Vastattu

Huawei Honor 7 & 4G - yhteys katkeilee jatkuvasti

  • 3 marraskuu 2015
  • 15 kommenttia
  • 7450 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Noin kuukausi sitten päivitin vanhan Elisan "3G" liittymäni 4G Huoleton liittymään, ja otin teiltä samalla Huawei Honor 7 puhelimen.

Ensimmäisen viikon ajan kaikki toimi normaalisti, mutta sen jälkeen netti yhteys katkeilee ihan jatkuvasti, vaikka signaali ja kuuluvuus olisivat täydet.

Hyvänä esimerkkinä voisin mainita kun olin yötä Pasilassa, ystäväni luona, hänellä myöskin sama liittymä,mutta eri puhelin.

Elisan linkkitorni on hänen talonsa vieressä, ystävälläni netti toimi koko ajan ihan normaalisti, mutta minulla puhelin hidasteli ja katkoi nettiyhteyttä ihan jatkuvasti.

Toisinaan tilanteeseen auttaa, kun laittaa mobiilidatan pois päältä hetkeksi, ja takaisin päälle, mutta usein ainoa vaihtoehto

on käynnistää puhelin uudelleen, jotta netti rupeaa taas toimimaan.

Myöskin, jos vastaanotan puhelun, ja vastaan siihen, niin netti yleensä katkeaa.

Lueskelin palstalla vastaavanlaisista ongelmista Huawei Honor 6:n kanssa,

onko tässä nyt kyseessä niin että Honor puhelimet käyttävät 4G tajuuksiin jotain muuta tajuutta kuin suomessa käytettävää tajuutta, ja jos niin, niin miten Elisa voi markkinoida tätä puhelinta 4G toimivana puhelimena suomessa, jos asia ei niin ole.

Onko minulla mahdollisuus purkaa tämä kauppa,ja vaihtaa puhelin esimerkiksi Samsung Galaxy S5 Neo:n ?

Harmittaa jo nyt,että menin tähän Huawei "jekkuun".

Älkääkä ehdottako asentamaan puhelimeen Elisan laatumittari ohjelmaa, se ei vie tätä ongelmaa pois.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Spaideri 5 marraskuu 2015, 09:24

Ongelma on tuskin SIM-kortissa, ne tuppaavat olemaan sellaisia että ne joko toimivat tai eivät toimi. Kurkkasin profiilissasi olevaa asiakkuutta, ja SIM-kortin osalta tilanne näyttäisi olevan kunnossa. Tässä tapauksessa SIM-kortin vaihto tuskin auttaa asiaan.

Oletko kokeillut liittymän toimintaa toisessa puhelimessa? Jos puhelimessa on vikaa, suosittelen toimittamaan sen huoltoon :)

Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Minun tietojen mukaan ei ole Honor 7:lla ollut vastaavia ongelmia kuin oli Honor 6:sella. Tuki tuossa laitteella pitäisi myös olla ihan hyvä Suomen 4G taajuuksille ja kaikki taajuudet on katettu ok. Kyllä nyt ensimmäisenä vaihtaisin kuitenkin ihan simmin vaan. Tuossahan laitteessa on dual sim ominaisuus josta en sinänsä tiedä sen tarkemmin, mutta mietin jos siinä jotain outoa. Pääsetkö vaihdattamaan simin varotoimena liikkeessä tai Omaelisan kautta? Suoraan ei kauppaa enää voi purkaa tässä vaiheessa joten huoltoon laite menisi oletuksena jos ei vaihtokaan auta tai vaikka tehdasasetukset. Mikäs android versio laitteella on käytössä tai onko päivitetty?

