Vastattu

Oneplus6

  • 25 heinäkuu 2018
  • 4 kommenttia
  • 329 katselukerrat

Oneplus6 ei toimi Chromecastin kanssa. Chromecastin merkki syttyy, mutta Oneplus ei yhdistä. Olen kokeillut kaikki jälleenmyyjän ohjeet ilman tulosta. Ilmeisesti kyse on puhelimen ohjelmistosta, jonka olen päivittänyt. Mitä pitää tehdä, jotta asia tulee kuntoon. Kyse on kalliista puhelinta, jossa perusasioiden pitää toimia. Jälleenmyyjä on vastuussa paitsi puhelimen tekniikasta myös sen ohjelmiston toiminnasta.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 25 heinäkuu 2018, 11:27

Otin itse yhteyttä tuonne OnePlussan support chatiin. Vähän oli tietty hankalaa koittaa keskustella, kun en tiennyt mitä toimenpiteitä olit tehnyt näin tarkemmin, mutta pyysin häntä kertomaan kaikki ihan alusta asti. Ekana hänkin kysyi, että onhan wifi yhteys laitteilla sama, kunnossa ja vakaa? Mutta ilmeisesti on, kun muut laitteet sen castin kanssa toimii.

Sitten hän neuvoi menemään Asetukset> Näyttö(/display)> cast(apua, mitenhän tämä on siellä suomennettu?:D)> valitse Chromecast laite näytölle

Jos tämänkään jälkeen ongelma ei ratkea pyydettiin pyyhkimään välimuisti ja tekemään sen jälkeen tuo yllä oleva uusiksi.
Välimuisti pyyhitään näin:
Sammuta laite. Paina ja pidä pohjassa volume alaspäin- nappulaa ja virtanappia. Valitse kieli> valitse "pyyhi data(?) ja välmuisti" > pyyhi välimuisti.
Paina kyllä- nappia kun se kysyy, että haluatko varmasti jatkaa. Sitten reboottaa laite. Tämän jälkeen ekan ohjeen mukaan voi vielä kokeilla tuota asetukset> jne. reittiä.

Jos tästäkään ei ole apua niin asiaan pitää palata OnePlussalle, sillä sitten on joku isompi probleema.
Pahoittelut jos tuossa on joku asetuksen nimi tai muu käännetty eri tavalla. Mulla ei ole käsissäni OnePlussaa että olisin päässyt tarkistaan tuon polun. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kyllä se takuuhuolto sekä laitteen softa- tai tekniikkaongelmat on valmistajan vastuulla. 🙂 Tarvittaessa huolto hoituu meidän kautta. Mutta toki voidaan täällä OmaYhteisössä koittaa autella asiassa! Mitään herjaa se ei kuitenkaan heitä?
Ja oot samassa langattomassa verkossa sen castin kanssa? Yhdistääkö muut laitteet normaalisti tuohon castiin?
Minulla on Samsung tabletti ja entinen puhelimeni oli samaa merkkiä. Ongelmia ei ollut ja tabletti toistaa nytkin hyvin. Oneplus6 castin merkkivalo syttyy, eli ymmärtääkseni se reagoi Chromecastiin, mutta suoratoisto ei ala.

Elisalla on myyjänä neuvotteluvoimaa maahantuojaan päin, joten uskon, että se auttaa paremmin, kuin että minä otan yhteyttä supportiin, joka toimii vain englanniksi. Laitoin sinne kyllä ongelman kuvauksen googlen kääntäjällä, mutta kömpelöksi menee, kun kuitenkin lain mukaan tuli pitää saada suomeksi.

Kiitos nopeasta reagoinnista.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Otin itse yhteyttä tuonne OnePlussan support chatiin. Vähän oli tietty hankalaa koittaa keskustella, kun en tiennyt mitä toimenpiteitä olit tehnyt näin tarkemmin, mutta pyysin häntä kertomaan kaikki ihan alusta asti. Ekana hänkin kysyi, että onhan wifi yhteys laitteilla sama, kunnossa ja vakaa? Mutta ilmeisesti on, kun muut laitteet sen castin kanssa toimii.

Sitten hän neuvoi menemään Asetukset> Näyttö(/display)> cast(apua, mitenhän tämä on siellä suomennettu?:D)> valitse Chromecast laite näytölle

Jos tämänkään jälkeen ongelma ei ratkea pyydettiin pyyhkimään välimuisti ja tekemään sen jälkeen tuo yllä oleva uusiksi.
Välimuisti pyyhitään näin:
Sammuta laite. Paina ja pidä pohjassa volume alaspäin- nappulaa ja virtanappia. Valitse kieli> valitse "pyyhi data(?) ja välmuisti" > pyyhi välimuisti.
Paina kyllä- nappia kun se kysyy, että haluatko varmasti jatkaa. Sitten reboottaa laite. Tämän jälkeen ekan ohjeen mukaan voi vielä kokeilla tuota asetukset> jne. reittiä.

Jos tästäkään ei ole apua niin asiaan pitää palata OnePlussalle, sillä sitten on joku isompi probleema.
Pahoittelut jos tuossa on joku asetuksen nimi tai muu käännetty eri tavalla. Mulla ei ole käsissäni OnePlussaa että olisin päässyt tarkistaan tuon polun. 🙂
Kiitos vastauksesta ja vaivannäöstä. Sain supportista illalla viestin, että heidän käyttöjärjestelmänsä ei Chromecastia tue. Laitoin viestin tälle sivustolle näkyviin. En viitsi enempää temppuilla, vaan jään odottamaan, että jossain vaiheessa tulee päivitys, joka hoitaa asian. Elisa jälleenmyyjänä voisi panna painetta osapuoliin.

Osallistu keskusteluun