Vastattu

Omituinen uusi puhelin vaikuttaa käytetyltä


Mistä saisin apua kun ns. uusi puhelin vaikuttaa käytetyltä. Syy epäilyihini on että uutena pitämäni puhelimen kameran muistissa olikin pitkä liuta vieraita valokuvia. Kuvat oli otettu tältä paikkakunnalta koska tunnistin paikat mutta minä tai kukaan muu perheessä ei ollut niitä ottanut. Esimerkiksi kesällä otettu kuva, jolloin en edes vielä omistanut tätä puhelinta... Lisäksi puhelin käyttäytyy oudosti, aivan kuin se olisikin ennalta ohjelmoitu robotti jolla on oma tahto...:?:?:?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 3 tammikuu 2018, 16:10

Onhan se täysin mahdollista, että sinulle on toimitettu jonkun toisen käyttäjän vanha puhelin. Vai ostitko tuon puhelimen liikkeestä? Oliko puhelimen pakkauksessa olevat sinetit kiinni vai oliko ne avattu?

Mikäli ostit puhelimen liikkeestä, ota yhteyttä suoraan kyseiseen liikkeeseen. Jos olet ostanut puhelimen netin kautta, yhteys suoraan Elisan asiakaspalveluun 010 190 240 (mpm/pvm).
Katso alkuperäinen viesti

12 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Jos haluat laitteen palauttaa niin voit käydä sen laittamassa takaisin paketissa, jossa sen vastaanotit ja Postin/Matkahuollon henkilökunta opastaa tarvittaessa lisää. Peruutusaika on 14 vuorokautta paketin vastaanottamisesta.

Palautuslähetys on maksuton eli postimaksuja ei tarvitse siitä maksaa.


Ongelmana on se, että onko palautusasiasta selvästi kuluttajalle kerrottu. Jos kyse on puhelinmyynnistä, eikä asiakas ole saanut mitään asiakirjoja, niin kysymys on taas perinteisestä näyttökysymyksestä. Riittääkö se, että sähköpostia väitetään lähetetyn tai on lähetetty mutta ei vastaanotettu. Tuotteen mukana toimitettavat asiakirjat ovat varmimpia. Jos tuotetta käyttää, on paha väittä ettei ole vastaanottanut. Jostain syystä paperit tuottavat allergisia reaktioita operaattoreille...

Jos kuluttajalle ei etämyynnissä ole kerrottu palautusmahdollisuudesta, niin palautusaika pitenee 14vr:kn lisäksi veilä 12kk.

"...Jos kuluttajalle ei ole annettu tietoa peruuttamisoikeuden käyttämistä koskevista ehdoista, kuluttajan oikeus peruuttaa kauppa pitenee normaalin peruuttamisajan päättymisestä 12 kuukauteen..."
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Jos haluat laitteen palauttaa niin voit käydä sen laittamassa takaisin paketissa, jossa sen vastaanotit ja Postin/Matkahuollon henkilökunta opastaa tarvittaessa lisää. Peruutusaika on 14 vuorokautta paketin vastaanottamisesta.

Palautuslähetys on maksuton eli postimaksuja ei tarvitse siitä maksaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Jos tilausvahvistus ei ole sinulle tullut sähköpostiin niin se on joko mennyt roskapostikansioon tai meillä on väärä sähköpostiosoite tiedoissa.

Tilausvahvistuksen löydät myös kirjautumalla OmaElisaan.

Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia niin klikkaa Luo Elisa-tunnus ja mene verkkopankkitunnuksilla sisään.

Kuvassa vielä punaisella merkitty sisäänkirjautumisen jälkeen avautuvalta OmaElisan etusivulta, josta tuo tilausvahvistus löytyy.

Olen ymmälläni kun en saa yhteyttä kehenkään ihmiseen joka ottaisi asiani omakseen ja auttaisi minua saamaan kotimyyntiasiakirjan jotta minulla olisi jotain muuta konkreettista kuin tämä omituinen vehje...Joten "pliis" auttakaa mäessä....
Käyttäjätaso 7
Tarkista vielä sähköpostin roskapostikansio.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Hyvä, että tiedät oikeutesi. Valitettavan moni ei tiedä.

