Oneplus 5T etukamera

  • 12 huhtikuu 2019
  • 5 kommenttia
  • 315 katselukerrat

Moikka! Noin viikko sitten etukamerani lakkasi kokonaan toimimasta ilman mitään syytä. Olen yrittäny tehdä kaikki mahdolliset jutut myös tehdasasetusten palauttamisen jotta etukamera toimisi mutta mikään ei ole auttanut. En muista tarkkalleen olinko tehnyt ohjelmistopäivityksen ennen kun kamera lakkasi toimimasta että voisiko siitä johtua.

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tervetuloa OmaYhteisöön @neamarkkanen!

Monella muulla on ollut vastaavia ongelmia. Jos tehdasasetuksien palauttaminen tai vaihtoehtoisen kamera -sovelluksen käyttö ei ratkaise ongelmaa, pitänee puhelin lähettää huoltoon.

Kun teit tehdasasetuksien palautuksen, ethän varmuuskopioinut asetuksia ja sovelluksia? Mikäli nämä tuli myös varmuuskopioitua, varmuuskopion palautus saattaa palauttaa myös ongelman. Jotkut ovat vinkanneet, että kannattaa testata tuota kameran toimintaa myös safe modessa (vikasietotila). Jos kamera toimii safe modessa esim. puhelimessa olleella kamera -sovelluksella, voi ongelman aiheuttaja olla jokin muu sovellus, joka kameraa käyttää.

Yleinen nyrkkisääntö on kuitenkin se, että mikäli tehdasasetusten palautus ei korjaa ongelmaa, on ongelma fyysisessä laitteistossa jolloin puhelin tulee toimittaa huoltoon.
Varmuuskopioin kaiken kun tehdasasetukset tein mutta pitääkin vielä uudestaan sitten laittaa tehdasasetuksille ilman että varmuuskopioin. Mitenkäs kun huoltoon lähetän enhän minä joudu sitä maksamaan?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Varmuuskopioin kaiken kun tehdasasetukset tein mutta pitääkin vielä uudestaan sitten laittaa tehdasasetuksille ilman että varmuuskopioin. Mitenkäs kun huoltoon lähetän enhän minä joudu sitä maksamaan?

Varmuuskopiot voi tehdä, mutta asetukset ja sovellukset kannattaa rajata varmuuskopion ulkopuolelle. Yleensä tämän pitäisi olla mahdollista. Muussa tapauksessa kuvat, videot ja muut tärkeät tiedostot vaikka Google Driveen talteen.

Joudutko maksamaan korjauksesta vai et, riippuu sitä, kuuluuko vika takuuseen vaiko ei. Tämän voi päättää ainoastaan valtuutettu huolto kun ovat ensin tutkineet laitteen. Mikäli vika menee takuuseen, korjaus on sinulle maksuton. Muussa tapauksessa saat tiedon mahdollisista korjauskustannuksista, jotka sitten hyväksyt tai jätät hyväksymättä. Mikäli et hyväksy korjauskustannuksia, saattaa sinulle tulla maksettavaksi tarkastusmaksu, joka on yleensä joitain kymppejä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei neamarkkanen - tervetuloa foorumeille.

Mikäli takuuta on jäljellä, yleensä sellaista saa laitteen mukana 24 kk, huolto on tänä aikana aina veloituksetonta ja veloitetaan takuusta. Valmistajalla pitäisi olla jonkunlainen vakuutus tätä varten. Kaikki korjaukset eivät kuitenkaan kuulu takuuseen ja huolto voi kieltäytyä korjaamasta tuotetta kuntoon jos siinä havaitaan asiakkaan huolimattomuutta käytössä: esim. sateessa kastunut puhelin, puhelimen tippuminen ja näytön halkeaminen kahtia, tai jos puhelinta on jotenkin muuten käytetty erityisen väärin eli käytännössä käyttöohjeen vastaisesti.

Lähtökohtaisesti huoltoon laitetaan tavaraa ostopaikan kautta, ja pelätä ei kannata mitään, mutta huollossa voi kestää jopa kuukauden kahdesta viikosta. Muista kysyä lainalaitetta, jos puhelin on tärkeä osa elämääsi. En usko, että tilanteessasi maksua tulee huollolle, jos olet pitänyt kännykästä hyvää huolta. Huoltoon lähettäminen on yleensä maksutonta, Elisan asiakaspalvelun kautta voit saada siihen ohjeita, jos et halua Shopitissa sitä hoitaa. Pakkaathan puhelimen hyvin, ettei hajoa matkalla Postissa, matkalla huoltoon ohjeiden mukaan.

Nyt soi W&W & Ummet Ozcan - The Code (Hard Driver & Substance One Remix).

Hyvää viikonloppua!
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Hyviä vastauksia onkin jo tullut paljon, mutta mikäli huoltoon mielit puhelimen viedä, suosittelen oikaisemaan niin ettet veisikään sitä Elisan myymälään vaan hoitaisit asian suoraan OnePlus:n kautta, se nopeuttaa prosessia usein päiviä. Tässä suora linkki yhteydenottosivulle: https://www.oneplus.com/fi/support

Osallistu keskusteluun