Kysymys

HTC Desire + SCF Huolto = ???



Näytä ensimmäinen kirjoitus

120 kommenttia

Laitetaanpa tuo oma kokemuksenikin SCF:n huollosta tänne.

Eli marraskuun ensimmäisessä erässä ostettu (saap. 18.11) Desire Z temppuili alusta asti:
- mm. nuo yleiset viat, ei pystynyt vastaamaan näytöltä, näyttö pysyi pimeänä vaikka puhelin soi (eli ei nähnyt kuka soittaa).
- joskus kun soitti toisesta omasta puhelimesta kokeeksi niin Z sammutti/boottasi itsensä, kun soiminen alkoi ja soittajalle kuului "ei  juuri nyt saada yhteyttä...)
- Laturissa ollessaan rupesi sammuttamaan/boottaamaan  itseään omia aikojaan.
- Puhelin normaalisti päällä mutta soittajalle tulee ääni "ei juuri nyt saada yhteyttä...)

- Proximity sensori ei toimi kuin satunnaisesti eli kun ottaa puhelin pois korvalta niin näyttö ei palaudu vaan pysyy pimeänä. Näppäimistöä edestakas aukasemalla saa näytön takaisin puhelun aikana. Tämä vika ollut heti uudesta asti.

Vein puhelimen 17.12 ElisaShopittiin ja näytin paperilla nuo kirjaamani viat ja sama lappu lähti SCF:llekkin. Sammuminen  kuulemma viittaa selvästi emolevyvikaan ja se menisi ainakin ilman muuta vaihtoon. Ollut kuulemma "jonkun verran" näitä emolevyn vaihtoja Z:ssa. Oletin tietysti  myös tuon sensori vian parantuvan tässä yhteydessä. Viikon kuulemma kestäisi huolto eli ennen joulua puhelin takas.

Pe 17.12 ElisaShopit
Ti 21.12 SCF huolto - saapunut -
To 23.12 SCF huolto - valmistunut -
Ma 27.12 SCF huolto - Lähetetty ElisaShopit -
Ke 29.12 ElisaShopit - Puhelin noudettavissa -

Puhelinta noutaessani (25min jonotusta!) katsottiin huollon korjauskuvaus jossa oli vain "Softa päivitetty, testattu" ja "Promixity sensorin toiminnassa ei havaittu vikaa" Eli mitään osaa ei vaihdettu ja tuo softan päivityskin tuntuu ihmeelliseltä koska puhelimmessa oli täsmälleen samat ohjelmisto versiot joka kohdassa kuin ennenkin. Tuo uusi päivityskin (1.72.405.2) olisi ollut jo silloin saatavilla mutta edes sitä ei oltu tehty.

Sanoin myyjälle että eihän se Z sitten tule toimimaan, kun ei siihen mitään fyysistä olekkaan tehty tuon sensorin osalta varsinkaan. Sanoi vain, että kyllä ne siellä on sen testannut ja kunnossa se on    :-

Eli yhteenvetona tuo itse lataamani päivitys taisi korjata noita pahimpia ohjelmistovikoja mm. näytöltä vastaamisen suhteen mutta sensorin osalta ei mitään muutosta vaan yleensä näyttö pysyy pimeänä kun otan sen korvalta kesken puhelua. Ja yhden kerran on nyt bootannut puhelin yön aikana laturissa ollessaan.  Perheessä on myös toinen Z ja siinä tuo sensori toimii oikein eli vertailupohjaa on.

Muuten on kyllä paras puhelin tähänastisista.

