Vastattu

OnePlus 3 Korjaus

  • 21 elokuu 2016
  • 19 kommenttia
  • 4608 katselukerrat

Tietääkö kukaan korjaako elisa oneplus 3 laitteita, jotka ovat ostettu OnePlussan sivuilta eikä elisa liikkeestä? Vai korjaako ollenkaan OnePlussia?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi inf 22 elokuu 2016, 07:14

Suomessa ei ole huoltoa joka korjaa OnePlus laitteita.

Ota yhteys Oneplussan tukeen, luultavasti antavat sinulle vaihtolaitteen hinnan. Vaikka tuo huoltoon menisi niin ei siitä enää välttämättä toimivaa puhelinta tule kun kerran on kastunut.

Mutta Oneplussalta saat kyllä tietoosi hinnan mitä laitteen vaihto maksaa.
Katso alkuperäinen viesti

19 kommenttia

Tietääkö kukaan korjaako elisa oneplus 3 laitteita, jotka ovat ostettu OnePlussan sivuilta eikä elisa liikkeestä? Vai korjaako ollenkaan OnePlussia?

Onko kyseeessä takuukorjaus vai muu itse aiheutettu vahinko?
Jos Elisa on maahantuoja on sillä tietynlainen vastuu merkistä
Tarkemmat tiedot saat kyllä tutkimalla netistä takuusäänöksiä ja virhevastuu / tuotevastuusta eu maissa

Jos olet ostanut muualta kuin EU maasta tilanne mutkistuu.
Siksi tavaraa ei oikeastaan kannattaisi tilata kuin EU alueelta.

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/takuu-ja-virhevastuu/
Kyseessä olisi puhelimen nopea pulahdus pöntössä.
Kyseessä olisi puhelimen nopea pulahdus pöntössä.

No sitten olet omillasi sillä tuo ei ole takuunalainen asia eikä tuohon korvaa kuin korkeintaan kotivakuutus ja sekin ehdoista riippuen
Kannattaa googlettaa puhelinhuoltoja ja kysellä hintoja
En olettanutkaan takuuseen menevän. Halusin vain tiedon siitä, että korjaisiko elisa laitetta.
En olettanutkaan takuuseen menevän. Halusin vain tiedon siitä, että korjaisiko elisa laitetta.

Siis Elisalla ei taida itsellä olla mitään huoltoa kun kertoivat minullekin että lähettävät sen SCF huoltoon jossa taas kertoivat että onet menee heiltä kiinaan
Siis ai ka pitkä ja kivinen tie kun kyseessä ei ole vielä takuukaan
Voi olla kivuttomampaa ostaa uusi suomesta ja varoa sitten pudottelemata sitä
Toisaalta voi sen joku onnistua vielä elvyttämäänkin sillä on noita kastuneita luureja saatu joitakin toimimaan
Soita SCF ja kerro tapaus ja pyydä arvio
http://www.scfhuolto.fi/yksityisille/

Vaikka se näyttää melko umpinaiselta niin kyllä sen saa auki ja osia vaihdettua
https://youtu.be/Hh_XgrcQ9oo
Juu kiitoksia, alanpa tästä sitten selvittelemään asiaa. Ja mitä itse olen onen foorumeilta katsellut niin aika huonolta vaikuttaa heidän palvelu koskien korjauksia. Esim. kolmannen osapuolen korjausfirma ei ole onnistunut korjaamaan tai vikoja on enemmän mitä ennen korjaukseen lähtöä...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Suomessa ei ole huoltoa joka korjaa OnePlus laitteita.

Ota yhteys Oneplussan tukeen, luultavasti antavat sinulle vaihtolaitteen hinnan. Vaikka tuo huoltoon menisi niin ei siitä enää välttämättä toimivaa puhelinta tule kun kerran on kastunut.

