Vastattu

HTC One(2013)



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

810 kommenttia

Noihin aikoihin itsekin "tilannu"...
Itse tilasin 21.3. enkä ilmeisesti saanut puhelinta tästä erästä.  Nämä eivät siis taidakaan mennä ihan tilausjärjestyksessä? 😛
Itsehän tilasin 12.4...ja hetken saa varmaan odottaa :smileyrolleyes:
Tarkistinpa asian ja tilauksen pistinkin 21.3., tuo 26.3. koskikin eri tilausta.
Kenelläkään tietoa millaisia määriä noita puhelimia saapuu kerrallaan?
Tänään ensimmäisessä erässä tuli 340 kappaletta
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
yahnu kirjoitti:
Tänään ensimmäisessä erässä tuli 340 kappaletta
Lähde on?
Käyttäjätaso 2
Kyllä palaa käämi ja pahasti täällä.

Tapahtumaketju:

- Kyllästyneenä lopulta siihen että Saunalahti "tutkii mikä on homman nimi" kun One S pätkii aloitin reklamaatioprosessin puhelimesta.

- Saunalahti lupaa noin 5 päivää vastausajaksi, ensimmäinen vastaus (joka ei ollut vastaus vään ilmoitettiin käytännössä että joo, on saatu sun viesti) tuli olikohan vajaa kolme viikkoa aloituksesta. Viestissä luvattiin että asiaan palataan saman viikon aikana.

- Viikko kuluu, seuraavalla viikolla huolimatta aiemmin luvatusta vasta tulee vastaus ja homma pääsee etenemään

- Viestejä vaihdellaan muutamia ja lopulta todetaan että pitää viedä Elisa Shopittiin että todetaan ongelman olemassa olo.

- Aikaa kulunut reilu kuukausi tässä kohtaa.

- Elisa Shopitissa todetaan että joo, onhan se viallinen, sama vika sekä minun että liikkeen SIM-kortilla eli data pätkii yhteyden täysin, ja vielä kivasti randomilla, joskus se voi pätkiä vaikka kymmeniä minuutteja putkeen siten ettei mitään saa tehtyä, joskus vain kerran ehkä.

- Ensin ilmaisen haluni nykyisen sopparin purkuun, mutta myönnän että kyllähän se One kiinnostaa ja siihen luultavasti päädyn. Ilmaisen myös huoleni kun on ollut huhuja että luurin saapuminen Suomeen myöhästyy, mutta tietenkin Shopitissa vakuutellaan että kyllä niitä pian pitäisi tulla.

- Elisa Shopit on sitä mieltä että on kaikille helpompaa että pidän nykyisen, rikkinäisen luurini ja jatkan sen maksamista kunnes saan uuden luurin, katsotaan sitten niitä hyvityksiä sen sijasta että saisin siitä rahat käteen. Lupaavat samaan settiin että varmasti saat kyllä ensimmäisestä erästä, etenkin kun sulla on toi rikkinäinen puhelin.

- Aika kuluu, Saunalahden / Elisan tiedotus on parhaimmillaankin olematonta, soittelen perään ja kyselen mutta ei ne aspassa kuulemma tiedä sen paremmin asiasta.

- Vihdoin tulee tieto että ensimmäinen erä saapuu. Paitsi että siitä ei lupauksista huolimatta tule minulle puhelinta riittämään.

- Vihaista puhelua aspaan, voivottelevat vaan ja kysyvät kantaani joka on tietenkin että "Sieltä saa lähteä vaikka saunalahden edustaja HTC:n tehtaille kokoamaan itse mulle luurin jollei muuten ala liikkumaan puhelinta tähän suuntaan." Sanoi yhdistävänsä jollekin joka voi tehdä ehkä asialle jotain.