Jos on muita palstalaisia joilla kokemuksia suuntaan tai toiseen niin mieluusti kuultaisiin?
Urhokas kirjoitti:
@TPC Minun tietojen mukaan ei ole Honor 7:lla ollut vastaavia ongelmia kuin oli Honor 6:sella. Tuki tuossa laitteella pitäisi myös olla ihan hyvä Suomen 4G taajuuksille ja kaikki taajuudet on katettu ok. Kyllä nyt ensimmäisenä vaihtaisin kuitenkin ihan simmin vaan. Tuossahan laitteessa on dual sim ominaisuus josta en sinänsä tiedä sen tarkemmin, mutta mietin jos siinä jotain outoa. Pääsetkö vaihdattamaan simin varotoimena liikkeessä tai Omaelisan kautta? Suoraan ei kauppaa enää voi purkaa tässä vaiheessa joten huoltoon laite menisi oletuksena jos ei vaihtokaan auta tai vaikka tehdasasetukset. Mikäs android versio laitteella on käytössä tai onko päivitetty?

Jos on muita palstalaisia joilla kokemuksia suuntaan tai toiseen niin mieluusti kuultaisiin?

Palautin tehdas asetukset puhelimeen, ja vakiona tässä on android v5.0.2 ja EMUI 3.1

Sama vika on edelleen.

Eli tuo sim-kortin vaihto voisi auttaa?

edit:

otin 4G:n pois päältä puhelimesta, ja olen käyttänyt nettiä nyt vain 3G yhteydellä noin 5 tunnin ajan.

Nettiyhteys ei ole katkennut kertaakaan...

Eli vika on tuossa on 4G yhteydessä, tai puhelimessa?

Puhelimessa on ollut koko ajan vain yksi sim-kortti kiinni, jonka sain kun otin puhelimen teiltä.
Pitääkö minun maksaa tuosta sim-kortin vaihdosta joku palvelumaksu ??
Olisi kyllä väärin jos pitää, jos olen alunperinkin saanut jonkun viallisen sim-kortin.

Miksi asiakkaan on maksettava virheestä mikä ei ole hänen aiheuttamansa?

Liikkeessähän peritään lisäksi joku palvelumaksu ?
Entäpä sitten jos ei vika olekkaan sim-kortissa vaan vika onkin puhelimessa?

Hyvitetäänkö minulle nuo turhaan perityt maksut?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ongelma on tuskin SIM-kortissa, ne tuppaavat olemaan sellaisia että ne joko toimivat tai eivät toimi. Kurkkasin profiilissasi olevaa asiakkuutta, ja SIM-kortin osalta tilanne näyttäisi olevan kunnossa. Tässä tapauksessa SIM-kortin vaihto tuskin auttaa asiaan.

Oletko kokeillut liittymän toimintaa toisessa puhelimessa? Jos puhelimessa on vikaa, suosittelen toimittamaan sen huoltoon 🙂
Mitenköhän tämä ongelma Honor 7:ssa ratkesi. Itselläni ihan samat oireet omassani, toimi tosin moitteetta lähes puoli vuotta?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ei ikinä saatu vastausta lopputulemasta! :(

Mitäs sä olet kokeillut oman ongelman ratkaisemiseksi jo tehdä? Voisi siitä lähteä purkamaan. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Merkkasin tuon huoltoon toimittamisen parhaaksi neuvoksi tällä hetkellä paremman tiedon puuttuessa. 🙂
Kokeilin kaikelaista, tehdasasetusten palautusta, korttipaikan vaihto yms. Uudelleen käynnistettäessä verkko toimii jonkun aikaa kunnes alkaa pätkiä.
Ostin myös Honor 7 -puhelimen kesällä, minulla kävi myös samalla tavalla, toimi jonkin aikaa hyvin ja nyt pätkii. On todella rasittavaa käyttää somea, tai yrittää lähettää whatsapp-viestejä kun puhelin ei ota yhteyttä verkkoin vaikka näyttää että on 4G-verkko. Vaimolla sama vika, saattaa puhelin pelmahtaa täyteen viestejä ja ilmoituksia kun saapuu kotiin ja yhdistää wi-fiin. Minulla on välillä myös sitä ongelmaa että yhteyttä ei saa edes soittamalla. Olen myös kiinnostunut hyvityksen mahdollisuudesta. On todella typerää jos joudun 4G-puhelimella ja liittymällä käyttämään 3G-asetuksia. Ja en halua viedä puhelinta huoltoon, koska myös vaimolla sama vika samassa puhelimessa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mulla on Honor 7 ja 4G liittymä, eikä yhtään tuollaista ongelmaa yhteyden kanssa. Jos molemmissa puhelimissa on sama vika niin se voisi toki viitata ennemmin huonoon kuuluvuuteen?
Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmia esimerkiksi puheluissa. Nettiyhtyes toki muuttuu aina vähän sijainnin yms. mukaan,mikä on mobiiliverkolle ominaista. Nettini toimii melkeinpä poikkeuksetta täysin moitteetta. Esim. kotonani Huoleton 4G- liittymäni antaa usein yli 50M (jopa 64M taisi tulla joskus), vaikka teoreettisen maksiminopeuden pitäisi olla 50M. 🙂 Ei valittamista siis! Tämän perusteella voisin melkein kumota luulot tehottomasta puhelimesta. Ja ei, minulla ei ole työnantajan tarjoamaa yritysliittymää, vaan ihan itse makselen laskuni ja liittymä ei liity milläänlailla työhöni ;)

