Vastattu

Kalenteritietojen siirtäminen uuteen puhelimeen

  • 19 huhtikuu 2019
  • 10 kommenttia
  • 525 katselukerrat

Ostin Samsung Galaxy A6-puhelimen. Sain kaikki tiedot siirretyksi Galaxy J5:stä, mutta kalenterimerkinnät eivät siirtyneet. Vanhassa puhelimessa tiedot näkyvät normaalisti sekä Google-kalenterissa että Samsung-kalenterissa, mutta uuteen niitä en saa, vaikka olen yrittänyt kaikkia mahdollisia ohjeissa mainittuja keinoja. Mikähän minulta on jäänyt huomaamatta?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 23 huhtikuu 2019, 13:21

Kannattaa tarkistaa sieltä vanhasta puhelimesta, että tuo kalenterin synkronointi on ylipäätään ollut käytössä. Itselläni ei tuota J5:sta ole käsillä, mutta S9:ssä polku on seuraava: Asetukset -> Tilit ja varmuuskopiointi -> Tilit -> Valitse Google -tili -> Synkronoi tili -> Valitse synkronoitavat kohteet ja varmista, että Kalenteri on valittuna.

Puhelimen pitäisi tässä vaiheessa synkronoida valitut kohteet Google -tilille, kunhan puhelimessa on edes jonkinlainen nettiyhteys, vaikkapa sitten uudemmalta puhelimelta jaettu, ellei kotona ole muuta langatonta verkkoa.

Samat valinnat pitää olla myös sitten tässä uudessa puhelimessa. Kun avaat uudessa puhelimessa Kalenteri -sovelluksen, pitäisi vasemmassa yläkulmassa olla kolme viivaa. Näpäytä sitä, jolloin näet, mitä kalentereita on määritetty käyttöön, alimpana vaihtoehtona on "Synkronoi nyt", jota kannattaa näpäyttää.

Nämä toki vaativat sen, että vanhassa ja uudessa puhelimessa on sama Google -tili käytössä. Jos puhelimiin on määritetty eri tilit, ei nuo kalenterit yms. tiedot synkronoidu automaattisesti eri tilien välillä.
Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Samsung-kalenteri käyttää pohjalla Googlen supistettua kalenteria.

Tämä tarkoittaa sitä, että kalenterimerkkinät päivittyvät Google-tililtä. Jos puhelin on uusi ja kalenteri vasta asennettu, voi tietojen haussa kestää hetki. Tarkista kuitenkin oletko kirjautunut samalle Google-tilille ja myös Google-kalenterista kannattaa napsauttaa "Päivitä".

Tämän voi tehdä kalenterin ylälaidan valikosta (kolme pistettä) ja Päivitä.

Mikäli kalenterimerkinnät eivät näy tämänkään jälkeen, on syytä kokeilla niiden viemistä Samsung-kalenterin vientitoiminnolla, jos sellainen asetuksista löytyy. Siitä on aikaa kun käytin.

Nyt soi Sub Zero Project - Be My Guide (Original Mix).

Mukavaa myöhäisillan jatkoa!
En ole vieläkään saanut kalenterimerkintöjä siirtymään. Kokeilin tehdä uuteen puhelimeen merkinnän ja se kyllä päivittyi vanhaan! Mitään Samsung-kalenterin vientitoimintoa en ole löytänyt.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kiitos tiedosta.

Mitä tapahtuu jos lataat Google Kalenterin Play Kaupasta, löytääkö se noita merkintöjä myös aiemmilta ajoilta? Samsung Kalenteri pohjautuu Googlen kalenteriin, niin saattaa se löytää sitten ne merkinnät, kun kuitenkin molemmat tallentavat ne Googlen pilveen ongelmitta.

Nyt soi Headhunterz & Sub Zero Project - Amen (Radio Edit).

Toivottavasti tämä auttaa!
Google-kalenteri löytyy puhelimen sovelluksista ja kun menin kauppaan, niin siellä lukee vain avaa ja poista eli se on siis kaupasta ladattu.

Minulla on outlook-sähköpostini kalenteri, johon tiedot ovat myös päivittyneet, mutta sekin on nyt tyhjentynyt. Puhelimessani olen käyttänyt Suomen kalenteri-nimistä sovellusta, kun en pidä google kalenterista ja se puolestaan on käyttänyt taustakalenterina Outlookin kalenteria. Onkohan tässä nyt liian monta kytköstä? Pitäisikö minun poistaa/purkaa jotakin?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Omituista.

Outlook käyttää eri taustajärjestelmiä verrattuna Googleen kalenterissa. Jos vierailet selaimella calendar.google.com niin näetkö mitään merkintöjä? Jos näet, tulee ne katsoa Googlen sovelluksesta myös puhelimella.

