Vastattu

OnePlus 5 latausportti rikki? Meneekö takuuseen?

  • 18 February 2019
  • 12 kommenttia
  • 8413 katselukerrat

Eli käytössä on OnePlus 5 puhelin, noin 1,5 vuotta vanha. Puhelin on päällisin puolin ihan hyväkuntoinen, ei kolhuja, ei naarmuja eikä halkeamia näytössä. Nyt on ilmennyt ongelma latauksessa. Latausportti näyttää päältä katsottuna hyvältä, mutta tuntuu väljältä. Välillä lopettaa lataamisen itsekseen mutta johdon liikuttelulla saa uudestaan lataamaan. Kunnes päättää taas hetken päästä lopettaa lataamisen. Olisiko latausportti hajalla? Ja meneekö tuollainen takuuseen? Ei ole mielestäni mitenkään väärästä käytöstä johtuvaa.. Ja on koitettu myös puhdistella välillä. Kiitokset vastauksista
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 19 February 2019, 08:13

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Jos puhelin tekee kaikilla latauskaapeleilla samaa, on vika todennäköisesti itse portissa. Jos piuhan vaihto korjaa ongelman, voi itse johdossa olla esim. hiusmurtuma, jonka takia puhelin ei lataudu kunnolla. Tämä on se yleisin syy näissä ongelmissa.

Omien kokemuksien mukaan USB -väylien viat eivät yleensä mene takuuseen, koska ongelman on yleensä aiheuttanut liian raju kohtelu. Se, että meneekö tuo takuuseen on täysin huollon päätettävissä kun ovat ensin laitteen tutkineet. Tuota on mahdotonta sanoa etukäteen.
Koitettu on myös uudella johdolla joten jäljelle jää se liitin. Ulkoisesti näyttää kyllä hyvältä eikä johtoa saa edes väärin, koska sopii molemmin päin. Tosin liitin tuntuu löysemmältä mitä ennen. Ei kai auta kun kiikuttaa liikkeeseen ja katsoa mitä tuumaavat...
Ostin OnePlus 6T:n 2 viikkoa sitten. Olen jo kertaalleen palauttanut tehdasasetukset ja palauttanut vanhasta 3T mallista tiedot uudelle koneelle. Syys uudelleen asentamiseen oli google-tilien synkronointiongelmat.

Uusi ongelma on latauksessa. Uusi puhelin ei lataa uudella kaapeliilla ja laturilla eikä myöskään vanhalla. Toisaalta 3T puhelin lataa molemmilla. Eli onko pääteltävissä että 2 viikkoa vanhan puhelimen portti on rikki? Täytynee viedä takaisin Elisalle.
Tuohon edelliseen. Tulin töihin ja laitoin vielä lataukseen tuon 6T:n. Viikoloppuna se ei ladannut ollenkaan OnePlusan omilla latureilla ja piuhoilla. Töissä laitoin jokun muun laturin ja punaisen usb-johdon ja nyt lataa? Tosin hyvin hitaasti. Ollut tunnin latauksessa ja vasta 44% latautunut. Eli onko OnePlusan pikalatuksessa jotain vialla?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Tuohon edelliseen. Tulin töihin ja laitoin vielä lataukseen tuon 6T:n. Viikoloppuna se ei ladannut ollenkaan OnePlusan omilla latureilla ja piuhoilla. Töissä laitoin jokun muun laturin ja punaisen usb-johdon ja nyt lataa? Tosin hyvin hitaasti. Ollut tunnin latauksessa ja vasta 44% latautunut. Eli onko OnePlusan pikalatuksessa jotain vialla?
Kuulostaisi vähän sille että siellä oon 6T:ssä nyt jotain hämminkiä tuon latauksen puolelle :S Jos englanti taipuu, niin tuosta vois vielä varmistaa OP:n omalta tuelta että onko muuta kuin huolto vaihtoehtona?
Puhelin lähti huoltoon ja luvattiin Elisan myymälässä että 1-4 viikkoa ja saan sen takaisin?
Ei oikein tue yritystoimintaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Puhelin lähti huoltoon ja luvattiin Elisan myymälässä että 1-4 viikkoa ja saan sen takaisin?
Ei oikein tue yritystoimintaa.


