Kysymys

MILLOIN TULOSSA: Samsung Galaxy S ?



Näytä ensimmäinen kirjoitus

1829 kommenttia

Totta tämäkin. Mutta lienee kohtuutonta odotella esim. 2kk tilaamaansa puhelinta


Tästä olemme samaa mieltä ja niin varmasti ovat laitevalmistajatkin, mutta minkäs teet. Kaikki tekevät varmasti tosissaan töitä ongelman ratkaisemiseksi.

/ Panu.
Onko niitä puhelimia oikeasti tulossa seuraavalla viikolla vai ei?
Tuli Saunikselta ilmotus että numeronsiirtoon on 24 tuntia vaan ei oo puhelinta? 😃 Muilla näyttäisi olevan siirtynyt numeronsiirto puhelimen toimituksen mukaan.
Mielenkiintoinen olisi kuulla, että olisko tähän mahdollista saada tuo nopeampi netti jossain vaiheessa? Yllättävän hyvin tuo hitainkin netti on toiminut, ja Samppa sentään osaa vaihtaa näppärästi tuttuihin WLANeihin lennosta.  🙂

Mielenkiintoinen olisi kuulla, että olisko tähän mahdollista saada tuo nopeampi netti jossain vaiheessa? Yllättävän hyvin tuo hitainkin netti on toiminut, ja Samppa sentään osaa vaihtaa näppärästi tuttuihin WLANeihin lennosta.  🙂


Kyllä sekä Multi sim ja mokkula !

Tilasin sitten kahdesta liikkeestä SGS:n. Saunikselle on toimituksia on tulossa ens viikolla 300, sitte 400 ja 3vk päästä 1000kpl. Ja jonossa on noin 1000 ihmistä. Ne ylijäämä 700 jaetaan sitten liikkeisiin. Että mulle luvattiin sen 2-4vk toimitusajaksi. Painelin sitten naapuriin kimin luo ja tein siellä varauksen. 15,90e kk. Kerroin kimin palvelijalle että ajattelin tilata sampan, mutta että dnan kortin heittäisin suoraan helveetteen, sillä kun en mitään tee.

Myyjä totes vain että joo,sen kun käytät, mutta tarviit datayhteyden vielä. Mieluummin paketin, että sen joudun laittamaan.
Onko tuo totta, että tarvin datapaketin..? Jos ainoastaan wlanin kautta menen nettiin?
Luuri jotenkin päivittää itteänsä 3g:n kautta tai jotain..myyjän mukaan.

Ja mikä parasta, vain 12 oli mua ennen jonossa ja kaks viikkoa toimitusaikaa. Sitten kummanko saan aikaisemmin,ei väliä, perun jälkimmäisen sitten.

Fiilis on ihan jees 🙂 Harmi vain kun en aikaisemmin ole tätä tehnyt..



En tiedä mistä olet saanut tietosi "toimitusmääristä". Todennäköisesti tiedot antanut on vahingossa antanut väärää tietoa kuten myöskin datayhteyden pakollisuudesta. Luonnollisesti puhelin toimii myöskin pelkällä wifi -yhteydellä, vaikkakin puhelimen käyttö jää niin varsin puolinaiseksi suurimmalla osalla käyttäjistä, kun ei voi olla yhteydessä nettiin koko aikaa.

/ panu.


No sitten Elisa Shopitin asiakaspalvelija n. 40v mies puhui puuta heinää toimituksista. 1700 yhteensä kehui että tulossa 3vk aikana ja että oli tullut kielto että "ohimyyntiä" ei saa tapahtua enää; eli jonon hännille eikä etuilla toimituksissa.
Ihan jees tosiaan josko tämä toimitusmäärä ei pidä paikkaansa,  joudun perumaan sauniksen puhelimen, kun DNA:lta saapuu luuri. Siellä kun luvattiin että niillä on etuoikeus tähän puhelimeen ja ensimmäisenä heiltä saa sen, sitten vasta muut liikkeet saamassa SGS:siä. 2vk deeänaalla toimitusaika.

Totta tämäkin. Mutta lienee kohtuutonta odotella esim. 2kk tilaamaansa puhelinta


Tästä olemme samaa mieltä ja niin varmasti ovat laitevalmistajatkin, mutta minkäs teet. Kaikki tekevät varmasti tosissaan töitä ongelman ratkaisemiseksi.

