Vastattu

Oneplus 3 takuu

  • 16 elokuu 2016
  • 16 kommenttia
  • 3840 katselukerrat

  • Kiinnostunut
  • 2 kommenttia
Ostin uuden luurin ja olen jotenkin onnistunut rikkomaan takakameran lasin. Korvaako takuu tämän, jos olen kohdellut puhelinta, kuin omaa lasta? Satuin vain äsken katsomaan puhelintani ja hämmennyin, kun kamera oli säröillä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 16 elokuu 2016, 08:34

Laitteen vääränlaisesta ja/tai huolimattomasta käytöstä aiheutuneet viat eivät kuulu takuun piiriin. Tällaisia vikoja on mm. pudotuksesta, kolhusta, puristuksesta ja kosteudesta aiheutuneet viat. Myöskään ohjelmistoon liittyvät viat eivät yleensä kuulu takuun piiriin.

Se, että kameran linssiin on tullut yllättäen särö, vaikuttaa siltä, että puhelin on saanut pienen kolauksen juuri kameran alueelle.

Ota yhteyttä valmistajaan ja kysele heiltä, miten asian kanssa toimitaan ja minkälaisia kustannuksia korjaus voisi aiheuttaa.
Katso alkuperäinen viesti

16 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Ostin uuden luurin ja olen jotenkin onnistunut rikkomaan takakameran lasin. Korvaako takuu tämän, jos olen kohdellut puhelinta, kuin omaa lasta? Satuin vain äsken katsomaan puhelintani ja hämmennyin, kun kamera oli säröillä.

Takuu ei oikeastaan kata tälläisiä vahinkoja koska ne yleensä ovat itse aiheutettuja
Takuu ei oikeastaan kata tälläisiä vahinkoja koska ne yleensä ovat itse aiheutettuja


No voihan himskatti. On kuitenkin outoa, että linssi on vain hajonnut, vaikka puhelin ei ole pudonnut, tai osunut mihinkään. Onkohan itse vaihtaminen mahdollista, tai vaihto jossain Elisan omassa liikkeessä, tai vaihto ylipäätään?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Laitteen vääränlaisesta ja/tai huolimattomasta käytöstä aiheutuneet viat eivät kuulu takuun piiriin. Tällaisia vikoja on mm. pudotuksesta, kolhusta, puristuksesta ja kosteudesta aiheutuneet viat. Myöskään ohjelmistoon liittyvät viat eivät yleensä kuulu takuun piiriin.

Se, että kameran linssiin on tullut yllättäen särö, vaikuttaa siltä, että puhelin on saanut pienen kolauksen juuri kameran alueelle.

Ota yhteyttä valmistajaan ja kysele heiltä, miten asian kanssa toimitaan ja minkälaisia kustannuksia korjaus voisi aiheuttaa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
leho jos olet käsitellyt puhelintasi normaalisti etkä ole pudottanut sitäi niin mielestäni takuun pitäisi korvata korjaus ainakin kannattaa yrittää eikä kannata hirveesti lähtee selittelen että olen tehnyt mahdollisesti sitä sun tätä ota yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja kysy heidän mielipidettään jos huolto sanoo ettei kuulu takuuseen ja olet sitä mieltä ettet ole pudottanut ,kastanut tai muutenkaan toiminut puhelimen kanssa tavaomaisesta poikkeavaksi ei lasin kuulu hajota tavanomaisessa käytössä huollon/valmistajan pitää osoittaa että asiakas on käytöksellään hajottanut tuotteen jos tuotteessa on takuu näin on mulle kuluttajaneuvonta sanonut siksi vähintäänkin olisin yhteydessä kuluttajaneeuvojaan jo muu ei auta ja olet sitä mieltä että et ole käytökselläsi aiheuttanut hajoamista
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kannattaa kuitenkin huomioida se, että (ulkoiset) fyysiset vauriot eivät yleensä synny itsestään. Niiden syntymiseen vaaditaan se, että puhelin altistuu kolhulle, pudotukselle, puristukselle tms.

On toki mahdollista, että kameran linssin materiaalissa on ollut jo heti uutena vikaa, minkä takia linssi on rikkoutunut normaalia herkemmin. Tästä syystä kannattaa ottaa yhteys valmistajaan ja tutkituttaa puhelin. Mikäli huolto toteaa, että linssin materiaalissa on ollut valmistusvika, pitäisi vian korjauksen mennä takuuseen. Jos huolto kuitenkin toteaa, että linssi on ollut juuri sellainen kun sen kuuluisikin olla ja se on siitä huolimatta hajonnut, voi huolto olla maksullinen.
Minulla itselläni on sama ongelma. En ole puhelinta kertaakaan kolauttanut tai tiputtanut.
Puhelin muuten uutta vastaavassa kunnossa,mutta takakameran linssi on aivan säröillä.
Aivan sama juttu. Ihan yllättäen ilman mitään kolhua hajosi myös täällä kameran linssiä suojaava lasi. Puhelimen suojana on ollut vielä muovikuori, joka tekee takakannesta lähes tasaisen ilman kamerakyhmyä.

