Kysymys

Huawei P8 lite

  • 26 kesäkuu 2015
  • 18 kommenttia
  • 11837 katselukerrat

Terve
Erittäin paljon ongelmia ko. Puhelimen kanssa, ostettiin siis tämä puhelin ja siihen saunalahden 4G liittymä. Asetuksia on koitettu kykyjen ja täältä löytyvien ohjeiden mukaan laittaa oikeiksi. Seuraavat asiat haittaa käyttöä aika paljon.

-whatsup ja facebook messenger viestit ei tule perille ennenkuin menee itse sovellukseen
-sähköposteista tulee aina ilmoitus vaikka olisi laitettu pois päältä
-tekstiviestit lähtee joskus ja joskus ei. Eivät myöskään tule aina perille jos joku muu lähettää
-akun kulutus kun puhelin on käyttämättä on kohtuuttoman suuri
-virransäästötilaa ei voi käyttää koska näyttö vilkkuu häiritsevästi jos on päällä

mitäköhän tämmöiselle sudelle pitäisi tehdä? Johtuuko ongelmat 5.1 päivityksen puutteesta, vai onko vika tai ominaisuus?

18 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Moro

-Whatsuppia, eikä messengeriä mulla ei ole eli niistä en sano mitään...

-Sähköposteista tuntuu onneksi aina tulevan ilmoitus toisin kuin edellisestä P7 mallista

-Tekstareita en ole edes kokeillut vielä, siis lähettää.. Vastaanotto kyl toimii...

-Akun kulutus tuntuu olevan pienempi kuin P7:ssa :)
-Virransäästötilalle ei ole vielä ollut tarvetta, pitää kokeilla vilkkuuko...

Mutta se mikä rassaa on se, että noi soittoäänet soi vain kerran, eikä loopissa, kuten P7:ssa..
Eli mun suosikkiherätysääni soi vain kerran ja on sit hiljaa sen jälkeen, ei välttämättä herää aamulla tuohon yhteen soittoon...

Ja sama pätee jos joku mulle soittaa, puhelin soi kerran ja on sen jälkeen hiljaa :)

On tuolla kellon asetuksissa säätö, et soitetaanko hälytys 1,3,5 tai 10 kertaa ennen hiljennystä, mutta eipä tuolla säädöllä ole mitään vaikutusta :(

Muuten olis kyl hyvä luuri mut tollaset pikkujutut pilaa tän 😞
Käyttäjätaso 5
Terve,

kiitoksia näistä palautteista.

Testailemme josko saamme toistettua näitä SMS-ongelmia mitä raportoitu.

Softahuomiot otamme esille Huawein kanssa.

Palataan asiaaan.

- Max
Terve,
Samat soitto ja herätysääni ongelmat kuin arskalla on näköjään täälläkin=) ei huomattu vaan aikaisemmin kun oli niin pitkä hälytysääni. Tekstiviesti ongelmiin sen verta päivitystä että ne epäonnistuneet viestit menee myös perille, ei tosin heti vaan seuraavana päivänä. Eivätkä mene edes kokonaisina vaan osa ekstistä puuttuu. Osaako se elisalainen sanoa voiko tämmöisen palauttaa vai mitä pitäisi tehdä? On meinaan suoraan sanoen aika syvältä tämä
Käyttäjätaso 1
Soittoääniongelmaan löytyi ratkaisu tuolta:

http://consumer.huawei.com/fi/support/downloads/detail/index.htm?id=44359

Eli pikkasen uudempi softa kuin mitä luurissa oli ostettaessa...

Kannattaa ladata ja asentaa, ellei vielä ole uusinta softaa luurissa :)

Tekstareita en ole vielä edes kokeillut, enkä mms-viestejä... Pitänee tarkistaa nekin vielä...

Edit... Tekstarit ja mms-viestit tuntuu pelaavan oikein.. Ihmettelin kyl miksi mms-asetuksissa oli valmiina käyttäjätunnus "chess" ja vielä joku salasanakin ???? Poistin ne kuitenkin, koska niitä ei tarvita....
Terve,
Mitenkäs toi päivittäminen käytännössä tapahtuu?
Käyttäjätaso 1
Moro!

Toi päivitys onkin aika monimutkainen

-lataa tietokoneelle ensin tuo päivityspaketti tuolta laittamastani linkistä

-tiedosto on pakattu eli se pitää ensin purkaa sopivalla ohjelmalla, ellei koneella ole valmiina purkuohjelmaa sen voi ladata tuolta http://www.download.fi/tyopoyta/pakkausohjelmat/winrar.cfm

-En muista ihan tarkkaan mitä tuolla paketissa oli, mutta sieltä pitäisi löytyä kansio dload, jossa sisällä update.app tiedosto
-tuo dload-kansio sisältöineen pitää kopioida puhelimen muistikortille (usb-kaapelilla) ns. juureen, ei mihinkään kansioon

-seuraavaksi puhelimen työkaluista käynnistetään päivittäjä ja valikko napista valitaan "paikallinen päivitys", tuossa vaiheessa kysellään haluatko tehdä varmuuskopion puhelimen tiedoista.. Se varmaan kannattaa tehdä ???

