Kysymys

HTC hero ongelma --> takuu

  • 25 syyskuu 2009
  • 38 kommenttia
  • 3074 katselukerrat

  • Kommentaattori
  • 26 kommenttia
Elikkäs tuli tuossa muutama viikko sitten hommailtua saunalahden kytkyllä tuo HTC hero. Luuri aivan ollut aivan loistava. Yks ainoo "pieni" vika on tullu vastaan.
Välillä ei puhelit liiku mihinkään suuntaan vaikka heron mukaan kuuluvuudet ovatkin täysissä. Tänään toista kertaa saunalahdelle soittelin asiasta ja puheli oli suunnilleen seuraava.

Saunalahti aspa
- Kyllä se varmaan laitevika on.
Minä
- No kuinkas toi takuu sitten toimii?
Aspa
- Ööö. Olisikohan elisashopitin kautta.

No vein luurin elisa shopittiin tre koskikeskus ja sieltä oltiin ihan ihmeissään, että puhelimessa oltiin noin pihalla. Nyt sitten odottelen vissiin pari viikkoa ja saan luurin takaisin yhtä viallisena.

Onkos kellään tietoa kuinka toi takuu nyt oikeesti pitäis tossa herossa mennä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

38 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Saunalahden kytkyissä juuri ElisaShopitia on suositeltu täällä Palstalta Saunalahden taholta. Ihan kiinnostaa tietää, että miksi olet ollut yhteydessä Saunalahden Asiakaspalveluun jos sinulla on Elisan kytkysopimus?
Virhehän siihen oli sitten tullut. Eli siis kytky on nimenomaan saunalahden eikä suinkaan elisan niinkuin olin kirjoittanut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sattuuhan näitä virheitä itse kullekin. Ja tottuu kun usein sattuu.
Tänään tuli sit sankari huollosta. Muuten homma toimi hienosti, mutta laitteelle ei oltu tehty mitään. Eli siis sama ongelma jatkuu. Tarvii huomena soitella vaihteeksi saunalahdelle ja toivoa, että tilanne jotenkin paranee.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Tänään tuli sit sankari huollosta. Muuten homma toimi hienosti, mutta laitteelle ei oltu tehty mitään. Eli siis sama ongelma jatkuu. Tarvii huomena soitella vaihteeksi saunalahdelle ja toivoa, että tilanne jotenkin paranee.


Tosiaan jälleenmyyjän roolissa toimitamme laitteen valtuutettuun huoltoon ja huollon pitäisi laite korjata.
Suosittelen että asia hoidetaan Shopitin ja huollon välillä, uskoisin tämän olevan fiksuin tapa toimia.
Asiaa saunalahden kanssa nyt tänään pähkäiltiin. Päätettiin, että koitetaan uudella simillä, vaikka vanha simi toimikin muissa luureissa. Tämän jälkeen jos vika esiintyy vielä aletaan suunniteleen jotain muuta.
No eipä tuo simmin vaihtokaan vikaa korjannut. Nyt puhelin lähtee uudelleen huoltoon. Sillain saan hetkittäin toimimaan että käytän puhelinta vain 2G verkossa, mutta silloinhan menetän kaikki hyödyt mahtavasta 3G paketistani. Uuden vastaavan (TOIVIVAN) sankarin kuulemma saisin jos lunastaisin tuon rikkinäisen itselleni. Alkaa vaikuttaan erikoiselta touhulta mutta katotaan nyt vielä pari viikkoa miten käy.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

No eipä tuo simmin vaihtokaan vikaa korjannut. Nyt puhelin lähtee uudelleen huoltoon. Sillain saan hetkittäin toimimaan että käytän puhelinta vain 2G verkossa, mutta silloinhan menetän kaikki hyödyt mahtavasta 3G paketistani. Uuden vastaavan (TOIVIVAN) sankarin kuulemma saisin jos lunastaisin tuon rikkinäisen itselleni. Alkaa vaikuttaan erikoiselta touhulta mutta katotaan nyt vielä pari viikkoa miten käy.