Jos ja kun näitä tapauksia sattuu useampia, niin kyseessä saattaa olla valmistusviallinen lasi, johon on jäänyt ehkä jännitystä. Tai sitten lasierä on muuten ollut virheellinen.

Nyt olisi kyllä mielestäni hyvä Elisan selvittää onko kyseessä ns. valmistusvirheellinen tuote, josta vastaa valmistaja.
Suurena operaattorina Elisalla on kyllä tässä asiassa painoarvoa.

Ohessa kuva hajonneesta kameran suojalasista ja suojuksesta.
Meillä kanssa mennyt takakameran linssin lasi säröille ilman mitään osumaa, oli vain normaalisti yksinään housun taskussa. Saunalahden asiakaspalvelun ohjeen mukaisesti olen alkanut hoitamaan asiaa OnePlussan kanssa. Tapahtumasta on avattu tiketti ja odotan tällä hetkellä "teknikon" meiliä.
Kysyin sieltä että meneekö takuuseen ja vastaus oli että tekninen henkilökunta päättää ja jos ei mene niin ilmoittavat paljon joudun maksamaan. Tilanne on kyllä surkea sillä heidän korjaus maksaa varmaan noin 250,- ja sitä en kyllä suostu maksamaan. Puhelimen pitää KESTÄÄ taskussa oloa. Puhelin on vain kaksi viikkoa vanha. Jos se ei heidän mielestään mene takuuseen niin Elisa/Saunalahti saa ottaa ohjat käsiinsä ja hoitaa asian. Tai sitten otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
Aivan sama juttu. Ihan yllättäen ilman mitään kolhua hajosi myös täällä kameran linssiä suojaava lasi. Puhelimen suojana on ollut vielä muovikuori, joka tekee takakannesta lähes tasaisen ilman kamerakyhmyä.

Jos ja kun näitä tapauksia sattuu useampia, niin kyseessä saattaa olla valmistusviallinen lasi, johon on jäänyt ehkä jännitystä. Tai sitten lasierä on muuten ollut virheellinen.

Nyt olisi kyllä mielestäni hyvä Elisan selvittää onko kyseessä ns. valmistusvirheellinen tuote, josta vastaa valmistaja.
Suurena operaattorina Elisalla on kyllä tässä asiassa painoarvoa.

Ohessa kuva hajonneesta kameran suojalasista ja suojuksesta.


Mulla on ihan saman näkönen! En omista vielä keissiä, mutta ei puhelimen pitäis hajota itsestään.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
kysykää nyt kuluttajaneuvojan mielipidettä ennen kuin lähdette korjauttaan omalla kustannuksella puhelinta jos vika ei selkeesti ole itse aiheutettu huollon pitää pystyä todistaan että vika on asiakkaan aiheuttama takuuaikana hajoamisen syyn pitää huollon todistaa takuuajan jälkeen asiakkaan kun virhevastuu jatkuu takuu ajan jälkeenkin
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
kysykää nyt kuluttajaneuvojan mielipidettä ennen kuin lähdette korjauttaan omalla kustannuksella puhelinta jos vika ei selkeesti ole itse aiheutettu huollon pitää pystyä todistaan että vika on asiakkaan aiheuttama takuuaikana hajoamisen syyn pitää huollon todistaa takuuajan jälkeen asiakkaan kun virhevastuu jatkuu takuu ajan jälkeenkin

Joo, no siihen perusteluun periaatteessa riittää "lasi ei hajoa ilman ulkoista voimaa normaalikäytössä".

Jatkossa kannattaa muuten edes muutama pilkku ja piste laittaa niin tekstin luettavuudesta tulee huomattavasti helpompaa.
Hai eilen postista oneplus 3 joka pyysi päivittäämään android hotfixin.
Päivityksessä tuli teksi "update failed".

Nyt puhelin ei suostu edes käynnistymään.

kokeilin factory resettiä mutta ei apua.

Mihin siis kuuluu olla takuu asioissa yhteydessä?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Mihin kohtaan puhelin jää "jumiin"?

Pääsetkö puhelimella tuohon recovery tilaan? Ilmeisesti pääset jos sait factory resetin tehtyä?

Recoveryssä voisit vielä kokeilla tyhjentää data ja cache partitiot.

Jos ei siltikään auta niin http://downloads.oneplus.net/oneplus-3/oneplus_3_oxygenos_3.2.4/ löytyy ohjeet kuinka tuon päivityksen voi asentaa käsin.
moi

joo tuo data ja cache partiot on putsattu ja factory reset tehty.
Kokeilen asentaa tuon sitten usb kaapelin kautta noilla oheilla.
osaatko neuvoa mitä tarkoittaa:

Make sure you have all necessary adb files installed on your computer.

???
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
osaatko neuvoa mitä tarkoittaa:

Make sure you have all necessary adb files installed on your computer.

???


Juu eli sulla pitää olla Googlen adb ja fastboot ohjelmat asennettuna.

http://lifehacker.com/the-easiest-way-to-install-androids-adb-and-fastboot-to-1586992378

Osallistu keskusteluun