- Puolisen tuntia roikkumista linjoilla odottamassa tätä "toista tahoa" jonka viesti on lyhykäisyydessään että "me lähetetään luureja siinä järjestyksessä kun ne on tilattu, ei kiinnosta mitä sulle on luvattu tai että sulla on rikkinäinen puhelin, ei tiedetä milloin tulet saamaan puhelimesi, luultavasti et "vähään" aikaan". Lupasi peräti parinkympin hyvityksen seuraavasta laskusta jossa maksan edelleen tätä rikkinäistä puhelinta ja joka katsotaan "käyttöhyötykuukaudeksi" kun luurin saan ehkä jo ensi vuonna palauttaa rikkinäisenä kun se One minulle toimitetaan ja siitä voidaan ehkä laskea hyvityksiä uuden puhelimen hinnasta.

Nyt mitä *****iä oikeasti Saunalahti / Elisa?

PS. On ***** vaikeaa maksaa teidänkin laskuja puhelimella, viimeksi meni vajaa tunti ennen kuin sain maksettua pätkimisen takia koska joka kerta pitää aloittaa koko prosessi pankkioisioineen alusta.
Kävin Elisa Shopitista kysymässä, katsoivat koneelta
Käyttäjätaso 1
Kaotika kirjoitti:
Kyllä palaa käämi ja pahasti täällä.

Tapahtumaketju:Tarinaa..Asiaa..Juttua..

Tuossa sun kertomuksessa ihmettelen että eikö noita (takuunalaisia?) luureja enää huoltoon toimiteta kun vikaa löytyy?

Mutta,p**kamainen tilanne,toivottavasti selviää.
Käyttäjätaso 2
Tommi317 kirjoitti:
Kaotika kirjoitti:
Kyllä palaa käämi ja pahasti täällä.

Tapahtumaketju:Tarinaa..Asiaa..Juttua..

Tuossa sun kertomuksessa ihmettelen että eikö noita (takuunalaisia?) luureja enää huoltoon toimiteta kun vikaa löytyy?

Mutta,p**kamainen tilanne,toivottavasti selviää.

Luulin että tuo on sinänsä käyty tällä foorumilla jo läpi mutta ehkä se on mennyt ohi joiltain - eli luuri on viallinen vain Saunalahden liittymällä. Vika on Elisan/Saunalahden päässä jossain kohtaa ja koskee virallisen totuuden mukaan vain osaa One S käyttäjistä.

Jos lykkään vaikka Soneran tai DNA:n SIM-kortin tähän puhelimeen se toimii täysin moitteetta.
Käyttäjätaso 1
Kaotika kirjoitti
Luulin että tuo on sinänsä käyty tällä foorumilla jo läpi mutta ehkä se on mennyt ohi joiltain - eli luuri on viallinen vain Saunalahden liittymällä. Vika on Elisan/Saunalahden päässä jossain kohtaa ja koskee virallisen totuuden mukaan vain osaa One S käyttäjistä.

Jos lykkään vaikka Soneran tai DNA:n SIM-kortin tähän puhelimeen se toimii täysin moitteetta.

Tämä selvä.
Kaotika kirjoitti:
Kyllä palaa käämi ja pahasti täällä.

Tapahtumaketju:

- Kyllästyneenä lopulta siihen että Saunalahti "tutkii mikä on homman nimi" kun One S pätkii aloitin reklamaatioprosessin puhelimesta.

- Saunalahti lupaa noin 5 päivää vastausajaksi, ensimmäinen vastaus (joka ei ollut vastaus vään ilmoitettiin käytännössä että joo, on saatu sun viesti) tuli olikohan vajaa kolme viikkoa aloituksesta. Viestissä luvattiin että asiaan palataan saman viikon aikana.

- Viikko kuluu, seuraavalla viikolla huolimatta aiemmin luvatusta vasta tulee vastaus ja homma pääsee etenemään

- Viestejä vaihdellaan muutamia ja lopulta todetaan että pitää viedä Elisa Shopittiin että todetaan ongelman olemassa olo.

- Aikaa kulunut reilu kuukausi tässä kohtaa.

- Elisa Shopitissa todetaan että joo, onhan se viallinen, sama vika sekä minun että liikkeen SIM-kortilla eli data pätkii yhteyden täysin, ja vielä kivasti randomilla, joskus se voi pätkiä vaikka kymmeniä minuutteja putkeen siten ettei mitään saa tehtyä, joskus vain kerran ehkä.

