virheilmoituksen kera ("Palvelinvirhe. Käynnistä kamera uudelleen."). Käynnistin laitteen uudelleen ja sama toistui. Seuraavaksi tyhjensin cachen recoveryn kautta sekä tyhjensin Kamera-sovelluksen tiedot, mutta ongelma pysyi edelleen. Kamera toimi joka kerralla noin 30s normaalisti, jonka jälkeen kaatui. Safe-modessa kamera kaatui näyttämättä kuvaa ja veti puhelimen kokonaan tilttiin, josta pääsi pois vain akun poistamalla. Aikani säädeltyä puhelinta tuossa äsken ongelma tuntui kadonneen itsestään, ainakin hetkeksi.

Kuvakaappauksia kameran ongelmasta:
Kuva 1
Kuva 2

Pitäisiköhän laite viedä lopultakin huoltoon tai saada vaihdettua uuteen? Ei tälläisessä kunnossa olevasta luurista kukaan maksaisi lähemmälti 700 euroa..

EDIT: Ongelma jatkuu, tänä aamuna kamera antoi surullisen kuuluisan virheilmoituksen "Kamera epäonnistui" eli lontooksi Camera failed, mikä viittaa S5:ssa maailmalla aiemmin keväällä huomattuun ongelmaan. Tämän jälkeen kamera lähtee satunnaisesti päälle, mutta tulos on kuten kuvissa yläpuolella. Tässä vielä kuvakaappaus kameran epäonnistumisviestistä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Erpetter 15 elokuu 2014, 20:53

Soittettiinkin aspaan tuossa aamulla ja sieltäkin ohjeistettiin, että voi lähettää itse huoltoon Optimalle, tai viedä laitteita jälleenmyyvälle liikkelle takuuhuoltoon toimitettavaksi takuukuitin kera. Veinkin luurin sitten tuttuun paikalliseen liikkeeseen, josta puhelin lähetetään takuuhuoltoon. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Vialliseltahan laite vaikuttaa äkkilukeman perusteella :(

    Jos et jaksa myymälään asti lähteä, voit lähettää laitteen huoltoon myös itse. Suomessa Samsungin laitteita huoltaa Optima Service. Jos laitat laitteen huoltoon itse, tulee sinun toimittaa kuitti sen mukana. Jos toimitat laitteen meidän myymälän kautta, kuitti saadaan kaivettua myymälästä mukaan myös 🙂
  • Soittettiinkin aspaan tuossa aamulla ja sieltäkin ohjeistettiin, että voi lähettää itse huoltoon Optimalle, tai viedä laitteita jälleenmyyvälle liikkelle takuuhuoltoon toimitettavaksi takuukuitin kera. Veinkin luurin sitten tuttuun paikalliseen liikkeeseen, josta puhelin lähetetään takuuhuoltoon. 🙂

    Osallistu keskusteluun