Kysymys

MILLOIN TULOSSA: Samsung Galaxy S ?


  • Kommentaattori
  • 27 kommenttia
Terve!

Samsung tiettävästi esittelee uutta Galaxy S:ää ensi viikolla järjestettävällä Road Showllaan "omalle väelle" ja jälleenmyyjille, joten kiinnostaisi todella tietää arvio ko. laitteen saapumisaikataulusta Saunalahden valikoimiin. Jonkinlaista tietoa asiasta varmaankin on jo liikkeellä (tai viimeistään Road Showssa saatavilla), ja Samsungin uutuusmalleja on välillä tullut nopeastikin esittelyn jälkeen myyntiin.

Alussa kuplinut kritiikkini laitetta kohtaan on vaihtunut asiaan perehtymisen myötä innokkaaksi odotukseksi, sillä laitetta saa pressikuvissa esiintyneen, ruman harmaan lisäksi myös tyylikkäänä mustana, ja Samsungin oma Androidin päälle väsätty UI on saanut myös kehuja siellä täällä (eikä näytä videoilla mitenkään kehnolta).

Entä olisiko mahdoton ajatus, että myös Samsungin uutuusmalleja saisi HTC:n Legend- ja Desire-mallien tapaan MegaviestiX -tyyppisinä erikoispaketteina? Tärkeintä tällaisissa ratkaisuissa olisi mielestäni nopean mobiililaajakaistan saaminen pakettiin, sillä nykyiset lisäpalvelu-mobiililaajakaistat ovat hinnoittelultaan auttamattomasti vanhanaikaisia. Kuvaavaa on, että jopa Soneralla, jota ainakin itse pidän vanhoillisena ja hidasliikkeisenä operaattorina, on tarjolla edullisia, siirtonopeuksiltaan rajoittamattomia mobiilidata-palveluita, mutta Saunalahdella ei. Olisi hienoa nähdä Saunalahden saattavan mobiilidatan hinnoittelun nykypäivän laitteiden tasolle!

1829 kommenttia


Mjaha.. Liittymä meni sitten kiinni, eikä uudesta luurista tai sim-kortista tietoakaan. Nyt vois sanoo että ahistaa jo hieman. Jonottelen tässä kaverin puhelimella SL asiakaspalveluun.
....maksan siitäkin ilosta...


Ilmoittelehan sit mitä kertovat. Kuinkakohan pitkä lead time näillä numeronsiirroilla yleensä on? Mietin vaan näitä sauniksen sekoiluja. Eiköhän parempi olisi laittaa numsi vetämään vasta kun puhelin on postissa...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1


Mjaha.. Liittymä meni sitten kiinni, eikä uudesta luurista tai sim-kortista tietoakaan. Nyt vois sanoo että ahistaa jo hieman. Jonottelen tässä kaverin puhelimella SL asiakaspalveluun.
....maksan siitäkin ilosta...


Ilmoittelehan sit mitä kertovat. Kuinkakohan pitkä lead time näillä numeronsiirroilla yleensä on? Mietin vaan näitä sauniksen sekoiluja. Eiköhän parempi olisi laittaa numsi vetämään vasta kun puhelin on postissa...



Ja sitten itketään, ettei se kortti toimi vaikka puhelin tuli jo 😃

Mjaha.. Liittymä meni sitten kiinni, eikä uudesta luurista tai sim-kortista tietoakaan. Nyt vois sanoo että ahistaa jo hieman. Jonottelen tässä kaverin puhelimella SL asiakaspalveluun.
....maksan siitäkin ilosta...


Kokemuksesta voin sanoa, että olet kusessa. Parhaiten selviät tuosta, kun soitat kiltisti vanhalle operaattorillesi ja pyydät heitä avaamaan liittymäsi uudestaan. Tai sitten kysyt saunalahdelta milloin numeronsiirto OIKEASTI tapahtuu, ja annat liittymäsi olla kiinni siihen asti.

Se, mitä sinun ei missään tapauksessa tule tehdä on, että pyytäisit vanhaa operaattoria avaamaan liittymäsi uudestaan, sillä silloin joudut vain deadlockiin mistä ei pääse ulos IKINÄ! Ei kannata myöskään uskos sauniksen aspaa ja hakea uutta simmiä elisa shopitistä, koska ei se siirto siihenkään näytä onnistuvan.



Mjaha.. Liittymä meni sitten kiinni, eikä uudesta luurista tai sim-kortista tietoakaan. Nyt vois sanoo että ahistaa jo hieman. Jonottelen tässä kaverin puhelimella SL asiakaspalveluun.
....maksan siitäkin ilosta...