No saihan sitä olla kaksi viikkoa ilman uutta puhelinta  ;)

edit. Niin ja saihan siinä taas ilon asennella kaikki ohjelmat ym. uudelleen  😎
Käyttäjätaso 1

Pe 17.12 ElisaShopit
Ti 21.12 SCF huolto - saapunut -
To 23.12 SCF huolto - valmistunut -
Ma 27.12 SCF huolto - Lähetetty ElisaShopit -
Ke 29.12 ElisaShopit - Puhelin noudettavissa -

Sähän oot nopeesti saanut. Oma seikkailuni jatkuu edelleen: http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,16315.msg148930.html#msg148930


Pe 17.12 ElisaShopit
Ti 21.12 SCF huolto - saapunut -
To 23.12 SCF huolto - valmistunut -
Ma 27.12 SCF huolto - Lähetetty ElisaShopit -
Ke 29.12 ElisaShopit - Puhelin noudettavissa -

Sähän oot nopeesti saanut. Oma seikkailuni jatkuu edelleen: http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,16315.msg148930.html#msg148930


Joo, mutta minullahan ei virallisesti puhelimessa  mitään vikaa olekkaan eli kyse oli lumehoidosta  ;D
Aika pitkään on tosiaan kestänyt sun puhelimen reissu mutta toivoa on, että siihen tehdään edes jotain  😉
Ei ole hätäisten touhua tämä Elisan ja SCF:n kanssa asiointi. Vein Desire puhelimeni huoltoon Elisa shopitiin 16.2, jolloin lupailtiin puolentoista viikon huoltoaikaa. Tänään 25.2, lähes puolentoista viikon jälkeen, kirjoittelin SCF:lle mikä on tilanne, kun firman maine on mikä on. Eikä maine tälläkään kertaa pettänyt.

SCF:n mukaan puhelin ei ole vielä saapunut ja kehottivat ottamaan yhteyttä myyjään. Heti vastauksen saatuani puhelu Elisalle, josta luvattiin laittaa soittopyyntö kyseiseen shopittiin. Reilu parin tunnin odottelu eikä mitään tapahtunut. Koska halusin saada asian etenemään ASAP kävin itse liikkeessä, jossa myyjä ilmoitti, että puhelin on lähtenyt heiltä. Erikseen piti pyytää kehottamaan tarkistaa milloin se on lähtetty, yllättäen en siis ollut valmis odottamaan vain, että jospa se huoltoon joskus putkahtaisi.

Shopitin mukaan puhelin on lähtenyt liikenteeseen 14.2 ja myymäläpäällikkö lähettää minulle sähköpostia, kun on selvittänyt asiaa. Erikoista sinällään, että puhelin on lähtenyt huoltoon jo 14. päivä Elisalta vaikka vein sen vasta 16. päivä sinne - taikuutta ilmeisesti. Ikäväkseni huomasin ristiriidan vasta paluumatkalla kotia, eikä yksittäisen myymälän kanssa ole mahdollista asioida puhelimen välityksellä, koska niihin ei ole numeroa, johon asiakas voisi soittaa. Menee varmaan ainakin maanantaille sitten lisäinfo puhelimen kohtalosta. Täytyy sanoa, että ei paljoa naurata, jos puhelin on vain seisonut jossain päin maailmaa 1½vk ja vasta ensi viikolla siirtyy SCF:n jonon hännille.
Käyttäjätaso 1
Mullakin kesti puhelimen matka Elisan liikkeestä huoltoon viikon.

Ei ole hätäisten touhua tämä Elisan ja SCF:n kanssa asiointi. Vein Desire puhelimeni huoltoon Elisa shopitiin 16.2, jolloin lupailtiin puolentoista viikon huoltoaikaa. Tänään 25.2, lähes puolentoista viikon jälkeen, kirjoittelin SCF:lle mikä on tilanne, kun firman maine on mikä on. Eikä maine tälläkään kertaa pettänyt.

SCF:n mukaan puhelin ei ole vielä saapunut ja kehottivat ottamaan yhteyttä myyjään. Heti vastauksen saatuani puhelu Elisalle, josta luvattiin laittaa soittopyyntö kyseiseen shopittiin. Reilu parin tunnin odottelu eikä mitään tapahtunut. Koska halusin saada asian etenemään ASAP kävin itse liikkeessä, jossa myyjä ilmoitti, että puhelin on lähtenyt heiltä. Erikseen piti pyytää kehottamaan tarkistaa milloin se on lähtetty, yllättäen en siis ollut valmis odottamaan vain, että jospa se huoltoon joskus putkahtaisi.