/ Panu.


Teette silti samoja virheitä jatkuvasti laittamalla uusia epävarmoja kamppanjoita liikkeelle? Tämä on kyllä aika kohtuuttoman perseestä..
Tein valintani lueskeltuani kokemuksia ja tuloksena tilasin vähän kalliimmalla (silti alle 500 ) Galaxy S:n. Tilauksen toimitus kesti reilun viikon ja luuri on ollut käytössä jo 3 viikkoa. Maksoin ylimääräistä mutta n.2viikon toimitusaika piti. Toivottavasti niitä luureja tulee, muualla niitä ainakin jo on.


Totta tämäkin. Mutta lienee kohtuutonta odotella esim. 2kk tilaamaansa puhelinta


Tästä olemme samaa mieltä ja niin varmasti ovat laitevalmistajatkin, mutta minkäs teet. Kaikki tekevät varmasti tosissaan töitä ongelman ratkaisemiseksi.

/ Panu.


Teette silti samoja virheitä jatkuvasti laittamalla uusia epävarmoja kamppanjoita liikkeelle? Tämä on kyllä aika kohtuuttoman perseestä..


Näinpä. Mä veikkaan että taitaa olla ihan sama juttu melkein kaikissa uusissa puhelimissa; toimitusvaikeuksia.
Legend,Desire,N900 muistaakseni ja nyt SGS.
Eipä niitä perusluureja enää oikeen kukaan "täysjärkinen" taida haluta..

Mielestäni operaattoria on aika turha syytellä, kun ei se ole heidän vika. Toimittajalla, tässä tapauksessa samsungilla on vaikeuksia laittaa tulemaan SuperAmoled näytöllä varustettuja puhelimia maailmalle.

Se mistä Saunalahtea voi osoittaa sormella; on tiedottaminen.
Minulle sanottiin toimituksista liikkeessä, ja siellä vissiin ei sitten tiedetty mitään asian todellista laitaa- plehden mukaan. JOS se kerran oli ihan puuta heinää, olisi kiva saada tietää asian todellinen laita toimitusten suhteen. Ei kai yritys voi olla epätietoinen toimituksista. Luulisi että Samsungin edustaja tms on ilmoittanut toimitusmääristä. JA  kun plehti sen kertoi olevan väärää tiedotusta, niin silloin plehti myös tietää toimituksista, niiden määristä ja asiakkaiden tilausten määrästä.
Ensimmäinen, joka on saanut/saa luurinsa (SGS) tämän nykyisen kampanjan puitteissa huutaa hep! Saadaan toiveenkipinä heräämään muillakin.

Ainakaan tänne päin ei ole vielä kuulunut mitään, vaikka samasta taloudesta pistettiin kaksikin tilausta heti kun kamppis käynnistyi.

Ensimmäinen, joka on saanut/saa luurinsa (SGS) tämän nykyisen kampanjan puitteissa huutaa hep! Saadaan toiveenkipinä heräämään muillakin.

Ainakaan tänne päin ei ole vielä kuulunut mitään, vaikka samasta taloudesta pistettiin kaksikin tilausta heti kun kamppis käynnistyi.


Hep! Sain omani heti 3.8 liikkeestä. Netistä tilanneista ei tosin ole vissiinkään kukaan saanut? Ainakaan ei ole ilmoittautunut.


Tilasin sitten kahdesta liikkeestä SGS:n. Saunikselle on toimituksia on tulossa ens viikolla 300, sitte 400 ja 3vk päästä 1000kpl. Ja jonossa on noin 1000 ihmistä. Ne ylijäämä 700 jaetaan sitten liikkeisiin. Että mulle luvattiin sen 2-4vk toimitusajaksi. Painelin sitten naapuriin kimin luo ja tein siellä varauksen. 15,90e kk. Kerroin kimin palvelijalle että ajattelin tilata sampan, mutta että dnan kortin heittäisin suoraan helveetteen, sillä kun en mitään tee.