Ilmoittelehan sit mitä kertovat. Kuinkakohan pitkä lead time näillä numeronsiirroilla yleensä on? Mietin vaan näitä sauniksen sekoiluja. Eiköhän parempi olisi laittaa numsi vetämään vasta kun puhelin on postissa...

Ja sitten itketään, ettei se kortti toimi vaikka puhelin tuli jo :D


No niinhän siinä kävis, mutta esim. XciD olis varmaan tyytyväisempi siihen että sillä on vanha liittymä muutaman päivän pidempään kuin tähän nykyiseen tilanteeseen = ei puhelinta, ei liittymää 😉



Olikohan se nyt niin että tällä viikolla tuli 300 ens viikolla 400 ja seuraavalla 1000 kalikkaa, jotain tämmöstä olin aspan hepulta kuulevinani...


110% factaa! varmistettu samsungin edustajalta. eli kyllä niitä tulee!


Luotetaan nimimerkki setämieheen.

Setämies "arvasi" täysin oikein myös Desireiden toimitukset. Hän kertoi viime sunnuntaina, että Desireitä tulee tiistaina varastoon ...... ja niin tulikin.


Mitenkäs se oli se sun kommentti.

"Tämä tieto on ilmeisesti sen verran suurta roskaa, että ainakin itse laittaisin punaisella näkyviin , missä Elisa Shopin myymälässä tämä n. 40 vuotias herrasmies työskentelee. "

Kannattaisi luottaa myös siihen roskanpuhujaan elisashopitista.


Mjaha.. Liittymä meni sitten kiinni, eikä uudesta luurista tai sim-kortista tietoakaan. Nyt vois sanoo että ahistaa jo hieman. Jonottelen tässä kaverin puhelimella SL asiakaspalveluun.
....maksan siitäkin ilosta...


Ilmoittelehan sit mitä kertovat. Kuinkakohan pitkä lead time näillä numeronsiirroilla yleensä on? Mietin vaan näitä sauniksen sekoiluja. Eiköhän parempi olisi laittaa numsi vetämään vasta kun puhelin on postissa...



Eivät osanneet tehdä muuta kuin antaa minun odottaa 'asiantuntijalle' n. 15min.

Asiantuntija kertoi että soita ELISAlle, ja kysellä mikä mättää.
Ensinnäkin ihan pirun hienoa että minä joudun itse selvittelemään kahden operaattorin välisiä liittymäongelmia.
Lisäksi tilausvahvistuksessa ollut tilauspäivämäärä (12.8, postissa tullut paperi) on vaihdettu tietokannassa myöhemmäksi (16.8, jolloin saunalahti on muuttanut tilausajaksi laitteelle 3-5vkoa).
Eli näin saunalahti pyrkii puikkelehtimaan eroon kuluttajalle kuuluvien myöhästymismaksujen kanssa... Nyt kuulemma kannattaa varautua vielä "parin viikon" odotteluun.

Kysyin että miten tilauspäivämäärää voi noinvain muutella myöhemmäksi, niin vastaus oli että 'tilauksia on tullut niin paljon'... Mikä syy se sellainen on mennä vaihtelemaan asiointipäivämääriä????
Kusetustahan tuo on jo.



Mjaha.. Liittymä meni sitten kiinni, eikä uudesta luurista tai sim-kortista tietoakaan. Nyt vois sanoo että ahistaa jo hieman. Jonottelen tässä kaverin puhelimella SL asiakaspalveluun.
....maksan siitäkin ilosta...


Ilmoittelehan sit mitä kertovat. Kuinkakohan pitkä lead time näillä numeronsiirroilla yleensä on? Mietin vaan näitä sauniksen sekoiluja. Eiköhän parempi olisi laittaa numsi vetämään vasta kun puhelin on postissa...



Eivät osanneet tehdä muuta kuin antaa minun odottaa 'asiantuntijalle' n. 15min.

Asiantuntija kertoi että soita ELISAlle, ja kysellä mikä mättää.
Ensinnäkin ihan pirun hienoa että minä joudun itse selvittelemään kahden operaattorin välisiä liittymäongelmia.
Lisäksi tilausvahvistuksessa ollut tilauspäivämäärä (12.8, postissa tullut paperi) on vaihdettu tietokannassa myöhemmäksi (16.8, jolloin saunalahti on muuttanut tilausajaksi laitteelle 3-5vkoa).
Eli näin saunalahti pyrkii puikkelehtimaan eroon kuluttajalle kuuluvien myöhästymismaksujen kanssa... Nyt kuulemma kannattaa varautua vielä "parin viikon" odotteluun.