- Ensin ilmaisen haluni nykyisen sopparin purkuun, mutta myönnän että kyllähän se One kiinnostaa ja siihen luultavasti päädyn. Ilmaisen myös huoleni kun on ollut huhuja että luurin saapuminen Suomeen myöhästyy, mutta tietenkin Shopitissa vakuutellaan että kyllä niitä pian pitäisi tulla.

- Elisa Shopit on sitä mieltä että on kaikille helpompaa että pidän nykyisen, rikkinäisen luurini ja jatkan sen maksamista kunnes saan uuden luurin, katsotaan sitten niitä hyvityksiä sen sijasta että saisin siitä rahat käteen. Lupaavat samaan settiin että varmasti saat kyllä ensimmäisestä erästä, etenkin kun sulla on toi rikkinäinen puhelin.

- Aika kuluu, Saunalahden / Elisan tiedotus on parhaimmillaankin olematonta, soittelen perään ja kyselen mutta ei ne aspassa kuulemma tiedä sen paremmin asiasta.

- Vihdoin tulee tieto että ensimmäinen erä saapuu. Paitsi että siitä ei lupauksista huolimatta tule minulle puhelinta riittämään.

- Vihaista puhelua aspaan, voivottelevat vaan ja kysyvät kantaani joka on tietenkin että "Sieltä saa lähteä vaikka saunalahden edustaja HTC:n tehtaille kokoamaan itse mulle luurin jollei muuten ala liikkumaan puhelinta tähän suuntaan." Sanoi yhdistävänsä jollekin joka voi tehdä ehkä asialle jotain.

- Puolisen tuntia roikkumista linjoilla odottamassa tätä "toista tahoa" jonka viesti on lyhykäisyydessään että "me lähetetään luureja siinä järjestyksessä kun ne on tilattu, ei kiinnosta mitä sulle on luvattu tai että sulla on rikkinäinen puhelin, ei tiedetä milloin tulet saamaan puhelimesi, luultavasti et "vähään" aikaan". Lupasi peräti parinkympin hyvityksen seuraavasta laskusta jossa maksan edelleen tätä rikkinäistä puhelinta ja joka katsotaan "käyttöhyötykuukaudeksi" kun luurin saan ehkä jo ensi vuonna palauttaa rikkinäisenä kun se One minulle toimitetaan ja siitä voidaan ehkä laskea hyvityksiä uuden puhelimen hinnasta.

Nyt mitä *****iä oikeasti Saunalahti / Elisa?

PS. On ***** vaikeaa maksaa teidänkin laskuja puhelimella, viimeksi meni vajaa tunti ennen kuin sain maksettua pätkimisen takia koska joka kerta pitää aloittaa koko prosessi pankkioisioineen alusta.

Olen itse myynyt mm. puhelimia ja asiakaspalvelussa ei pidä koskaan mennä lupailemaan yhtään mitään.

Todennäköisesti tilanne oli seuraava: Elisa Shopitissa oleva myyjä ei osannut tai muuten vaan jaksanut tehdä asian eteen mitään esim. kysyä ja selvittää asiaa. Haluttiin vain siirtää vastuu muualle. Varmaan ties jo valmiiks ettei tommosia sanallisia sopimuksia järjestelmään kirjata.

Suosittelen, että otat yhteyttä mahdollisimman korkealle ostot tms. ns. aspan ylitse - näin saat toivottavasti asianmukaisen korvauksen. Selostamassasi tapahtumaketjussa on mielestäni aivan liikaa asiakkaan pompottelua. 
Käyttäjätaso 2
ropsrops kirjoitti:
Kaotika kirjoitti:
Kyllä palaa käämi ja pahasti täällä.

Tapahtumaketju:

- Kyllästyneenä lopulta siihen että Saunalahti "tutkii mikä on homman nimi" kun One S pätkii aloitin reklamaatioprosessin puhelimesta.

- Saunalahti lupaa noin 5 päivää vastausajaksi, ensimmäinen vastaus (joka ei ollut vastaus vään ilmoitettiin käytännössä että joo, on saatu sun viesti) tuli olikohan vajaa kolme viikkoa aloituksesta. Viestissä luvattiin että asiaan palataan saman viikon aikana.