Tuo Whatsapp- ongelma Honoreissa ei tosiaan liittynyt siis liittymään, vaan puhelimen käyttikseen. Itseäni vaivasi sama vaiva pitkään; viestit ei tullut läpi heti vaan niitä pamahti sitten usemapi samaa aikaa (outoa, mutta aina jos esim. Snapchatin avasi niin viestit pukkasi heti läpi). Eilen kuitenkin VIIMEINKIN sain järjestelmäpäivityksestä ilmoituksen Honoriin. Päivityksen tiedoissa luki, että se korjaisi tuon Whatsapp- bugin. Näin alle vuorokauden käytöllä voin todeta ongelman kadonneen! Tarkistaakahan siis asetuksistanne, että onko jo teillekin tullut tuo saatavilla 🙂

Jos olette testanneet, että toiset puhelimet toimii paremmin niin sitten veisin kyllä laitteen huoltoon nyt kun vielä takuuta on.
Mulla on Honor 7 ja 4G liittymä, eikä yhtään tuollaista ongelmaa yhteyden kanssa. Jos molemmissa puhelimissa on sama vika niin se voisi toki viitata ennemmin huonoon kuuluvuuteen?
Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmia esimerkiksi puheluissa. Nettiyhtyes toki muuttuu aina vähän sijainnin yms. mukaan,mikä on mobiiliverkolle ominaista. Nettini toimii melkeinpä poikkeuksetta täysin moitteetta. Esim. kotonani Huoleton 4G- liittymäni antaa usein yli 50M (jopa 64M taisi tulla joskus), vaikka teoreettisen maksiminopeuden pitäisi olla 50M. 🙂 Ei valittamista siis! Tämän perusteella voisin melkein kumota luulot tehottomasta puhelimesta. Ja ei, minulla ei ole työnantajan tarjoamaa yritysliittymää, vaan ihan itse makselen laskuni ja liittymä ei liity milläänlailla työhöni ;)

Tuo Whatsapp- ongelma Honoreissa ei tosiaan liittynyt siis liittymään, vaan puhelimen käyttikseen. Itseäni vaivasi sama vaiva pitkään; viestit ei tullut läpi heti vaan niitä pamahti sitten usemapi samaa aikaa (outoa, mutta aina jos esim. Snapchatin avasi niin viestit pukkasi heti läpi). Eilen kuitenkin VIIMEINKIN sain järjestelmäpäivityksestä ilmoituksen Honoriin. Päivityksen tiedoissa luki, että se korjaisi tuon Whatsapp- bugin. Näin alle vuorokauden käytöllä voin todeta ongelman kadonneen! Tarkistaakahan siis asetuksistanne, että onko jo teillekin tullut tuo saatavilla 🙂

Jos olette testanneet, että toiset puhelimet toimii paremmin niin sitten veisin kyllä laitteen huoltoon nyt kun vielä takuuta on.