Mutta Oneplussalta saat kyllä tietoosi hinnan mitä laitteen vaihto maksaa.
Juu ensinmäiseksi laitoin oneplussalle huoltopyyntöä ja sieltä on lähetys laput tulleet, mutta ajattelin vain kysyä, kun heidän huolto partneristaan avartosta ei ole aina hyvää kuulunut.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Juu ensinmäiseksi laitoin oneplussalle huoltopyyntöä ja sieltä on lähetys laput tulleet, mutta ajattelin vain kysyä, kun heidän huolto partneristaan avartosta ei ole aina hyvää kuulunut.

Lähteekö laitteesi Arvatolle? Suomesta nuo on yleensä menneet Tsekkeihin VSP-Datalle (joka muuten hoiti myös Nokian keskushuoltoa silloin joskus vuonna kivi ja miekka).
Juu ensinmäiseksi laitoin oneplussalle huoltopyyntöä ja sieltä on lähetys laput tulleet, mutta ajattelin vain kysyä, kun heidän huolto partneristaan avartosta ei ole aina hyvää kuulunut.

Lähteekö laitteesi Arvatolle? Suomesta nuo on yleensä menneet Tsekkeihin VSP-Datalle (joka muuten hoiti myös Nokian keskushuoltoa silloin joskus vuonna kivi ja miekka).


Se onkin hassua että täällä on eri käsitys asiasta kuin elisalla jos ei sitten valehdellut minulle. He sanoivat että Onet menee SCF houltoon ja kun soitin sinne siellä kerrottii että he eivät huolla vaan pistävät valmistajalle. Mistä ihmeestä porukka näitä muita vaihtoehtoja sitten repiii sitä en osaa sanoa Mikä on tuo Arvasto?
Hiukan hämärää on Elisan touhuissa sekin että eivät ilmoita kuka on Onen virallinen maahantuoja.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Juu ensinmäiseksi laitoin oneplussalle huoltopyyntöä ja sieltä on lähetys laput tulleet, mutta ajattelin vain kysyä, kun heidän huolto partneristaan avartosta ei ole aina hyvää kuulunut.

Lähteekö laitteesi Arvatolle? Suomesta nuo on yleensä menneet Tsekkeihin VSP-Datalle (joka muuten hoiti myös Nokian keskushuoltoa silloin joskus vuonna kivi ja miekka).


Se onkin hassua että täällä on eri käsitys asiasta kuin elisalla jos ei sitten valehdellut minulle. He sanoivat että Onet menee SCF houltoon ja kun soitin sinne siellä kerrottii että he eivät huolla vaan pistävät valmistajalle. Mistä ihmeestä porukka näitä muita vaihtoehtoja sitten repiii sitä en osaa sanoa Mikä on tuo Arvasto?
Hiukan hämärää on Elisan touhuissa sekin että eivät ilmoita kuka on Onen virallinen maahantuoja.


Arvato on yksi euroopan suurimpia huoltoliikkeitä (on sillä muutakin toimintaa).

Oneplussan huollot menevät "valmistajalle" eli nykyisin valmistajan hankkimille alihankkijoille huollettavaksi. Ennen noita läheteltiin jopa Kiinaan asti suoraan OP:lle huoltoon, silloin kun OP:lla ei ollut omia "huoltopartnereita". Pääsääntöisesti EU luurit huoltaa joko Arvato Bertelsmann tai VSP-Data

Arvato https://www.arvato.com/en/solutions/after-sales-solutions.html
VSP-Data http://web.vspdata.cz/en
Juu ensinmäiseksi laitoin oneplussalle huoltopyyntöä ja sieltä on lähetys laput tulleet, mutta ajattelin vain kysyä, kun heidän huolto partneristaan avartosta ei ole aina hyvää kuulunut.

Lähteekö laitteesi Arvatolle? Suomesta nuo on yleensä menneet Tsekkeihin VSP-Datalle (joka muuten hoiti myös Nokian keskushuoltoa silloin joskus vuonna kivi ja miekka).


Se onkin hassua että täällä on eri käsitys asiasta kuin elisalla jos ei sitten valehdellut minulle. He sanoivat että Onet menee SCF houltoon ja kun soitin sinne siellä kerrottii että he eivät huolla vaan pistävät valmistajalle. Mistä ihmeestä porukka näitä muita vaihtoehtoja sitten repiii sitä en osaa sanoa Mikä on tuo Arvasto?
Hiukan hämärää on Elisan touhuissa sekin että eivät ilmoita kuka on Onen virallinen maahantuoja.