Myyjä totes vain että joo,sen kun käytät, mutta tarviit datayhteyden vielä. Mieluummin paketin, että sen joudun laittamaan.
Onko tuo totta, että tarvin datapaketin..? Jos ainoastaan wlanin kautta menen nettiin?
Luuri jotenkin päivittää itteänsä 3g:n kautta tai jotain..myyjän mukaan.

Ja mikä parasta, vain 12 oli mua ennen jonossa ja kaks viikkoa toimitusaikaa. Sitten kummanko saan aikaisemmin,ei väliä, perun jälkimmäisen sitten.

Fiilis on ihan jees 🙂 Harmi vain kun en aikaisemmin ole tätä tehnyt..



En tiedä mistä olet saanut tietosi "toimitusmääristä". Todennäköisesti tiedot antanut on vahingossa antanut väärää tietoa kuten myöskin datayhteyden pakollisuudesta. Luonnollisesti puhelin toimii myöskin pelkällä wifi -yhteydellä, vaikkakin puhelimen käyttö jää niin varsin puolinaiseksi suurimmalla osalla käyttäjistä, kun ei voi olla yhteydessä nettiin koko aikaa.

/ panu.


No sitten Elisa Shopitin asiakaspalvelija n. 40v mies puhui puuta heinää toimituksista. 1700 yhteensä kehui että tulossa 3vk aikana ja että oli tullut kielto että "ohimyyntiä" ei saa tapahtua enää; eli jonon hännille eikä etuilla toimituksissa.
Ihan jees tosiaan josko tämä toimitusmäärä ei pidä paikkaansa,  joudun perumaan sauniksen puhelimen, kun DNA:lta saapuu luuri. Siellä kun luvattiin että niillä on etuoikeus tähän puhelimeen ja ensimmäisenä heiltä saa sen, sitten vasta muut liikkeet saamassa SGS:siä. 2vk deeänaalla toimitusaika.



Tämä tieto on ilmeisesti sen verran suurta roskaa, että ainakin itse laittaisin punaisella näkyviin , missä Elisa Shopin myymälässä tämä n. 40 vuotias herrasmies työskentelee.
Roskasta en tiedä, ja mitä meinasit punaisella näkyviin.?
Sen tämä myyjä sanoi ja muusta en tiedä.

-300,400 ja tuhat viikottain toimitukset.
- On tullut kielto myyjille että "ohimyyntiä" ei saa tapahtua enää; eli jonon hännille eikä etuilla toimituksissa.

Nämä kaksi asiaa hän sanoi.

Ja DNA:lla sanottiin jonotukseksi 2vk ja että heillä on yksinoikeus.
Saunalahden kortin käyttämisestä ei myyjä ollut moksiskaan.

Paikkana Etelä-Pohjanmaan helmi, Sjoki.

Roskasta en tiedä, ja mitä meinasit punaisella näkyviin.?
Sen tämä myyjä sanoi ja muusta en tiedä.

-300,400 ja tuhat viikottain toimitukset.
- On tullut kielto myyjille että "ohimyyntiä" ei saa tapahtua enää; eli jonon hännille eikä etuilla toimituksissa.

Nämä kaksi asiaa hän sanoi.

Ja DNA:lla sanottiin jonotukseksi 2vk ja että heillä on yksinoikeus.
Saunalahden kortin käyttämisestä ei myyjä ollut moksiskaan.

Paikkana Etelä-Pohjanmaan helmi, Sjoki.


Panun mukaan tämä tieto ei pidä lainkaan paikkaansa. Mistä myyjä tällaisia selkeitä numeroita oli vedellyt. Etelä-Pohjaanmaan Helmi, Seinäjoki saa vähän ilmaista "mainosta".

Vikahan ei ole missään tapauksessa sinun.


Ensimmäinen, joka on saanut/saa luurinsa (SGS) tämän nykyisen kampanjan puitteissa huutaa hep! Saadaan toiveenkipinä heräämään muillakin.

Ainakaan tänne päin ei ole vielä kuulunut mitään, vaikka samasta taloudesta pistettiin kaksikin tilausta heti kun kamppis käynnistyi.


Hep! Sain omani heti 3.8 liikkeestä. Netistä tilanneista ei tosin ole vissiinkään kukaan saanut? Ainakaan ei ole ilmoittautunut.


