Vastattu

Oneplus 3 näytön vaihto valmistajan kautta

  • 5 kesäkuu 2018
  • 2 kommenttia
  • 200 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Rikoin oneplus 3 puhelimeni näytön. Oneplus sivulla tein huoltopyynnön. S.postiini tuli tänään ohjeet englanniksi miten täytyy menetellä jotta saadaan se rikkinäinen puhelin huoltoon.

These are the estimated repair cost:

Screen - 57.20 EUR
Fingerprint Sensor - 12.60 EUR
Shipping - Free-of-charge
Labor - 18.50 EUR
VAT - 23%
Estimated Total Repair Cost: 108.61 EUR

(Note: This is only an estimate and is based on our previous conversation(s); the final repair price will be quoted after the inspection done by our engineers at our repair center as additional parts may require repair.)

Step 1: Get prepared
• Please make sure to backup all your data and remove additional accessories or personal items from the device.
• Any remaining data on the device will be wiped, for security reasons.
• Please do NOT include the original OnePlus charger or data cable bundled with your device.

Step 2: Ship your device
• UPS will pick-up your device within 2 business days.

• You will also be receiving an email from our partner (CTDI) containing a pre-paid shipping label. If you're unavailable during pick-up, print this label and drop off the parcel at a UPS center near you.
• To check the RMA progress, visit this website (https://oneplus.ctdipolska.pl/)
• Make sure to send your device within 30 days for timely processing of your request.

Please note: All returned products will be inspected upon arrival. If the device has other parts that do not meet our warranty conditions, you can have it resolved through the following options:
1. Complete payment for all the quoted repair fees to repair the device completely.
2. Request to have the device sent back unrepaired.

The estimated turn around time for the process from the time our service center receives your device would be:

2 business days for inspection, service center will email the final quotation.
If you agree and pay for it, 2-3 business days for it to reflect on their payment system. Some banks may hold your money for 3-5 business days before transferring it.
2 business days for repairing the device.
3-7 business days to ship it back to you.
Additionally, even though I have set the ticket to 'pending' status, our system automatically sets it to 'solved' status after passing 10 days from the last response on the ticket. Should the ticket be set to 'solved' status, you will be informed via email and you can always reply on the ticket to immediately reopen it.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 5 kesäkuu 2018, 11:12

Step 1: Get prepared
• Please make sure to backup all your data and remove additional accessories or personal items from the device.
• Any remaining data on the device will be wiped, for security reasons.
• Please do NOT include the original OnePlus charger or data cable bundled with your device.


Vaihe 1: Valmistaudu
- Varmista, että olet tehnyt puhelimestasi varmuuskopiot ja poistanut laitteesta ylimääräiset tai henkilökohtaiset varusteet
- Kaikki laitteeseen jäänyt data katoaa turvallisuussyistä
- Älä pakkaa laitteen mukaan alkuperäistä laturia tai datakaapelia.

Step 2: Ship your device
• UPS will pick-up your device within 2 business days.

• You will also be receiving an email from our partner (CTDI) containing a pre-paid shipping label. If you're unavailable during pick-up, print this label and drop off the parcel at a UPS center near you.
• To check the RMA progress, visit this website (https://oneplus.ctdipolska.pl/)
• Make sure to send your device within 30 days for timely processing of your request.

Please note: All returned products will be inspected upon arrival. If the device has other parts that do not meet our warranty conditions, you can have it resolved through the following options:
1. Complete payment for all the quoted repair fees to repair the device completely.
2. Request to have the device sent back unrepaired.


Vaihe 2: Lähetä tuote
- UPS noutaa laitteesi kahdessa arkipäivässä

- Saat myös sähköpostiisi valmiiksi maksetun pakettikortin. Mikäli et sinua ei voida tavoittaa noudon yhteydessä, tulosta pakettikortti ja toimita pakkaus lähimpään UPS:n toimipisteeseen.
- Voit seurata työn etenemistä osoitteessa https://oneplus.ctdipolska.pl/
- Lähetä pakettisi 30 päivän sisällä huoltopyynnön tekemisestä

Kaikki lähetykset ovat vakuutettuja. Mikäli tuotteessa on osia (tai vikoja), jotka eivät kuulu takuun piiriin, voit joko:
- maksaa huollon toimittaman kustannusarvion ja saada tuotteen korjattuna takaisin
- pyytää huoltoa palauttamaan laitteen korjaamattomana

The estimated turn around time for the process from the time our service center receives your device would be:

2 business days for inspection, service center will email the final quotation.
If you agree and pay for it, 2-3 business days for it to reflect on their payment system. Some banks may hold your money for 3-5 business days before transferring it.
2 business days for repairing the device.
3-7 business days to ship it back to you.
Additionally, even though I have set the ticket to 'pending' status, our system automatically sets it to 'solved' status after passing 10 days from the last response on the ticket. Should the ticket be set to 'solved' status, you will be informed via email and you can always reply on the ticket to immediately reopen it.