No jos laitteen 3G radiossa yms. vikaa mitä huolto ei saa korjattua niin näkisin kyllä asian niin että laite on ollut alusta asti viallinen ja vaihdetaan sitten uusi kone tilalle.
Sama probleema myös täällä, tänään lähti huoltoon Shopitin kautta ja menee kuulemma 3-4 viikkoa 😞
Hero lähti maanantaina taas huoltoon (vein itse suoraan SCF:lle). Tänään tuli takasin emolevy vaihdettuna. Nytpä sit alkaa varmaan homma toimimaan niinkuin pitääkin.
No eipä tuo vieläkään toimi. Nyt sentään sankari kertoo että kuuluvuuksia ei ole. Vika ilmenee nyt todella usein ja alkaa ihan oikeesti ottaan tämmönen päähän kun laskut kyllä muistetaan lähettää mutta toimivalla laittella ei niin ole väliä!
Tänään usean minuutin puhelu tekniseen tukeen. Lupasivat että asiakaspalvelu lähettää uuden luurin. Asiakaspalvelusta sanottiin että semmosta mahdollisuutta ei ole. Nyt sit scf:lle luuri taas ja vikailmoitus sama. Jokohan kohta sais uuden luurin vai joutuuko tätä nyt koko 2vuotta kiikuttamaan joka viikkon huoltoon kun ei mikään toimi.

Kaikkein eniten tästä päivästä jäi ihmetyttämään tuo teknisen tuen ja asiakaspalvelun välinen sekoilu. Toisessa luvataan toista ja toisessa ei voida asioille mitään.
No nyt alkaa ihan oikeesti loppua huumorintaju tän leikkimisen kanssa. Hain just huollosta ja sielä ei vaihteeks vikaa havaittu. Testattu elisan ja soneran korteilla ja "toiminut".
Laitoin oman kortin heroon, ajoin kotiin ja kuuluvuudet nollassa kun katoin puhelinta seuraavan kerran. SCF:n asiakaspalveluun puhelu ja sielä sanottiin että elisa ja saunalahti samassa verkossa ja sielä toiminut.
Nyt on asiasta tehty reklamaatio asiakaspalvelun neuvosta. Kuinkahan kauan nämä yleensä kestävät?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Nyt on asiasta tehty reklamaatio asiakaspalvelun neuvosta. Kuinkahan kauan nämä yleensä kestävät?


parissa päivässä pitäisi saunalahden asiakaspalvelusta tulla vastaus, ainakin mikäli asia saadaan nopeasti selvitettyä.
No kyllä tuntuu tuo reklamaatio kestävän... 😠

Sama probleema myös täällä, tänään lähti huoltoon Shopitin kautta ja menee kuulemma 3-4 viikkoa :(


Kaksi viikkoa kesti ja hero tuli takaisin. Ohjelmisto oli päivitetty ja testattu toimivaksi. Vähän pelotti alkuun kun itsellänikin ohjelmistopäivityksen jälkeen aina toimi hetken vain ennen kuin 3G-data lakkasi liikkumasta, mutta nyt on vuorokauden verran aktiivisessa käytössä toiminut kaikki ok, joten herää epäilys että evotinko noissa omissa päivityksissäni jotenkin.

Sormet ristissä nyt vain että toimii ylihuomennakin vielä 😉
Omaani ei tunnu mikään auttavan. Vihdoinkin tuli vastaus saunalahdelta reklamaatiooni, mutta olipa aika turha semmonenkin kirjotella.
Nyt on tässä pari päivää tullut testailtua muilla liittymillä tota omaa sankaria ja tuntuu toimivan moitteitta. Asiakaspalvelussa oltiin sitä mieltä että laitteessa silti vika eikä suinkaan kortissa, koska kortti toimii muissa puhelimissa. Sim kortti minulle on vaihdettu jo kertaalleen ja vikaan ei saatu muutosta.

Elikkäs tuli tuossa muutama viikko sitten hommailtua saunalahden kytkyllä tuo HTC hero. Luuri aivan ollut aivan loistava. Yks ainoo "pieni" vika on tullu vastaan.
Välillä ei puhelit liiku mihinkään suuntaan vaikka heron mukaan kuuluvuudet ovatkin täysissä.