Outlookin kalenteriin selaimella tästä office.live.com/start/Calendar.aspx ja mitä näet siellä? Jos merkinnät poikkeavat kalentereista selaimella, on ne tallennettu eri järjestelmiin. Tuolloin auttaa kun käyttää jatkossa yhtä itselleen mieluisinta kalenteritarjoajaa.

Nyt soi Outbreak - Sounds Of The Night (Edit).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Itselläni taisi olla vastaavaa ongelmaa jonkin Samsungin laitteen kanssa. Tähän taisi auttaa se, että sammutin laitteen kokonaan ja annoin sen olla sammuksissa muutaman minuutin. Tämä toimenpide vastaa ns. soft resetiä, jolla on tarkoitus (yrittää) korjata sovelluksissa esiintyviä ongelmia.

Sitten kun käynnistelin laitteen uudelleen kalenterimerkinnät näkyivät normaalisti.

Jos ongelma on eri alustojen välillä, kannattaa kokeilla luoda nuo linkitykset uudelleen.
Ei toimi vieläkään! Olen tutkinut google-tilejä ja mielestäni ne ovat samat. Mistä sen muuten näkee? Minulla ei ole gmailia, joten tilin nimi on Outlookin sähköposti. Pitäisikö sen olla jotain muuta? Menin selaimella google-kalenterin, mutta siellä ei näy mitään merkintöjä. En keksi enää muuta. Lienee paras syöttää tulevat tapahtumat uuteen puhelimeen manuaalisti ja unohtaa menneet. Onneksi minulla on käytössä "oikea" kalenterikin!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Outlookissa synkronoinnin tapahtuu Microsoft -tilin välityksellä. Microsoft -tilin käyttäjätunnus voi olla mikä tahansa toimiva sähköpostiosoite. Google -tilin mukana tulee aina oletuksena myös Gmailiin sähköpostiosoite, vaikkei sitä koskaan käyttäisikään.

Se, että esim. tietokoneella kirjaudut Googlen kalenteriin tehdäksesi merkintöjä, jotka näkyvät sitten kaikissa synkronoiduissa kalentereissa, tarvitset oletuksena Googlen sähköpostiosoitteen.

Täällä on kerrottu, kuinka saat Googlen kalenterin tiedot tuotua Outlookin kalenteriin:
https://support.office.com/fi-fi/article/google-kalenterin-tuominen-outlookiin-098ed60c-936b-41fb-83d6-7e3786437330

Täällä taas on kerrottu, kuinka tuo Outlook viedään Googlen kalenteriin:
https://support.office.com/fi-fi/article/outlook-kalenterin-vieminen-google-kalenteriin-662fa3bb-0794-4b18-add8-9968b665f4e6

Kannattaa huomioida myös se, että ainakin Googlen kalenterissa käyttäjällä voi olla useita eri kalentereita käytössä.
Uskotteko, että olen nyt vääntänyt google-tiliejä sun muita ohjeiden mukaan (kiitos niistä!), mutta en siltikään ole onnistunut!

Mitä jos unohdetaan kaikki muut kalenterit sekä tilit ja puhutaan vain google-kalenterista. Minulla on siis vanhassa puhelimessa google-kalenterissa kaikki vanhat ja tulevat merkinnät. Olen ymmärtänyt, että google uskollisesti päivittää asiat aina kun otan käyttöön jonkin uuden laitteen eli siis tässä tapauksessa puhelimen. Miksi siis kalenterimerkinnät ei päivity laitteesta toiseen? Siellähän ne tiedot ovat - google-tilillä vai ovatko?!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kannattaa tarkistaa sieltä vanhasta puhelimesta, että tuo kalenterin synkronointi on ylipäätään ollut käytössä. Itselläni ei tuota J5:sta ole käsillä, mutta S9:ssä polku on seuraava: Asetukset -> Tilit ja varmuuskopiointi -> Tilit -> Valitse Google -tili -> Synkronoi tili -> Valitse synkronoitavat kohteet ja varmista, että Kalenteri on valittuna.

Puhelimen pitäisi tässä vaiheessa synkronoida valitut kohteet Google -tilille, kunhan puhelimessa on edes jonkinlainen nettiyhteys, vaikkapa sitten uudemmalta puhelimelta jaettu, ellei kotona ole muuta langatonta verkkoa.

Samat valinnat pitää olla myös sitten tässä uudessa puhelimessa. Kun avaat uudessa puhelimessa Kalenteri -sovelluksen, pitäisi vasemmassa yläkulmassa olla kolme viivaa. Näpäytä sitä, jolloin näet, mitä kalentereita on määritetty käyttöön, alimpana vaihtoehtona on "Synkronoi nyt", jota kannattaa näpäyttää.

Nämä toki vaativat sen, että vanhassa ja uudessa puhelimessa on sama Google -tili käytössä. Jos puhelimiin on määritetty eri tilit, ei nuo kalenterit yms. tiedot synkronoidu automaattisesti eri tilien välillä.

Osallistu keskusteluun