Ei Elisa sitä huoltoaikaa päätä. Todelliseen huoltoaikaan vaikuttaa mm. jono huollossa, laitteessa oleva vika ja huollon varaosatilanne. Myös vian kuulumisen takuun piiriin päättää huolto tutkittuaan laitteen. Tähänkään ei jälleenmyyjällä ole minkäänlaista sanavaltaa.

Tuo 1-4 viikkoa on jo aika rohkeasti luvattu. Toisinaan puhelimet tulevat takaisin viikossa, osa nopeamminkin. Monilla muilla laitteilla huoltoaika saattaa helposti olla tuo 4 viikkoa jälleenmyyjästä ja laitteen valmistajasta riippumatta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23
Eli käytössä on OnePlus 5 puhelin, noin 1,5 vuotta vanha. Puhelin on päällisin puolin ihan hyväkuntoinen, ei kolhuja, ei naarmuja eikä halkeamia näytössä. Nyt on ilmennyt ongelma latauksessa. Latausportti näyttää päältä katsottuna hyvältä, mutta tuntuu väljältä. Välillä lopettaa lataamisen itsekseen mutta johdon liikuttelulla saa uudestaan lataamaan. Kunnes päättää taas hetken päästä lopettaa lataamisen. Olisiko latausportti hajalla? Ja meneekö tuollainen takuuseen? Ei ole mielestäni mitenkään väärästä käytöstä johtuvaa.. Ja on koitettu myös puhdistella välillä. Kiitokset vastauksista

Mulla oli Samsung S9+ puhelimen kanssa vähän vastaavaa ongelmaa latausliittimen ja kuulokeliitännän kanssa. Ongelman aiheuttajaksi paljastui vaatepöly/nukka, jota oli päässyt liittimien "pohjalle" kertymään. Nuppineulalla varovasti rapsuttelemalla sain puhdistettua, puhaltelemalla ei lähtenyt nukat irti. Nyt on taas kuin uudenveroinen.
Viesti poistettu henkilökohtaisuuksiin menevien asiattomuuksien vuoksi.

// Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12
@patomiasonmode sinua on toistuvasti varoitettu asiattomuuksista, kiroilusta ja sopimattomasta käytöksestä muita OmaYhteisön käyttäjiä ja ylläpitoa kohtaan.

Olen muokannut nimimerkistäsi asiattomuudet pois ja tulen jälleen estämään sinulta OmaYhteisön käytön.
Hei!

Itsellä OP 5T Jossa latausportti on löystynyt.
Puhelinta on ladattu vain omilla johdoillaan.
Vanhat johdot eivät pysy lainkaan kiinni portissa.

Eilen ostin uuden johdon, joka ei sekään "lukkiudu" porttiin mutta lataa kyllä nyt lähes kelvollisesti.

Mielestäni tämä on puhtaasti valmistus- / materiaali virhe.
Puhelimen latausportin tulee kestää kytkentöjä vähintään takuuajan.
oma laitteeni on alle 1,5-vuotias.

Elisa voisi osaltaan vastata mielipiteensä tähän. Latausporttihan ei ole rikki vaan ainoastaan löystynyt.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Moikka @JoniSa ja tervetuloa Omayhteisöön!

Olitko käyttänyt laitetta vielä huollossa mitä tuumaavat sitä kautta? Mikäli laite on tuon ikäinen kannattaa se varuiksi kyllä tarkistuttaa huollon kautta mitä sanovat. Oliko tuota ongelmaa ihan alusta saakka vai alkanut nyt myöhemmin?