Shopitin mukaan puhelin on lähtenyt liikenteeseen 14.2 ja myymäläpäällikkö lähettää minulle sähköpostia, kun on selvittänyt asiaa. Erikoista sinällään, että puhelin on lähtenyt huoltoon jo 14. päivä Elisalta vaikka vein sen vasta 16. päivä sinne - taikuutta ilmeisesti. Ikäväkseni huomasin ristiriidan vasta paluumatkalla kotia, eikä yksittäisen myymälän kanssa ole mahdollista asioida puhelimen välityksellä, koska niihin ei ole numeroa, johon asiakas voisi soittaa. Menee varmaan ainakin maanantaille sitten lisäinfo puhelimen kohtalosta. Täytyy sanoa, että ei paljoa naurata, jos puhelin on vain seisonut jossain päin maailmaa 1½vk ja vasta ensi viikolla siirtyy SCF:n jonon hännille.


Onnetonta kertakaikkiaan

ke 16.2.2011 Puhelin huoltoon, arvioitu korjausaika 1½vk

pe 25.2.2011 Puhelimen huoltoon lähdöstä kulunut n. 1½vk. Viestiä SCF:lle, joiden mukaan puhelin ei ole koskaan saapunut heille. Soitto Elisan aspaan, joka välittää soittopyynnön Shopitiin. Soittoa ei kuulu kolmen tunnin sisään --> matka liikeeseen. Puhelimen sijainti liikkeessäkin edelleen mysteeri, myyjä lupaa, että myymäläpäällikkö lähestyy sähköpostitse.

ma 28.2.2011 Myymäläpäälliköstä ei kuulu iltapäivään mennessä. Takaisin siis liikkeeseen ja myymäläpäällikkö onkin kuulemma matkoilla. Myyjä soittaa SCF:lle, jossa asiasta ei tiedetä mitään, mutta myyjä kuitenkin lupaa palata asiaan sähköpostitse.

ti 1.3.2011 Sähköpostia ei kuulunut koko päivän aikana. Puhelin on kuitenkin ilmestynyt SCF:n seurantaan ja on lomakkeen mukaan työn alla koko päivän.

Saapa nähdä kuinka pitkään puhelin on "työn alla" ja kuinka pitkä sen tie on takaisin.
Itse vein Desireni paikalliseen Elisa shopitiin 17.2., josta härveli lähti huollon toimipisteeseen ja jonne se saapui 21.2. Huollon kokonaiskestoksi arvioitiin Elisa shopitissa tekemässäni huoltosopimuksessa kaksi viikkoa eli 17.2.-2.3. Puhelimen sain käsiini eilen 1.3..

Ongelmana kapulassani oli ns. sudden reboot raskaammassa käytössä tai kun puhelinta latasi verkkovirran tai usb-yhteyden kautta. Tämän johdosto puhelimeen vaihdettiin sitten emolevy.

Onnetonta kertakaikkiaan

ke 16.2.2011 Puhelin huoltoon, arvioitu korjausaika 1½vk

pe 25.2.2011 Puhelimen huoltoon lähdöstä kulunut n. 1½vk. Viestiä SCF:lle, joiden mukaan puhelin ei ole koskaan saapunut heille. Soitto Elisan aspaan, joka välittää soittopyynnön Shopitiin. Soittoa ei kuulu kolmen tunnin sisään --> matka liikeeseen. Puhelimen sijainti liikkeessäkin edelleen mysteeri, myyjä lupaa, että myymäläpäällikkö lähestyy sähköpostitse.

ma 28.2.2011 Myymäläpäälliköstä ei kuulu iltapäivään mennessä. Takaisin siis liikkeeseen ja myymäläpäällikkö onkin kuulemma matkoilla. Myyjä soittaa SCF:lle, jossa asiasta ei tiedetä mitään, mutta myyjä kuitenkin lupaa palata asiaan sähköpostitse.

ti 1.3.2011 Sähköpostia ei kuulunut koko päivän aikana. Puhelin on kuitenkin ilmestynyt SCF:n seurantaan ja on lomakkeen mukaan työn alla koko päivän.