Samanlainen ongelma minullakin Heron kanssa. Otettu käyttöön 18.9., ja ongelmia puheluiden kanssa ollut alusta asti lähes päivittäin.

Tuki kehotti testaamaan SIM-korttia muilla laitteilla, ja tuntuisi toimivan.

Eipä oikein kuulosta houkuttelevalta laitteen huoltoon kiikuttaminenkaan...
Itelläni tuo huollossa kiikuttaminen ei auttanut mitään. Odottelen tällä hetkellä saunalahdelta vastausta tekemääni reklamaatioon, mutta eipä tunnu asiakkaiden huolet kiinnostavan. Alkaa pikkuhiljaa näyttään, että  tarvii kuluttaja asiamieheen olla yhteydessä tuosta jos vaikka sitä kautta saisi jotain järkeä touhuun.
Hero palautettu ja odottelen noksun N900 tulevaksi. Saa nähdä kuinka kiireisenä sitten pidetään "takuuvaihtoa"
Täällä vähän faktaa http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/puhelin_ja_internet/  ;

ja 



http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/80bb2d70-0c19-4efa-99a8-a15394e4e8a1.aspx
Itselläni ja kaverillani jolla on myös käytössä HTC Hero Saunalahden liittymällä esiintyy samoja ongelmia.  Puhelut ja tekstiviestit eivät tule läpi, vaikka kaikki vastaanottavassa luurissa näyttää olevan kunnossa. Asia korjaantuu yleensä itsestään 10min kuluessa tai käynnistämällä puhelimen uudelleen.  Vika on kuitenkin suuri, sillä puhelinta katsomalla et itse tiedä, onko se verkossa vai ei.

Ilmeisesti näitä ongelmia esiintyy aika monella, mitä palstoja on tullut seurattua mm. matkapuhelinfoorumilla. Ja vika ilmeisesti esiintyy ainoastaan Saunalahden verkossa. Onko joku saanut huollolla tai SIM-kortin vaihdolla homman pelittämään?
Käyttäjätaso 1
Onko tämä tosiaan yleinenkin ongelma ja liittyykö kenties jotenkin Saunalahden virtuaalioperaattoristatukseen, niinkuin näistä viesteistä saattaa ymmärtää? Olen itse harkitsemassa tätä puhelinta susi-N97:n tilalle, mutta tällaiset kokemukset pistää mietityttämään...  :-",,,null,null,2012-03-23 09:45:24.0,0
129,14119,14093,14093,1263899272000,8953,0,87662,0,Vs: HTC hero ongelma --> takuu,"

Itselläni ja kaverillani jolla on myös käytössä HTC Hero Saunalahden liittymällä esiintyy samoja ongelmia.  Puhelut ja tekstiviestit eivät tule läpi, vaikka kaikki vastaanottavassa luurissa näyttää olevan kunnossa. Asia korjaantuu yleensä itsestään 10min kuluessa tai käynnistämällä puhelimen uudelleen.  Vika on kuitenkin suuri, sillä puhelinta katsomalla et itse tiedä, onko se verkossa vai ei.

Ilmeisesti näitä ongelmia esiintyy aika monella, mitä palstoja on tullut seurattua mm. matkapuhelinfoorumilla. Ja vika ilmeisesti esiintyy ainoastaan Saunalahden verkossa. Onko joku saanut huollolla tai SIM-kortin vaihdolla homman pelittämään?


Moi,

ympärillä olevilla ihmisillä myös paljon Heroa käytössä ja ko. ongelmaa ei ole lähipiirissä havaittu.
Aikoinaan tämänkaltaisia ongelmia oli kun 3G-verkot alkoivat yleistymään ja puhuttiin ns. hand over kättelyn epäonnistumisesta, eli kun puhelin hyppäsi 2G -> 3G väliä niin se saattoi jäädä ns. tyhjänpäälle.

Asiaa on aika vaikea todentaa, mutta jos saat tällaisesta tapauksesta tarkat tiedot kerrottua niin voidaan tutkia josko löydetään jotain aiheuttajaa.

Onko Android päivitetty uusimpaan HTC:n tarjoamaan versioon?
Softapäivitys poisti myös jotain lastentauteja.

- Max