Arvioitu huoltoaika siitä kun huolto on vastaanottanut laitteen:
- 2 työpäivää vian toteamiseen, huolto lähettää sinulle kustannusarvion (ehkä myös laskun) sähköpostilla. Jos hyväksyt tuon laskun, maksun käsittelyyn menee 2-5 arkipäivää ennen kuin se näkyy huollon järjestelmissä.
- 2 työpäivää laitteen korjaamiseen
- 3-7 työpäivää laitteen palautukseen matkoineen

Huollon järjestelmä muuttaa työn statuksen "odottaa" -tilasta "ratkaistu" -tilaan automaattisesti 10 päivässä viimeisimmästä muutoksesta työtilaan ja saat tästä viestin sähköpostiin. Vastaamalla tuohon viestiin, voit avata tapauksen uudelleen.

Tämä näin nopeasti ja vapaasti suomennettuna.
Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Eli mitä tossa lukee suomeksi? Ymmärsin ainoastaan, että vaihto tulee maksamaan yht.vähän yli satanen. Täytyykö tohon viestiin vastata myöntävästi? Tuleeko ups:n kuriiri hakee laitteen.huoltoon? Tuleeko korjauslasku s.postiin vai millä tavoin?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Step 1: Get prepared
• Please make sure to backup all your data and remove additional accessories or personal items from the device.
• Any remaining data on the device will be wiped, for security reasons.
• Please do NOT include the original OnePlus charger or data cable bundled with your device.


Vaihe 1: Valmistaudu
- Varmista, että olet tehnyt puhelimestasi varmuuskopiot ja poistanut laitteesta ylimääräiset tai henkilökohtaiset varusteet
- Kaikki laitteeseen jäänyt data katoaa turvallisuussyistä
- Älä pakkaa laitteen mukaan alkuperäistä laturia tai datakaapelia.

Step 2: Ship your device
• UPS will pick-up your device within 2 business days.

• You will also be receiving an email from our partner (CTDI) containing a pre-paid shipping label. If you're unavailable during pick-up, print this label and drop off the parcel at a UPS center near you.
• To check the RMA progress, visit this website (https://oneplus.ctdipolska.pl/)
• Make sure to send your device within 30 days for timely processing of your request.

Please note: All returned products will be inspected upon arrival. If the device has other parts that do not meet our warranty conditions, you can have it resolved through the following options:
1. Complete payment for all the quoted repair fees to repair the device completely.
2. Request to have the device sent back unrepaired.


Vaihe 2: Lähetä tuote
- UPS noutaa laitteesi kahdessa arkipäivässä

- Saat myös sähköpostiisi valmiiksi maksetun pakettikortin. Mikäli et sinua ei voida tavoittaa noudon yhteydessä, tulosta pakettikortti ja toimita pakkaus lähimpään UPS:n toimipisteeseen.
- Voit seurata työn etenemistä osoitteessa https://oneplus.ctdipolska.pl/
- Lähetä pakettisi 30 päivän sisällä huoltopyynnön tekemisestä

Kaikki lähetykset ovat vakuutettuja. Mikäli tuotteessa on osia (tai vikoja), jotka eivät kuulu takuun piiriin, voit joko:
- maksaa huollon toimittaman kustannusarvion ja saada tuotteen korjattuna takaisin
- pyytää huoltoa palauttamaan laitteen korjaamattomana

The estimated turn around time for the process from the time our service center receives your device would be:

2 business days for inspection, service center will email the final quotation.
If you agree and pay for it, 2-3 business days for it to reflect on their payment system. Some banks may hold your money for 3-5 business days before transferring it.
2 business days for repairing the device.
3-7 business days to ship it back to you.
Additionally, even though I have set the ticket to 'pending' status, our system automatically sets it to 'solved' status after passing 10 days from the last response on the ticket. Should the ticket be set to 'solved' status, you will be informed via email and you can always reply on the ticket to immediately reopen it.


Arvioitu huoltoaika siitä kun huolto on vastaanottanut laitteen:
- 2 työpäivää vian toteamiseen, huolto lähettää sinulle kustannusarvion (ehkä myös laskun) sähköpostilla. Jos hyväksyt tuon laskun, maksun käsittelyyn menee 2-5 arkipäivää ennen kuin se näkyy huollon järjestelmissä.
- 2 työpäivää laitteen korjaamiseen
- 3-7 työpäivää laitteen palautukseen matkoineen

Huollon järjestelmä muuttaa työn statuksen "odottaa" -tilasta "ratkaistu" -tilaan automaattisesti 10 päivässä viimeisimmästä muutoksesta työtilaan ja saat tästä viestin sähköpostiin. Vastaamalla tuohon viestiin, voit avata tapauksen uudelleen.

Tämä näin nopeasti ja vapaasti suomennettuna.

Osallistu keskusteluun