Kuten tiedät, niin etämyynnistä ostetun tuotteen palautusaika alkaa vasta siitä hetkestä, kun asiakkaalle on toimitettu etämyyntiasiakirja. Ennen sitä ei saa mitään laskuja lähettää, eikä tarvitse maksaa jos niitä tulee, koska kauppa ei vielä ole lopullinen. Rohkeasti yhteyttä myyjätahoon. Jos ELISA on tunnustautunut myyjäksi, niin chatissa tai muualla selvästi ilmoitat, että maksujen maksaminen loppui nyt, eikä mitään maksuja makseta, ennen kuin olet saanut tarvittavat dokumentit, tai sitten että tavara palautetaan kunhan olet saanut jo maksetut maksut takaisin, tai sovit korvaavan tuotteen toimituksesta. Huolehdi, että viestistäsi jää itsellesi kopio, koska kuten olet huomannut, kaikkea väitetään tapahtunee, mutta vain näyttö ratkaisee. Äläkä suostu siihen, että tuote menisi huoltoon, koska se ei vielä ole sinun tuotteesi, koska etämyyntinä tehty kauppa ei ole lopullinen puuttuvien asiakirjojen takia.
Tiedonjyvä kirjoittaa täyttä asiaa ja olen kyllä tietoinen oikeuksistani, mutta kun minä en ole saanut minkäänlaista asiakirjaa, saati edes käsiini henkilöä, jolle asiani esittäisin muuta kuin OmaElisan chatti, josta kyllä saa empatiaa, mutta heidän lupaamat kopiot asiakirjoista ovat mystisesti kadonneet matkalla minulle. Ainoa konkreettinen todiste siitä kaupasta on tämä omituinen vehje... Vielä OmaElisan väki ei ole luvannut niitä lähettää postin kautta. Ilmoitin jo alkumetreillä että haluan palauttaa tämän mystisen laitteen koska se ei toimi kuten uusi puhelin tulisi toimia.
Vieraitten kuvien lisäksi se tuntuu tosiaan elävän omaa elämäänsä. Vaihtaa mielivaltaisesti ihmisten puhelinnumeroita toiselle nimelle, välillä hävittää ne kokonaan. En koskaan tiedä kuka milloinkin tulee vastaamaan soittaessani tai kuka soittaja on ennen kuin kuulen äänen... Kesken viestin kirjoituksen heittää kehiin mainoksia tai katkaisee kirjoituksen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Jos puhelin on ostettu etämyyntinä, eli myyjä on soittanut asiakkaalle, niin silloin asiakkaan tulee saada kotimyyntiasiakirja. Jos mitään asiakirjaa, tai mitään todennusta syntyneestä kaupasta ei ole asiakkaalle toimitettu, muuta kuin laskuja, niin kauppaa ei ole syntynyt.

Jos laskuttaja on jokin yritys, niin yritykseen yhteyttä, ja ilmoitus, että laskuja ei makseta ja puhelin palautetaan, kunhan jo maksetut laskut on palautettu. Jos myyjä alkaa pullikoimaan, niin yhteys kuluttajaviranomaiseen.

Jos taas kyseessä onkin yksityinen henkilö, jolta puhelin on ostettu, niin sitten se on voi, voi... Ainahan voi yrittää jäljittää myyjää, esim. jättämällä laskua maksamatta ja odottamalla mistä huuto kuuluu, tai epäilemällä petosta, ja ottamalla yhteyttä poliisiin.
"Kuvittelen näin" koska hän nimenomaan kehotti ottamaan yhteyttä jos jokin asia jäi vaivaamaan ja sen lisäksi hän vaikutti erittäin vilpittömältä ja suorapuheiselta.
No se siitä mutta kun Saunalahti ei monista pyynnöistäni huolimatta lähetä minulle jäljennöstä asiakirjasta jonka kyseinen kaveri laati myydessään minulle tämän "omituisen" puhelimen. Hän lupasi ilman kysymättäkin lähettää asiakirjan minulle ihan paperiversiona. Erittäin omituista kaupantekoa. Ainoa mikä on toiminut on osamaksujen laskutus...
Käyttäjätaso 7
Olen yrittänyt soittaa ja lähettää tekstiviestejä kyseiselle kaverille

Miksi kuvittelet, että hän henkilökohtaisesti vastaisi sinulle tuosta numerosta?
- puhelinmyyjät harvemmin vastaavat puheluihin, he soittavat. Ne henkilöt, jotka saavat palkkaa puhelimeen vastaamisesta, löytyvät asiakaspalvelun numeron takaa.
- eihän tuo ole edes tavallinen puhelinnumero (yksi numero liian vähän), eli se voi olla joku ryhmänumero, joka näkyy kaikkien ko. toimistosta tai soittoryhmästä soittavien numerona.
Tilasin puhelimen Saunalahden puhelinmyyjältä joka kertoi soittavansa Kuopiosta ja sanoi nimensä. Puhelu tuli numerosta ***. Olen yrittänyt soittaa ja lähettää tekstiviestejä kyseiselle kaverille mutta mitään vastausta en ole saanut. Sopimuksesta laadittua, luvattua kirjallista todistetta en myöskään ole saanut. OmaElisasta sanottiin viimeksi tänään että se olisi lähetetty sähköpostiini uudestaan eilen, mutta mitään ei ole tullut vieläkään perille. Kaksi puhelulaskua on kylläkin tullut perinnän kautta,- muttei postiini.... Myös puhelimen kuukausimaksu on kyllä peritty... Puhelin oli pakattuna ja sinetöitynä minulle tullessani, mutta niin paljon elämää kokeneena tiedän ettei se murtamaton ns. sinetti mitään oikeasti takaa... Itse hologrammi on pakkauksen takapuolella ehjänä, ei avauslipareen tukkeena.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onhan se täysin mahdollista, että sinulle on toimitettu jonkun toisen käyttäjän vanha puhelin. Vai ostitko tuon puhelimen liikkeestä? Oliko puhelimen pakkauksessa olevat sinetit kiinni vai oliko ne avattu?

Mikäli ostit puhelimen liikkeestä, ota yhteyttä suoraan kyseiseen liikkeeseen. Jos olet ostanut puhelimen netin kautta, yhteys suoraan Elisan asiakaspalveluun 010 190 240 (mpm/pvm).

Osallistu keskusteluun