Vastattu

Oneplus 3 huolto Elisasta ostetuille puhelimille? (ja pari valittua sanaa Squaretradesta)

  • 7 joulukuu 2016
  • 10 kommenttia
  • 593 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Mikä on tällä hetkellä oikea proseduuri 1+3:n saamiseen huoltoon? Laite on hankittu Elisan verkkopalvelun kautta syyskuussa ja noin 1kk sitten puhelin tippui lattialle, tuloksena pimeä näyttö.

Elisan myymälässä ohjattiin (silminnähden helpottuneina..) ottamaan yhteyttä Squaretradeen. Yhteydenotto paljasti, että Squaretrade-firman liikeideana on kierrättää rikkoutuneina heille tulleet puhelimet uusille asiakkaille korjattuina. Ja kun Oneplus 3 -korjaus ei todellakaan tunnu onnistuvan kenelläkään muulla kuin Oneplussalla, ei Oneplus-vaihtareita ollut tarjolla. Tilalle olisi ollut Sonyä, kiitos ei. Irtisanon tuon diilin kyllä heti kun saan tämän huoltokeikan maaliin.
Sitten aloittamaan keskustelu Oneplussan asiakaspalvelun kanssa. Heti kärkeen kysymys kuitista..mikä kuitti, puhelin on hankittu Elisalta osamaksusopimuksella? Sitten tuli työmatkakiireitä enkä kolmeen viikkoon ole ennättänyt edistää asiaa. Onneksi vanha Samsung Galaxy S4 nilkuttaa vielä jotenkuten.

Voisiko Elisa nyt kuvata vedenpitävästi prosessin kuinka heidän kauttaan hankitut Oneplus 3 -puhelimet saadaan huoltoon ilman N kierrosta Oneplus-asiakaspalvelun kanssa? Ilmeisesti vieläpä puhelimet pitää saada jollakin lähettifirmalla huoltoon, eli pitäisi sitten päivystää puhelimen kanssa noutoa? Parasta olisi, jos Oneplus-huoltoketju toimisi suoraan Elisan myymälöiden kautta ilman vitkuttelua. Elisa on myynyt 1+3 -puhelimia Suomeen semmoisen määrän, että *toimivalle* huoltoketjulle olisi enemmän kuin tarve.

Ai niin. Puhelimen takana ollut laitetarra lähti irti ennenkuin sain hommattua puhelimellekotelon. Tästähän Oneplus-huolto taatusti repii kierroksia...

Tiivistetysti: kertokaa kuinka Oneplus 3 -puhelimet saadaan huoltoon ilman 10 iteraatiokierroksen jumppaa asiakaspalvelun kanssa. Jos he tarvitsevat "kuitin", mikä se on Elisalta netin kautta hommatun puhelimen tapauksessa?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 7 joulukuu 2016, 17:57

Kuitti löytyy OmaElisasta "Laitteet" -osiosta, josta sen voi tarvittaessa tulostaa.

Elisalta ostetun laitteen voi aina toimittaa huoltoon Elisan liikkeen kautta. Pitäisi onnistua myös sinun tilanteessasi.

Toinen vaihtoehto on huollattaa puhelin suoraan OnePlussan kautta. Heiltä varmasti saa tarkat toimintaohjeet tuotteen toimittamisesta huoltoon.
Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Tämä case päättyi lopulta asiallisesti. Puhelin kävi reittiä Elisa-myymälä - SCF - Puola ja palasi ehjänä takaisin. Hyvä juttu.
Markkinoiden suosituimpiin kuuluvalla puhelimella myös huolto pitää toimia. Ja nyt tuntuu toimivan! 😳
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
NYkyisin huolto onnistuu elisan kautta eli menee SCF:lle ja sieltä sitten Oneplussalle jos kyseessä takuun ulkopuolinen huolto
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kuitti löytyy OmaElisasta "Laitteet" -osiosta, josta sen voi tarvittaessa tulostaa.

Elisalta ostetun laitteen voi aina toimittaa huoltoon Elisan liikkeen kautta. Pitäisi onnistua myös sinun tilanteessasi.

Toinen vaihtoehto on huollattaa puhelin suoraan OnePlussan kautta. Heiltä varmasti saa tarkat toimintaohjeet tuotteen toimittamisesta huoltoon.


En ainakaan itse saa tuolta OmaElisasta tulostettua laitteen takuutodistusta. Mistä tuo pitäisi tuolta löytyä?

Vanhasta OmaSaunalahdesta saa kyllä tulostettua, mutta typerästi siinä on sitten kaikki mahdolliset laitteet samassa.


Totta turiset. Meikäläisen muisti pätkäisi tässä, eikä ollut suoraa mahdollisuutta tarkistaa asian todellista laitaa. Pahoittelut sekaannuksesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kuitti löytyy OmaElisasta "Laitteet" -osiosta, josta sen voi tarvittaessa tulostaa.

Elisalta ostetun laitteen voi aina toimittaa huoltoon Elisan liikkeen kautta. Pitäisi onnistua myös sinun tilanteessasi.

Toinen vaihtoehto on huollattaa puhelin suoraan OnePlussan kautta. Heiltä varmasti saa tarkat toimintaohjeet tuotteen toimittamisesta huoltoon.
Käyttäjätaso 2
Kuitti löytyy OmaElisasta "Laitteet" -osiosta, josta sen voi tarvittaessa tulostaa.