Jos kokp Ulvila/Pori ja osa Turusta on huonon kuuluvuuden aluetta niin kyllä sitten on aika puppua Elisan mainostava kattavin 4G-verkko....
Tosin aikaisempi puhelimeni oli Motorola Moto G(2) 4G ja kyseisellä puhelimella ei ollut minkäänlaisia verkkoyhteysongelmia(muita sitten oli). Pikkusiskon 7 premium toimii hyvin mutta tyttöystävänsä perus Honor 7 tekee samaa joten kyseessä lienee yleinen vika. Ei luulisi että 3ssa eri aikaan ostetussa puhelimessa olisi sama vika. Vaihdoin nyt tilan automaattinen 2G/3G, ans kattoo mitä tekee. Saako Elisalta varapuhelimen käyttöön huollon ajaksi?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mulla on Honor 7 ja 4G liittymä, eikä yhtään tuollaista ongelmaa yhteyden kanssa. Jos molemmissa puhelimissa on sama vika niin se voisi toki viitata ennemmin huonoon kuuluvuuteen?
Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmia esimerkiksi puheluissa. Nettiyhtyes toki muuttuu aina vähän sijainnin yms. mukaan,mikä on mobiiliverkolle ominaista. Nettini toimii melkeinpä poikkeuksetta täysin moitteetta. Esim. kotonani Huoleton 4G- liittymäni antaa usein yli 50M (jopa 64M taisi tulla joskus), vaikka teoreettisen maksiminopeuden pitäisi olla 50M. 🙂 Ei valittamista siis! Tämän perusteella voisin melkein kumota luulot tehottomasta puhelimesta. Ja ei, minulla ei ole työnantajan tarjoamaa yritysliittymää, vaan ihan itse makselen laskuni ja liittymä ei liity milläänlailla työhöni ;)

Tuo Whatsapp- ongelma Honoreissa ei tosiaan liittynyt siis liittymään, vaan puhelimen käyttikseen. Itseäni vaivasi sama vaiva pitkään; viestit ei tullut läpi heti vaan niitä pamahti sitten usemapi samaa aikaa (outoa, mutta aina jos esim. Snapchatin avasi niin viestit pukkasi heti läpi). Eilen kuitenkin VIIMEINKIN sain järjestelmäpäivityksestä ilmoituksen Honoriin. Päivityksen tiedoissa luki, että se korjaisi tuon Whatsapp- bugin. Näin alle vuorokauden käytöllä voin todeta ongelman kadonneen! Tarkistaakahan siis asetuksistanne, että onko jo teillekin tullut tuo saatavilla 🙂

Jos olette testanneet, että toiset puhelimet toimii paremmin niin sitten veisin kyllä laitteen huoltoon nyt kun vielä takuuta on.


Jos kokp Ulvila/Pori ja osa Turusta on huonon kuuluvuuden aluetta niin kyllä sitten on aika puppua Elisan mainostava kattavin 4G-verkko....
Tosin aikaisempi puhelimeni oli Motorola Moto G(2) 4G ja kyseisellä puhelimella ei ollut minkäänlaisia verkkoyhteysongelmia(muita sitten oli). Pikkusiskon 7 premium toimii hyvin mutta tyttöystävänsä perus Honor 7 tekee samaa joten kyseessä lienee yleinen vika. Ei luulisi että 3ssa eri aikaan ostetussa puhelimessa olisi sama vika. Vaihdoin nyt tilan automaattinen 2G/3G, ans kattoo mitä tekee. Saako Elisalta varapuhelimen käyttöön huollon ajaksi?


No tuo kyllä joo kuulostaisi aikas turhan isolta "huonolta" alueelta! Varapuhelimen saa huollon ajaksi kyllä mikäli niitä myymälässä on vaan vapaana. 🙂
Omani meni takuuhuoltoon, sisälle vaihdettiin joku uusi piirilevy ja taas toimii hienosti. Takuu huolto houtui alle viikossa.
Eiköhän koiteta sitä huoltoa sitten. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kerro ihmeessä sitten täällä Palstallakin auttoiko huolto ongelmaan 🙂

Osallistu keskusteluun