Arvato on yksi euroopan suurimpia huoltoliikkeitä (on sillä muutakin toimintaa).

Oneplussan huollot menevät "valmistajalle" eli nykyisin valmistajan hankkimille alihankkijoille huollettavaksi. Ennen noita läheteltiin jopa Kiinaan asti suoraan OP:lle huoltoon, silloin kun OP:lla ei ollut omia "huoltopartnereita". Pääsääntöisesti EU luurit huoltaa joko Arvato Bertelsmann tai VSP-Data

Arvato https://www.arvato.com/en/solutions/after-sales-solutions.html
VSP-Data http://web.vspdata.cz/en


Hupaisaa että Elisan oma porukkakaan ei tiedä asioita ja antaa valheellista tietoa kysyjille.
Sitä se on kun asiakaspalvelulle ei opeteta muuta kuin sopparin teko ja rahastus :)
Ai niin. osaa ne avata luurin ja laittaa sim- kortin sisään ja etevämmät jopa kopsata tiedot.
Omani lähti Justiin Lasin takia huoltoon. UPS. tiketissä luki Janka Puola.
Olen tässä vähän lueskellu näitä kauhukertomuksia. Omalla kohdalla Oneplussan tuki oli harvinaisen ripeää. viime perjantaina otin yhteyttä ja loput inffot annoin maanantaina. Tänään hettiin kuriiripostina. Nyt jännittää kauanko kestää huolto. virallisesti sanoivat 7-10 päivää.
Omani lähti Justiin Lasin takia huoltoon. UPS. tiketissä luki Janka Puola.
Olen tässä vähän lueskellu näitä kauhukertomuksia. Omalla kohdalla Oneplussan tuki oli harvinaisen ripeää. viime perjantaina otin yhteyttä ja loput inffot annoin maanantaina. Tänään hettiin kuriiripostina. Nyt jännittää kauanko kestää huolto. virallisesti sanoivat 7-10 päivää.


Puhutko nyt siis Elisan kautta tapahtuneesta huollosta vain suoraan OnePlussan kautta?
Kaksi aivan eri asiaa .
Puhutko nyt siis Elisan kautta tapahtuneesta huollosta vain suoraan OnePlussan kautta?
Kaksi aivan eri asiaa .[/quote]

Otin elisan ohjeiden mukaan suoraan yhteyttä oneplussalle.
Puhutko nyt siis Elisan kautta tapahtuneesta huollosta vain suoraan OnePlussan kautta?
Kaksi aivan eri asiaa .


Otin elisan ohjeiden mukaan suoraan yhteyttä oneplussalle.[/quote]

Arvasin ettei niillä mikään toimi vaikka lain mukaan myyjä on aina vastuussa takuuasioista mutta nuo kyllä laistavat tuon myyjän vastuun yleensä aina melko tehokkaasti Rahat kelpaa mutta ns.jälkimarkkinointi ja huolto toimii huonosti
Sääli että yleensä kännykkäkauppa on kaikkein huonoimmin hoidettua ja nuoret juipit" ykeensä siellä hommissa joille ei ole edes opetettu muuta kuin että nimi soppariin ja rahat pois liikemies tai myyjätaitoja asiakaspalvelumielessä harvalla näissä operaattorimyymälöissä löytyy Vaihtuvuus on kanssa aika kova kun nuoret huomaa ettei hommassa tulekaan niin äkkiä rikkaaksi kuin ensi alkuun luuli provikoiden tuottavan tilille 🙂
Elisalta ostettu 3T putosi viime kuussa asfalttiin näyttö edellä ja näyttö säpäleiksi.

Vein puhelimen ti 24.1. Elisan Kampin myymälään. Lupasivat toimittaa sen huoltoon ja sanoivat pariinkin otteeseen, että noin viikko tässä menee. Perjantaina 27.2. tuli SCF-huollolta SMS-viesti, että viivästys koska keskushuolto. Sen jälkeen ei pariin viikkoon kuulunutkaan yhtään mitään.