Saapa nähdä kuinka pitkään puhelin on "työn alla" ja kuinka pitkä sen tie on takaisin.



ke 2.3.2011 Puhelimen tilaksi muuttunut saapunut huoltoon. Ei kun viestiä SCF:lle, että kestääkö tämä vielä pitkäänkin. Vastaus ei paljoa mieltä lämmittänyt.

"Hei,

Laite on tosiaan saapunut meidän huoltoomme vasta eilen 1.3. Laite siirrettiin Saloon huoltoon, missä se on parhaillaan. Laite menee työnalle vielä tämän viikon aikana."


ke 2.3.2011 Puhelimen tilaksi muuttunut saapunut huoltoon. Ei kun viestiä SCF:lle, että kestääkö tämä vielä pitkäänkin. Vastaus ei paljoa mieltä lämmittänyt.

"Hei,

Laite on tosiaan saapunut meidän huoltoomme vasta eilen 1.3. Laite siirrettiin Saloon huoltoon, missä se on parhaillaan. Laite menee työnalle vielä tämän viikon aikana."



07.03.2011 Puhelin noudettavissa

Pääsin noutamaan puhelimen vasta 9.3 ja näyttäisi sille, että huonosti kosketusta ottava virtanappi on korjattu, mutta satunnaisesti toimiva värinä on jäänyt korjaamatta. Voi nyt v...
2.3 oli minun puhelin huollossa, tämän viikon on ollut valmis huollossa, joten saa nähdä milloin se on täällä.

2.3 oli minun puhelin huollossa, tämän viikon on ollut valmis huollossa, joten saa nähdä milloin se on täällä.


Tänään 11.3 kävin puhelimen hakemassa takas. Olivat näytön vaihtaneet.


2.3 oli minun puhelin huollossa, tämän viikon on ollut valmis huollossa, joten saa nähdä milloin se on täällä.


Tänään 11.3 kävin puhelimen hakemassa takas. Olivat näytön vaihtaneet.


Mikä oli alkuperäinen vika?



2.3 oli minun puhelin huollossa, tämän viikon on ollut valmis huollossa, joten saa nähdä milloin se on täällä.


Tänään 11.3 kävin puhelimen hakemassa takas. Olivat näytön vaihtaneet.


Mikä oli alkuperäinen vika?


Pölyä kertyi näytön alle. Sanoi, että näyttö vaihdettiin, mutta näyttäisi, että lasi vaihdettiin.
Tässä omat hienot kokemukseni Desire HD:n huollosta SCF:n huollon kanssa. :-*

Sain puhelimen kytkynä uuden liittymän mukana 9.3.2011. Kotiin päästyäni puhelin näytti toimivan ihan niin kuin pitikin kunnes seuraavana päivänä näyttö pimeni ja oireet alkoivat.
Puhelin sammuu itsestään ja eikä lähde takaisin päälle ennen kuin akku on poistettu puhelimesta ja laitettu takaisin. Puhelin ei myöskään suostu lataamaan vaikka se on liitetty verkkovirtalaturiin.
Koitin toisella akulla, sama homma.  ???

Palasin liikkeeseen perjantaina 11.03.2011 puhelimen kanssa ja selitin tilanteen myyjälle. Kirjasimme oireet ja avasimme huoltopyynnön puhelimelle.
Sain tekstiviestin että puhelin on noudettavissa huollettuna 21.03.2011. Kotona huomasin puhelimen oireilevan täsmälleen samalla lailla kuin aikaisemminkin!
Palautin puhelimen uudelleen Elisa Shoppiin samana päivänä ja totesimme myyjän kanssa sen toimimattomaksi, emme saaneet puhelinta edes päälle liikkeessä. Puhelin lähtee takaisin huoltoon ja myyjä vielä soitti huoltoon hoputtaakseen käsittelyä koska laitetta ei ollut korjattu ensimmäisellä kerralla. Puhelin palautuu jälleen huollosta 25.03.2011 jolloin SCF:n merkintä on Vikaa ei havaittu ja laite palautettu huoltamattomana. Otan laitteen viikonlopuksi kotiin epäuskoisena. Testailen puhelinta ja sama vika vaivaa edelleen puhelinta kaatuu ja sammuu ~5min sisään käynnistyksestä, välillä jopa suoraan buutissa. Se on täysin käyttökelvoton! Vein laitteen Eilen 28.03.2011 KOLMANNEN kerran huollettavaksi. Katsotaan mikä on tilanne kun puhelin saapuu takaisin. Tuskin paljon parempi.  >:( Puhelimen vaihto ei kuulemma onnistunut eikä kauppaa voitu purkaa koska myymäläpäällikkö ei ollut paikalla vaan laitteen voisi lähettää vielä huoltoon jos SCF toteaisi vialliseksi ja vaihtaisi toiseen!