Oli pakko rekisteröityä... ennakkotilasin sgs:n 7.7. ja hain luurin postista 4.8. (lähetetty 3.8.). Kerkesin myös ostamaan 30.7. pari sgs paikallisesta Elisan myymälästä, joten meidän taloudesta löytyy tällä hetkellä kolme sgs. Ennakkotilauksen mukana tilatun liittymän (Tikka+ ja mini) vaihto onnistui ainoastaan soittamalla aspaan (muutos oma.saunalahti.fi:ssä ei toiminut ainenkaan minun kohdalla).
Tilattu 7.8.
Täällä sitä odotellaan (17.8.) jotain viestiä tai pilvimerkkiä, milloin puhelin saapuu. Tai edes seurantakoodia.


Roskasta en tiedä, ja mitä meinasit punaisella näkyviin.?
Sen tämä myyjä sanoi ja muusta en tiedä.

-300,400 ja tuhat viikottain toimitukset.
- On tullut kielto myyjille että "ohimyyntiä" ei saa tapahtua enää; eli jonon hännille eikä etuilla toimituksissa.

Nämä kaksi asiaa hän sanoi.

Ja DNA:lla sanottiin jonotukseksi 2vk ja että heillä on yksinoikeus.
Saunalahden kortin käyttämisestä ei myyjä ollut moksiskaan.

Paikkana Etelä-Pohjanmaan helmi, Sjoki.


Panun mukaan tämä tieto ei pidä lainkaan paikkaansa. Mistä myyjä tällaisia selkeitä numeroita oli vedellyt. Etelä-Pohjaanmaan Helmi, Seinäjoki saa vähän ilmaista "mainosta".

Vikahan ei ole missään tapauksessa sinun.


Noniin, eli tuli sitten kuunneltua mainospuheita myyjän suusta. Eipä niihin ole näköjään luottamista.
Kysymys kuuluu, mitä iloa on valehdella ja puhua paskaa päin asiakkaan naamaa? :o

Jos asia on näin, niin vastaisuudessa kierrän sen myymälän aika helvetin kaukaa ja harkitsen liittymän vaihtoa kilpailijalle...---- tai ehkä jätän liittymän kuitenkin saunikselle.. siinä ei ole mitään moitittavaa.
Kuka oikeasti edes tietää, että Saunalahti (ja DNA) on edes mitään tukkureiltaan tilannut?

Tämähän toimii heille näppärästi eli laitetaan houkutteleva kytkyhinta, otetaan asiakkailta tilauksia sisään suuri määrä puskuriin ja kun tietty raja-arvo ylittyy tilataan luurit tukkurilta isossa erässä halvalla. Näin varaston kiertonopeus on optimaalinen ja kaikki luurit menevät suoraan asiakkaille. Asiakkaat jonottavat ja turhautuvat, mutta ketä se oikeasti kiinnostaa.

Helppoa myydä halvalla ei oota... niin ja kun toimitukset taas alkavat ovat Samppa ja HTC varmaan jo esitelleet uudet Android luurinsa... ja sama peli alkaa alusta...
Mites, kun numeronsiirron piti olla 19.8 eli torstaina ja vielä ei oo mitään viestiä tullut viivästymisestä saati saapumisesta? Eipä tässä kai auta kun odotella.

Mites, kun numeronsiirron piti olla 19.8 eli torstaina ja vielä ei oo mitään viestiä tullut viivästymisestä saati saapumisesta? Eipä tässä kai auta kun odotella.


Numeron siirto siirtyy tai saat liittymän ilman puhelinta. EIhän liitä luureja ole Saunalahdella.

Ensimmäinen, joka on saanut/saa luurinsa (SGS) tämän nykyisen kampanjan puitteissa huutaa hep! Saadaan toiveenkipinä heräämään muillakin.

Ainakaan tänne päin ei ole vielä kuulunut mitään, vaikka samasta taloudesta pistettiin kaksikin tilausta heti kun kamppis käynnistyi.


Hep! Tilasin netistä heti kun tarjous tuli ja seuraavana päivänä oli puhelin postissa.
Hep! Tarjous tuli tiistaina. Kävelin keskiviikkona Elisa-Shopittiin ja nappasin luurin mukaan. Liittymän vaihto Soneralta kesti liki 2 viikkoa.