- Viikko kuluu, seuraavalla viikolla huolimatta aiemmin luvatusta vasta tulee vastaus ja homma pääsee etenemään

- Viestejä vaihdellaan muutamia ja lopulta todetaan että pitää viedä Elisa Shopittiin että todetaan ongelman olemassa olo.

- Aikaa kulunut reilu kuukausi tässä kohtaa.

- Elisa Shopitissa todetaan että joo, onhan se viallinen, sama vika sekä minun että liikkeen SIM-kortilla eli data pätkii yhteyden täysin, ja vielä kivasti randomilla, joskus se voi pätkiä vaikka kymmeniä minuutteja putkeen siten ettei mitään saa tehtyä, joskus vain kerran ehkä.

- Ensin ilmaisen haluni nykyisen sopparin purkuun, mutta myönnän että kyllähän se One kiinnostaa ja siihen luultavasti päädyn. Ilmaisen myös huoleni kun on ollut huhuja että luurin saapuminen Suomeen myöhästyy, mutta tietenkin Shopitissa vakuutellaan että kyllä niitä pian pitäisi tulla.

- Elisa Shopit on sitä mieltä että on kaikille helpompaa että pidän nykyisen, rikkinäisen luurini ja jatkan sen maksamista kunnes saan uuden luurin, katsotaan sitten niitä hyvityksiä sen sijasta että saisin siitä rahat käteen. Lupaavat samaan settiin että varmasti saat kyllä ensimmäisestä erästä, etenkin kun sulla on toi rikkinäinen puhelin.

- Aika kuluu, Saunalahden / Elisan tiedotus on parhaimmillaankin olematonta, soittelen perään ja kyselen mutta ei ne aspassa kuulemma tiedä sen paremmin asiasta.

- Vihdoin tulee tieto että ensimmäinen erä saapuu. Paitsi että siitä ei lupauksista huolimatta tule minulle puhelinta riittämään.

- Vihaista puhelua aspaan, voivottelevat vaan ja kysyvät kantaani joka on tietenkin että "Sieltä saa lähteä vaikka saunalahden edustaja HTC:n tehtaille kokoamaan itse mulle luurin jollei muuten ala liikkumaan puhelinta tähän suuntaan." Sanoi yhdistävänsä jollekin joka voi tehdä ehkä asialle jotain.

- Puolisen tuntia roikkumista linjoilla odottamassa tätä "toista tahoa" jonka viesti on lyhykäisyydessään että "me lähetetään luureja siinä järjestyksessä kun ne on tilattu, ei kiinnosta mitä sulle on luvattu tai että sulla on rikkinäinen puhelin, ei tiedetä milloin tulet saamaan puhelimesi, luultavasti et "vähään" aikaan". Lupasi peräti parinkympin hyvityksen seuraavasta laskusta jossa maksan edelleen tätä rikkinäistä puhelinta ja joka katsotaan "käyttöhyötykuukaudeksi" kun luurin saan ehkä jo ensi vuonna palauttaa rikkinäisenä kun se One minulle toimitetaan ja siitä voidaan ehkä laskea hyvityksiä uuden puhelimen hinnasta.

Nyt mitä *****iä oikeasti Saunalahti / Elisa?

PS. On ***** vaikeaa maksaa teidänkin laskuja puhelimella, viimeksi meni vajaa tunti ennen kuin sain maksettua pätkimisen takia koska joka kerta pitää aloittaa koko prosessi pankkioisioineen alusta.

Olen itse myynyt mm. puhelimia ja asiakaspalvelussa ei pidä koskaan mennä lupailemaan yhtään mitään.

Todennäköisesti tilanne oli seuraava: Elisa Shopitissa oleva myyjä ei osannut tai muuten vaan jaksanut tehdä asian eteen mitään esim. kysyä ja selvittää asiaa. Haluttiin vain siirtää vastuu muualle. Varmaan ties jo valmiiks ettei tommosia sanallisia sopimuksia järjestelmään kirjata.