Kysyin että miten tilauspäivämäärää voi noinvain muutella myöhemmäksi, niin vastaus oli että 'tilauksia on tullut niin paljon'... Mikä syy se sellainen on mennä vaihtelemaan asiointipäivämääriä????
Kusetustahan tuo on jo.



Siis mitä v...ua tää rupee olemaan jo ihan v...n pelleilyä!! Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon. Eikä sen todellakaan kuuluis olla asiakkaan ongelma, että liittymä katkeaa eikä uutta ole tullut! Varsinkaan sen asian selvittäminen! Jossain vaiheessa voi jo ruveta Saunalahteakin syyttämään, kun tämä ei todellakaan ole ensimmäinen kerta!


Eivät osanneet tehdä muuta kuin antaa minun odottaa 'asiantuntijalle' n. 15min.

Asiantuntija kertoi että soita ELISAlle, ja kysellä mikä mättää.
Ensinnäkin ihan pirun hienoa että minä joudun itse selvittelemään kahden operaattorin välisiä liittymäongelmia.
Lisäksi tilausvahvistuksessa ollut tilauspäivämäärä (12.8, postissa tullut paperi) on vaihdettu tietokannassa myöhemmäksi (16.8, jolloin saunalahti on muuttanut tilausajaksi laitteelle 3-5vkoa).
Eli näin saunalahti pyrkii puikkelehtimaan eroon kuluttajalle kuuluvien myöhästymismaksujen kanssa... Nyt kuulemma kannattaa varautua vielä "parin viikon" odotteluun.

Kysyin että miten tilauspäivämäärää voi noinvain muutella myöhemmäksi, niin vastaus oli että 'tilauksia on tullut niin paljon'... Mikä syy se sellainen on mennä vaihtelemaan asiointipäivämääriä????
Kusetustahan tuo on jo.


Täsmälleen juuri noin tuo meni minullakin, eli ensimmäisellä puhelulla aspaan sain vastaan suunnilleen vain vittuilua. Seuraavalla puhelulla kerrot, että otit yhteyttä elisaan, joka sanoi, että numero on siirretty toiselle operaattorille. Sitten sauniksen aspa neuvoo sinua menemään elisa shopittiin hakemaan simmiä. Haluatko lisääkin arvauksia tapahtumien kulusta?
Tuntuu tässä menneen näköjään muillakkin numeronsiirrot päin prinkkalaa. Itsellä nyt linja pelaa muutaman puhelun ja elisashopit reissun päätteeksi. Toivon vaan totisesti että luuri nyt ei tästä syystä viivästy 🙂
Itellä - ei ole luuria näkynyt ei kuulunut, tilattu 9.8. - meni numsi niin, että Saunalahdelta tuli asianmukaisesti tekstiviestejä siirrosta, mutta simmiä ei tullut. Alkoi epäilyttää homma, menin Elisan puotiin hakemaan uuden simmin kertoen Galaxy-S-tarinan ja sitten odottelemaan siirtoa. H-hetkellä (pari tuntia ennakoidun jälkeen) vanha liittymä hiljeni. Ei lähtenyt Saunalahti tulille pariin tuntiin, ja menin taas Elisan puotiin. Siellä "ei täällä mitään näy" ja soitto jonnekin tekniikkaan, ja parin minuutin päästä lähti liittymä toimimaan. Aika manuaalinen ja asiakasvetoinen prosessi.

Vielä kun sais puhelimen.

Kaduttaa jo ankarasti vaihto Soneralta. Olisivatko siellä osanneet ryssiä näin pahasti?
Juuri olen puolisen tuntia tässä roikkunut puhelimessa ja näin yritetään vängätä minua korttia hakemaan, ja tämä on ainoa vaihtoehto.

Elisan ja Saunalahden välinen kommunikaatio kusee pahemman kerran. Minulle tullut minkäänlaista ilmoitusta että liittymä menee kiinni.

Niin, ja saunalahden mukaan on täysin OK siirrellä tilausvahvistuksien päivämääriä itselleen sopiviksi.
Pitäisköhän threadin hiljaisuudesta päätellä se, että tänään ei tullut uutta erää, kun ei ole kukaan tullut seurantakoodin saapumisesta kertomaan.

Pitäisköhän threadin hiljaisuudesta päätellä se, että tänään ei tullut uutta erää, kun ei ole kukaan tullut seurantakoodin saapumisesta kertomaan.


Samaa uumoilen. Tai sitten erä on ollut niin pieni ja sattumalta osunut henkilöille jotka eivät halua tai eivät tiedä palstasta.


