Vastattu

Outlook for Android ei lähetä viestejä

  • 6 tammikuu 2019
  • 12 kommenttia
  • 947 katselukerrat

Mikähän avuksi kolumbus-sähköpostin lähettämisongelmaani android outlookissa. Tulee aina viestiä lähetettäessä virheilmoitus "vähintään yhtä vastaanottajaa ei löytynyt". Sama ilmoitus tulee, on vastaanottaja kuka tahansa, myös itselle lähetettäviin meileihin. Tietokoneessa outlook toimii moitteetta, samoin gmail toimii hyvin outlook androidiin asennettuna. Kolumbus-sähköpostin asetukset ovat Elisan ohjeiden mukaiset ja outlook asentuu laitteisiin ongelmitta (paitsi että viestit eivät lähde). Sama ongelma molemmissa android-laitteissani, Samsung tabletti ja Nokia puhelin. Puhelinliittymä on Telialta. En ole koskaan saanut android outlookia toimimaan kolumbuksen kanssa ja siksi käytän mobiililaitteissa toista sovellusta.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 7 tammikuu 2019, 18:25

Melkeinpä suosittelisin ottamaan yhteyttä Elisan asiakaspalveluun asian selvittämiseksi. Vaikuttaa siltä, että tuossa tilissä on jokin bugi, jonka takia se ei suostu toimimaan kuten pitäisi. Tätä teoriaa tukee se, että toinen sähköpostiosoite toimii normaalisti.

Elisan asiakaspalvelun tavoitat:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot
tai laittamalla yksityisviestiä käyttäjälle @OmaYhteisö-tiimi.
Katso alkuperäinen viesti

12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro Juuso100 ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Onko sulla autentikoitu lähetys vai autentikoimaton (SMTP/SMTPA) lähetys asetuksiin säädettynä? Koska liittymä on Telialta tarvii tuon olla SMTPA eli autentikoitu
Kiitos Patomiäs. Yhteys on smtpa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sitten tyssäsi itseltä ymmärrys ainakin toistaiseksi. Itsellä ei oo Outlook käytössä vaan OnePlussassa natiivisti käytössä oleva Gmail jonne sain ihan noilla meidän sivujen ohjeilla laitettua tuon meidän kautta tarjolla olevan sähköpostin testiksi käyttöön. Melkein tarvii nyt toivoa että Yhteisöstä löytyisi joku jolla tuosta Androidin Outlookista olis jo pohjalla kokemusta jotta osaisi paremmin neuvoa mistä voi kiikastaa
Kiitos silti. Olen myös Microsoftin asiakastuen kanssa päässyt jonkinlaiseen yhteyteen. Toivottavasti jommasta kummasta paikasta nappaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Eli sinulla on käytössä siis seuraavat asetukset lähtevän postin osalta:
  • Palvelin: smtpa.kolumbus.fi
  • Protokolla: SMTP (portti 465)
Ja olet muistanut antaa salasanan kaikkiin mahdollisiin kenttiin, joissa sitä kysyttiin kun määritit laatikkoa sovellukseen? Itselläni on Saunalahden liittymä, mutta minulla Outlook suostui asentamaan Elisan postin täysin kivuttomasti. Myös sähköpostin lähettäminen esim. Gmailiin onnistuu ongelmitta.

Suosittelen poistamaan tuon Elisan laatikon Outlookista ja kokeilemaan uudelleen. Kyllä sen pitäisi onnistua, jos salasanat on annettu ja nuo tärkeimmät määritykset on oikein.
Asetukset ovat oikein, useaan kertaan tarkistettu. Hyvä tietää, että sinulla outlook lähettää meilit. Siis hommaan on olemassa ratkaisu!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Asetukset ovat oikein, useaan kertaan tarkistettu. Hyvä tietää, että sinulla outlook lähettää meilit. Siis hommaan on olemassa ratkaisu!

Onko sinulla siis tuossa tabletissa Elisan / Saunalahden liittymä ja puhelimessa Telia?

Mikäli tabletissa on Elisan / Saunalahden liittymä, pitäisi noilla Elisan tarjoamilla asetuksilla sähköpostin lähetys toimia ainakin sillä laitteella. Ja kun tuo autentikoitu lähetys on käytössä, pitäisi toimia myös muiden operaattoreiden liittymillä.

Kokeilitko poistaa koko sähköpostin tuosta Outlook -sovelluksesta? Kannattaa myös kokeilla poistaa koko sovellus ja tämän jälkeen sammuttaa käytettävät laitteet toviksi ja sitten kokeilla ladata sovellus uudelleen. Jos tuostakaan ei ole apuja, menee ongelman ratkaiseminen hankalammaksi.

Itselläni Samsung Galaxy S9 -puhelimessa Outlook -sovellus asentui kerralla noilla Elisan antamilla asetuksilla oikein ja sähköpostien lähetys onnistui ongelmitta.
Puhelimessa on Telia ja tablet toimii wifillä.

Tein äsken uuden havainnon. Lisäsin itselleni toisen sähköpostitilin Elisalta, muotoa @elisanet.fi. Se asentui heittämällä outlookiin ja viestit lähtivät myös. Sitten taas kerran asensin uudelleen outlookiin kokeilutilin rinnalle oman kolumbus.fi tilini ja yritin lähettää meiliä. Taas tuli sama virheilmoitus "vähintään yhtä vastaanottajaa ei löydy". Sähköpostiasetukset täysin samat molemmilla tileillä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Melkeinpä suosittelisin ottamaan yhteyttä Elisan asiakaspalveluun asian selvittämiseksi. Vaikuttaa siltä, että tuossa tilissä on jokin bugi, jonka takia se ei suostu toimimaan kuten pitäisi. Tätä teoriaa tukee se, että toinen sähköpostiosoite toimii normaalisti.

Elisan asiakaspalvelun tavoitat:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot
tai laittamalla yksityisviestiä käyttäjälle @OmaYhteisö-tiimi.
Ok, kiitos!
Onko homma ratkennut?
Täällä samanmoista ongelmaa faijan spostitilin kanssa.

Omassa puhelimessa(HTC U11) kokeilin, niin tili toimii normaalisti. Postit tulee ja lähtee.

Hänen luurissa(Nokia 7plus) Kolumbus.fi tilin spostit ei vaan suostu lähtemään, vaikka asetukset käyty monta kertaa läpi.
Paria muuta elisan spostitiliä kokeiltu ja ne taas toimii.

Myös sampan tabletilla tili toimii normaalisti.

Alkaa olemaan pikku hiljaa kaikki langat jo nyitty, eikä oikein mene järkeen tämä ongelma.
Siltä varalta, että jollakin joskus sama ongelma tiedoksi, että Elisan ja Microsoftin asiakastuet eivät löytäneet tähän ratkaisua. Mystinen asia ... viime vaiheessa kokeilin asentaa kolumbus.fi tilille alias-tilin elisanet.fi. Eli muuten kaikki samat asetukset paitsi ulospäin näkyvä osoite eri. Kolumbus-tilillä kymmenillä asennusyrityksillä aina sama virhe sähköpostin lähettämisessä. Elisanet lähtee kerralla toimimaan. Nyt on harkinnassa Elisan palveluista luopuminen. Harmittaa se, että kolumbus-osoite on ollut todella pitkään käytössä.

Osallistu keskusteluun