Mites, kun numeronsiirron piti olla 19.8 eli torstaina ja vielä ei oo mitään viestiä tullut viivästymisestä saati saapumisesta? Eipä tässä kai auta kun odotella.


Kannattaisiko soittaa sinne aspaan? Itselläni oli vastaava tilanne; numeronsiirtoon pari päivää, eikä seurantakoodistakaan havaintoa. Soitin aspaan ja pienen väännön jälkeen siirsivät numsin kuun loppuun. Tuntui olevan melko hankalaa, mutta kun muistutin tilanneeni liittymän ja puhelimen, jolloin odotan saavani molemmat käyttöön samaan aikaan, niin alkoi tapahtua.

Hauskaa oli, että puoli tuntia puhelun jälkeen saapui seurantakoodi  ;D
Tiedä sitten oliko vain sattumaa vai ei, mutta nyt on ollut puhelin hallussa viikon ja numero siirtyy 31.8. Käytössä puhelin toki on jo..

Totta tämäkin. Mutta lienee kohtuutonta odotella esim. 2kk tilaamaansa puhelinta


Tästä olemme samaa mieltä ja niin varmasti ovat laitevalmistajatkin, mutta minkäs teet. Kaikki tekevät varmasti tosissaan töitä ongelman ratkaisemiseksi.

/ Panu.


Miten olisi vaikka vähän ajantasaisempi ilmoittaminen tilanteesta mm. netin tilaussivulla? Tai vaikka rehellisesti kappalemäärät tietoon, että onko niitä varastossa ja toimitettavissa tarjouksen alkaessa 10, 100 vai 1000 kappaletta. Nythän tilanne ilmeisesti on se, korjatkaa toki jos olen väärässä, että ensimmäisellä tarjousviikolla tilanneet joutuvat myös odottamaan sen 3-4 viikkoa, mistä ei tilatessa ollut pienintäkään vihjettä.

Ymmärrän toki bisneksen ja sen, että tavaraa ei makuuteta varastossa, vaan se myydään etukäteen ja sitten pahoitellaan asiakkaille, kun sitä ei saadakaan. Jos näin kuitenkin toimitaan jatkuvasti, on se merkki siitä että ei tiedetä mitä tehdään, tai tehdään se tarkoituksella. Molemmissa tapauksissa asiakasuskottavuutta koetellaan, ja monelle operaattoria vaihtavalle ensikosketus Saunalahteen ei ole ehkä se mitä molemmat osapuolet toivoisivat.

edit: Lisäksi yhä ainoa missä mainitaan, että toimitusaika onkin nyt 3-5 viikkoa, on puhelimen lisätietosivu. Tarjouksen pääsivulla http://saunalahti.fi/galaxys/ ja vielä verkkokaupan tilaussivullakin on arvio 2-3 viikkoa. Vähän tarkkuutta hei nyt noiden sivujen päivittämiseen, ainakin jos haluaisitte varmistaa potentiaalisille asiakkaille oikeimmat/tuoreimmat tiedot. Jos taas ette niin..
Ite tilasin 16.8. sgs:n, myyjä ei sanonut mitään odotusaikaa edes. Mutta vanhana slahen asiakkaana tiedän sen, että odotusaika voi venyä ja venyä ja venyä. Koska viime kerralla kun tilasin saunalahdelta sony ericsson xperia x1:stä (sillon kuin se julkastiin), luvattiin toimitusajaksi 2 viikkoa. Todellisuudessa odotin puhelinta kokonaiset 2½kk, jonka jälkeen menetin maltin ja peruin tilaukseni. Ja marssin suoraan verkkokauppaan ja ostin luurin sieltä. Mutta nyt ajattelin saavani puhelimen "kohtuu" ajassa.

Mutta mitä saunalahden toimitukseen tulee niin pakko on sanoa, että voisivat hoitaa asian kuntoon. Turhaan puhuvat paskaa tiskin takana. Vois ihan rehellisesti sanoa kuinka kauan toimituksessa kestää. Jolla voitaisiin saada tyytyväisempiä asiakkaita? Tai sitten ostaisivat hittituotteita niin paljon varastoon ettei ne tule loppumaan kesken tarjouksen.

Osallistu keskusteluun