Mummo joutui sairaalaan ja hänen sielllä ollessaan huomasimme, että hänen puhelimensa särisee älyttömästi. Ostin hänelle uuden Doro 1362:n myymälästänne ja myyjä käski vain muuttamaan sim-kortin vanhasta uuteen puhelimeen.
Valitettavasti vanha kortti ilmeni olevan hivenen liian iso uuteen, eikä siinä ole mahdollisuutta irrottaa palaa ja saada pienemmäksi. Onko muuta vaihtoehtoa kuin hakea mummon nykyinen puhelin sairaalasta ja tuoda teidän liikeeseen, josta ostin uuden doron?
Ongelma on, että mummon lähin Elisa-liike on 70 km:n päässä. Eli joudun ajamaan 140 km:a tuon tehdäkseni. Luulen ,että liittymä ei ole Elisan.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus
SIM-kortin takia ei tarvitse ajaa, vaan se toimitetaan kotiin.
Älä unohda, että Posti on lakossa. Kukaan ei tiedä, kauanko sim-kortilla kestää tulla perille.
Onko muuta vaihtoehtoa kuin hakea mummon nykyinen puhelin sairaalasta ja tuoda teidän liikeeseen, josta ostin uuden doron?
Tästäkään ei ole apua, sillä sim-kortteja ei vaihdeta vanhaa korttia vastaan.
Aivan ensimmäiseksi ota selvää, kenen nimissä mummon liittymä on ja miltä operaattorilta. Selviä myös, onko kyseessä lasku- vai prepaid-liittymä.
Laskuliittymän tapauksessa:
Pyydä liittymähaltijaa soittamaan operaattorinsa asiakaspalveluun ja valtuuttamaan sinut hoitamaan puhelinasioitaan.
Tämän jälkeen voit käydä hakemassa kyseisen operaattorin liikkeestä uuden sim-kortin. Muista ottaa henkilöllisyystodistuksesi mukaan. Kun saat uuden kortin, voit laittaa sen puhelimeen ja toimittaa puhelimen mummollesi.
Osa operaattoreista saattaa myös antaa pelkän sim-kortin mukaan kenelle tahansa, mutta liittymähantijan on sitten aktivoitava kortti soittamalla asiakaspalveluun tai käyttämällä operaattorin itsepalvelusivustoa.
Prepaid-liittymän tapauksessa:
- Saunalahti Prepaid: Sim-korttia ei voi vaihtaa. Joudutte hankkimaan uuden liittymän uudella puhelinnumerolla.
- Saunalahti Latausliittymä: Tämä on liittymäsopimuksellinen prepaid, joten toimi kohdan laskuliittymän tapauksessa mukaisesti.
- Dna Prepaid: Jos liittymä on rekisteröity, toimi laskuliittymän tapauksessa mukaisesti. Jos liittymää ei ole rekisteröity, mutta korttikehyksessä mainittu PUK-koodi on tallella, rekisteröi liittymä ja jatka laskuliittymän tapauksessa mukaisesti. Jos PUK-koodi on hukassa, sim-korttia ei voi vaihtaa ja joudutte hankkimaan uuden liittymän uudella puhelinnumerolla.
- Telia Prepaid: Jos korttikehyksessä mainittu PUK-koodi on tallella, käy Telia-kaupassa tai ota yhteys Telian asiakaspalveluun. Jos PUK-koodi on hukassa, sim-korttia ei voi vaihtaa ja joudutte hankkimaan uuden liittymän uudella puhelinnumerolla.