-päivitys käynnistyy mikäli se dload-kansio on oikeassa paikassa

vartin verran tuohon päivitykseen taisi mennä, itse en palauttanut edes tehdasasetuksia, vaikka sitä usein suositellaan päivityksen jälkeen :)

Aika sekava selitys, toivottavasti tuosta oli jotain apua 😉
Moro,
Kiitoksia hyvistä ohjeista=) puhelin on päivitetty, vähän aikaa täytyy käyttää niin näkee auttoiko ongelmiin
Eipä auttanut päivityskään, haettiin vielä uusi sim-korttikin tähän ja ongelmat vaan jatkuu. Puhelin lähtee huoltoon sitten seuraavaksi
Käyttäjätaso 1
Oletko Köntsä saanut puhelimen huollosta ja auttoiko ongelmiisi ???
Terve,
Vähän mennyt aikaa kaikessa sähläyksessä, joo vihdosta viimein saatiin puhelin huollosta missä se oli vaihdettu uuteen. Mutta kas kummaa tekstiviestin lähetys ei onnistunut ilmoituksia tulee edelleen! Nyt alkaa usko loppua tähän touhuun, mahtaakohan nyt olla mikään laitevika kysymyksessäkään vai onko joku muu juttu? Täytyy varmaan ruveta kyseleen kaupan purkua kun ei jaksais sählätä enään.
Kunniamerkki +3
  • ? Jos kokeilet liittymääsi toisessa puhelimessa, toimivatko kaikki ominaisuudet toisessa laitteessa normaalisti?
  • Juu vanhassa puhelimessa toimii ihan ok kaikki
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    Okei, no sitten ongelmat tuntuvat rajautuvan laitteeseen. Kaupan purun ja mahdollisen uusintahuollon osalta pyytäisin sinua vielä käymään myymälässä. He osaavat siellä ottaa kantaa huolto- ja takuuasioihin kaikkein parhaiten 🙂
    Huoh,
    Ei taida olla kovin helppo asia tämä, joka paikka on soiteltu ja elisaltakin saatu viesti että ongelmat ratkaistu. Viestit ei silti edelleenkään toimi=) kai se huoltoon taas täytyy lähtee roudaan tätä, ei viittisi taas tuntia ajella ja ootella kolmee viikkoo että saa puhelimen mikä ei toimi takaisin. Kaupan purkua kun ehdotin sopimus puolelle niin vastaus oli suunnilleen näin "luultavasti puhelimessa ei ole mitään vikaa vaan vika on liittymässä. Voitte ihan vapaasti vaihtaa operaattoria kun ei ole mikään määräaikainen liittymäkään" SIIS MITÄ HELV... Jouduin oikein kysyyn siltä neidiltä että oletko ihan tosissasi=)
    Täällä sama ongelma kyseisen laitteen kanssa. Tekstiviestit lähtee, ei lähde ja joskus vastaanottaja saa ne kymmenen kertaa. Rasittavaa kun jää odottamaan vastausta niin koko viestiä ei ole edes lähtenyt. Huoh!

    Eilen myös huomasin että puhelun aikana kukaan ei tuntunut kuulevan minua kunnolla. 😕
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Voisitteko Köntsä ja Annahoj lisätä asiakas / puhelinnumeronne palstaprofiiliin? Voisin siitä sitten kätevästi katsoa, ovatko liitymät kunnossa, ja ilmeneekö virheilyä kun yritätte lähettää viestejä. Kokeilkaa vaikka lähettää pari tekstiviestiä samalla, niin saadaan dataa systeemiin. Luultavasti olette jo asian tarkistaneet, mutta laitetaan tänne vielä: Saunalahden liittymissä viestikeskuksen numero on +358451100100, eli tuon pitäisi puhelimen viestiasetuksista löytyä 🙂
    Terve,
    Meiän liittymää on jo korjailtu ja resetoitu yms. moneen kertaan. Sim-korttikin vaihdettiin uuteen, ei niillä ollut mitään vaikutusta.

    Puhelin kävi siis kaks kertaa huollossa, missä se vaihdettiin uuteen molemmilla kerroilla. Nyt tilanne on se että kauppa on purettu ja uus puhelin oottaa postissa että haen sen. Eikä se todellakaan ole huawei=)

    Mun koemus on se että, asiakaspalvelusta ei ole mitään hyötyä. Liikkeeseen vaan jos mahdollista se puhelin ja huoltoon. Meitä ainakin palveltiin koskikeskuksen shopitissa erittäin hyvin kiitokset sinne varsinkin Laurille=) asiakaspalvelusta en oikein järkevää palvelua saanut, eikä sitä jonottamista jaksa ketään.
    Mistä saisi tuon kameran äänen pois?

    Osallistu keskusteluun