Kyselin sitten SCF-huollolta, että missä mennään niin viime viikon perjantaina eli 10.2. tuli sähköpostia:
Laitteenne, malli Oneplus 3T, IMEI XXXXXXXXXXXXXXXX.
Laitteenne on toimitettu valmistajan keskushuoltoon, jossa laitteessa on todettu
takuun ulkopuolinen vaurio näytössä.

Suuntaa antava kustannusarvio laitteen korjaukselle on n. 145€.

Ilmoitatteko mahdollisimman pian, korjataanko laitetta vai ei. Odotamme vastaustanne 5 työpäivää.
Mikäli emme saa vastaustanne em. ajan sisällä, palautamme laitteen toimenpiteittä takaisin.


Lähetin laitteen huoltoon jotta itse rikkomani näyttö korjattaisiin ja siitä kahden ja puolen viikon päästä vielä kysellään, että hei moro haluutko että tää näyttö korjataan. :@

No nyt tuostakin kyselystä on jo kulunut viisi päivää eikä mitään ole tapahtunut. Laitteen toimittamisesta Elisalle on kulunut jo yli kolme viikkoa.

Miten voi näin uuden laitteen korjaamisessa mennä näin kauan? iPhonea käytin tätä ennen melkein 10 vuotta ja tämänkaltaiset huollot sujuivat yleensä hetkessä. Vai onko tuo SCF-huolto vaan näin hidas?
Ok.
Omani saapui Puolaan lopulta maanantaina. Oneplussan asiakaspalvelun mukaan menee 2 työpäivää laitteen alkuarvioinnissa. Eli itsellä laite ollut "maailmalla" nyt viikon verran.
Jännättää vähän mikä on loppulasku.
Jaan oman kokemukseni OnePlus 3 huollosta. Kävin ostamassa ensimmäisen omistamani OnePlus 3 Elisa shopitista Kampista 12.2. Kotiin tullessani huomasin kuinka pinkki näytön alaosa on valkoista ruutua katsoessa, eikä tämä tietysti ole hyväksyttävää. Vein maanantaina puhelimen Elisa shopittiin jossa annettiin kaksi vaihtoehtoa, joko he lähettäisivät puhelimen huoltoon SCF:lle josta he lähettävät sen ulkomaille, tai ottaisin itse yhteyttä Oneplussan Supporttiin ja tilaisin korjauksen. Tein jälkimmäisen, koska halusin puhelimen korjatuksi mahdollisimman pian.

Menin oneplus.net sivustolle, lähetin support ticketin ja myöhemmin illalla asiakaspalvelusta vastattiin ja pahoiteltiin vikaa ja luotiin RMA koodi. Seuraavana päivänä sain UPS:ltä sähköpostin jossa tulostettiin rahtikirja ja UPS kuriiri tulisi noutamaan paketin 24tunnin kuluessa.

Vaihtoehtona oli myös viedä paketti itse UPS Access Pointiin. Vein sen sitten itse lähimpään Access Pointiin tiistaina aamupäivällä ja se lähti Puolaan iltapäivällä. keskiviikkona puhelin oli saapunut Puolaan ja illalla tuli viesti, että puhelin on korjattu ja lähetetty takaisin Suomeen. Mukana oli myös uusi UPS Seuranta koodi.

Torstaina UPS sitten toimitti paketin kotiovelle ja näyttö oli täysin virheetön! Eli kannatti takuuhuoltaa!

CTDI:n sivuilta: http://www.ctdipolska.pl/serwis-informacja-o-naprawie.html

Voi seurata huollon etenemistä ja mitä puhelimelle on tehty kirjoittamalla puhelimen IMEI -koodin.
Sivusto on puolaksi ja osa korjausteksteistä englanniksi, vaikka aika huono englantia kirjoittavat, niin ei välttämättä tajua mitä on tehty. Kannattaa käyttää Google translatea.

Osallistu keskusteluun