Oneplus takuuhuollossa jo 3kk

  • 27 tammikuu 2018
  • 4 kommenttia
  • 319 katselukerrat

Hieman huonoja kokemuksia kysesisen laitevalmistajan palveluista. Puhelin jätetty myymälään takuuhuoltoon 28.11, josta siirtynyt Fonumille ja siitä eteenpäin Oneplussalle johonkin päin Eurooppa. Puhelimen huoltotilasta ei saa tietoa edes Fonum. Näyttää toimivan kun junan vessa tää systeemi.

Alkaa tämä 3kk olla kohtuullisuuden rajoissa.

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
3kk ei todellakaan ole kohtuullinen huoltoaika. Suosittelen ottamaan yhteyttä siihen myymälään, jonne olet puhelimesi vienyt ja tiedustelemaan heiltä jatkotoimenpiteistä.
Juuri näin ja mikäli huolto pitkittyy yli "kohtuullisen ajan" yleensä 2-3vk olet oikeutettu korvaavaan laitteeseen korjauksen ajaksi.Tietenkin jos laite muualla kuin suomessa,niin tuskin noudattavat suomen lakia mutta huoltoliikehän on tuosta vastuussa ja heidän tehtävä selvittää mikä kestää ei asiakkaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Juuri näin ja mikäli huolto pitkittyy yli "kohtuullisen ajan" yleensä 2-3vk olet oikeutettu korvaavaan laitteeseen korjauksen ajaksi.Tietenkin jos laite muualla kuin suomessa,niin tuskin noudattavat suomen lakia mutta huoltoliikehän on tuosta vastuussa ja heidän tehtävä selvittää mikä kestää ei asiakkaan.

Sijaislaitetta voi pyytää myyjältä, mikäli kohtuullinen korjausaika ylittyy. Myyjällä ei kuitenkaan ole lakisääteistä velvollisuutta antaa minkäänlaista laitetta huollon ajaksi. Sijaislaitteen antaminen voi kuitenkin säästää myyjän muilta korvauksilta.

Jos sijaislaitetta ei saa ja korjausaika pitkittyy kohtuuttoman pitkäksi, voi asiakas vaatia hinnan alennusta tai jopa täysin uutta ja virheetöntä laitetta huollossa olevan laitteen tilalle. Myös kaupan purkaminen voi tulla kysymykseen.

Ei ole väliä, missä laite huolletaan. Kun laite on ostettu Suomesta, suomalaiselta jälleenmyyjältä, tulee myyjän noudattaa Suomen lakeja. Myyjällä on vastuu myymästään laitteesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Joo kyllä tässä on kohtuullinen odotusaika jo kaukana! Yhteyttä vaan ko. paikkaan tai vaihtoehtoisesti meihin yksityisviestillä (elisa.to/viestipalstatiimille) niin selvitellään asiaa 🙂

Osallistu keskusteluun