Pitäisköhän threadin hiljaisuudesta päätellä se, että tänään ei tullut uutta erää, kun ei ole kukaan tullut seurantakoodin saapumisesta kertomaan.


Samaa uumoilen. Tai sitten erä on ollut niin pieni ja sattumalta osunut henkilöille jotka eivät halua tai eivät tiedä palstasta.


No ainakin muutamat kaverit, jotka ovat tilanneet tuolloin 6.8 illalla, ovat käyneet täällä threadissa aikaisemmin. Joten luulisi heidän käyvän kertomassa täällä asiasta, mikäli tänään jotain uutta tietoa saavat. Edellinen erähän taisi riittää 6.8 puolen päivän aikaan tilanneille asti suurinpiirtein. Ite laitoin arpalipun sisään 8.8 päivällä, joten taidan olla juuri siinä rajoilla, että riittääkö tän viikon erästä itelle luuri. Saati sitten, että se ehtisi torstaina postiin ja perjantaina haettavaksi.
13.8 tilattu, viimeviikolla tuli tekstari että numeronsiirto tapahtuu 27.8. Tänään tuli viesti että tilaamanne puhelinmallin tilapäisen loppumisen vuoksi siirto viivästyy ja uusi aka on 10.9. Toivottavasti siirto tapahtuu vasta tuolloin niin ei jää ilman numeroa.

Eli ei ihan heti luuria saa.  😠
Eiköhän niitä Galaxynkin koodeja ala tällä viikolla tippumaan.  😉 😉
ehkä, ehkä ei, ehkä vasta ensi viikolla, ehkä ennen joulua
kuka on saanut puhelin tällä viikolla? Puhelin on tilattu 7.8, AsPa lupasi puhelin tule tämän viikon aikana.

kuka on saanut puhelin tällä viikolla? Puhelin on tilattu 7.8, AsPa lupasi puhelin tule tämän viikon aikana.


Viikkoa on vielä pari päivää jäljellä.


kuka on saanut puhelin tällä viikolla? Puhelin on tilattu 7.8, AsPa lupasi puhelin tule tämän viikon aikana.


Viikkoa on vielä pari päivää jäljellä.


Ei kai noita ole saanut kukaan tällä viikolla. Tällä viikolla ehtiäkseen pitäisi Saunalahden saada luurit matkaan huomenna. Tsk, tsk! Mulla numeronsiirto tiistaina, kiire tulee.



kuka on saanut puhelin tällä viikolla? Puhelin on tilattu 7.8, AsPa lupasi puhelin tule tämän viikon aikana.


Viikkoa on vielä pari päivää jäljellä.


Ei kai noita ole saanut kukaan tällä viikolla. Tällä viikolla ehtiäkseen pitäisi Saunalahden saada luurit matkaan huomenna. Tsk, tsk! Mulla numeronsiirto tiistaina, kiire tulee.


Puhelimia on tulossa tällä viikolla varastoon ...... ensi viikolla asiakkaalle  😉 😉
Toivottavasti puhelin tulee tällä viikolla. En jaksaa odottaa..... 😮
soittelin aspaan . Sanovat että yllätys yllätys taas lopussa ja puhelimia pitäisi kai olla joskus tulossa sinne. Meneevät kiirejärjestyksessä siten että kenellä olisi numeron siirto hollilla saavat ensisijaisesti luurin. Itsellähän olisi ollut jo ensimmäinen siirto päivä mutta toki jouduttiin siirtämään puhelimen saatavuuden takia eteenpäin. Nythän tässä tulee käymään niin että siirtyy koko ajan jonossa kun siirtäävät numeron siirtoa aina vaan kauemaksi. Jos 2012 ois puhelin taskussa oisin tyytyväinen..
😠!

soittelin aspaan . Sanovat että yllätys yllätys taas lopussa ja puhelimia pitäisi kai olla joskus tulossa sinne. Meneevät kiirejärjestyksessä siten että kenellä olisi numeron siirto hollilla saavat ensisijaisesti luurin. Itsellähän olisi ollut jo ensimmäinen siirto päivä mutta toki jouduttiin siirtämään puhelimen saatavuuden takia eteenpäin. Nythän tässä tulee käymään niin että siirtyy koko ajan jonossa kun siirtäävät numeron siirtoa aina vaan kauemaksi. Jos 2012 ois puhelin taskussa oisin tyytyväinen..
v***ttaa tuommonen että uudet asiakkaat tärkeitä ja vanhoilla ei mitään väliä, onhan heidät jo huijattu asiakkaiksi!

Osallistu keskusteluun