Vastattu

Mobiili Oma Saunalahti Android sovellus ei toimi

  • 16 kesäkuu 2012
  • 14 kommenttia
  • 2465 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 5 kommenttia
Puhelimena U8800, lopetti sovellus toimimasta about heti sen jälkeen kun sovelluksen kautta päivitti nettiliittymän 512->2M. Yhteydessä olin asianmukaisia reittejä aluksi, mutta ei sieltä mitään järkevää taikka toimivaa apua saannut. Olisiko täällä jollakulla ideaa mitä tehdä, mobiili netti ja sovellukset toimivat kaikki muut normaalisti, Mobiili Oma Saunalahteen ei auta mikään, vaikka kuinka monesti asentaisi uudestaan, vedin jopa puhelimelle tehdas resetit yms, ei mitään.

Vika ilmoitus joka tulee tuossa sovelluksen "käynnistys ruudussa", kun aluksi hetken "latailee" tms on:

"Virhe

Sovelluksessa tapahtui virhe. Haluatko lopettaa vai yrittää uudestaan?"

ja napit "Lopeta" & "Yritä uudelleen"

Ei mitään vaikutusta vaikka 20x retryää samaa vaan herjaa, apua!? 

/EDIT:

Lisättäköön se että kyse ei ole vain tämänpäiväisestä ongelmasta, vaan ongelma kestänyt vähintään useamman viikon. 
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dobermann 27 kesäkuu 2012, 08:03

Ja juuri kun olimme saaneet Mobiili Oma Saunalahti -sovellusperheeseen vihdoin kattavan platform-tuen, kävi ilmi että uusi MLK-palvelumme Perus 2M kaataa backendin.

Vika koskee kaikkia platformeja, kaikkia liittymiä joilla 2M MLK, ja on siis meidän päässä. Asiaa korjataan. Kiitos ilmoituksesta ja kärsivällisyydestänne.

Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Oma.saunalahdessa tällä hetkellä teknisiä ongelmia, koskee myös puhelinsovellusta. Mm. puheluerittelyt ei toimi.
"tällä hetkellä", en nyt mihinkään päiväkirjaan pistännyt, mutta näin "tuntumalta" sanoisin että sovellus on heittänyt tuossa kyseisessä vaiheessa tuota samaa virhe herjaa jo kuukauden, ehkä kaksikin? Miten on?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Uninen kirjoitti:
Puhelimena U8800, lopetti sovellus toimimasta about heti sen jälkeen kun sovelluksen kautta päivitti nettiliittymän 512->2M. Yhteydessä olin asianmukaisia reittejä aluksi, mutta ei sieltä mitään järkevää taikka toimivaa apua saannut. Olisiko täällä jollakulla ideaa mitä tehdä, mobiili netti ja sovellukset toimivat kaikki muut normaalisti, Mobiili Oma Saunalahteen ei auta mikään, vaikka kuinka monesti asentaisi uudestaan, vedin jopa puhelimelle tehdas resetit yms, ei mitään.

Vika ilmoitus joka tulee tuossa sovelluksen "käynnistys ruudussa", kun aluksi hetken "latailee" tms on:

"Virhe

Sovelluksessa tapahtui virhe. Haluatko lopettaa vai yrittää uudestaan?"

ja napit "Lopeta" & "Yritä uudelleen"

Ei mitään vaikutusta vaikka 20x retryää samaa vaan herjaa, apua!? 

Omasaunalahden laskupalvelussa on huoltokatko 16.6.2012 klo 17 alkaen. Arvioitu kesto 24 h ja päättyminen 17.6.2012 klo 17. Huoltokatkon aikana puheluerittelyt eivät ole käytössä,eikä laskuja voi selata tai maksaa. Muut palvelut ovat käytössä-
Ei toimi edelleenkään, vinkkejä otetaan vastaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Itsellä näyttää toimivan ihan ok. Löytyisiköhän tästä vanhasta linkistä mitään vinkkiä sinulle:https:///t5/Yleinen-keskustelu/Mobiili-Oma-Saunalahteen-Android-tuki-ja-uusia/td-p/117961

En ole varma olisinko jostain joskus lukenut, että jos ko ohjelman poistaa, niin takaisin saamisessa olisi ollut jotain ongelmaa(voi siis olla että "valehtelen" ja on mutujuttu).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Moikka, Uninen!

Ikävä kuulla, ettei Oma Saunalahti toimi.

Yritäthän sisään Elisan mobiiliverkon avulla? Oma Saunalahti ei valitettavasti turvallisuussyistä kelpuuta WLAN-yhteyttä tunnistautumistapana. Verkko tunnistaa sinut, asiakkaan, SIM-kortin perusteella ja tätä ei WLANin kautta voi ikävä kyllä todentaa.

Lisäksi varmistathan, ettet ole estänyt Oma Saunalahti -sovellusta Oma Saunalahti -palvelussa.

Lisäksi voi olla, että tietyt asetukset ovat väärät, jonka takia sovellus ei toimi. Koitahan tällöin puhelimen nollausta tehdas asetuksiin.

Mikäli tästä ei ole apua, ole yhteydessä Saunalahden edustajaan joko Oma Saunalahden lomakkeella, puhelimitse tai suoraan Vikapalvelun numeroon.

Toivottavasti saat sovelluksen pikaisesti pelaamaan!
Käyttäjätaso 2
Ja juuri kun olimme saaneet Mobiili Oma Saunalahti -sovellusperheeseen vihdoin kattavan platform-tuen, kävi ilmi että uusi MLK-palvelumme Perus 2M kaataa backendin.

Vika koskee kaikkia platformeja, kaikkia liittymiä joilla 2M MLK, ja on siis meidän päässä. Asiaa korjataan. Kiitos ilmoituksesta ja kärsivällisyydestänne.
Kiitos tiedosta, mutta onko tarkempaa tietoa milloin vika saadaan korjattua?
Käyttäjätaso 2
Hei,

uusilla asiakkailla pitäisi olla korjaantunut. Kokeilkaapa aiemmin tilanneet olisiko säätömme korjanneet tilanteen myös teiltä.
Nyt toimii taas täälläkin, viikonloppuna viimeksi taisin kokeilla, silloin ei vielä rokannut.
Joo nyt on taas toiminu
Täällä ei toimi edelleekään.

Taisi tosiaan lopettaa toimintansa toukokuulla kun MLK+  muuttui  MLK Perus 2M paketiksi.
Edelleen samaa herjaa Samsung Galaxy S II:lla

Vika ilmoitus joka tulee tuossa sovelluksen "käynnistys ruudussa", kun aluksi hetken "latailee" tms on:

"Virhe

Sovelluksessa tapahtui virhe. Haluatko lopettaa vai yrittää uudestaan?"

ja napit "Lopeta" & "Yritä uudelleen"

Ei mitään vaikutusta vaikka 20x retryää samaa vaan herjaa, apua!?
Löytyihän sieltä se syy sitten lopulta. Oma Saunalahdessa on liittymien kohdassa muokkaa asetuksia sellainen valinta kuin "Mobiili oma.saunalahden esto", jostain syystä liittymälläni oli tämä oletuksena päällä. Kävin ottamassa pois ja mobiilisovellus lähti rokkaamaan!

Jostain syystä sovelluksen toimiminen uudelleen eri herjaan liittymätyypin päivityksen yhteydessä. Selvittelen syytä... Onko muille käynyt vastaavaa?

Osallistu keskusteluun