Kysymys

HTC One yhteysongelmat

  • 15 joulukuu 2013
  • 4 kommenttia
  • 4359 katselukerrat

  • Uusi keskustelija
  • 2 kommenttia
Hei!

Onko joku pystynyt selvittämään HTC One-puhelimen yhteysongelman, joka ilmenee niin, puheluita ei voi soittaa tai vastaanottaa. Luulisin, että en ole ainoa tästä kärsivä HTC Onen omistaja..?

Silloin kun vikatilanne on päällä, itse soitettaessa puhelimesta kuuluu vain heikko "naks", mutta hälyytysääntä ei kuulu, eikä puhelu yhdisty.

Puheluita vastaanotettaessa tilanne on vielä ilkeämpi, koska puhelimesta ei näy mitään vihjettä siitä ettei se ota vastaan puheluita.

Kävin valittamassa tilannetta Shop it-liikkeessa. Siellä sanottiin, että kyseessä on HTC/Android-softavika, mutta soitettuani samana päivänä Saunalahden tekniseen tukeen, he kertoivat, että vika oli jossain Saunalahden ja Elisan roaming-yhteyden välissä. Neuvoksi annettiin hommata sellainen Saunalahen SIM-kortti joka menee suoraan Elisan verkkoon, eikä käy Saunalahden systeemissa ollenkaan.

Niin tein ja luulinkin että se auttoi, mutta jälleen minulla on sama, kohtuullisen raivostuttava ongelma. Onkohan tätä siis kukaan pysynyt ratkaisemaan. Vaikea tietää, onko vika puhelimessa tai sen softassa tai Saunalahden roamingverkossa tai Elisan verkossa. Ei viitsisi turhaan lähettää puhelinta huoltoon, jos se on ehjä, tulee vain turhaan kallis huoltoarvio- palautuslasku.

Toivon että myös joku Saunalahden "moderoija" ottaa tämän salvittelyyn ja vastaa missä mennään. Huomaan että tällä palstalla saa nopeasti tiedon uusista malleista ja muista myyntituotteista, mutta vanhojen asiakkaden ongelmat eivät välttämättä saa kovinkaan nopeaa vastatusta

4 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Hei, tästä onkin aiemminkin ollut juttua. Samaa asiaa on käsitelty tässä keskustelussa. Laitoin tästä vielä kyselyä eteenpäin, että mitä tietoa meillä on tästä asiasta. Palailemme kun saamme vastauksia :)

EDIT: Olisiko sinulla antaa meille tietoa, että mikä Android-versio puhelimessa on tällä hetkellä? Näet sen asetuksista ja sieltä About phone / Tietoa laitteesta. Siellä lukee Android-versio. Puhelinnumero liittymälle on varmaankin tuo, joka löytyy Palstalle merkityltä asiakasnumerolta?
Puhelimessa on viimeinen HTC Onelle tehty android 4.3 ja ohjelmiston numero on 3.62.401.1

Tästä viasta on liikkellä niin monta versiota, että on vaikea tietää mihin uskoisi.

Olisi varmaan tarpeellista että HTC ja Saunalahti selvittäisivät yhdessä, missä vika. Aikaa on varmasti ollut riittävästi, koska samantyyppisia vika-ilmoituksia on tullut heti HTC onen (ja muidenkin Android.puhelimien kohdalla) ilmestymisen jälkeen. Jos siihen seuraavaan päivitykseen saataisiin korjaus, Kitkattiä on kai luvattu HTC:ltä tammikuun lopulla HTC Oneen...?

nm. kohta DNA:n asiakas...
Käyttäjätaso 5
Noniin sain tästä vähän lisätietoa. Tämä yleinen HTC One -ongelma pitäisi olla korjattuna ja meillä on tuota kyseistä laitetta testikäytetty puolivuotta ongelmitta. 

Tässä on todennäköisesti nyt kyse yksittäisestä ongelmasta. Joko ongelma jää itse laitteeseen, että siinä on vika tai sitten asut alueella, jossa puhelin tipahtelee herkemmin verkosta.

Seuraako tämä ongelma sinua kaikkialle vai onko vain tietyssä osoitteessa/alueella? Koska yleensä, jos vika seuraa mukana laajemmalle alueelle, niin kyseessä ei ole yksittäisen tukiaseman ongelma vaan silloin vika pääsääntöisesti rajoittuu puhelimeen.

Puhelinlaitteen vika tulee tietysti korjattua huollossa, jos ongelma on siinä. Meidän verkon osalta taas voidaan tehdä vikailmoitus ja hieman selvitellä tilannetta, mistä tuo johtuu.

Vikailmoitusta varten suosittelen ottamaan ylös muutamia ongelmahetkiä. Eli kun puhelut eivät toimi, ota ylös päivämäärä ja kellonaika, mihin numeroon soitit ja osoite, jossa käytit puhelinta kyseisellä hetkellä. Näillä tiedoilla saadaan sitten tarkistettua verkon tilannetta alueellasi.
Ihan Helsingin keskustassa ja Pasilassa yritän yleensä näitä puheluita soittaa ja vastaanottaa, joten kenttää ja tukiasemia luulisi riittävän.  Ongelmia oli myös Saloisissa, Raahessa ja junassa, eli varmaan ihan sama mikä tukiasema vaan on yhteydenmuodostaja.

Kun kävin Elisan ShopIt-myymälässä, niin minua palvelleella myyjällä oli sama puhelin ja sama ongelma eikä ratkaisua, eikä myöskään Saunalahden tekninen asiakaspalvelu maininnut että vika olisi verkosta jo korjattu, hehän vain antoivat neuvoksi vaihtaa SIM-kortti ei-romingia tekeväksi.  Olen siis vähän skeptinen onko vika todella onnistuttu korjaamaan Elisan verkosta.

Taidan laittaa kännyyni DNA:n prepaidin vähäksi aikaa ja jos se toimii, niin vaihdan operaattoria. Ehkä se on nopein tapa ratkaista tämä ärsyttävä vika.

Osallistu keskusteluun