Suosittelen, että otat yhteyttä mahdollisimman korkealle ostot tms. ns. aspan ylitse - näin saat toivottavasti asianmukaisen korvauksen. Selostamassasi tapahtumaketjussa on mielestäni aivan liikaa asiakkaan pompottelua. 

Joops, pitää koittaa ottaa yhteyttä korkeammalle. Ko. myyjä oli sen Shopitin myymäläpäällikkö.
Miten muuten on mahdollista että Saunalahden myynti voi kadottaa tilauksen ja ettei niillä ole mitään tapaa kirjata ja seurata puhelintilauksia. Ei vaan meinaa ottaa tua ***** laantuakseen ku ei oo tilaus kirjautunu mihinkään ja nyt ollaan jonon hännillä odottamassa puhelinta. :smileyangry:
Käyttäjätaso 2
Onko kukaan Helsingin Lasipalatsin Elisa Studion esittelytilaisuudessa "ennakkotilannut" saanut puhelinta tai muuta tietoa? Ennakkotilaus tehtiin keräämällä yhteystiedot paperille, itse et saanut mitään tositetta ja myöskään ei kuulema ollut tilaajaa sitova.

Koitin kysellä tilauksen perään Saunalahden asiakaspalvelusta, mutta he eivät löytäneet mitään tietoa ennakkotilauksesta, kehoittivat vaan odottamaan ja olemaan tarvittaessa yhteydessä Elisa Studioon. Noh, kävin myös Elisa Studiossa kysymässä missä mennään, mutta asiakaspalvelijalla ei ollut mitään hajua näistä ennakkotilauksista...
Käyttäjätaso 1
Taitaa luuri keretä huomiseksi, "Lähetys on lajiteltu"
Käyttäjätaso 2
Hah, näemmä tämänpäiväinen soitto asiakaspalveluun myös kuittasi aiemmin lähettämäni viestin asiakaspalvelulle "vastatuksi" ilman että minulle annettiin sitä kautta mitään kirjallista vastausta ettei vaan vahingossa olisi jotain todistusaineistoa siitä mitä se asiakaspalvelun "korkeamman tason" tyyppi puhui puhelimessa.
Käyttäjätaso 2
Tommi317 kirjoitti:
Taitaa luuri keretä huomiseksi, "Lähetys on lajiteltu"

Oliko sulla se ennakkoilmoituksena tähän asti? Prkl voisi vappua liikauttaa päivällä eteenpäin.

E: Ihme *****ilyä tapahtunut kyllä joidenkin tapauksessa. Toivottavasti asiat selviävät ja saatte edes jotain kompensaatiota.
Käyttäjätaso 1
mikbe kirjoitti:
Tommi317 kirjoitti:
Taitaa luuri keretä huomiseksi, "Lähetys on lajiteltu"

Oliko sulla se ennakkoilmoituksena tähän asti? Prkl voisi vappua liikauttaa päivällä eteenpäin.

Oli joo,nyt on noin.

"Lähetys on lajiteltu.Rekisteröinti: 29.4.2013 klo 18:21:26Paikka: ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS 01010"
Vinkki: Refreshaaminen ei aina päivitä Itellan sivua, kandee syöttää välillä se seurantakoodi uusiks ni päivittyy.
Käyttäjätaso 1
Skolt kirjoitti:
Vinkki: Refreshaaminen ei aina päivitä Itellan sivua, kandee syöttää välillä se seurantakoodi uusiks ni päivittyy.

komppaan,nyt pompin kuluttajille/yrityksille-sivujen välillä.

Toi Yrityksille-sivu toimii useiten paremmin.
Käyttäjätaso 1
21.2 tilattu, ja nyt..Lähetys on lajiteltu.Rekisteröinti:29.4.2013 klo 18:15:34Paikka:ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS 01010 Jaxuhaleja :smileygrin: teille jotka ette mahtuneet ekaan erään, toivottavasti saatte omanne pian!
Käyttäjätaso 1
Joko kaikki luurit on laitettu matkaan vai onko vielä tähteellä?
Kyllä niiku himottais tilata jo tää hopeinen ku lukee näit viestei, mut prkl ku tiiä et pitäiskö silti vaa venata mustaa...