Puhelin on siis ollut minulla kohta kuukauden josta se on toiminut tasan yhden päivän!
Mielestäni Saunalahti on myynyt minulle viallisen tuotteen ja olen antanut heille kohtuulliset mahdollisuudet huoltaa laite kuntoon. Mikäli laite palautuu kolmannen kerran huollosta toimimattomana on turvallista todeta ettei SCF huolto saa puhelinta korjattua. Tällöin laitteen vaihto tai kaupan purku on mielestäni perusteltua. Mitä mieltä?

Kirjoitin tälle myymäläpäällikölle sähköpostia jossa selitin tapahtuneen ja ehdotin miten mielestäni tilanne tulisi ratkaista. Ei ole vielä ainakaan vastannut  ::)

PS: Sori jos oli epäselvästi kirjoitettu, muokkasin tekstin tuosta myymäläpäällikölle kirjoittamastani sähköpostista.

---EDIT: myymäläpäällikkö soitti ja ilmoitti laitteen vaihdon onnistuvan mikäli nykyinen palautuu vielä toimimattomana huollosta---
4.4. puhelimen ollessa kolmatta kertaa huollossa, status on vaihtunut tilaan "Odottaa varaosaa".  :o
Vikaa on ilmeisesti viimein löytynyt huollonkin mielestä.

11.4. Puhelin on nyt ollut yli kuukauden joko Elisa Shopitissa tai SCF huollossa. Edelleen "odottaa varaosaa" SCF-huollon seurantasivun mukaan.  :-[
14.4. Soitin tuonne SCF huoltoon kysyäkseni mikä maksaa, kun laite on odottanut 2 viikkoa varaosaa. Kuulemma odottaa uutta emolevyä valmistajalta, ehkä ensi viikolla saavat. :-
19.4. Sain tekstarin että puhelin on noudettavissa myymälästä huollettuna. Hain pois ja tähän mennessä näyttää ainakin toimivan niinkuin pitääkin. Pienen hyvityksenkin laittoivat kohtuuttoman pitkästä huoltoajasta.  😎
Oma Z:tani lopetti toimimisen puolentoista kuukauden käytön jälkeen.

-Exchange ei toiminut koko aikana kunnolla, vaan halusi forceclosettaa itsensä joka kerta. Jotkin sähköpostit avautuivat kuitenkin..
-Puhelin vaati buuttauksen pari kertaa viikossa toimiakseen pätkimättä kunnolla.

Laitoin viat androidin piikkiin ja ajattelin asioiden korjaantuvan ajallaan. Puhelin kuitenkin puhelinluetteloa selaillessani meni täysin pimeäksi. Ei akunvaihdot auttaneet eikä laturin valot syttyneet.

Vein puhelimen Saunalahdelle ja lähettivät SCF:lle. Tänään, reilu kaksi viikkoa puhelimen toimittamisesta menin sitä toiveikkaana hakemaan.

Puhelimessa on kuulemma mekaaninen vaurio. Piirilevyllä on vaurio, jossa foliot näkyvissä. Mitä vittua!
Voiko puhelimen piirikortilta tulla foliot näkyviin mitenkään muuten, kun puhelimen avaamalla ja taivuttelemalla piirikorttia?
Mielestäni kyseessä pitää olla tehtaalla tapahtunut hässi. Olen pitänyt puhelinta kuin kukkaa kämmenellä, koska sen sarana on ollut suurin huolenaiheeni..

Puhelimeni on kerran koko aikana tipahtanut sohvalta lattialle(n. 30cm) eikä tästä pitäisi ainakaan piirilevyn foliot tulla näkyviin?
Puhelimessa, joka on siis about uutta vastaava, ole kolhuja tai mitään muutakaan ulkoista vauriota.

