OP3T takuukorjaus

  • 15 syyskuu 2017
  • 3 kommenttia
  • 199 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Sain eilen takuuhuollosta One+3T puhelimeni. Nyt puhelin toimii täydellisesti. Niinhän sen tulee toimiakin kun puhelin oli huollossa päivää vaille 6 viikkoa. Kyselin ja ihmettelin kun puhelinta ei tullut huollosta. Ostopaikasta kerrottiin että se vaan kestää. Tiedustelin myös Palstalta, josta sain 2 viestiä, jotka olivat sisällöltään että "tutkitaan ja palataan asiaan". Mitään ei sitten kuulunut.
Onko takuuhuoltoasiaan tulossa parannusta? Jos ei, en voi suositella OP-puhelimen hankkimista.
T:JHN

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Takuuhuolloissa ja huolloissa ylipäätään huoltoaika riippuu todella monesta eri tekijästä. Näitä ovat esimerkiksi:
- Jono huoltofirmassa. Laitteet otetaan työnalle niiden saapumisjärjestyksessä.
- Vian laatu ja aiheuttaja sekä annettu vikakuvaus. Huolto joutuu testaamaan puhelinta ja heidän pitää saada vika toistettua. Liian suppea vikakuvaus saattaa pakottaa huollon testaamaan laitetta pidempään, jotta vika voidaan havaita.
- Varaosien varastotilanne. Onko huollolla tarvittavia varaosia suoraan varastossa, vai joutuvatko he tilaamaan niitä.
- Puhelimen lähettäminen huollosta edelleen valmistajalle. Joissain tilanteissa huolto saattaa joutua lähettämään puhelimen valmistajalle tutkittavaksi. Tämä pidentää huoltoaikaa huomattavasti.
- Puhelimen huollon sijainti. Jos puhelin joudutaan lähettämään ulkomaille huoltoon, voi jo pelkästään rahtiin kulunut aika olla helposti viikko, jopa yli.

Jälleenmyyjä voi yleensä kysellä huollosta laitteen tilannetta ja pyytää huoltoa nopeuttamaan huoltoa. Huolto on kuitenkin se, joka loppujen lopuksi päättää omasta aikataulustaan ja heilläkin voi olla tilanteita, joissa eivät voi nopeuttaa huollon etenemistä vaikka niin haluaisivatkin (esim. nuo varaosatilaukset / puhelimen lähettäminen valmistajalle).

Kuusi viikkoa on pitkä aika huollolle. Tiedän kuitenkin joitain yksittäisiä tapauksia, joissa näin on käynyt muillakin merkeillä. Yleensä näissä pitkä huoltoaika on johtunut siitä, että puhelin on lähtenyt ulkomailla sijaitsevan valmistajan tehtaalle tutkittavaksi.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Jos on mahdollista niin aina kannattaa viedä laite suoraan valtuutettuun hultoon koska se voi nopeuttaa laitteen saapumista parhaillaan viikon koska välistä jää laitteen liikkeestä toimitus huoltoon ja huollosta takasin asiakkaalle
Koska Suomessa ei ole OP-luureille valtuutettua takuuhuoltoa, niin lienee ulkomaanmatkailun harrastaminen tämän takia tarpeetonta.

Osallistu keskusteluun