Elisalta ostetun laitteen voi aina toimittaa huoltoon Elisan liikkeen kautta. Pitäisi onnistua myös sinun tilanteessasi.

Jos pitää paikkansa, tämä on muuttunut. Viimeksi myyjältä saamani ohjeistus oli asioida OnePlussan kautta. Kokeilen heti huomenna uusiksi.

Toinen vaihtoehto on huollattaa puhelin suoraan OnePlussan kautta. Heiltä varmasti saa tarkat toimintaohjeet tuotteen toimittamisesta huoltoon.


Viimeksi OnePlussan asiakaspalvelulla oli erittäin suuria hankaluuksia käsittää, että puhelimen olisi voinut myydä jokin muu kuin OnePlus. Ja jos olisikin, tuntui sitten aivan mahdottomalta, että muualta hankittua puhelinta olisi voinut toimittaa huoltoon heidän kauttaan. Mutta..kokeillaan huomenna Elisan myymälän kautta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +4
Oma OP3 kävi huollossa niin, että annoin chattiin IMEIn chatti tyyppi teki Support Ticketin jonne liitin kuvan kuitista sitten tulikin UPSn lähetys laput sähköpostiin. Tosin tämä oli takuuhuolto. He tiesivät heti kenestä puhuin kun selitin, että puhelin on ostettu jälleenmyyjältä nimeltä Elisa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Kuitti löytyy OmaElisasta "Laitteet" -osiosta, josta sen voi tarvittaessa tulostaa.

Elisalta ostetun laitteen voi aina toimittaa huoltoon Elisan liikkeen kautta. Pitäisi onnistua myös sinun tilanteessasi.

Toinen vaihtoehto on huollattaa puhelin suoraan OnePlussan kautta. Heiltä varmasti saa tarkat toimintaohjeet tuotteen toimittamisesta huoltoon.


En ainakaan itse saa tuolta OmaElisasta tulostettua laitteen takuutodistusta. Mistä tuo pitäisi tuolta löytyä?

Vanhasta OmaSaunalahdesta saa kyllä tulostettua, mutta typerästi siinä on sitten kaikki mahdolliset laitteet samassa.
Käyttäjätaso 2
NYkyisin huolto onnistuu elisan kautta eli menee SCF:lle ja sieltä sitten Oneplussalle jos kyseessä takuun ulkopuolinen huolto

Näin näyttää todellakin olevan. Puhelin luovutettu pienen takuukortti-ihmettelyn (kts. toinen viesti) jälkeen Elisan myymälään huoltoon.

Onko mitään arviota mitä erityyppiset huollot 1+3:lle maksavat? Meneekö näyttö aina vaihtoon "ei kuvaa" -tapauksessa vai voiko selvitä pelkällä näyttöyksikön liittimen uudelleenkiinnityksellä?
Käyttäjätaso 2

En ainakaan itse saa tuolta OmaElisasta tulostettua laitteen takuutodistusta. Mistä tuo pitäisi tuolta löytyä?

Vanhasta OmaSaunalahdesta saa kyllä tulostettua, mutta typerästi siinä on sitten kaikki mahdolliset laitteet samassa.


Sama juttu muuten tänään tuolla liikkeessä. Asiakaspalveluhenkilö joutui soittamaan myynnin tukeen löytääkseen takuukuitin. Pieni päivityksen tarve Oma Elisa -portaaliin?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
NYkyisin huolto onnistuu elisan kautta eli menee SCF:lle ja sieltä sitten Oneplussalle jos kyseessä takuun ulkopuolinen huolto

Näin näyttää todellakin olevan. Puhelin luovutettu pienen takuukortti-ihmettelyn (kts. toinen viesti) jälkeen Elisan myymälään huoltoon.

Onko mitään arviota mitä erityyppiset huollot 1+3:lle maksavat? Meneekö näyttö aina vaihtoon "ei kuvaa" -tapauksessa vai voiko selvitä pelkällä näyttöyksikön liittimen uudelleenkiinnityksellä?


Riippunee täysin viasta. Mitä nyt Elisalta sain tuossa jokin aika sitten tietoa niin lähtökohtaisesti takuunalaiset hommat hoidetaan niin että SCF tutkii laitteen (pintapuolisesti yms) ja jos homma menee takuuseen niin asiakas saa tilalle uuden laitteen. SCF hoitaa sitten Oneplussan kanssa rikkinäisen laitteen korjaamisen, joka sitten olisi tarkoitus palautua Elisalle. Miettivät vielä sitten myyvätkö näitä huollettuja puhelimia halvemmalla hinnalla vai mitä niille tehdään.

Homma varmaan tosiaan vähän vaihtelee tilanteesta riippuen, mutta lähtökohtaisesti homma menee noin että takuunalaiset työt -> asiakkaalle vaihdetaan laite. Tämä vähentää huoltokestoja kun laitetta ei tarvitse odotella huollosta jne.

Takuun ulkopuoliset hommat menee sitten SCF:ltä OP:n huoltokumppaneille, jotka hoitavat laskutuksen suoraan asiakkaalta.

Jotakuinkin noin

Osallistu keskusteluun