Lähdenkö taistelemaan SCF:ää vastaan, vai tyydynkö hankkimaan jonkin muun valmistajan puhelimen? Onko palstalaisilla käsitystä miten foliot voisivat ylipäätään ehjän puhelimen sisällä tulla näkyville?

Kiitos jos joku osaisi vastailla... :)

Kevättä kaikille!
Kaveri voitti saunalahden facebook kisasta htc desiren puolivuotta sitten, mutta mukana tuli vain jokin onnittelulappu, ei takuutodistusta?
Kuinka tämä voittopuhelimen saanut saa itselleen takuutodistuksen jos vikoja alkaa ilmeentymään?
Mites kun scf löysi omasta zetastani huollossa kosteusvaurion, eikä puhelin tosiaan missään vaiheessa ole _vettä_ saanut sisuksiinsa.  Meinasivat uudesta emolevystä ja akusta karvan vajaa 300 veloittaa. Mutta eikös joku kuluttujalakikin sano että puhelimen täytyy kestää normaali käyttö suomen olosuhteissa. (Lue kosteat illat,yöt,aamut)  ?

Tosiaan vikakin oli niin suurenmoinen, että puheluja ei voi puhua puhelimella, vaan pakko käyttää handsfreetä. Ilmeisesti 3,5mm liitin on jotenkin ottanut nokkiinsa. Vika ilmenikin vasta kun rupesin aktiivisesti käyttämään handsfreetä töissä.

Muuten toimii puhelin aivan normaalisti, eikä tosiaan edes akussa mitään vikaa tuntunut olevan.

Kannattaako edes koittaa väitellä huollon kanssa asiasta, vai pitäisikö vain tyytyä olemaan silmäänkustukuluttaja?
Käyttäjätaso 1
mitäs mitäs, pitäskö elisashopitin lähettää joku viesti koska tuo on noudettavissa? satuin vaan vilkasemaan sfc huollon tilaseurantaa ja oma luuri ollu haettavissa jo tovin, mutta elisalta päin vaan ei oo kuulunut mitään?
muoks, viesti menny täysin väärään nummeroon, htc kotona onnellisesti, vaan vielä pitäs saaha säädettyä 😛
Kannattavuudesta en tiedä, mutta tuohan on lähes enemmän poikkeus kuin sääntö, että puhelinhuollot kairaa kuluttajaa takapuoleen sen minkä suinkin kykenevät. "Mekaaninen vaurio" on kulutetuin perseeseenvetokusetus mitä tästä maailmasta löytyy, eikä piirikortilta toden totta ne foliot tule näkyville kuin raastamalla sitä korttia, tai jos on ollut paskaa jo korttivalmistajalta asti. Miten sitten tämä kuluttajan ystävä scf on keksinyt, että tämä on kuluttajan vika, en voi kuin ihmetellä. Kukaan, ei siis ihan vitun oikeasti kukaan, joka on edes jonkin pseudoteknisen leikkikoulun käynyt, ei voi vakavalla naamalla väittää että tuo on asiakkaan aiheuttama vika, ellei kiistatonta näyttöä ole, että puhelin on avattu. Tällöin tosin asiasta olisi varmasti kerrottu "puhelin avattu, warranty void."
Kuinka sitten saada oikeutta asiassa, ei mitään hajua. Aikaa ja harmaita hiuksia saat ainakin varata koko tukun.
Itse surkuhupaisasti lähes samassa tilanteessa, oma htc boottailee ja sammuilee ~viikoittain, mutta takuuseen ei viitsi viedä, vaikka sitä vuosi vielä on jäljellä. Onneton kun olen, pudotin puhelimen eteisen lattialle (oireilut olivat tässä vaiheessa jo jatkuneet pitkään), ja siitä pieni jälki jäi kulmaan, joten enpä jaksa lähteä maksamaan x euroa siitä, että saan "mekaaninen vaurio, ei korvata" -paskastoorin 2kk odotuksen päätteeksi.

Osallistu keskusteluun